تبلیغات همیشه در طول دوره های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار بود و اکثر شرکت ها و کارخانه ها برای معرفی محصول و خدمات خود از روش های مختلف تبلیغات استفاده می کردند.
امروزه با پدیدار شدن روش های نوین تبلیغات و فراوان شدن محصولات و ظهور شرکت های مختلف هم رده و هم صنف ، کار تبلیغات به مراتب سخت تر و هوشمندانه تر از گذشته شده است بطوری که در این زمینه با هم به رقابت می پردازند.
یکی از روش های نوین و فراگیر تبلیغات ، استفاده از اینترنت می باشد. بطوری که شرکت ها و تولید کنندگان برای معرفی محصول و خدمات خود اینترنت را برای آگهی کسب و کار خود انتخاب می کنند.
برای موثر قرار گرفتن آگهی در اینترنت باید چند نکته را همیشه مورد نظر داشت :
۱- از تعریف بی اساس در مورد کسب و کار خود پرهیز کنید
یکی از مشکلاتی که اکثر تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات دارند این است که فکر می کنند باید هر چیزی که به ذهنشان می رسد در آگهی بنویسند حتی اگر هیچکدام آنها حقیقت نداشته باشد و یا آن طوری نباشد که در واقعیت دیده می شود. پس سعی کنید متنی که در آگهی می نویسید خیلی نزدیک به خدمتی باشد که ارائه می دهید.
۲- یک عنوان مناسب برای آگهی انتخاب کنید
عنوان آگهی همیشه یکی از مهمترین بخش های ایجاد یک آگهی به حساب می آید. اگر به روزنامه ها و یا مجلات تبلیغاتی نگاهی بندازید متوجه می شوید که اکثر آنها از عنوان های جذاب استفاده می کنند و مردم هم بیشتر عنوان های روزنامه ها و مجلات را می خوانند و اگر عنوانی توجه آنها را جذب کرد به خواندن متن می پردازند. پس در انتخاب عنوان آگهی دقت بیشتری داشته باشید و از کلمات قدرتمند و جذاب استفاده کنید.
۳- از عکس های واقعی و مرتبط با محیط کار خود در متن آگهی استفاده کنید
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در حال خواندن مقاله یا متنی باشید ولی چیزی از آن متوجه نمی شوید اما با دیدن یک عکس به موضوع و هدف آن پی می برید.
در نوشتن آگهی تبلیغاتی هم به همین صورت است . با استفاده از عکس محیط کار و محصول تولیدی ، حس اطمینان را به مشتری القاء می کنید و به او این اطمینان را می دهید که آگهی شما دروغ و ابهام بر انگیز نیست. در بسیاری از سایت های تبلیغاتی دیده می شود که آگهی دهندگان از تصاویر غیر واقعی و یا از تصاویر کسب و کارهای مرتبط برای جذاب کردن آگهی خود استفاده می کنند که این موضوع علاوه بر اینکه آگهی تبلیغاتی را دچار ابهام می کند بلکه مخاطب با دیدن این آگهی دچار شک و تردید شده و با شما تماس نمی گیرد.
۴- اطلاعات تماس و آدرس کسب و کار را کامل بنویسید.
گاهی دیده شده که یک آگهی از نظر محتوا بسیار عالی بوده و نظر مخاطب را به خوبی جذب می کند اما اطلاعات تماس و آدرس را در متن آگهی قرار نداده است ، در چنین موقعیتی مخاطب ترغیب شده تا با آگهی دهنده تماس بگیرد اما با نبود یک آدرس کامل و شماره تماس درست منصرف می شود.
پس سعی کنید حتی اگر محل کار شما شماره تماس ثابت ندارد از یک شماره همراه استفاده کنید که همیشه در دسترس باشد.
با استفاده و بکارگیری همین چند روش ساده می توانید یک آگهی خوب بنویسید و مخاطبان را با محتوا و زمینه فعالیت خود آشنا کنید.