درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار
درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار

سریع‌ترین شارژ موبایل متعلق به چه شرکتی است؟

برای مقایسه دستگاه هه با یکدیگر، راه های متفاوتی وجود دارد. مثلا اینکه بگویید گلکسی اس 8+ در مدت 99 دقیقه شارژ می شود پس سرعت شارژ شد ن آن از هوآوی میت 10 پرو که در مدت 102 دقیقه شارژ می شود، بیشتر است صحیح نیست. شما ابتدا باید فاکتورهای مختلف دخیل در پاسخ به سوال را بسنجید و سپس با یک پاسخ مرتبط، مقایسه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم سریع ترین شارژ سریع موبایل متعلق به چه شرکتی است؟

سریع‌ترین شارژ سریع موبایل متعلق به چه شرکتی است؟

ابتدا باید توجه داشته باشید این دو گزاره با هم متفاوت هستند: “کدام موبایل سریع تر شارژ می شود؟” و “نرخ شارژ شدن کدام موبایل سریع تر است؟” سوال اول یک پاسخ ساده نام “مدت زمان شارژ شدن” دارد و پاسخ سوال دوم یک “نرخ” است، یک کسر که میزان حجم شارژ شده بر حسب زمان را عنوان می کند. ما در این مطلب به دومین سوال پاسخ خواهیم داد، به عبارت بهتر اینکه سریع ترین شارژ سریع موبایل متعلق به چه شرکتی است؟

همانطور که می دانید چینی ها فناوری شارژ سریع بهتری نسبت به اولین شرکت ارایه کننده شارژ سریع یعنی سامسونگ ارایه کرده اند! حتی گلکسی نوت 9 که با باتری 4000 میلی آمپری خود تنها در 109 دقیقه شارژ می شود نمی تواند از پس سرعت شارژ هوآوی پی 20 پرو که با همین حجم باتری اما در 90 دقیقه شارژ می شود، بر آید.

سوپرشارژ هوآوی سریع ترین شارژ سریع موبایل

در حقیقت سوپرشارژ هوآوی سریع ترین شارژ سریع موبایل است و پس از آن دش شارژ (Dash Charge) وان پلاس است. فست شارژ سامسونگ در رتبه سوم و سپس این موتورولا است که با توربو شارژ در رتبه چهارم می ایستد.

انتهای جدول در اختیار اپل و سونی است! دستگاه هایی که به شدت کند شارژ می شوند و قطعا این موضوع دل پذیری نیست. در حقیقت هوآوی پی 20 پرو تا 3.6 برابر سریع تر از آیفون 8 شارژ می شود! این نسبت برای آیفون X نزدیک به 3.1 برابر است! البته که آیفون های 2017 از شارژ سریع پشتیبانی می کنند اما برای داشتن این فناوری بسیار خوب شما باید دست به جیب شوید و آن را جداگانه بخرید! شرکت تریلیون دلاری خسیس!

سونی نیز کندترین سرعت شارژ را برای پرچمدار و میان رده های 2018 خود در دنیای اندروید رقم زده است. از روزگار قدیم سرعت شارژ موبایل های سونی همیشه پایین بوده است و دلیل آن مشابه اپل است، آن ها در خیلی از بازارها شارژر سریع را درون جعبه ارایه نمی کنند و شما باید آن را جداگانه تهیه کنید!

ساندرو استپ‌ وی یا پژو ۲۰۷؛ کدام یک بهتر است؟

امروز اگر قصد خرید خودرویی در بازه قیمتی 90 تا 100 میلیون تومان را داشته باشید، دو گزینه جذاب به اسم پژو 207i اتوماتیک و رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک در مقابل شما قرار دارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نوسان قیمت زیادی برای این خودروها وجود دارد و ممکن است در هر روز با قیمت جدیدی روبه‌رو شوید. در این نوشتار به بررسی و مقایسه این دو خودرو می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف و ارزش خرید هر کدام را بررسی می‌کنیم.

مقایسه ساندرو استپ وی با پژو 207

مقایسه ساندرو استپ وی با پژو 207 ؛ هاچ بک‌های جوان‌پسند!

رنو ساندرو استپ وی یک خودرو فرانسوی است که در سال 2009 و در نمایشگاه خودرو بارسلونا اسپانیا معرفی شد و از سال 1395 بر روی خط تولید پارس خودرو قرار گرفت. البته باید اشاره کنیم که رنو ساندرو و ساندرو استپ وی در سال 2012 وارد نسل دوم خود شد ولی پارس خودرو هنوز تصمیمی بر تولید این مدل در ایران ندارد و همچنان نسل اول را به تولید می‌رساند.

رنو ساندرو ابتدا در مدل معمولی وارد بازار کشورمان شد و پس از آن مدل استپ وی به دست مشتریان رسید. ساندرو در حال حاضر در هر دو مدل معمولی و استپ وی به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار شناخته می‌شود و در روزهایی که قیمت خودرو رو به افزایش گذاشته بود، بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند. به طوری که اکنون برای خرید یک ساندرو استپ وی اتوماتیک باید چیزی در حدود 100 تا 110 میلیون تومان هزینه کنید.

مقایسه ساندرو استپ وی با پژو 207 ؛ هاچ بک‌های جوان‌پسند!

رنو ساندرو استپ وی تفاوتی از نظر فنی با رنو ساندرو ندارد و تنها در ظاهر تفاوت‌های جزئی را تجربه کرده است. این تفاوت‌ها شامل افزایش اندک ارتفاع و افزوده شدن نوارهای پلاستیکی مشکی رنگ و ضربه‌گیرهای گلگیر می‌شود. بر روی سقف استپ وی هم باربند اضافه شده که می‌تواند گزینه مناسبی برای خانواده‌های پرجمعیت باشد.

در مجموع طراحی خانواده رنو ساندرو در نسل اول معمولی است و جذابیت خاصی ندارد. این سادگی در کابین استپ وی هم به چشم می‌خورد و حتی اگر بدنه خودرو را نبینید و مستقیما وارد کابین شوید، ممکن است آن را با تندر 90 اشتباه بگیرید. به این ترتیب شباهت‌های خانواده ساندرو و تندر 90 به موتور محدود نمی‌شود و کابین این دو هم کاملا شبیه به یکدیگر است. رنو ساندرو استپ وی فضای داخلی نسبتا بزرگی دارد و کیفیت سواری خوبی ارائه می‌دهد.
 
کابین رنو ساندرو استپ وی

مقایسه ساندرو استپ وی با پژو 207 ؛ هاچ بک‌های جوان‌پسند!

بدون شک ساندرو استپ وی از این نظر به پژو 207 برتری دارد و فضای داخلی راحت‌تری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در مورد حجم فضای بار در ساندرو استپ وی باید گفت که بدون شک فضای بزرگتری در مقایسه با پژو 207 ارائه می‌دهد اما این می‌توانست عملکرد بهتری هم داشته باشد. یکی از نقاط ضعف رنو ساندرو استپ وی کمبود آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی است به طوری که به راحتی عرصه را به پژو 207 جدید واگذار می‌کند.

رنو ساندرو استپ وی از همان موتوری بهره می‌برد که پیش از این در خانواده تندر 90 به کار رفته و حجمی معادل 1.6 لیتر و 4 سیلندر دارد. این موتور می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده‌های 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده که ما در اینجا در مورد مدل اتوماتیک صحبت می‌کنیم.

مقایسه ساندرو استپ وی با پژو 207 ؛ هاچ بک‌های جوان‌پسند!

جعبه دنده اتوماتیک به کار رفته در رنو ساندرو استپ وی، عملکرد خوبی دارد و هماهنگی میان جعبه دنده و موتور کاملا مشهود است. البته در نسخه اتوماتیک، مصرف سوخت کمی بالاتر از نسخه دنده‌ای است که این اتفاقی رایج در میان جعبه دنده‌های اتوماتیک است. هر چند این مصرف سوخت به نحوه رانندگی شما هم بستگی دارد و هرچه هوشمندانه‌تر رانندگی کنید، خودرو شما سوخت کمتری مصرف می‌کند.

رنو ساندرو استپ وی در حال حاضر با قیمتی در حدود 100 تا 110 میلیون تومان در مدل اتوماتیک صفر کیلومتر در بازار به فروش می‌رسد. این خودرو بازار خرید و فروش بسیار خوبی دارد و هر زمان که اراده کنید، می‌توانید خودرو خود را پول تبدیل کنید.

مقایسه ساندرو استپ وی با پژو 207

مقایسه ساندرو استپ وی با پژو 207 ؛ هاچ بک‌های جوان‌پسند!

پژو 207 یک خودرو هاچبک است که از سال 1389 در ایران عرضه شد. البته خودرویی که در ایران با نام پژو 207 عرضه شد، در واقع یک فیس لیفت از پژو 206 بود نه مدل اصلی آن که توسط پژو فرانسه تولید می‌شد. عرضه این خودرو بیشتر با هدف ادامه راه موفقیت آمیز پژو 206 بود ولی در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و 207 نتوانست جایگزین 206 شود و فروش نسبتا پایینی را تجربه کرد.

چند سال بعد ایران خودرو تصمیم گرفت مدل جدیدی از پژو 207 را عرضه کند. 207 جدید با نام 207i در ایران خودرو متولد شد که تغییرات ظاهری زیادی را در مقایسه با مدل اولیه تجربه کرده. پژو 207 جدید به دلیل ظاهر جذاب و آپشن‌های جدیدی که ارائه می‌دهد، با استقبال بسیار خوبی از سوی خریداران ایرانی و به ویژه مشتریان جوان روبه‌رو شد.

مقایسه ساندرو استپ وی با پژو 207 ؛ هاچ بک‌های جوان‌پسند!

در مورد طراحی ظاهری پژو 207i باید بگوییم که چراغ‌های جلو با حفظ شکل اصلی خود در مقایسه با مدل اول، به‌روز شده‌اند و چراغ دیلایت هم در آن گنجانده شده. در نمای عقب چراغ‌ها شکل جدیدی دارند و مدرن‌تر به نظر می‌رسند. در مجموع باید گفت پژو 207 از نظر طراحی بدنه در مقابل رنو ساندرو استپ وی عملکرد بهتری دارد و به ویژه برای جوانان گزینه جذاب‌تری به نظر می‌رسد.

پژو 207 در طراحی کابین هم تغییرات زیادی را تجربه کرده و آپشن‌های جدیدی به خودرو اضافه شده‌اند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و فرمان با شکل جدید خود، کلیدهای کنترلی را بر روی خود جای داده است. البته از نظر کیفیت متریال با بهبودی در مقایسه با 206 روبه‌رو نیستیم. به علاوه اینکه 207 فضای چندان زیادی را در اختیار سرنشینان عقب قرار نمی‌دهد و ساندرو استپ وی از نظر فضای داخلی کاملا به 207 برتری دارد.
 
کابین پژو 207

مقایسه ساندرو استپ وی با پژو 207 ؛ هاچ بک‌های جوان‌پسند!

اما پژو 207i آپشن‌های زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به سنسور و دوربین دنده عقب، نمایشگر 7 اینچی، صندلی عقب با قابلیت تاشوندگی، آینه‌های جانبی برقی، چراغ جلو مجهز به دیلایت و قابلیت تنظیم ارتفاع نور از داخل اشاره کنیم.

پژو 207 جدید به همان موتور TU5 معروف مجهز شده که 1.6 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. ایران خودرو جعبه دنده اتوماتیک را هم برای این خودرو در دسترس قرار داده و پس از گذشت چندین سال از خاتمه تولید پژو 206 تیپ 6 که از جعبه دنده اتوماتیک بهره می‌برد، این نخستین محصول در این خانواده است که با جعبه دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

مقایسه ساندرو استپ وی با پژو 207 ؛ هاچ بک‌های جوان‌پسند!

البته گیربکس دستی هم در اختیار مشتریان قرار دارد و امکان انتخاب میان این دو وجود دارد. ما در اینجا در مورد جعبه دنده اتوماتیک صحبت می‌کنیم. باید بگوییم که هر دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک در پژو 207 عملکرد نسبتا ضعیفی دارند و عدم هماهنگی آنها با موتور مشهود است. از نظر فنی بدون شک رنو ساندرو استپ وی عملکرد بهتری دارد و برنده این رقابت لقب می‌گیرد. البته مشکلات 207 به همین جا ختم نمی‌شود و کیفیت بسیار پایین قطعات و مشکلات فنی دیگر هم حتی در کارکردهای پایین گریبانگیر مالکان می‌شود.

پژو 207 اتوماتیک در حال حاضر با قیمتی در حدود 90 تا 95 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

منبع:وبسایت ماشین3

تکنولوژی‌‌ های پیشرفته خودروهای نظامی دارپا

وسایل نقلیه نظامی همواره به بالاترین سطح تکنولوژی روز نیاز دارند تا بتوانند بهترین عملکرد را در میدان‌‌های نبرد داشته باشند. زمانی که صحبت از تکنولوژی‌های جدید نظامی می‌شود، اولین گزینه‌ای که به ذهن خطور می‌کند نام دارپا است. آژانش پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی در آمریکا که طی چند دهه اخیر تاثیرات مهمی در تکنولوژی‌های نظامی و البته زندگی عادی مردم گذاشته است.

در حال حاضر نیز دارپا پروژه‌های بسیار جالبی را در دست توسعه دارد و یکی از همین پروژه‌ها، برنامه Ground X-Vehicle Technologies است که در طی آن خودروی آفرود نظامی آینده طراحی و تولید می شود؛ خودرویی که می‌تواند از پس ۹۵ درصد مسیرهای آفرود برآید.

سه پروژه مربوط به این خودروی نظامی در دست توسعه قرار دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

چرخی که می‌‌تواند شکل خود را تغییر دهد

تکنولوژی‌‌های پیشرفته خودروهای نظامی دارپا

تکنولوژی خودروهای نظامی دارپاانسان‌ها طراحی هواپیما، زیردریایی و خودروها را سالیان سال است که تغییر می‌دهند و چیزی که هیچ‌ گاه تغییر نکرده، طراحی چرخ است.
اما ظاهرا دارپا می‌خواهد تغییراتی را در این قطعه ایجاد کند. از نظر آن‌ها، نیازی نیست که چرخ لزوما دایروی باشد. آن‌ها بر روی چرخی کار می‌کنند که بتواند با توجه به هر ماموریت شکل خود را تغییر دهد تا بیش‌ترین کارایی را بتواند ارائه کند.

تکنولوژی‌‌های پیشرفته خودروهای نظامی دارپا

ایده ساده‌ای پشت این طراحی وجود دارد. این چرخ دایره‌ای شکل می‌تواند شکل خود را بهبود دهد و با تبدیل شدن به یک چرخ مثلثی، چسبندگی بیش‌تری را به زمین داشته باشد.

تکنولوژی‌‌های پیشرفته خودروهای نظامی دارپا

این تغییر شکل از دایره به مثلث، تنها در ۲ ثانیه صورت می‌گیرد و حتی برای انجام این فرآیند، نیازی به توقف وسیله نقلیه نیست. حالت دایره‌ای چرخ زمانی استفاده می‌شود که وسیله نقلیه در مسیرهایی با سطح سفت قرار دارد و حالت مثلثی برای عبور از سطوح نرم‌تر است.

موتور الکتریکی در داخل چرخ

تکنولوژی‌‌های پیشرفته خودروهای نظامی دارپا

تکنولوژی خودروهای نظامی دارپابه طور معمول خودروها به این شکل کار می‌کنند که نیروی تولیدی موتور توسط چند سیستم مختلف به چرخ‌ها می‌رسد. اما با ورود موتورهای الکتریکی، این موضوع کمی دستخوش تغییر شده است.

اگر یک موتور الکتریکی در داخل چرخ‌ها قرار دهیم که در هنگام نیاز بتواند به حرکت چرخ‌ها کمک کند، می‌توان در لحظات حساس در زمان کوتاهی به سرعت دلخواه دست پیدا کرد. درضمن امکان مانوردهی بهتر و کنترل بهتر کشش، قدرت و سرعت خودرو به راننده داده می‌شود.

تکنولوژی‌‌های پیشرفته خودروهای نظامی دارپا

این سیستم از سه بخش موتور، سیستم کنترل دمای پیچیده و گیربکس با سه حالت مختلف تشکیل شده است. دارپا برای این پروژه با کمپانی انگلیسی QinetiQ همکاری می‌کند و آن‌ها در حال حاضر توانسته‌اند بر روی یک چرخ ۲۰ اینچی این سیستم را پیاده سازی کنند.

سیستم تعلیق چند حالته

تکنولوژی‌‌های پیشرفته خودروهای نظامی دارپا

تکنولوژی خودروهای نظامی دارپاچرخی که بتواند حالت خود را تغییر بدهد برای عبور از تمامی مسیرها لازم است ولی کافی نیست. برای انجام این کار، به سیستم تعلیق پیشرفته‌ای نیز احتیاج داریم.

کمپانی Pratt & Miller در این پروژه به کمک دارپا آمده تا در نهایت بتوانند سیستم تعلیق چندحالته خود را تولید کنند. این تکنولوژی به چرخ‌ها این امکان را می‌دهد که به طور جداگانه نسبت به دیگر چرخ‌ها حالت خود را تغییر دهند. هرچند این سیستم را پیش از این نیز دیده بودیم، اما در سیستم تعلیق جدید میزان جابه‌جایی چرخ‌ها شگفت انگیز‌ است.

تکنولوژی‌‌های پیشرفته خودروهای نظامی دارپا

جابه‌جایی سریع و زیاد سیستم تعلیق این امکان را به خودروهای نظامی می‌دهد که با بیش‌ترین سرعت ممکن از مسیرهای ناهموار عبور کنند. در عین حال کمترین ضربات به کابین وارد می‌شود و سرنشینان احساس ناراحتی نخواهند کرد.

این سیستم می‌تواند در بیش‌ترین حالت حدود ۱۰۰ سانتی‌متر بالا و حدود ۷۵ سانتی‌متر پایین برود. در مسیرهای معمولی نیز میزان جابه‌جایی سیستم تعلیق بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر خواهد بود.

تکنولوژی‌‌های پیشرفته خودروهای نظامی دارپا

تمامی تکنولوژی‌هایی که در بالا ذکر شده‌اند، در مرحله تست قرار دارند. بنابراین فعلا نمی‌توان گفت که چه زمانی این تکنولوژی‌ها در خودروهای نظامی قرار خواهند گرفت؛ تکنولوژی‌هایی که البته احتمال حضور آن‌ها در خودروهای معمولی نیز وجود دارد.

با غول‌ های ۱۰۰۰ اسب بخاری دنیا آشنا شوید

حالا ۱۳ سال پس از ورود بوگاتی شیرون باقدرت ۱,۰۰۱ اسب بخار، تنها تعداد بسیار کمی در باشگاه ابر خودروهایی باقدرت عددی ۴ رقمی اسب بخار در دنیا وجود دارند.

غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را بشناسید!

بعد از باز کردن درهای ابر خودروهایی باقدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار در سال ۲۰۰۵ توسط ویرون، خودروهای دیگری نیز به جمع این باشگاه اضافه شدند. البته در این سال‌ها شرکت‌های تیونینگ مانند هنسی دست به تیونینگ خودروهای قدرتمند و تولید خودرویی باقدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب کرده‌اند اما باید بدانید که تنها ۴ خودرو وجود دارند که با این قدرت سرسام‌آور از دل کارخانه تولیدی به دست مشتریان رسیده‌اند.

بوگاتی شیرون

غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را بشناسید!

شاید کمتر کسی باشد که آشنایی اندکی با دنیای خودروها داشته ولی نام شیرون را نشنیده باشد. هیولایی با موتور ۸ لیتری و تعداد ۱۶ سیلندر (W16) که با استفاده از ۴ توربو، می‌تواند ۱,۴۷۹ اسب بخار قدرت و ۱,۱۸۰ پوند-فوت گشتاور تولید نماید. شیرون قدرتمند در سال ۲۰۱۶ و به‌عنوان مسیری لوکس برای رسیدن به‌سرعت فوق‌العاده بالای ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت معرفی شد. البته طبق تبلیغ‌های بوگاتی، شیرون توانایی رسیدن به‌سرعت ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت را نیز دارد.

شیرون رکوردی با عمر کوتاه دیگری نیز در کارنامه خود دارد که همان مدت‌زمان،۰-۴۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو در تنها ۴۲ ثانیه است که تنها چند هفته بعدازآن، کویینزگ آگرا RS توانست رکورد شیرون را بزند.

اگرچه ممکن است خودروهای هنسی یا کویینزگ توانسته باشند در بحث سرعت نهایی، شتاب گیری یا سریع‌تر بودن، خود را در مقابل شیرون به اثبات برسانند اما شیرون افسانه‌ای که میراث ویرون را به دوش می‌کشد توانسته با این قدرت و سرعت استثنایی در کنار عملکردهای لوکسی مانند خودروهای بنتلی و رولزرویس، خود را پیشتاز خودروهای جهان قرار دهد.


کویینگزگ رگرا

غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را بشناسید!

کریستین ون کویینگزگ توانست پایه‌گذار شرکتی باشد که باوجود عمر کوتاه خود اما دست‌به‌کارهای بزرگ و باورنکردنی درزمینهٔ خودرو بکند. روش پنهان پشت رگرا توانست تمامی عرف‌های سنتی گذشته را در موتور شو ژنو در سال ۲۰۱۵ بشکند.

ابر خودرویی با قلب تپنده ۵ لیتری و ۸ سیلندر (V8) و استفاده از دو توربو که می‌تواند ۱,۱۰۰ اسب بخار را از موتور احتراقی خود دریافت کرده و با کمک یک سیستم الکتریکی گشتاوری، مجموع خروجی قدرت این خودرو را به عدد ۱,۵۰۰ اسب بخار برساند.

شتاب ۰-۱۰۰ این خودرو نیز تنها ۲.۸ ثانیه بوده و طبق ادعاهای کویینگزگ، این خودرو می‌تواند سرعت ۰-۳۹۹ کیلومتر بر ساعت را تنها در مدت‌زمان ۲۰ ثانیه بپیماید.


NextEV NI0 EP9

غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را بشناسید!

ابر خودروی چینی که توانسته پیست نوربرگرینگ آلمان را سریع‌تر از پورشه ۹۱۱GT2 RS بپیماید. طبق ادعای شرکت سازنده این خودروی برقی،NextEV می‌تواند ۱ مگاوات قدرت (۱,۳۴۱ اسب بخار) زا از دل موتور خود بیرون کشیده، به‌طوری‌که برای هر چرخ آن ۳۳۵.۲۵ اسب بخار قدرت توزیع می‌شود.

خودروی AWD(چهارچرخ محرک)، تمام برقی، می‌تواند ۰-۱۰۰ را تنها در ۲.۷ ثانیه پیموده و تا سرعت نهایی ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت را نیز در کیلومتر خود ثبت کند.


Zenvo TS1 GT

غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را بشناسید!

این خودرو که توسط خودروساز دانمارکی بانام Zenvo به تولید رسیده، یک فیس لیفت پیشرفته از Zenvo ST1 است. خودرویی که با یک موتور ۵.۸ لیتری V8 و استفاده از دو عدد توربوشارژ، به تولید رسید.

TS1 می‌تواند با تولید ۱,۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۸۴۰ پوند-فوت گشتاور، خود را به‌صورت مطمئن در باشگاه خودروهای بالای ۱۰۰۰ اسب بخار جا دهد. خودرویی که شتاب ۰-۱۰۰ آن،۳ ثانیه بوده و با استفاده از یک محدودکننده سرعت الکترونیکی، می‌تواند تا سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت نیز رانده شود.


۳ ابر خودروی قابل احترام

آگرا RS شرکت کویینزگ نیز ازجمله ابر خودروهایی است که با رکوردهای سرعت، ترمز گیری، شتاب گیری و … و استفاده از بسته مگاوات برای قدرت دهی خود، درمجموع ۱,۳۴۱ اسب بخار قدرت را تولید کند و خود را در این باشگاه راه دهد؛ اما ازآنجایی‌که هم‌اکنون، این ابر خودرو دیگر تولید نمی‌شود، جانشین آن توانسته از طرف شرکت سازنده سوئدی خودی نشان بدهد.

غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را بشناسید!

هنسی ونوم F5 نیز یکی دیگر از حذفیات در این فهرست است. خودرویی با موتور ۸ لیتری V8 که قدرت ۱,۶۰۰ اسب بخار را تولید می‌کند؛ اما علیرغم رونمایی از آن در اواخر سال ۲۰۱۷، این خودروی افسانه‌ای قرار است در سال ۲۰۱۹ به مرحله تولید رسیده و جاده‌ها را زیر چرخ‌های پرسرعت خود بپیماید.

غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را بشناسید!

Rimac C-Two خودروی قبلی، قرار است در سال ۲۰۱۹ به مرحله تولید برسد. این ابر خودروی الکتریکی، می‌تواند با موتورهای برقی خود، درمجموع،۱,۸۸۸ اسب بخار قدرت تولید کرده و به حداکثر سرعت ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت نیز برسد. همچنین طبق ادعاهای شرکت سازنده،Rimac می‌تواند با موتورهای برقی خود،۶۴۷ کیلومتر را نیز با یک‌بار شارژ کامل بپیماید.

غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را بشناسید!

ترفند‌هایی ساده برای تایپ سریع‌تر در گوشی‌های هوشمند

ما روزبه‌روز به گوشی‌های هوشمند خود وابسته‌تر می‌شویم و بخش زیادی از این زمان صرف تایپ کردن در این گجت‌ها می‌شود. از نوشتن پیام‌ها و جستجوهای اینترنتی نوشته تا کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر. به همین خاطر سرعت تایپ ما در این گجت‌ها بیشتر شود، تا حد زیادی در وقت ما صرفه‌جویی خواهد شد و می‌توانیم وقت بیشتری صرف کارهای دیگر کنیم. در ادامه به ترفندهایی ساده برای تایپ سریع تر در گوشی‌های هوشمند اشاره می‌کنیم.

ترفند‌هایی ساده برای تایپ سریع‌تر در گوشی‌های هوشمند

تغییر تنظیمات تصحیح خودکار و پیش‌بینی کلمات

برای بهره‌گیری از قابلیت تصحیح خودکار و پیش‌بینی کلمات، لازم نیست که به حالت پیش‌فرض آن‌ها در سیستم‌عامل‌های اندروید یا iOS بسنده کنید و می‌توانید تا حد زیادی آن‌ها را شخصی‌سازی کنید.

در اندروید خالص، روانه‌ی تنظیمات شوید و سپس به ترتیب به این بخش‌ها مراجعه کنید. System، Languages & input، Virtual keyboard، Gboard و در نهایت Text correction. در این بخش می‌توانید مواردی مانند تصحیح خودکار (autocorrect) و پیش‌بینی کلمات (predictive text) را فعال یا غیرفعال کنید.

ترفند‌هایی ساده برای تایپ سریع‌تر در گوشی‌های هوشمند

در این قسمت می‌توانید Personalized suggestions را هم فعال کنید که با استفاده از تمام محتوای تایپ‌شده از طرف شما در تمام سرویس‌های گوگل، قابلیت پیش‌بینی کلمات را هوشمندتر می‌کند. با فعال کردن Next-word suggestions هم کل جمله برای پیش‌بینی کلمات جدید در نظر گرفته می‌شود. با فعال کردن این گزینه‌ها، دقت این مشخصه‌ها افزایش می‌یابد و در زمینه‌ی تایپ سریع تر تأثیرگذار خواهند بود.

در iOS، برای چنین کارهایی باید در ابتدا به بخش تنظیمات و بعد از آن General و Keyboard مراجعه کنید. در اینجا مانند اندروید به تنظیمات خیلی زیادی دسترسی ندارید. در این قسمت می‌توانید مواردی مانند Autocorrect (برای اصلاح خودکار کلماتی که غلط املایی دارند) و predictive text (پیشنهاد کلمات جدید که در بخش فوقانی کیبرد به نمایش درمی‌آید) را فعال یا غیرفعال کنید. اگر اصلاح خودکار iOS سرعت تایپ شما را پایین می‌آورد، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

ترفند‌هایی ساده برای تایپ سریع‌تر در گوشی‌های هوشمند

تغییر در تنظیمات کیبرد پیش‌فرض

به غیر از اصلاح خودکار و پیش‌بینی کلمات، برای تایپ سریع تر و بدون نیاز به نصب کیبردهای جدید، می‌توانید بسیاری از تنظیمات کیبرد فعلی خود را با توجه به نیازهایتان تغییر دهید. بهتر است مدتی برای این تنظیمات وقت صرف کنید تا ببینید کدام تغییرات می‌توانند سرعت تایپ شما را افزایش دهد.

ترفند‌هایی ساده برای تایپ سریع‌تر در گوشی‌های هوشمند

اگر کاربر اندروید هستید و از کیبرد Gboard استفاده کنید، با نگه داشتن انگشت بر دکمه کاما و انتخاب اولین آیکون از سمت چپ، می‌توانید حالت تایپ یک‌دستی را فعال کنید که کار شما را برای تایپ با یک دست راحت‌تر می‌کند. با ضربه بر فلش‌ها، می‌توانید جهت این کیبرد را با توجه به راست‌دست یا چپ‌دست بودن تغییر دهید و برای برگشتن به حالت عادی، کافی است بر اولین گزینه از بالا که در کنار این کیبرد پدیدار شده، ضربه بزنید.

برای اعمال تنظیمات بیشتر، در بخش تنظیمات به System، Languages & input، Virtual keyboard، Gboard و در نهایت Preferences مراجعه کنید. در این بخش به‌عنوان مثال می‌توانید ارتفاع کیبرد یا نحوه‌ی دسترسی به ایموجی‌ها و نشانه‌ها را تغییر دهید.

در منوی تنظیمات Gboard، می‌توانید قابلیت Glide typing را هم فعال کنید. در این روش، برای تایپ کردن کافی است انگشت خود به‌صورت پشت سر هم بر کلمات موردنظر بکشید. هرچند بسیاری از افراد چندان با این روش راحت نیستند، اما برخی از کاربران این روش را به روش‌های سنتی تایپ ترجیح می‌دهند و به نظر آن‌ها با این روش می‌توان تایپ سریع تر را امکان‌پذیر کرد.

ترفند‌هایی ساده برای تایپ سریع‌تر در گوشی‌های هوشمند

iOS هم از قابلیت کیبرد یک دستی پشتیبانی می‌کند. برای این کار بر کلید کره زمین در کیبرد انگشت خود را مدتی نگه دارید تا بتوانید این حالت را فعال کنید، یا اینکه از بخش تنظیمات به General و سپس Keyboards مراجعه کنید و در نهایت بر گزینه One-Handed Keyboard ضربه بزنید.

ایجاد میانبرهای مختلف برای تایپ سریع تر

کیبردها هم مانند بیشتر نرم‌افزارها، از میانبرها پشتیبانی می‌کنند. با ایجاد این میانبرها، می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید و فقط با تایپ چند حرف، جمله‌ای کامل نوشته می‌شود. به‌عنوان مثال عبارت omw میان‌بری برای on my way است که این مورد یکی از میانبرهای پیش‌فرض کیبرد آیفون محسوب می‌شود.

ترفند‌هایی ساده برای تایپ سریع‌تر در گوشی‌های هوشمند

برای ایجاد این میانبرها در اندروید و iOS کار سختی در پیش ندارید. در گوشی‌های مبتنی بر اندروید، ابتدا به بخش تنظیمات و سپس System، Languages & input، Virtual keyboard، Gboard، Dictionary و در نهایت Personal dictionary مراجعه کنید. بعد از انتخاب زبان، بر آیکون مثبت (در گوشه راست فوقانی) ضربه بزنید و عبارت‌های موردنظرتان را تایپ کنید. به‌عنوان مثال اگر از عبارت in my humble opinion زیاد استفاده می‌کنید، در این بخش می‌توانید میان‌بر imho را برای آن مشخص کنید تا هر وقت imho را تایپ کردید، در پیشنهادها عبارت in my humble opinion ظاهر شود و به‌راحتی بر روی آن ضربه بزنید.

ترفند‌هایی ساده برای تایپ سریع‌تر در گوشی‌های هوشمند

در iOS، برای بهره‌گیری از این مشخصه برای تایپ سریع تر، ابتدا به بخش تنظیمات و سپس General، Keyboard و در نهایت Text Replacement مراجعه کنید. اپل برای این مشخصه دو مثال فراهم کرده که با ویرایش آن‌ها می‌توانید با این قابلیت آشنا شوید. برای ایجاد میان‌برهای مختلف، بر آیکون مثبت در گوشه راست فوقانی رابط کاربری ضربه بزنید. در این جا هم مانند اندروید کافی است عبارت اصلی و میانبر مربوط به آن را تایپ کنید.

نصب یک کیبرد جدید

هم اندروید و هم iOS از کیبردهای دیگر توسعه‌دهندگان هم پشتیبانی می‌کنند و به همین خاطر اگر از کیبرد پیش‌فرض خود رضایت ندارید، می‌توانید آن را تغییر دهید. یکی از محبوب‌ترین کیبردها، Gboard گوگل است که خوشبختانه برای iOS هم عرضه شده و می‌توانید در آیفون خود آن را نصب کنید و از قابلیت‌های آن بهره ببرید.

ترفند‌هایی ساده برای تایپ سریع‌تر در گوشی‌های هوشمند

یکی دیگر از کیبردهای محبوب برای تایپ سریع تر، کیبرد SwiftKey است. این اپلیکیشن با بهره‌گیری از هوش مصنوعی خیلی سریع کلمات و عبارت‌های مورد استفاده کاربران را یاد می‌گیرد و به همین خاطر می‌تواند سرعت تایپ آن‌ها را افزایش دهد. یکی دیگر از کیبردهایی که توجهات زیادی را جلب کرده، Fleksy است. مهم‌ترین قابلیت این اپلیکیشن، امکان شخصی‌سازی گسترده آن است و کاربران تقریبا می‌توانند بیشتر ویژگی‌های آن را با توجه به نیازهای خود، شخصی سازی کنند.

از بین دیگر کیبردها می‌توانیم به اپلیکیشن Hydrogen Keyboard Chrooma برای اندروید و Thumbly برای iOS اشاره کنیم که هرکدام از قابلیت‌های جذابی بهره می‌برند. در این زمینه باید بگوییم که با توجه به نحوه‌ی تایپ کردن و سلایق شخصی، می‌توانید بهترین و سریع‌ترین کیبرد موردنظر خود را انتخاب کنید.

ترفند‌هایی ساده برای تایپ سریع‌تر در گوشی‌های هوشمند

بعد از نصب یک کیبرد جدید، برای فعال‌سازی آن باید اقداماتی را انجام دهید. در اندروید، پس از مراجعه به بخش تنظیمات باید به System، Languages & input، Virtual keyboard و Manage keyboards مراجعه کنید. در iOS هم بعد از ورود به تنظیمات، به General، Keyboard و در نهایت Keyboards سر بزنید.