درج آگهی رایگان در سایت هایی که روزانه حجم زیادی از ترافیک را به خود اختصاص می دهند همواره مورد استقبال کاربران و دارندگان سایر وب سایت های فروش قرار گرفته است.
امروزه کاربران اینترنت و افرادی که اقدام به تحقیق، جستجو و خرید محصول از طریق فضای مجازی می کنند به شدت رو به افزایش است. یکی از استراتژی های موجود، پیدا کردن راهکارهایی است که بتواند شما را به آنها معرفی کند تا در نهایت موجب رونق فروش و کسب و کار شما شود.
آیا چیزی دارید که می خواهید آن را به فروش برسانید؟ چگونه فرصت های مختلف برای آنکه به دیگران نشان داده شوید را انتخاب می کنید؟ اگر قصد دارید این موارد را به اشتراک بگذارید، راه های بسیاری وجود دارد. قبل از اینکه دیگران را به خرید متقاعد کنید، باید به چگونگی تبلیغ محصول خود فکر کنید. یکی از اولین مواردی که برای این کار وجود دارد تبلیغات رایگان است. اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید، مزیت های زیادی در انتظار شماست.
مزایای آگهی رایگان و تبلیغات رایگان
سایت هایی که اقدام به تبلیغات رایگان برای کالا یا هر گونه خدماتی می کنند، فرصتی مناسب برای ارائه و دیده شدن بیشتر شما هستند. یکی از مهم ترین مزیت های درج آگهی رایگان این است که مستقیماً با مخاطبان واقعی خدماتتان روبرو می شوید. در این محیط ها می توانید به راحتی کالای خود را معرفی کنید و انتظار داشته باشید در سریعترین زمان ممکن دیده شوید.
به کمک درج آگهی رایگان در سایت های نیازمندی می توانید تبلیغات خود را به راحتی و بدون پرداخت هزینه در موتورهای جستجو به نمایش بگذارید. شاید بزرگترین مزیت آگهی رایگان، رایگان بودن آن نباشد. هنگامی که در یک وب سایت به صورت رایگان کالای خود را تبلیغ می کنید، بیش از پیش کالای شما دیده خواهد شد. این سایت ها به این دلیل که تمام روش های بهینه سازی را در سایت خود اعمال می کنند، رنکینگ بالاتری در موتورهای جستجو خواهند داشت و ترافیک بیشتری متوجه آنها خواهد شد.
استفاده از تجربیات کسب و کارهای موفق و برندهای معتبر دنیا نشان می دهد که این روش تبلیغاتی و روش های دیگر بازاریابی را به عنوان اولین راه برای معرفی خود انتخاب کرده اند. بسیاری از این شرکت ها اذعان می کنند که بیشترین میزان درامد خود را از این سایت ها کسب می کنند.
در این سایت ها معمولاً بالاترین امکانات و به روزترین استراتژی ها در طراحی به کار گرفته می شود. چرا که یکی از بزرگترین دغدغه های طراحان این سایت ها، رنکینگ بالا در موتورهای جستجو و گوگل است و به این منظور همواره تلاش می کنند بهترین باشند. این شرایط می تواند به صورت رایگان به شما نیز در ارائه ی خدمات بیشتر و افزایش سهم بازار کمک کند.
عصر ارتباطات به عنوان ویژگی جدایی ناپذیر زندگی امروزی است، به این دلیل بازار گسترده ای در این محیط وجود دارد که می تواند موجب توسعه ی شرکت شما شود. این فضا، موقعیت بی نظیر و نامحدودی است که می توانید در آن به صورت رایگان به تبلیغ محصولاتتان بپردازید. فراموش نکنید استفاده از شیوه های سنتی به هیچ وجه پاسخگوی انتظارات شما از بازار نخواهد بود. گرایش به سمت تبلیغات و بازاریابی آنلاین روز به روز در حال افزایش است. این حجم بالا می تواند فرصتی فوق العاده فراهم کند تا مشتریان بالقوه ی بیشتری در بازار داشته باشید.
حضور در فضای مجازی فارغ از اینکه در چه زمینه ای فعالیت می کنید، می تواند در فروش شما بسیار تاثیرگذار باشد.
بسیاری از سایت های نیازمندی رایگان این امکان را برای کاربران در نظر می گیرند که به طور نامحدود به درج آگهی های خود بپردازند. این امکان در نهایت هزینه های تبلیغات را به شدت کاهش می دهد. درج آگهی رایگان یکی از نکاتی است که به افراد تازه کار و کسانی که با سرمایه ی اندک قصد شروع کسب و کاری دارند، توصیه می شود. علاوه بر این بسیاری از برندهای تجاری معتبر نیز از این شیوه به نحو احسن به سود خود استفاده می کنند.
بررسی ها و مطالعات مختلف روی سایت های نیازمندی که به درج آگهی رایگان اقدام می کنند، نشان می دهد یکی از مواردی که موجب افزایش ترافیک آنها می شود، مهندسی سایت و چینش ظاهری خدمات ارائه شده است. در این سایت ها با توجه به چیدمان خدمات مختلف و انضباط و انسجام اطلاعات، کاربران به راحتی و در کمترین زمان ممکن به هدف خود خواهند رسید. علاوه بر این وجود گزینه های متعدد موجب می شود تا در فضایی کاملاً رقابتی، بهترین کالا یا خدمات مورد نظر را پیدا کنند. در این شرایط چنانچه از کیفیت کالای خود اطمینان دارید، برنده ی این بازی خواهید شد و میزان سودآوری بیشتری نصیب شما می شود.
تبلیغات رایگان یک بازی برد-برد است
درج آگهی رایگان و تبلیغات در سایت های نیازمندی، یک بازی برد-برد محسوب می شود. در این محیط ها فروشنده های مختلف بدون پرداخت هزینه ای، بهترین خدمات را می گیرند و بیشتر از گذشته دیده خواهند شد. علاوه بر این، کاربران و مشتریان می توانند به آسانی گزینه های متعددی را کنار هم مشاهده کنند و با توجه به نیاز خود اقدام به انتخاب نمایند. این مساله در نهایت به سود هر دوی آنها خواهد بود.
دلیل دیگری که تبلیغات رایگان انتخاب خوبی است، این است که در سراسر جهان و در میان تمام کاربران داخلی به طور گسترده ای پذیرفته شده است. امروزه افراد مختلف امید بیشتری به پیدا کردن محصول خود در آگهی های رایگان دارند.
سایت 1اشاره به عنوان مرجع نیازمندی رایگان کشور با ترافیک بالای روزانه و محیطی کاربر پسند اقدام به درج آگهی رایگان می کند.
هنگامی که از تبلیغات رایگان استفاده می کنید می توانید به آسانی از مزیت های آن استفاده کنید. بسیاری از سایت های نیازمندی این امکان را به کاربر می دهند که در کمترین زمان ممکن به ثبت نام رایگان و ارائه ی کالا یا خدمات خود بپردازند. به منظور تجربه ی تبلیغ رایگان در سایت های نیازمندی، در ابتدا آن را به طور آزمایشی امتحان کنید.
فرصت های رایگان و کم هزینه برای رشد کسب و کارتان را هرگز از دست ندهید، این روش را همواره و در هر شرایطی یکی از روش های مناسب تبلیغ محصولاتتان در نظر داشته باشید.
سایت ثبت آگهی فروش موتورسیکلت ، اگر برای فروش موتورسیکلت خود قصد درج آگهی اینترنتی دارید، یا برای خرید موتور خاصی می خواهید تبلیغ کنید و یا اگر در زمینه خرید و فروش موتورسیکلت و لوازم موتور مشغول به فعالیت بوده و برای رونق کسب و کار خود می خواهید تبلیغ اینترنتی ثبت نمائید؛ در وب سایت 1اشاره آگهی موتورسیکلت درج کنید...
هر چند امروزه، ما به کمک تلفنهای هوشمند و تبلتها بسیاری از امور روزمرهی خود را انجام میدهیم و گاهی با آنها به تماشای فیلم و ویدیو نیز میپردازیم؛ اما به هر حال همه ترجیح میدهیم تا بخشی از وقت خود را صرف تماشای برنامههای تلویزیونی، مسابقات ورزشی یا فیلمهای سینمایی در صفحه بزرگ تلویزیون کنیم.
تلویزیون امروز به یکی از عادیترین و البته ضروری ترین لوازم زندگی قرن بیست و یکم تبدیل شده است و با توجه به حضور انواع و اقسام برندهای متفاوت و البته توانمندیهای مختلف برای خریدنش، گاهی به دردسر خواهیم افتاد، پس با توجه به نکات زیر بهترین تلویزیون را برای خود خریداری کنید.
بودجه ای در نظر داشته باشید
جای تردید نیست امروزه با توجه به تمامیشرایط اقتصادی اگر قصد خرید وسیله ای را داشته باشیم، ابتدا به موجودی حساب بانکی خودمان نظری خواهیم داشت و متناسب با اعداد موجودی حسابمان سعی در انتخاب بهترین گزینه میکنیم.
بنابراین خارج از قاعده نیست اگر بگوییم همه خریدهای ما به نوعی وابسته به توان مالی خانواده است و نمیتوان بدون توجه به آن گام در راه انتخاب وسیلهای گذاشت.
DVB را جدی بگیرید
اگر برای خرید تلویزیون به سراغ سایتهای نیازمندی مثل «شست» و یا بازار خرید شدید نیم نگاهی به دستگاه DVB یا گیرنده دیجیتال نیز داشته باشید. هرچند بیشتر محصولات جدید از سوی کارخانجات سازنده به این وسیله مجهز است و خریدار نیازی به تهیه آن ندارد؛ اما هنوز هم برخی از تلویزیونها از این وسیله بی بهره هستند. بنابراین باید برای لذت بردن بیشتر از تصاویر تلویزیون مورد نظرتان از این وسیله استفاده کنید. اما اقتصادیترین کار این است که بیشتر به دنبال مدلهایی باشید که گیرنده دیجیتال داخل تلویزیون نصب شده باشد و نیازی به خرید مجزای این دستگاه برای آنها نیست.
زاویه دید را هنگام خرید درنظر داشته باشید
سازندگان تلویزیون همواره سعی میکنند با استفاده از برخی امکانات نظر مخاطبان بیشتری را به محصولاتشان جلب کنند؛ اما یکی از امکاناتی که واقعا برای جلب نظر مشتریان به کار میرود و باید دقت ویژه به آن داشته باشید زاویه دید صفحه نمایش تلویزیون است.
به خروجی و ورودیهای تلویزیون اهمیت بدهید
ممکن است تعداد و نوع خروجی و ورودیهای تلویزیون مورد نظرتان در ابتدا خیلی برایتان اهمیت نداشته باشد. فقط وقتی متوجه میشوید چه کلاهی سر خودتان گذاشتهاید که تعداد پورتهای تلویزیون جدیدتان جوابگوی نیازهایتان نباشد.
هر تلویزیون صفحه باریک جدید به تعدادی ورودی و خروجی مجهز است که به شما اجازه میدهد وسایل جانبی مثل پخش کننده (DVD یا بلو ـ ری)، گیرنده دیجیتال، سیستمهای صوتی، کنسولهای بازی یا حافظههای فلش را به آن متصل کنید.
از همان اول محل پورتها را بررسی کنید و مطمئن شوید تلویزیون مورد نظرتان به حداقل 3 ورودی HDMI، دو ورودی USB و یک ورودی AVI مجهز باشد.
رزولوشن در تصاویر ثابت و متحرک را چک کنید
هنگام خرید، رزولوشن تلویزیون را حتما چک کنید. با این روش خواهید فهمید که پنل تلویزیون شما با کیفیت است یا یک پنل معمولی است. روش چک کردن Static Resolution به این صورت است که ببینید آیا قادرید زمانی که یک عکس یا یک تصویر فریز شده از شخصی را میبینید، تارهای موی وی را طوری ببینید که قابل شمارش باشند (تارهای موی شخص محو نشده باشد).
روش چک کردن Motion Resolution (رزولوشن تصویر متحرک) هم به راحتی توسط یک صحنه ورزشی امکان پذیر است. دقت کنید که مثلا پای فوتبالیستها هنگام دویدن و یا شوت زدن نباید حالت محو پیدا کند.
با توجه به نکات ذکر شده، شاید چندین گزینه را از بین انتخابهایتان حذف کنید یا چند گزینه را به انتخابهایتان اضافه کنید.
نسبت کنتراست یا Contrast Ratio
یکی از مواردی که هنگام خرید تلویزیون باید بخوبی از آن مطلع شوید و بهترین را انتخاب کنید، نسبت کنتراست تلویزیون مورد نظر شماست. این مقدار نسبت بیشترین میزان روشنایی رنگ سفید به کمترین میزان روشنایی رنگ سیاه کامل را نشان میدهد.
عدد مذکور وقتی بسیار مهم میشود که شما در یک محل کم نور به دیدن تصویر صفحه نمایش بپردازید. اگر محل استفاده شما در روشنایی باشد این عدد کمتر اهمیت پیدا میکند. این عدد برای صفحه نمایش (LCD یا LED) بیش از ۱۵۰۰ باید باشد. برای پلاسما تا ۴۰۰۰ هم قابل دسترسی است. بنابراین اگر شما میخواهید به کنتراستهای بالاتری دسترسی داشته باشید باید سراغ OLED بروید.
پلاسما را فراموش نکنید
پلاسماها تقریبا با زیاد شدن تلویزیونهای LCD از بازار محو شدند، که واقعا تاسف انگیز است. پلاسماها از بسیاری از جهت کیفیت تصویر بهتری نسبت به LCDها دارند، تنها تلویزیونهای گران قیمت LCD از نظر کیفیت تصویر قادر به رقابت با پلاسماها هستند. پلاسماها قیمت ارزانتری نسبت به LCDها دارند و کیفیت تصویر آنها نیز در اکثر شرایط بهتر از آنها است، پس بهتر است در هنگام خرید این تلویزیونها را نیز به لیست مقایسه خود اضافه کنید.
3 بعدیهای جذاب
با توجه به ورود تلویزیونهای سه بعدی به بازار ایران بدون تردید یکی از مسائلی که ذهن بیشتر خریداران تلویزیون را به خود جلب کرده توانایی پخش تصاویر سه بعدی است، در صورتی که اکنون با توجه به کمبود امکانات و ناتوانی در ارسال تصاویری سه بعدی در ایران و البته کمبود فیلمهای سه بعدی این اهمیت زیاد مورد نیاز شما نیست و اگر قصد آینده نگری نیز دارید، بد نیست توجه داشته باشید باتوجه به زمان کارکرد قطعات الکترونیک که معمولا برحسب ساعات کارکرد تهیه میشوند لازم است هم اکنون از دیدن تصاویر با کیفیت لذت ببرید تا این که در انتظار دیدن تصویری سه بعدی دوباره راهی بازار برای خرید تلویزیونی جدیدتر شوید.
برای کنترلهای لمسی، پول اضافه نپردازید
با دیجیتالی شدن زندگی ما، اکثر وسایل الکترونیک مثل موبایل با استفاده از برخی نرم افزارها بایکدیگر ارتباط برقرار میکنند. البته در این میان بد نیست بدانیم بیشتر تلفنهای همراه امروزی قابلیت تبدیل شدن به کنترل لوازم خانگی مثل تلویزیون و سینمای خانواده را دارند؛ بنابراین زیاد به امکانات روی کنترل دستگاه زیاد دل نبندید چون برای هریک از شاستیهای روی آن کنترل مجبور به پرداخت اضافه بها هستید؛ در حالی که تلفن همراه هوشمند شما هم اکنون تمام این امکانات را دارد.
ولخرجی ممنوع!
حالا با توجه به اطلاعات موجود تلویزیون خود را انتخاب کردهاید و پس از پرداخت صورت حساب فروشنده به شما میگوید به منزل بروید و منتظر دریافت تلویزیون خودتان باشید؛ اما وقتی تلویزیون را دریافت میکنید، ممکن است از شما بابت حمل متناسب با طبقات منزل مبلغی درخواست کنند. بنابراین سعی کنید از فروشگاهی خرید کنید که هزینهی حمل و نصب تلویزیون رایگان باشد. اما داستان هنوز تمام نشده گاهی اوقات وقتی متصدی یا نصاب به منزل شما مراجعه میکند پیشنهادهای مختلفی به شما میدهد که عبارت است از خرید میزتلویزیون، بستههای نگهداری از تلویزیون (دستمال و مواد پاک کننده مخصوص) یا خرید دستگاه نویزگیر برق و در نهایت آنتنهای جانبی. یاد بگیرید به این پیشنهادها «نه» بگویید چون فقط یکی از آنها را نیاز دارید آن هم نویزگیر یا محافظ برقی است که آن را هم میتوانید با قیمتی مناسب از فروشگاههای الکتریکی تهیه کنید.
اینچ مناسب انتخاب کنید
از آنجا که امروزه انتخاب اندازه تلویزیون مورد نظرمان تقریبا کار مشکلی شده و به عنوان یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب مشتریان از آن یاد میشود، بهتر است قبل از فکر کردن درباره اینج (اندازه) تلویزیون ابتدا اتاقی که قصد استفاده از آن را داریم اندازه بگیریم چون علاوه بر تاثیرگذاری در کیفیت تصویر محصولات، میتوانیم قیمت مناسب تری هزینه کنیم.
سایز یا اندازه صفحه نمایش تلویزیون که با واحد اینچ مشخص میشود، طول قطر صفحه نمایش تلویزیون است و هم اکنون تلویزیونهای ال سی دی و ال ای دی موجود در بازار از اندازه 26 اینچ تا بیش از یکصد اینچ تولید شده اند و پلاسماها هم اندازه ای میان 42 تا 150 اینچ دارد.
حتما در هنگام خرید تلویزیون به نکات گفته شده توجه کنید.
برای مشاهده اَگهی انواع تلویزیون نو و دست دوم میتوانید به سایت 1اشاره صفحه لوازم صوتی و تصویری مراجعه کنید.
و یا اگر قصد فروش تلویزیون خود را دارید میتوانید از طریق سایت 1اشاره اقدام به ثبت آگهی کنید.
خرید دوربین، لنز و تمامی تجهیزات مربوطه برای عکاسی شبیه یک آرزوست. آرزویی که تحقق پیدا کردن آن هزینه زیادی را بر دوش عکاس تحمیل میکند. اما راههایی هست که هم آرزوی داشتن دوربین را برآورده میکند و هم باعث صرفهجویی در هزینهها میشود. خرید دوربین دست دوم با رعایت این نکات آسان خواهد بود.
نیازمندیهای اینترنتی1اشاره پیش از خرید دوربین دست دوم نکاتی که در زیر آورده شده است را بشما توصیه میکند:
چرا دوربین دست دوم بخریم؟
لزوما همیشه ما به بهترین و آخرین تکنولوژی نیاز نداریم. دوربینهای خوب بسیاری وجود دارند که برای مدت زمان طولانی انتخاب برتر بسیاری از عکاسان بودهاند. با هزینه کمتر میتوان این دوربینها را تهیه کرد و از کیفیت خوب آنها لذت برد. همچنین عکاسان بسیاری وجود دارد که دوست دارند آخرین تکنولوژی را داشته باشند و بخاطر آن مجبور میشوند تجهیزات قبلی خود را بفروشند. این حالت برای دیگر عکاسان شانس داشتن دوربین خوب را بالا میبرد. اگر یک دوربین در حراجی بفروش برسد، به معنای خراب بودن آن نیست.
همانند لنز، دلایل بسیار متعددی برای فروش یک دوربین وجود دارد. ارتقا تجهیزات، کم کردن تعداد تجهیزات، تعویض دوربین، نیاز به پول تنها چند دلیل برای فروش دوربین دستدوم است. معمولا دوربینها بیشتر از لنزها نیاز به ارتقا و به روز شدن دارند. معمولا در این حالت یکی از تجهیزات دوربین همانند شاژر یا آفتابگیر یا جعبه کم است. به همین خاطر داشتن دقت کافی هنگام خرید دوربین دست دوم ضروری است. قبل از شروع کار به دقت دوربینها را بررسی کنید. شرکتهای مختلف امکانات متفاوتی را روی دستگاههای خود دارند که هرکدام مزایا و معایب مختص خود را دارند. برحسب نیاز گزینههای مناسب را انتخاب کنید.
قبل از خرید دوربین حرفهای دست دوم این نکات را بررسی کنید:
۱- از یک فروشگاه یا فرد معتبر خریداری کنید
فروشگاههای معتبر زیادی وجود دارد که با کمی جستجو میتوانید از آنها با خیال راحت به صورت حضوری و حتی آنلاین خریداری کنید. در صورت امکان با صاحب اصلی دوربین ارتباط برقرار کنید و خرید را مشروط بر سلامت کامل آن قرار دهید. تا در صورت خرابی بتوانید آن را پس دهید.
۲- لپتاپ خود را همراه داشته باشید
با داشتن یک لپتاپ و دیدن تصاویر گرفته شده توسط دوربین، به سرعت از برخی ایرادهای دوربین همانند سوختگی پیکسل، مشکل فوکوس اتوماتیک، سنسور معیوب مطلع شوید.
مطمئن شوید که سنسور پیکسل سوخته ندارد: برای بررسی باید یک عکس در حالت خام (RAW) با ایزو پیشفرض بگیرید و آن را در کامپیوتر مشاهده کنید. اگر دوربین کمی کهنه باشد، وجود چند پیکسل سوخته روی تصویر نرمال است. در حالت کلی وجود ۲ الی ۴ پیکسل سوخته مشکلی ایجاد نمیکند.
تعداد شاتهای گرفته شده را بررسی کنید: دوربینها با یک تعداد شات مشخص تست شدهاند و تعداد شاتها در دوربینهای مختلف متفاوت و عددی بین ۵۰ الی۳۰۰ هزار شات است. اگر از این تعداد بیشتر عکس گرفته شده باشد، دیگر شامل گارانتی نمیشود. تعداد شاتهای مجاز دوربینی که قصد دارید بخرید را بدانید و سپس با استفاده از نرمافزارهایی همانند PhotoME، با ورود به قسمت فیلتر عبارت shutter count را جستجو و پیدا کنید. قیمت دوربین با توجه به تعداد شاتها تعیین میشود. شات بیشتر، قیمت کمتر.
خاک روی سنسور را بررسی کنید: غبار روی سنسور زیاد مسالهای نیست که بخاطر آن معامله را به هم بزنید. از هر دوربین دست دوم این انتظار میرود که بر روی سنسور آن گرد و غبار وجود داشته باشد. اما اگر این میزان قابل توجه باشد، مجبور هستید برای پاکسازی، دوربین را به یک مرکز تخصصی بسپارید. اگر همچین شرایطی پیش آمد حتما در قیمت آن مذاکره کنید. دوباره متذکر میشویم وجود کمی گرد و غبار عادی هست اما در صورت وجود خش و خراش روی سنسور از خرید آن دوری کنید. راحتترین راه برای تست سنسور این است که از یک آسمان صاف و آبی عکس گرفته و تا ۱۰۰٪ زوم کنید. برای دیدن جزئیات بهتر است هنگام عکاسی از بالاترین عدد اندازه دریچه دیافراگم یعنی عدد اف کمتر استفاده کنید تا جزئیات به خوبی ثبت شوند.
۳- عملکرد مکانیکی دوربین دست دوم را تست کنید
خش و فرو رفتگی: خشهای روی بدنه قطعا تاثیری روی روند عکاسی ندارد. اما نشانگر این است که صاحب آن چگونه با دوربین خود رفتار کرده است. خراشیدگی بزرگ یا فرورفتگی نشانه ضربه دیدن بدنه است. اگر ضربهها محکم باشد به داخل دوربین وارد شده و ممکن به اجزای داخلی آن آسیب رسانده باشد. در صورت امکان داخل خشاب حافظه را نیز چک کنید تا از صحت پینهای اتصالی آن مطمئن شوید. تعمیر پینهای داخلی معمولا هزینهبر است.
کنده شدن جلد: اگر پوشش دوربین همانند تصویر کنده شده باشد نشان دهند استفاده زیاد از دوربین مخصوصا در هوای مرطوب است. برای تعمیر آن میتوانید از مراکز تخصصی کمک بگیرید. در هرحال با اینکه مشکل خاصی ایجاد نمیکند اما در قیمت دوربین تاثیرگذار خواهد بود.
چشمی و صفحه نمایش را چک کنید: وجود خش روی صفحه نمایش و گرد و خاک داخل چشمی را چک کنید که در صورت وجود موجب اذیت چشم و ایجاد انحراف در دید میشود. تعویض صفحه نمایش هزینه زیادی دارد.
قسمت سوار لنز را بررسی کنید: محل اتصال لنز مثل حالت اولیه و بدون هرگونه خم یا فرورفتگی باقی مانده باشد. هرگونه فرورفتگی یا وجود خم روی محل اتصال یا پینها نشان دهنده ضربه وارده بر دوربین یا استفاده از لنز سنگین بدون مراقبت است.
۴- عملکرد فوکوس خودکار
همانند لنزها، فوکوس خودکار دوربینها را نیز باید بررسی کرد. با استفاده از یک لنز سیستم فوکوس خودکار را تست کنید. اگر نور به اندازه کافی وجود داشته باشد، عمل فوکوس باید سریع انجام شود. در غیر اینصورت ایراد دارد. قبل از شروع تست مطمئن شوید که قابلیت فوکوس خودکار لنز شما روی آن بدنه وجود دارد.
به خاطر داشته باشید همیشه گزینههای بهتری میتواند وجود داشته باشد، پس عجله نکنید. اگر میتوانید دوست یا آشنایی که تخصص کافی در ارتباط با تجهیزات عکاسی دارد، همراه خود ببرید. قبل از دیدن دوربین هیچ پیشپرداختی به فرشنده ندهید. با کمی دقت و به خاطر داشتن نکات بالا میتوانید تجهیزات خوبی برای خود با قیمت کمتر جمع کنید.
در آخر اینکه حتما در هنگام خرید دوربین دست دوم به نکات گفته شده توجه کنید
اگر قصد فروش دوربین خود را دارید میتوانید از طریق سایت 1اشاره اقدام به ثبت آگهی کنید.