درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار

غار اصحاب کهف کجاست؟

داستان اصحاب کهف را همه ما شنیدیم، چند جوان و یک سگ که برای سال‌ها در یک غار به خواب رفتند. کسانی که نمی توانستند دین خودشان را به فرمانروای وقت روم باستان اعلام کنند، به این غار می روند و بعد از سال‌ها از خواب بیدار می‌شوند. بعدها بسیاری از باستان شناسان درصدد پیدا کردن غار مذکور برآمدند و گزینه‌های بسیاری هم مطرح شد که ما چند مورد از آنها را بیان می‌کنیم. این گزینه ها حالا به جاذبه های مهم گردشگری تبدیل شدند و افراد زیادی به دیدن آنها می‌روند. 

داستان اصحاب کهف جزء داستان هایی اعتقادی است که در کتاب های مقدس از آن یاد شده است. با توجه به شواهدی که وجود دارد اصحاب کهف در غاری که بسیار وسیع بوده به خواب طولانی رفتند و سپس بیدار شدند تا دلیلی باشند بر اصل روز رستاخیز که همه موجودات در محضر حضرت حق بیدار می شوند. تا کنون غارهایی را در برخی از کشورها پیدا کرده اند که درون آنها تعدادی قبر به همراه سنگ نوشت هایی با مضمون اصحاب کهف پیدا شده است، که حاکی از آن هستند اصحاب کهف در آنجا سکونت داشته و خواب رفته اند. با بررسی هایی که انجام شده این داستان به قرن پنجم میلادی بر می گردد.

عمده موضوع داستان اصحاب کهف مربوط به ایمان داشتن به روز رستاخیز است. روزی که تمام این جهان هستی یکپارچه خواهد شد. حال اصحاب کهف که بودند؟ داستان های زیادی از تعداد از این افراد و همچنین محلی که آنان در آنجا به خواب رفتند وجود دارد. شاید بپرسید خواب؟ بله اصحاب کهف به مدت طولانی به خواب رفتند و سپس از خواب بیدار شدند؛ آنان وقتی پس از این خواب طولانی از خواب بیدار شدند و خورشید را مشاهده کردند گفتند: گویی یک روز یا نصف روز خوابیده ایم!!! فلسفه این خواب هم این طور بیان شده است که اصحاب کهف برای مدتی به خواب بروند و سپس بیدار شوند تا با این کار هدف جهان هستی بر همگان ثابت شود. چرا که ما برای هدف والا به این دنیا آمده ایم و تمامی اعمال ما چه مثبت و چه منفی بازخورد خودش را دارد.

تعداد این افراد با توجه به اسناد موجود در کتاب ها این گونه بیان شده است:

آنها سه جوان بودند که همراشان یک سگ بوده است. عده ای دیگر می گویند که آنها پنج جوان بودند و ششمین آنها سگشان بوده، اما عده ای دیگر هم این طور بیان می کنند که آنان هفت نفر بودند و هشتمین آنها سگشان بود. همچنان از تعداد آنها خبر موثقی وجود ندارد.


داستان اصحاب کهف در ادبیات قرون وسطی

جان دون از شعرای قرن شانزدهم درباره توصیف شرایط و وضعیت اصحاب کهف در فرهنگ کلیسای پروتستان شعری را سروده است. در دوره ای که در اروپا به عصر روشنگری مشهور بود این داستان کمی مورد بی توجهی قرار گرفت اما با ظهور دوران رومانتیسیزم این داستان مجدد احیا شد و مورد توجهات بسیاری قرار گرفت. اشاره به این داستان در آثاری از تومان دی کوئنسی، شعری از گوته، داستانی از واشنگتن ایروینگ و اچ جی ولز به چشم می خورد.


مختصری کوتاه از داستان اصحاب کهف

در برخی از داستان ها آمده است که زمانی که اصحاب کهف از خواب بیدار شدند، احساس گرسنگی کردند و یک نفر از آنها که نامش تملیخا بود به شهر رفت تا آب و غذا بخرد. او پس از این که به شهر رسید دید که همه چیز به طرز عجیبی تغییر کرده است، زیرا آنها خود از این که سالهاست در غاری  سکونت داشتند به خواب رفتند مطلع نبودند و احساس می کردند که یک روز یا نیم روزی را در خواب بوده اند. از همین وقتی به شهر رسید و خواست که نان بخرد پولی را به نانوا داد باعث شد نانوا به او شک کند که آیا تو گنج پیدا کرده ای؟ تملیخا گفت خیر چه می گویی!!! از همین رو نانوا او را به نزد حاکم شهر برد تا ماجرا را جستجو کند.

وقتی تملیخا نزد حاکم رفت به او گفته شد که تو می توانی خمس گنجی که پیدا کرده ای را بدهی و بروی، اما تملیخا سر حرف خود بود و در نتیجه حاکم شهر مجبور شد تا به خانه تملیخا برود. وقتی آنان به نزدیکی خانه یا همان غاری که اصحاب کهف در آن خفته بودند رسیدند، تملیخا کمی جلوتر رفت تا دوستانش را در غار مطلع سازد اما وقتی ماجرا را برای دوستانش در غار تعریف کرد که مردم شهر آمده اند تا ما ببینند تملیخا به آنان گفت که ما سالهاست که به خواب طولانی رفته ایم. دوستانش وقتی از این ماجرا با خبر شدند به دلیل اینکه در بین جهانیان آشوبی به پا نشود آرزوی خواب ابدی کردند. بلافاصله آرزوی آنها برآورده شد و درب غار پوشیده شد. از همین رو داستان اصحاب کهف برای همیشه به پایان رسید و اطلاع دقیق و کاملی از آنان وجود ندارد.


برخی از غارهای اصحاب کهف

به اعتقاد برخی این غار در شهر افسوس در نزدیکی ازمیر ترکیه قرار دارد. در نزدیکی ویرانه‌های باستانی افسوس کوهی به نام ینایرداغ است که در آن غاری قدیمی را خواهید دید، همان غاری که به گفته بسیاری اصحاب کهف در آن به خواب رفتند. این غار بسیار بزرگ است و در آن صدها قبر وجود دارد.

در نزدیکی شهر نخجوان نیز غار معروفی وجود دارد که روی آن نوشته شده غار اصحاب کهف و بسیاری از گردشگران این شهر به دیدن این غار می روند، چرا که معتقدند این غار همان غار اصحاب کهف است.

غار دیگری در نزدیکی پایتخت اردن یعنی شهر امان وجود دارد که قدمت آن به قرن پنجم میلادی می رسد، به اعتقاد برخی این مکان همان غار معروف اصحاب کهف است.

این غارها در حال حاضر محافظت می شوند و برای بازدید از آنها بایستی قوانین ورود به آنها را رعایت کنید.

چطور از صحت تورهای مسافرتی مطلع شویم؟

با توجه به این که کمتر از چند هفته به تعطیلات نوروزی مانده است تورهای متعددی برای گردشگریاقدام به تبلیع در فضاهای مجازی نموده اند. معمولا یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن یک تور گردشگری مناسب، جست ‌وجو در صفحات اینترنتی است؛ اما مساله مهم در این ارتباط علاوه بر کسب اطمینان از قانونی بودن یا نبودن فعالیت این تورها اساسا مساله وجود داشتن یا نداشتن آن‌ها در واقعیت است.ما برای اینکه بتوانید صحت تورهایی که برای سفرتان می خواهید انتخاب کنید را متوجه شوید اقدام به تهیه مطلب در مورد صحت تورهای مسافرتی نموده است؛ با ما همراه باشید.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم این روزها با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، بازار تورهای گردشگری بسیار داغ و شهروندان عزیزی که قصد سفر دارند در اینترنت اقدام به جستجوی سفر خود می نمایند اما از کجا باید متوجه شوند، سایتی که می خواهند از آن خرید کنند معتبر است؟ حتی به غیر از این که بخواهیم نسبت به معتبر بودن آن از لحاظ قانونی مطلع شویم اصلا از کجا باید بدانیم که در واقعیت این تورها وجود دارند یا خیر؟

از همین رو قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید، سایتی قصد ثبت نام در آن را دارید، آدرس  URL آن در سایت ساماندهی به آدرس samandehi.ir ثبت شده باشد؛ همچنین باید توجه داشت که سایت‌های گردشگری معتبر از نماد اعتماد الکترونیکی که مشخصه‌ای به منظور اعتمادسازی کاربران هنگام مراجعه به سایت‌های اینترنتی است و از طرف وزارت صنعت‌ و معدن و تجارت صادر می‌شود، استفاده می‌کنند، حتما به این موارد توجه کافی را قبل از ثبت نام و واریز وجه نقدی خودداری نمایید.

فعالیت‌های سایت‌های گردشگری در صفحات اینترنتی معمولا به خاطر ارایه آسوده ‌تر خدمات سفر برای تسریع در کار و ثبت نام اینترنتی به جای مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی است؛ البته باید توجه داشت که در کنار فعالیت سایت‌های معتبر و رسمی، ده‌ها و شاید صدها سایت جعلی هم از طرف کلاهبرداران و مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه طراحی و بارگذاری شده است که در این ایام به تبلیغات اقدام می‌کنند و از تورهای خوب و ارزان قیمتی نوید می‌دهند تا کاربران را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کنند.

به همین دلیل ضروری است که اگر قصد ثبت نام در سایت های گردشگری برای سفر با تورهای گردشگری را دارید، باید حتما قبل از ورود اطلاعات و واریز وجه نقدی از صحت سایت مربوطه مطلع شوید، تا در دام مجرمان سایبری نیافتید.

سایت‌های گردشگری معتبر همینطور از نماد اطمینان گردشگری که به نماد T مشهور است، استفاده می‌کنند. گفتنی است که این نماد از طرف سازمان میراث فرهنگی صادر می‌شود. رعایت حداقل موارد توصیه شده از طرف پلیس فتا می‌توانید از بروز کلاهبرداری‌هایی که از طرف افراد سودجو با استفاده از سایت‌های نا معتبری که توسط این شیادان طراحی می‌شود، جلوگیری نمایید.

همواره سعی کنید از سایت های گردشگری معتبر جهت خرید تور استفاده کنید. دیگر نکته ای که باید در انتخاب و خرید تور توجه داشته باشید، وجود بیمه در آن تور مسافرتی است که تمامی  سایت های معتبری که تورهای مسافرتی  میفروشند دارای بیمه های مسافرتی هستند و امنیت جان مسافران تامین است.

چرا تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی موثرتر هستند؟

تبلیغات آنلاین و آفلاین همیشه در ذهن رهبران و هدایت گران یک کسب وکار، وجود دارد. همیشه به نوعی این چرا ها در ذهن ما پدیدار میشود که کدام روش موثر است و کدام روش توجیه اقتصادی در کنار بازدهی و افزایش فروش دارد.

ذهن تمامی مدیران در این چالش است چون فروش و مشتری و سود میتواند برای بقا و حفظ حیات آن کسب و کار موثر باشد. دلایل متفاوتی دارد که یکی در تبلیغات سنتی موفق است و دیگری در تبلیغان آنلاین. که خوب بر اساس آنالیز کسب و کار میتوان برای آن خط و مشی کشید. ما زیاد نمی خواهیم این مطلب را به سمت تبلیغات سنتی ببریم و آن را تحلیل کنیم برای ما تبلیغات آنلاین و تمام چراهایی که در آن وجود دارد مورد اهمیت است زیرا میخواهیم تاثیرات آن را همراه با فوایدی که میتواند در پی داشته باشد توضیح دهیم. در صنعت تبلیغات مهم ترین تاثیر ماندگاری در ذهن مخاطب است، حال اینکه چه روش هایی را استفاده کنیم و چگونه آن را اجرایی نماییم و از همه مهم تر چرا تبلیغات آنلاین را انتخاب کنیم، در این مقاله به آن می پردازیم.

درمرحله اول تعریفی کوتاه از تبلیغات آنلاین را برای همراهان عزیز جهت آشنایی بیشتر، به اختصار می آوریم.

در یک تعریف کوتاه و مختصر تبلیغات آنلاین، یک شکل از بازاریابی و تبلیغ است که از اینترنت برای تحویل دادن پیام های بازاریابی تبلیغاتی به مشتریان استفاده می‌شود. یعنی روش هایی برای جذب مخاطب اما در بستر اینترنت. این روش ها خود دنیایی وسیعی دارد که شما بسته به نوع آنالیز و بازار هدف و مخاطبان خود آن را استفاده می کنید. اما در حال حاضر روش هایی مرسوم و پر رنگ تر از باقی روش هاست که به شرح زیر می باشد:

برخی از روش های بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین شامل تکنیکها و روش های مختلفی می شود که در این بخش به معرفی برخی از آنها می پردازیم، به طور کلی روش های بازاریابی آنلاین عبارتند از:

بنرمارکتینگ

ویدئومارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

تبلیغات متنی

رسانه های اجتماعی

موبایل مارکتینگ در بستر اینترنتی

تلویزیون های آنلاین

ریپورتاژ آگهی

بازاریابی محتوایی

سئو و بهینه سازی

تبلیغات کلیکی

هرکدام از این روش ها فرامین و اصولی خاص خود را دارد، یعنی برای بازدهی بیشتر در هرکدام از روش های موجود نباید بصورت غیر حرفه ایی عمل کرد و باید اجرای این روش ها را از مجریان متخصص بازاریابی و تبلیغات اینترنتی درخواست کرد.

حال که با ماهیت کلی تبلیغات آنلاین آشنا شدیم به بررسی این می پردازیم که چرا این روش ها میتواند موثر در فروش و بازدهی محصولات و خدمات ما داشته باشد؟

سالهاست که کلی نویسی و کلی گویی های سنتی در عرصه تبلیغات بی نتیجه است. به این معنا که صاحبان کالاها باید برای آگهی دادن گزینه های دیگری را انتخاب کنند. اگر چه تا بحال در دوران و شرایط مختلف، کلی گویی نتیجه داشته اما این روزها به دلیل گسترش رسانه های جمعی و انتخاب شیوه های مختلف خدمت رسانی آنها، دیگر نمی توان با همان روشهای قدیمی آگهی های تجاری ساخت هم خلاقیت موثر است و هم ذائقه مخاطب و مشتریان تغییر کرده است. ما برای تبلیغات رسانه را انتخاب میکنیم، یکی رسانه تلویزیون را انتخاب میکند و دیگری رسانه رادیو و یا روزنامه ... این انتخاب بستگی به وسعت تعداد مخاطبان آن رسانه دارد. باید ببینیم چه تعدادی از افراد تبلیغ ما را مشاهده میکنند؟ با آمارهای گوناگونی که در معتبر ترین اخبار اطلاع رسانی مواجه هستیم ، مخاطبان اینترنتی به شدت و بصورت تصاعدی رو به بالا هستند درنمودار زیر کلیتی از این آمار مشاهده می کنیم.

حالا که به این نتیجه رسیدیم که تعداد کاربران این رسانه را نباید دست کم بگیریم و این روش را برای بازاریابی انتخاب کرده ایم حال به تاثیرگذاری و ماندگاری تبلیغات آنلاین میپردازیم.

دسترسی آسان در انبوهی از اطلاعات

وقتی در موتورهای جستجوگر کالا و خدمتی که به دنبال آن هستیم را جستجو میکنیم اطلاعاتی را برای ما به نمایش میگذارد که مسیر را برای ما هموار میکند. انسان های دهه جدید یا دهه تکنولوژی به علت گرفتاری های گوناگونی که در پیش رو دارند تمایل خود را به سمتی نشان می دهند که گزینه منتخب خود را با روشی پیدا کنند که زمان کمتری از آن ها بگیرد و اطلاعات کافی در اختیار آنان قرار دهد. خب وقتی شخصی به دنبال یک طراح وب سایت میگردد به راحتی میتواند در بستر اینترنت افراد زیادی را در زمان کوتاهی پیدا کند و کیفیت کار آن ها را بسنجد و گزینه معقول را منتخب کند.

ماندگاری در ذهن

کاربران اینترنتی همیشه آدرس وب سایتی که به دنبال آن هستند را بهتر در ذهن میسپارند تا شماره تماس آدرس فیزیکی آن را و اگر یک بار از این روش با شما ارتباط برقرار کنند به راحتی مجدد در انبوهی از اطلاعات شما را گزینش میکنند.

قابلیت تغییر و مدیریت هزینه ها

شما در یک برگه آگهی اگر اطلاعاتی از خود منتشر کردید دیگر نمیتوانید آن را تغییر بدهید مگر اینکه هزینه زیادی برای چاپ مجدد آن قایل شوید اما در آدرس اینترنتی یا وب سایت خود میتوانید این عمل را تنها با یک سیستم مدیریت سایت راحت انجام دهید و مخاطب شما به راحتی آن را درک خواهد کرد.

قابلیت دسترسی مساوی شانس بیشتر

شما با تبلیغات آنلاین همیشه بدون محدودیت به زمان خاص در دید مخاطب هستید در واقع با زبانی راحت تر باید بگوییم در فروشگاه و کسب و کار شما همیشه باز است و ویترین آن برای مشتری و مخاطب روشن است.

هزینه های کم

راه کارهای اینترنتی همیشه هزینه های پایین تری نسبت به تبلیغات تلویزیونی و ... دارد و انعطاف آن نسبت به سایر موارد زیاد تر است.و بازدهی خوب و کارآمدی دارد.

مشتریان نامحدود

با انتخاب بازاریابی و تبلیغات آنلاین شما محدودیت های جغرافیایی را شکسته اید و میتوانید مشتریان بومی خود را در یک حرکت خارق العاده به مشتریان جهانی تبدیل کنید. اینترنت حد و مرز ندارد.

مخاطبان هدفمند

در سطح وسیع اینترنت شما میتوانید مخاطب خود را به نوعی انتخاب کنید و تبلیغات را روی همان گروه متمرکز کنید اینگونه به بازار هدف مشتری خود نزدیک تر می شوید.

روش های پرداخت متنوع

در تبلیغات آفلاین، پخش کننده تبلیغ بی توجه به میزان مشاهده و یا تبدیل تعداد مشاهده کنندگان تبلیغ به مشتری، هزینه پخش تبلیغ را می گیرد ولی در تبلیغات اینترنتی شما می توانید خود تعیین نمایید که هزینه پخش تبلیغ به ازای نمایش و یا کلیک از حساب شما کم شود.

در جمع بندی کلی میتوانیم بگوییم که به روز کردن کسب و کار ها همگام با تکنولوژی های روز یکی از بهترین روش هاست یعنی کسب و کاری موفق تر است که در درجه اول نگرش تبلیغات را درون مجموعه خود ایجاد کند این نوع نگرش همراه با به روز رسانی تفکر و انجام مراحل آن یکی از پارامتر های موثر رسیدن به هدف است.

چرا تبلیغات آنلاین برای کسب و کار شما ضروری است

اگر شما هنوز تبلیغات آنلاین کسب و کار خود را شروع نکرده اید پس حتما این موضوع را باید در نظر بگیرید. در سال های اخیر آگهی آنلاین به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است به طوری که انتظار می رود جای تبلیغات چاپی را بگیرد. اگر شما فکر می کنید که خرج کردن پول در تبلیغات آنلاین اتلاف پول است، پس شما تمام مزایایی که تبلیغات آنلاین ارائه میدهد را دارید از دست میدهید. در اینجا تنها برخی از دلایلی که تبلیغات آنلاین ارزش این پول دارد را می گوییم.

1- اطلاعات فوری

با تبلیغات آنلاین به شما اطلاعاتی در مورد اینکه روی چه تبلیغی کلیک شده است ، چه کسی کلیک کرده است و جایی که تبلیغ را دیده اند داده میشود. این اطلاعات زیادی است که در تبلیغات چاپی وجود ندارد .وقتی شما یک آگهی را چاپ میکنید ممکن است هفته ها و یا حتی ماه ها طول بکشد تا شما بفهمید که ایا تبلیغ شما مؤثر بوده یا خیر! با چاپ آگهی در عرض چند روز متوجه خواهید شد. با تمام اطلاعاتی که شما از تبلیغات آنلاین میگیرید میتوانید به سرعت جلوی تبلیغاتی که کار نمی کنند را بگیرید و آنهایی که مؤثرند را گسترش دهید . هیچ پایانی در اطلاعات تبلیغات آنلاین وجود ندارد.

2- به مشترییان دلخواه خود تبلیغ کنید

با تبلیغات آنلاین شما می توانید مطمئن شوید که تبلیغات خود دقیقا به افرادی که می خواهید می رسد. تبلیغات به جمعیت غلط وجود ندارد ، شما میتوانید مشتریان دلخواه خود را هدف قرار دهید به طوری که تبلیغی را برای افرادی که علاقه مند نیستند هدر ندهید .هنگامی که تبلیغ آنلاین میسازید میتوانید در مورد گروهی که به انها تبلیغ میکنید بسیار دقیق باشید. شما می توانید سن، جنس و حتی گرایش مردمی که می خواهید برایشان تبلیغ کنید را انتخاب کنید و حتی می توانید زمانی که می خواهید برایشان تبلیغ کنید را تعیین کنید.

3- وجهه ی خلاق خود را نشان دهید

تبلیغات آنلاین به شما اجازه میدهند که خلاق باشید . آن روزهایی که یک آگهی آنلاین به سادگی یک عکس و یا یک خط متن بود گذشته است .در حال حاضر شما می توانید فیلم های جذاب ایجاد کنید و حتی شاید کاری کنید که به سرعت در اینترنت پخش شود. شما میتوانید با همکاری شرکت آی بنر آگهی هایی که جلب نظر می کنند را بسازد . از آنجا که این تبلیغات را می توان به راحتی تغییر داد و به روز رسانی کرد ، شما می توانید خلاق تر شوید و واقعا از تبلیغات خود لذت ببرید.

4- افزایش شناسایی برند

یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات آنلاین توانایی افزایش شناسایی برند است. شما میتوانید با حضور مداوم در اینترنت تبلیغ هایی چشم گیر بسازید که توجه را به برند خود جلب کرده و باعث به اشتراک گذاری آن شود. هرچه بیشتر مصرف کنندگان را هیجان زده کنید آنها آسانتر آگهی یا محصول شما را به اشتراک خواهند گذاشت. شما می توانید از این علاقه به محصول خود برای ایجاد آگهی های جدید هدفمند استفاده کنید که یک بار دیگر برند خود را ترویج داده و متقاضیان برند را افزایش بدهید.

5- تغییر آسان است

شاید بهترین قسمت در مورد تبلیغات آنلاین است که شما دسترسی مداوم به آنها دارید. بر خلاف تبلیغات چاپی که یک بار نوشته و چاپ می شوند، شما همیشه می توانید به عقب برگردید و در تبلیغات آنلاین خود ایجاد تغییر کنید. غلط املایی پیدا کرده اید؟ میتوانید با چند کلید روی کیبورد آن را درست کنید. بفهمید که تبلیغات شما به مشتریانتان وابسته نیست، میتوانید آنها را با تبلیغات جدید عوض کنید. قابلیت تغییر آگهی در حال اجرا چیزی است که فقط تبلیغات آنلاین می تواند ارائه دهد.

6- مخاطبان خود را سفارشی کنید

درست مثل توانایی هدف قرار دادن مشتریان دلخواه خود، میتوانید میزان بزرگی تبلیغ خود را تنظیم کنید. تقاضای side platforms در بازاریابی آنلاین این اجازه را به شما میدهد که تبلیغ خود را به بهترین روش ممکن کوچک یا بزرگ کنید. شما می توانید انتخاب کنید که کدام یک از ارائه دهندگان سلف سرویس و یا ارائه دهندگان سرویس کامل قادر به بهینه سازی، و یا تامین بودجه تبلیغات شما هستند. اگر شما در تبلیغات آنلاین تازه کار هستید میتوانید از تبلیغات کوچک شروع کرده و در حالی که مزایای ان را میبینید مخاطبان خود را افزایش دهید.

7- استطاعت مالی

اگر شما نگران هزینه ی تبلیغات آنلاین هستید ، این نباید نگرانی اصلی شما باشد. تبلیغات آنلاین از تبلیغات چاپی و تلویزیونی مقرون به صرفه تر است. شما همچنین می توانید هزینه تبلیغات آنلاین خود را در یک لحظه تغییر دهید، در حالی که با تبلیغات چاپی و یا تلویزیونی شما یا به یک قرارداد وابسته اید و یا باید پول پیش پرداخت کنید. با تبلیغات آنلاین میتوانید آنچه روزانه پرداخت میکنید را تغییر دهید. بنابراین نه تنها شما هزینه های کمتری برای شروع پرداخت میکنید، میتوانید در یک لحظه دسترسی تبلیغ خود را افزایش و هزینه ها را کاهش دهید.

8- دسترسی

بسیاری از مردم در حال دورشدن از تلویزیون هستند به این دلیل که آنها از آگهی های بازرگانی خسته شده اند و یا به این دلیل که آنها می توانند برنامه های مورد علاقه خود را از طریق منابع آنلاین ارزانتر دریافت کنند. استفاده از تبلیغات آنلاین به این معنیست که شما به مصرف کنندگانی که آگهی ها را رد میکنند و یا تلویزیون کمتر مشاهده میکنند نیز دسترسی دارید. کاربران به مجلات و منابع خبری دیجیتال به جای چاپی روی آورده اند، بنابراین شما یک راه برای رسیدن به آن مصرف کنندگان نیز دارید.

9- دانش در مورد پاسخ مصرف کننده

یکی از بخش های منحصر به فرد در مورد تبلیغات آنلاین، این است که شما این توانایی را دارید که مدت زمانی که مصرف کنندگان صرف دیدن و یا ارتباط برقرار کردن با تبلیغتان را میکنند را ببینید. به شما این اجازه را میدهد که ببینید تبلیغتان بر روی هر مصرف کننده تا چه اندازه مؤثر بوده. این اطلاعات می تواند برای ایجاد یک کمپین جدید بازاریابی هدفمند در آینده بسیار مهم باشد.

تبلیغات آنلاین چیست؟

تعریف تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد،در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نموده‌اند: نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای (پایگاههای) پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید (سایت صدا و سیما ۲۰۰۲). در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکتهای تبلیغاتی، ناشران اینترنتی۱، تبلیغ‌دهندگان۲ (سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی) درگیرند.

تاریخچه تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و بصورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر۳ نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند.

در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات خود پرداختند (کای و مداف ۱۹۹۹). در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم۴ در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود. در جدول ۱ به برخی از اتفاقات مهم صنعت تبلیغات اینترنتی اشاره شده‌است.

روند تبلیغات اینترنتی در دنیا

تبلیغات اینترنتی از زمان پیدایش (سال ۱۹۹۴) تا سال ۲۰۰۷ شاهد رشد بسیار زیادی بوده‌است. بطوریکه حجم درآمد تبلیغات اینترنتی از رقم ۲۶۷ میلیون دلار در سال ۱۹۹۶ به رقم ۱۳۰۸۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷ رسیده‌است. ولی در بین سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ این صنعت شاهد رشد منفی بوده‌است. روند رشد در سال ۲۰۰۳ تغییر جهت داده و دوباره شاهد رشد مثبتی در این صنعت می‌باشیم.

تبلیغات اینترنتی در ایران

سیار پیش آمده که مدیران شرکت‌ها در مورد موفقیت تبلیغات اینترنتی در ایران(به دلیل کند بودن روند IT نسبت به سایر کشور‌های دنیا) اظهار شک و تردید کرده‌اند و بازخورد این صنعت تبلیغاتی را قابل مقایسه با آنچه در سایر کشور‌های دنیا وجود دارد نمی‌دانند. اگر مدل روند ورود تکنولوژی در ایران را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که نتایج دقیقا همانند سایر کشورهاست اما با اندکی تاخیر. به عبارت دیگر تلویزیون هم در ایران همانند سایر کشورها محبوب شد اما با تاخیر. برای اینترنت هم این وضع اتفاق افتاده‌است. لذا می‌توان گفت، تبلیغات اینترنتی هم به زودی جای پای خود را خواهد یافت و وارد بودجه تبلیغاتی شرکتها خواهد شد. به زودی شاهد این خواهیم بود که مدیران دیگر نخواهند پرسید که آیا تبلیغات اینترنتی موثر است یا نه. باوجود آنکه اینترنت و فرهنگ و نیازهای وابسته به آن در ایران دیرتر از سایر کشور‌ها وارد شده ولی به دلیل جوان بودن جامعه ایرانی با گامهای بسیار سریع تری در حال پیشرفت می‌باشد.

مدلهای کسب وکار

مدل کسب و کار به یک ایده تجاری و برنامه استراتژیک در مورد نحوه به دست آوردن پول برای یک کسب و کار اشاره دارد. تبلیغ اینترنتی موثر می‌بایست دارای مدل کسب و کار مناسبی باشد که موجب موفقیت آن کسب و کار شود.