درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار
درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار

آگهی و نیازمندیهای خدمات 1اشاره

بسیاری از ما برای پیدا کردن خدمات مورد نیاز خود به آگهی و نیازمندیهای خدمات در سایت ها و روزنامه ها سر می زنیم. این آگهی ها کمک می کند کارفرما و ارائه دهنده ی خدمات یکدیگر را پیدا کنند و با توافقاتی که حاصل می شود خدماتی بین آن دو صورت پذیرد. آگهی و نیازمندیهای خدمات به صورت منسجم تمامی مشاغل و تخصص ها را کنار یکدیگر جمع می کند و به صورت روزانه تبادل اطلاعات میان افراد را انجام می دهد. سال های گذشته تنها مرجع آگهی و نیازمندیهای خدمات روزنامه های معروف یا اصطلاحا کثیر الانتشار بودند اما چند سالی است که سایت ها و اپلیکیشن های موبایل توانسته اند به خوبی در کنار و هم رده ی روزنامه ها آگهی و نیازمندیهای خدمات را منتشر کنند.


خدمات اَهنگری و جوشکاری

خدمات اَهنگری و جوشکاری می تواند برای یک جوشکاری ساده داخل خانه، بالکن یا باغتان باشد یا برای آهنگری و جوشکاری داخل یک پروژه ی بزرگ از آن استفاده کنید. در هر صورت می توانید کلیه خدمات مربوط به آهنگری و جوشکاری را در آگهی و نیازمندیهای خدمات پیدا کنید و با متخصصین این حوزه ارتباط برقرار نمایید. مزیت جستجو میان آگهی و نیازمندیهای خدمات پیدا کردن استادکاران با قیمت های متفاوت و نمونه کارهای متنوع است که به شما امکان تصمیم گیری در طیف گسترده تری را می دهد. شما می توانید از استادکار بخواهید نوع مصالح، زمان، هزینه و طرح را برایتان شرح دهد تا طبق آن تصمیم بگیرید

 

 سند جهت ضمانت دادگاه

برای بسیاری از موارد دادگاهی و حقوقی سند جهت ضمانت دادگاه نیاز است و ممکن است شما یا اطرافیانتان شرایط آن را نداشته باشید. اما اگر نگاهی به آگهی و نیازمندیهای خدمات بیاندازید قطعا نمونه های زیادی پیدا می کنید که با دریافت وجه و شرایط ویژه حاضر هستند برای ارائه ی سند به دادگاه همراه شما باشند. در این زمینه باید کمی محتاطانه عمل کنید و با هوشیاری با یکی از این افراد یا شرکت ها قرار داد ببندید.


باغبانی و درختکاری

باغبانی و درختکاری به ویژه در فصل بهار از طرفداران بسیاری برخوردار است. شما می توانید در آگهی و نیازمندیهای خدمات انواع خدمات باغبانی و درختکاری را پیدا کنید و با خرید گل و گیاه دلخواه خود روحی تازه به باغچه ی خود ببخشید.

بسیاری از موسسه های باغبانی و درختکاری خود محصولات باغی همچون انواع درخت و درختچه و گل و گیاه و نهال و غیره را در کنار خدمات باغبانی ارائه می دهند.


وکیل پایه یک دادگستری

حضور یک وکیل پایه یک دادگستری به شما کمک می کند امور حقوقی و دعاوی خود را با اطمینان خاطر بیشتری به موفقیت تبدیل کنید. تعداد زیادی از وکلای پایه یک دادگستری در آگهی و نیازمندیهای خدمات تبلیغات انجام می دهند لذا از این طریق می توانید بک وکیل خوب و مناسب با مشکلتان پیدا کنید. برای پیدا کردن یک وکیل خوب باید مشکل خود را با او در میان بگذارید و سپس ببینید تا چه اندازه موفقیت خود را در این زمینه تضمین می کند. دقت کنید بعضی از وکلا فقط در زمینه ی امور خانوادگی فعالیت می کنند.

تبلیغ خلاقانه فیلیپس‌ زوم برای سفید‌شدن دندان‌ها

داشتن دندان‌های سفید یکی از دغدغه‌های مهمی است که بیشتر مردم جهان با آن روبه‌رو هستند و به همین دلیل نیز به دنبال محصولاتی می‌گردند که فرایند سفید‌کردن دندان‌ها را سریع‌تر و مؤثرتر ارائه دهند.

ساعت شنی دندانی

در همین راستا یکی از برندهای معروف محصولات بهداشتی دهان و دندان، یعنی فیلیپس یکی از محصولات مهم خود را که صرفا برای سفید‌کردن دندان کاربرد دارد، طی یک تبلیغ چاپی خلاقانه ارائه می‌کند. شرکت فیلیپس سفیدکننده دندان خود با عنوان فیلیپس‌زوم را محصولی معرفی می‌کند که در عرض یک ساعت دندان‌ها را به طرز شگفت‌آوری سفید می‌کند.

تبلیغ مذکور که توسط آژانس TAG ارائه شده است، مهم‌ترین نکته‌ای را که بر آن تأکید دارد، در راستای شعار این محصول بیان می‌کند که به سفید‌شدن دندان‌ها در یک ساعت اشاره دارد. در واقع تصویر مورد نظر در این تبلیغ، یک رابطه معنایی مهم را بین شعار تبلیغ و تصویر ارائه‌شده ایجاد می‌کند، به این ترتیب که یک تصویر دو‌قسمتی را نشان می‌دهد که ‌با کمی دقت متوجه می‌شویم که شبیه دو دندان است که روی هم قرار دارند و در عین حال مانند یک ساعت شنی نیز هست که دارای دو قسمت مجزا بوده و به مرور بخش بالایی به بخش پایینی منتقل می‌شود؛ بخش بالایی زرد‌رنگ بوده و بخش پایینی نیز سفید‌رنگ است. در پایین تبلیغ نیز تصویری کوچک از این محصول‌ در کنار شعار: دندان‌هایی سفیدتر تنها در یک ساعت! دیده می‌شود که در مجموع مشاهده این تصاویر به همراه عبارت پایینی، ذهن هر مخاطبی را به سوی این معنا سوق می‌دهد که با استفاده از محصول فوق، می‌توانند در عرض یک ساعت دندان‌های خود را سفیدتر کنند.

یک تبلیغ موفق باید بتواند مفهوم اصلی و مورد نظر خود را در قالب یک استعاره تأثیرگذار بیان کند؛ استعاره‌ای که دایره معنایی آن برای مخاطبان شناخته شده باشد و بتوانند در همان وهله اول ارتباط بین مفهوم استعاری و مفهوم واقعی را پیدا کنند.

بر این اساس، ساعت شنی تقریبا یک مفهوم شناخته‌شده برای همه مردم جهان است که گذر زمان را در عرض یک ساعت نشان می‌دهد و بر این اساس، استفاده از این استعاره می‌تواند کاملا مفهوم یک ساعت را که برای سفید‌شدن دندان‌ها بیان شده است، منتقل کند. از طرفی مفهوم سفید‌شدن به طرز مؤثرتری نیز ارائه شده است؛ شن‌های زرد رنگ و شن‌های سفید رنگ!

رنگ تیره‌تری که در قسمت بالای ساعت شنی قرار دارد، مربوط به زردی دندان‌هاست که به مرور و با گذشتن یک ساعت، تبدیل به شن‌های سفید می‌شود، بنابراین انتخاب این دو رنگ نیز در نشان‌دادن تأثیر محصول مذکور بر سفید‌شدن دندان‌ها بسیار مؤثر است. از طرفی شباهتی که بین دو قسمت ساعت شنی و شکل دندان نیز ایجاد شده است، تبلیغی خلاقانه‌تر را ایجاد کرده است؛ به این معنا که قسمت بالایی ساعت شنی شبیه یک دندان زرد‌رنگ بوده و قسمت پایینی مانند یک دندان سفید است که مجموعه این عناصر در کنار هم، سفید‌شدن دندان‌ها را در عرض یک ساعت به صورت تأثیرگذاری بیان می‌کنند.

کارآفرینی سالمندان؛ موفقیت در میانسالی

رسانه‌ها استارتاپ‌ها را به‌گونه‌ای تحت‌پوشش قرار می‌‌دهند که به نظر می‌رسد همه بنیان‌گذاران‌شان افرادی جوان یا نوجوان هستند. اما واقعا این‌طور نیست. کارآفرینان زیادی با گذشت سال‌ها -حتی در دوران سالمندی- توانسته‌اند ایده‌های بزرگ خود را کشف و کسب و کارشان را‌ راه‌‌اندازی کنند. در ادامه، کارآفرینان سالمند و موفقی را معرفی می‌کنیم که در سنین بالا کارشان را شروع کردند و نشان دادند موفقیت در هر سنی امکان‌پذیر است:

1. هارلند دیوید ساندرز، مرغ سوخاری کنتاکی (KFC):

«ساندرز» در کودکی پدرش را از دست داد و از چندین شغل اخراج شد. حتی سمت وکالتش را نیز از دست داد. با این حال او مصمم بود و هرگز تسلیم نشد. در نهایت سماجت و پشتکارش او را به موفقیت رساند. زمانی که ساندرز در ایستگاهی خدماتی کار می‌کرد به خاطر دستور غذای مرغ لذیذش به محبوبیت محلی دست یافت. چندی بعد ایستگاه خدماتی در حادثه آتش‌سوزی سوخت. اما ساندرز دوباره آنجا را بازسازی و به رستورانی با 140 صندلی تبدیل کرد. در سال 1952، وقتی برای اولین بار حق استفاده از امتیاز مرغ سوخاری کنتاکی را دریافت کرد، ۶۲ سال سن داشت. امروزه KFC دارای بیش از 18800 فروشگاه در 118 کشور جهان است.

کارآفرینی سالمندان؛ در هر سنی می‌توانید به موفقیت برسید!


2. لئوگودوین، شرکت بیمه‌ی GEICO:

شرکت بیمه‌ی کارکنان دولتی(GEICO)، شرکتی مشهور است که در زمینه بیمه‌ی خودرو فعالیت می‌کند. تاسیس GEICO ایده‌ی لئو گودوین بود. زمانی که او در سمت یک حسابدار کار می‌کرد متوجه شد، حوزه بیمه به بازسازی اساسی نیاز دارد. با خودش گفت چرا شرکت‌ها مستقیما با مشتریان‌شان سر و کار ندارند و تمام پولی که به جیب دلال‌ها می‌رود را پس‌انداز نمی‌کنند؟ در سال 1936 و در سن 50 سالگی شرکت GEICO را در واشنگتن تاسیس کرد. او و همسرش مدیریت شرکت را به‌دست گرفتند. این شرکت در انتهای همان سال 12 کارمند و 3700 بیمه‌نامه داشت. ولی امروز بیش از 27000 نفر را استخدام کرده و بیش از 14 میلیون بیمه‌گذار دارد.

کارآفرینی سالمندان؛ در هر سنی می‌توانید به موفقیت برسید!


3. رابرت نویس، اینتل:

«رابرت نویس» بعد از اخذ مدرک دکترا در رشته فیزیک از دانشگاه MIT، به‌عنوان مهندس تحقیقات کار مشغول به کار شد. در سال 1957، او و هفت نفر دیگر شرکت Fairchild را تاسیس کردند. با اینکه او از کارش لذت می‌برد ولی در نهایت با «گوردون مور» شرکت را رها کردند. او در سن 41 سالگی با کمک گوردون مور «اینتل» را تاسیس کرد. «نویس» کارکنانش را مثل خانواده‌اش می‌دانست و از پذیرش مزایای زیادی که اکثر مدیران دریافت می‌کردند سر باز می زد. او به جای اینکه شرکت را درگیر فرایندهای رسمی و بروکراتیک کند، ترجیح ‌داد کارکنانش در فضایی راحت و دوستانه فعالیت کنند. نویس در اینتل، سرپرست بخش اختراع ریزپردازنده بود. این نوآوری دنیای کامپیوتر را متحول کرد.

کارآفرینی سالمندان؛ در هر سنی می‌توانید به موفقیت برسید!


4. رید هافمن، LinkedIn:

حتما فکر می‌کنید شرکتی مثل لینکداین که شبکه‌ی اجتماعی بزرگی است توسط یک نوجوان تاسیس شده است. اصلا این طور نیست! «رید هافمن» بعد از فارغ‌التحصیلی تصمیم به راه اندازی کسب و کار گرفت. او پیش از تاسیس شرکتش با تفکری استراتژیک، برنامه‌ای از آنچه که باید یاد می‌گرفت را تهیه کرد. در آغاز کار، سایت شبکه‌ای به نام «Socialnet‌» تاسیس کرد. هافمن معتقد بود که این سایت، با داشتن الگوریتم‌های خوبش حتما موفق می‌شود، ولی این اتفاق نیفتاد. برای ایده او جاذبه و کششی از سوی جامعه وجود نداشت. در نهایت او ایده‌اش را رها کرد و در سن 35 سالگی لینکداین را تاسیس کرد. وقتی که این شرکت رونق یافت، هافمن 43 ساله بود.

کارآفرینی سالمندان؛ در هر سنی می‌توانید به موفقیت برسید!


5. والی بلوم، Denali Flavors:

والی بلوم در سال 1995 و در سن پنجاه و پنج سالگی شرکت بستنی خود با نام Denali Flavors را تاسیس کرد. شرکت دنالی بیش از 40 طعم بستنی تولید می‌کند و بلوم کارآفرین سالمندی است در سن 70 سالگی همچنان با قدرت پیش می‌رود. واقعا معلوم نیست در چه سنی و از کجا ایده‌ای بزرگ برای راه اندازی کسب و کار به ذهن‌تان خواهد رسید. راه‌اندازی کسب و کار، کار ساده‌ای نیست. برای رسیدن به موفقیت به سختکوشی، نظم و انضباط نیاز دارید. شاید برای کارآفرینی به جرات و جسارت‌های دوران جوانی نیاز داشته باشیم، ‌اما به نظر می‌رسد کارآفرینان سالمند به دلیل تجربه و پختگی‌شان بهتر بتوانند این مسیر پر پیچ و خم را طی کنند. خودتان را دست کم نگیرید، اصلا مهم نیست چند سال دارید، موفقیت در هر زمانی برای هر کسی ممکن است.

کارآفرینی سالمندان؛ در هر سنی می‌توانید به موفقیت برسید!

قلعه سریزد؛ صندوق امانتی از جنس خشت و گِل

 قلعه سریزد؛ صندوق امانتی از جنس خشت و گِل یکی از بهترین گزینه‌های سفر برای علاقه‌مندان به تاریخ و معماری بشمار می‌رود. این دژ در یکی از روستاهای استان یزد به نام «سریزد» واقع شده است و این اطمینان را به شما می‌دهم که ارزش یک‌بار بازید را حتما دارد.

«قلعه سریزد»؛ صندوق امانتی از جنس خشت و گِل

قلعه سریزد؛ صندوق امانتی از جنس خشت و گِل

قلعه بسیار زیبای سریزد که در روستایی به همین نام و در مسیر جاده یزد به کرمان واقع شده، حدود ۸ هزار متر مربع مساحت دارد و ۴۶۸ حجره را در دل خود جای داده است.

در نگاه اول از بیرون که دژ را دیدم، این‌طور تصور کردم که قرار است در پشت این دیوار خشتی، بقایایی از ویرانه‌های بنایی کهن‌سال را ببینم که فقط نامی از آن بر جا مانده، همچون بسیاری از آثار باستانی کشورمان.

اما پس از عبور از روی پلی که روی خندق‌های اطراف قلعه و در مقابل ورودی اصلی گذاشته شده بود، فضایی عجیب و جالب مقابل چشمانم خودنمایی کرد؛ دالان‌هایی طاقی شکل که از دو طرف به گذرهای متعدد منشعب می‌شدند و هرکدام چشم‌اندازی جذاب را به نمایش می‌گذاشتند.

با ورود به هرکدام از این گذرگاه‌ها حجره‌ها و اتاقک‌هایی به‌چشم می‌خوردند که عظمت معماری‌شان – به لحاظ خشتی بودن – نگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کرد.

حجره‌هایی با طاقچه‌ها، پنجره‌ها و شومینه‌های زیبا که شاید نشان از زندگی دایمی را در خود نداشتند، اما ساختار جالب‌توجهی را به نمایش می‌گذاشتند که آدم را ترغیب می‌کرد در همه آنها سرک بکشد و با کنجکاوی زیاد، تفاوت میان هر کدامشان را کشف کند.

قلعه سریزد؛ صندوق امانتی از جنس خشت و گِل

پشت آن حصار خشتی که در ابتدا دیده‌بودم «نخستین صندوق امانات ایران و جهان» قرار داشت که در دوران حکومت ساسانیان و در سه طبقه ساخته شده بود. این قلعه، برخلاف عنوان «قلعه» که با خود یدک می‌کشد، برای دفاع یا مقاصد نظامی ساخته نشده و چنین کاربردی هم نداشته و فقط محلی برای ذخیره و نگهداری غلات، طلا، جواهرات و پول بشمار می‌رفته است.

قلعه بسیار زیبای سریزد که در روستایی به همین نام و در مسیر جاده یزد به کرمان واقع شده، حدود ۸ هزار متر مربع مساحت دارد و ۴۶۸ حجره را در دل خود جای داده است.

قلعه سریزد؛ صندوق امانتی از جنس خشت و گِل

قلعه سریزد حدود ۸ هزار متر مربع مساحت دارد و ۴۶۸ حجره را در دل خود جای داده است.

معماری آن همچون بیشتر استحکامات نظامی قدیمی در ایران است، یعنی دو دیوار متحدالمرکز تودرتو با برج‌ و باروهای دیده‌بانی دارد. در اطراف دیوارها در بخش بیرونی، خندقی به عرض حدود ۶ متر و عمقی معادل سه تا چهار متر حفاری شده است تا هرگونه امکانِ تسخیر بنا توسط دشمنان یا سارقین از بین برود.

دژ سریزد دو در اصلی متحرک دارد که به وسیله طناب و قرقره‌های مخصوص از سمت پایین به بالا باز و بسته می‌شده است. زمانی که ما وارد قلعه شدیم در چوبی باز بود، یعنی روی خندق قرار گرفته بود و حکم پل را داشت. البته گویا دقیقا طرح باز و بسته شدن آن از پایین به بالا هم برای همین منظور بوده است. یعنی فقط برای خودی‌ها باز شده و امکان عبور و مرور را به مردم بدهد.

قلعه سریزد؛ صندوق امانتی از جنس خشت و گِلدژ سریزد در استان یزد قرار دارد

در دوم که اشاره کردم هم دقیقا پشت در اصلی تعبیه شده است و حکم پشتیبان را داشته. به این صورت که اگر در اصلی توسط دشمن شکسته می‌شد، در دوم فورا بسته می‌شد و امکان تسخیر قلعه وجود نداشت.

پس از عبور از روی خندق و دروازه اصلی، وقتی مستقیم به سمت جلو حرکت کنید، به محوطه‌ای می‌رسید که با پلکان بسیار باریک خشتی، به طبقه بالای قلعه می‌رسد و از آنجا می‌توانید وارد ده‌ها حجره خشتی شوید که با مهارت در کنار هم ساخته شده‌اند. در ساخت این حجره‌ها از آجر و گچ هم استفاده شده است و تزئیناتی همانند کادربندی و شومینه‌سازی را می‌توان در آنها مشاهده کرد.

قلعه سریزد؛ صندوق امانتی از جنس خشت و گِل

حجره‌ها اگر چه محل زندگی مردم یزد در قدیم نبوده، اما پناهگاهی برای مواقع بحران بشمار می‌رفته است.

حالا شاید برایتان این سوال پیش بیاید که این حجره‌ها اگر فقط محلی برای ذخیره و نگهداری اموال و مواد غذایی بوده، چرا پنجره، شومینه یا تزئینات دیواری دارد؟ جواب این است که این حجره‌ها اگر چه محل زندگی مردم یزد در قدیم نبوده، اما پناهگاهی برای مواقع بحران بشمار می‌رفته است. خانواده‌ها هنگام هجوم دشمنان به شهر به این حجره‌ها که هر کدام در و کلید اختصاصی خود را داشتند، پناه می‌آورند و از جان و مال خود یکجا محافظت می‌کردند.

قلعه سریزد؛ صندوق امانتی از جنس خشت و گِل

این اثر ملی ایران در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۸۴ ثبت جهانی شده است.

از آخرین طبقه قلعه سریزد می‌شد فضای اطراف و سقف‌های گنبدی حجره‌ها را مشاهده کرد که بسیار حیرت‌انگیز و بی‌نظیر به‌نظر می‌رسید.

قدم زدن در میان دالان‌های باریک و سرک کشیدن در اتاق‌هایی که سقف چندان بلندی نداشتند، تاریخ را در ذهن من تداعی می‌کرد و اینکه مردم همیشه در تاریخ با مهارت و ابتکار خود توانسته‌اند آثاری بر جای بگذارند که دیدنشان در عصر دیجیتال و پیشرفته امروزی بسیار جذاب و ستودنی است.

البته باید اذعان کنم که مسئولین نگهداری از این اثر ملی ایران که در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۸۴ ثبت جهانی شده است نیز با قرار دادن برخی وسایل و ظروف در برانگیخته کردن این احساسات بی‌تاثیر نبوده‌اند.

قلعه سریزد؛ صندوق امانتی از جنس خشت و گِلنمایش گیوه‌های قدیمی در «قلعه سریزد» که جنبه تزئینی داشتند

همچنین شاید بد نباشد اشاره کنم که در گوشه‌ای از حیاط شرقی بنا، میز و نیمکت‌های فلزی چیده شده بود و آش و چای آتشی عرضه می‌شد که گردشگران می‌توانستند در صورت تمایل گزینه موردنظر خود را سفارش دهند. اما نکته جالب در مورد این بخش کوچک این بود که با انواع وسایل، صندق‌ها، ابزار و گیوه‌های قدیمی تزئین شده بود و منظره‌ای چشم‌نواز ساخته بود که نگاه اغلب گردشگران را به خود جلب می‌کرد.

من به همراه همسفرانم پس از بازدید از قلعه سریزد به سمت «دروازه فرافر» حرکت کردیم، دروازه‌ای که گفته می‌شود یزد از آنجا آغاز می‌شده.

دروازه شهر فرافر

قلعه سریزد؛ صندوق امانتی از جنس خشت و گِل

دروازه شهر فرافر، در نگاه اول یک دیوار نیمه‌ویران بود که در اطرافش تا چشم کار می‌کرد بیابان بود و بیابان. ساعتی که من و همراهمانم به این دروازه رسیدیم، آفتاب با تابش‌های تیزش باعث می‌شد فکر کنیم که حالا شاید خیلی هم لازم نبود این بنا را از نزدیک و در صلاه ظهر مشاهده کنیم! اما چند دقیقه بعد، پس از عبور از میان قبرستان روستای سریزد، وقتی به دروازه نزدیک شدم و در پشت آن مجسمه یادبودی از آرش کمانگیر را دیدم، نظرم فورا عوض شد و مشتاق شدم تا دلیل ساخت آن را جویا شوم.

دروازه فرافر گویا یکهزار سال قدمت دارد و ورودی شهر یزد در گذشته‌های دور محسوب می‌شده است. البته برخی کارشناسان معتقدند که این دروازه باقی‌مانده‌ی دیوار جنوبی بقعه‌ای چهار ضلعی و مکعبی بوده‌است. این بنا پوشش گنبدی دارد و سه ضلع دیگر آن فرو ریخته و به شکل کنونی باقی مانده‌ است.

قلعه سریزد؛ صندوق امانتی از جنس خشت و گِل

دروازه فرافر گویا یکهزار سال قدمت دارد و ورودی شهر یزد در گذشته‌های دور محسوب می‌شده است.

در فاصله چند متری از دروازه شهر فرافر یک گنبد خشتی نیمه‌کاره هم وجود داشت که اطلاعاتی در مورد آن نتوانستم پیدا کنم.

در آخر شاید بد نباشد بدانید که «سریزد» یکی از روستاهای استان یزد است و در ۵ کیلومتری شهرستان مهریز و ۴۰ کیلومتری شهر یزد واقع شده‌. عمده محصول کشاورزی این روستا «انار» است که در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی از کیفیت این محصول کاسته شده‌است.

علاوه بر دروازه شهر فرافر و قلعه سریزد، این روستا جاذبه‌هایی همچون آب‌انبار، مسجد جامع و حمام قدیمی هم دارد.

فاصله تهران تا سریزد حدود ۶۸۰ کیلومتر است که می‌توان در عرض کمتر از ۸ ساعت آن را پیمود.

شمارش معکوس برای ورود خودروهای جیلی به ایران

 پیرو افزایش تعرفه واردات خودرو و پس از آن، رشد چشمگیر نرخ ارز، فاصله قیمتی قابل توجهی بین خودروهای بالارده مونتاژ داخل و خودروهای وارداتی اروپایی، کره ای و ژاپنی به وجود آمده و تنوع محصولاتی که در این محدوده قرار می گیرند به شدت کاهش یافته است. برای پر کردن این بازه قیمت،نماینده جیلی در ایران قصد دارد در آینده نزدیک نسل جدید خودروهای جیلی را به صورت وارداتی روانه بازار ایران کند تا با ورود محصولات مدرن این شرکت به کشور این خلاء پر شود.

در واقع این جیلی های جدید، پیشنهادی بالارده تر برای تولیدات هم رده خود در کشور خواهند بود و جایگزینی برای خودروهای هم رده وارداتی ساخت اروپا و آسیا. بر اساس شنیده ها، ارتش جیلی فعلا با چهار خودرو روانه بازار ایران خواهد شد که شامل سدان های امگرند GL و امگرند GT، هاچبک امگرند GS و کراس اوور X7 Sport است.

جیلی امگرند GL

امگرند GL نسل جدید خودرویی است که پای برند جیلی را به کشورمان باز کرد. آنچه که با نام امگرند GL جایگزین امگرند 7 شده و کمی بیشتر از یک سال از آغاز عرضه آن در چین می گذرد، بر پایه پلتفرمی توسعه یافته با همکاری ولوو (با کد FL) طراحی و مهندسی شده که مشترک با کراس اوور کوچک GC نیز هست. این سدان کامپکت جیلی با دو پیشرانه در چین عرضه شده که عبارتند از واحدهای 1.3 توربو 130 اسب بخاری و 1.8 تنفس طبیعی 133 اسب بخاری.

شمارش معکوس برای ورود ارتش جیلی به ایران

هر دو پیشرانه به گیربکس 7 شش سرعته اتوماتیک دوکلاچ متصل هستند اما برای مدل مجهز به موتور 1.8 لیتری، امکان سفارش گیربکس دستی شش سرعته نیز وجود دارد. محتمل ترین پیکربندی پیشرانه برای GL های بازار کشورمان نیز واحد 1.8 لیتری متصل به گیربکس 6 سرعته اتومات دوکلاچ خواهد بود که صدی 6.6 تا 7.4 لیتر بنزین می سوزاند و شتاب صفر تا صدی در محدوده 12 ثانیه به این سدان 1340 کیلوگرمی می دهد.

اما شاید بخش جذاب تر، گستره امکاناتی باشد که در قالب GL ارائه می شود. این ساخته جذاب و شیک جیلی، در مجهزترین مدل، دارای سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر 8 اینچ لمسی، نویگیشن و رابط کاربری iOS و Geely G Link، سقف شیشه ای پانورامیک، آینه بغل های برقی مجهز به گرمکن، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل تطبیق پذیر، پوشش چرم کابین، گرمکن صندلی های جلو، شش ایربگ، دوربین دید عقب و ... است.


جیلی امگرند GS

از نظر پلتفرم، پیشرانه و سطح امکانات ایمنی و رفاهی، امگرند GS کاملا مشابه با سدان GL است اما احتمالا به واسطه کراس بودن، با استقبال بیشتری روبرو خواهد شد. ترکیب طراحی اسپرتی با تناسبات قد کشیده و لیست بلندبالای امکانات ایمنی و رفاهی که در مورد GL اشاره شد، می تواند عامل موفقیت GS باشد. و همچون GL، احتمالا GS نیز با موتور 1.8 تنفس طبیعی 133 اسب بخاری متصل به گیربکس 6 سرعته اتومات دوکلاچ ساخت گِترگ آلمان در ایران عرضه خواهد شد.

شمارش معکوس برای ورود ارتش جیلی به ایران


جیلی X7 Sport

شاید GS بیشتر شبیه به یک هاچبک کامپکت قد کشیده باشد، اما هیبت حقیقی جیلی های مدرن قد کشیده، در تناسبات X7 Sport کاملا مشهود است؛ کراس اوور کامپکت جذابی که سال گذشته با نام NL3 در نمایشگاه های خودرو داخلی از جمله شیراز، کرمان و تبریز به نمایش عموم درآمد و از نظر ابعادی، در قلمروی ورود خواهد کرد که امروز، گزینه های کره ای و ژاپنی آن، قیمتی در محدوده 250 تا 300 میلیون تومان دارند.

در پس این تناسبات شیک و مدرن که تا حدودی یادآور نسل جدید ساخته های لندروور (مخصوصا از نمای جانبی) است و به همین واسطه، تنومندتر از آنچه که به واقع هست، جلوه می کند. X7 Sport در مجهزترین تریم از گستره قابل توجه امکانات ایمنی و رفاهی بهره می برد. شش ایربگ (جلو، جانبی جلو و پرده ای)، ABS+EBD+BA، شش حسگر پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب به همراه سیستم دید 360 درجه از اطراف خودرو، هشدار احتمال تصادف از روبرو، هشدار انحراف از مسیر، همیار هوشمند نوربالا، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرازیری، سیستم کنترل الکترونیک پایداری خودرو و سیستم کنترل هرزگردی بخش ایمنی فعال این لیست را تشکیل می دهند.

در بخش رفاهی نیز گزینه های بالارده ای همچون سیستم تهویه با کنترل اتوماتیک دو نقطه ای، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر 8 اینچ لمسی، رابط کاربری اندروید و Geely G Link، نویگیشن، صندلی های برقی جلو مجهز به گرمکن، پوشش چرم تاپا ادوات داخلی، پخش پریمیوم با 8 بلندگو، نمایشگر 7 اینچ در دل نشانگرهای پشت فرمان، ورود و استارت بدون کلید و کروز کنترل تطبیق پذیر به چشم می آید که بسیارقابل توجه است.

مهمتر این که امکان عرضه X7 Sport با سیستم محرک چهار چرخ نیز وجود دارد. این ساخته جیلی با موتور 1.8 لیتری توربو 184 اسب بخاری در کشور معرفی شده و احتمالا با همین پیشرانه نیز عرضه خواهد شد. این واحد که قدرتمندترین پیشرانه در نظر گرفته شده برای X7 Sport نیز هست، با بیشینه گشتاور 285 نیوتن متر به گیربکس 6 سرعته اتومات دو کلاچ متصل است و متوسط مصرف سوخت ترکیبی آن، بسته به دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل بودن آن، بین 7.8 تا 8.2 لیتر در 100 کیلومتر متغیر است.

شمارش معکوس برای ورود ارتش جیلی به ایران


امگرند GT

دوران تازه برای جیلی، با سدان لوکسی آغاز شد که با نام امگرند جی تی (GC9 یا Borui) نیز شناخته می شود. این سدان میدسایز لوکس که پرچمدار ساخته های جیلی نیز به حساب می آید، بر پایه پلتفرمی توسعه یافته که با همکاری ولوو مهندسی شده و تناسبات شیک و مدرن آن نیز تحت مدیریت پیتر هوربوری، سرطراح سابق ولوو طراحی شده است. ماهیت سوئدی امگرند GT در ایمنی آن مشهودتر نیز هست، جایی که جدای از یک معماری و زیرسازی ایمن و مستحکم، لیست بلندبالایی از مشخصه ای ایمنی فعال نیز به چشم می خورد؛ کافی است به تمام آنچه که در مورد لیست امکانات ایمنی فعال X7 Sport اشاره شد، سیستم بررسی نقاط کور راننده، هدآپ دیسپلی، همیار پارک اتوماتیک و ایربگ زانوی راننده را نیز اضافه کنید.

سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردن با 13 بلندگو، پرده برقی شیشه عقب، صندلی های برقی عقب و نورپردازی داخلی قابل تنظیم نیز از جمله امکانات اضافه ای است که امگرند GT در مقایسه با مجهزترین X7 Sport ارائته می دهد. امگرند GT در شرایطی در ایران عرضه خواهد شد که محدودیت قیمتی، مانع از واردات سدان های میدسایز لوکس آلمانی شده و می تواند به عنوان آلترناتیوی به مراتب ارزان قیمت تر، در این بازار تقریبا خالی از رقیب، جولان دهد.

پیشرانه محتمل برای مدل های در نظر گرفته شده برای بازار کشورمان نیز احتمالا واحد 2.4 تنفس طبیعی 162 اسب بخاری است که با 210 نیوتن متر گشتاور بیشینه، به گیربکس 6 سرعته اتومات متصل است و در هر 100 کیلومتر سواری ترکیبی، به طور متوسط 9.1 لیتر بنزین می سوزاند. البته واحد 1.8 توربو نیز گزینه محتملی است؛ واحدی که با وجود قدرت تقریبا یکسان (163 اسب بخار)، 40 نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید می کند و در عین حال، مصرف سوخت به مراتب کمتری دارد.

شمارش معکوس برای ورود ارتش جیلی به ایران