درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار
درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار

کار‌هایی که باید قبل و بعد از گم‌ شدن یا سرقت گوشی موبایلتان انجام دهید

اسمارت‌فون‌ها همیشه یک هدف جذاب و قابل توجه برای دزدان هستند، به‌ویژه در وضع کنونی که یک اسمارت‌فون میان‌رده چندین‌میلیون تومان قیمت دارد و سریعا هم نقد می‌شود.

٧ گام مهم در ردیابی گوشی‌های مسروقه

همین‌طور گم‌کردن گوشی تلفن همراه جزو بالاترین حوادث برای این دستگاه‌هاست. کاربران خیلی ساده یک اسمارت‌فون را در تاکسی، مترو، کافی‌شاپ و فروشگاه‌های خرید جا می‌گذارند یا اصلا نمی‌دانند چه زمانی از داخل جیب و کیفشان افتاده است.

بنابراین، هر کاربری باید مجموعه اقداماتی را پیش از سرقت یا گم‌شدن اسمارت‌فونش انجام دهد. به علاوه، پس از سرقت یا گم‌شدن گوشی هم نباید دست روی دست گذاشت و منتظر معجزه بود. باز هم کارهایی هستند که می‌توانید انجام دهید تا زودتر به گوشی‌تان برسید.

روشن کردن ردیاب راه دور

٧ گام مهم در ردیابی گوشی‌های مسروقه

در هر دو پلتفرم اندروید و iOS ابزار داخلی برای ردگیری گوشی از راه دور وجود دارد.

در اندروید این ابزار به نام Find My Device شناخته می‌شود و از بخش Security & location در تنظیمات قابل فعال شدن است.

٧ گام مهم در ردیابی گوشی‌های مسروقه

در دستگاه‌‌های iOS ابزار ردیاب راه دور گوشی به نام Find My iPhone از بخش تنظیمات و با ضربه زدن روی نام خودتان و بعد نام آیفون فعال می‌شود.

پس از فعال کردن این ابزار، در اندروید می‌توانید با هر دستگاهی وارد حساب کاربری گوگل خود شده و اسمارت‌فون‌تان را ردیابی کنید. برای دستگاه‌های iOS باید وارد حساب کاربری آی‌تونز یا اپل خود شوید.

٧ گام مهم در ردیابی گوشی‌های مسروقه

البته تحت وب هم می‌توانید در یک مرورگر وب وارد Google Account یا iCloud شوید.

اگر گوشی خود را گم کرده باشید، این ابزار ردیاب راه دور به شما نشان می‌دهد در چه مکانی است. اگر گوشی شما سرقت شده است، توصیه نمی‌کنیم با استفاده از این ابزار دنبال ردگیری سارق باشید.

٧ گام مهم در ردیابی گوشی‌های مسروقه

با کمک هر دو ابزار Find My Device و Find My iPhone می‌توانید از راه دور اطلاعات روی گوشی موبایلتان را پاک کنید یا از آنها یک نسخه پشتیبان بگیرید.


محافظت از قفل صفحه

هر یک از ما چندین اپلیکیشن داریم که به‌طور خودکار واردشان می‌شویم. یک لحظه به برنامه‌هایی که خودکار لاگین می‌شوید، فکر کنید: فیس‌بوک، اینستاگرام، تلگرام، توییتر، اسنپ‌چت و واتس‌اپ و غیره.

احتمالا حساب‌های کاربری گوگل و اپل یا سرویس ایمیل‌های ما نیز به‌طور خودکار لاگین می‌شوند. از تمام این اپلیکیشن‌ها فقط یک چیز محافظت می‌کند و آن قفل صفحه است.

٧ گام مهم در ردیابی گوشی‌های مسروقه

حتی اگر گوشی شما گم نشود یا به سرقت نرود، این احتمال وجود دارد که فرد دیگری آن را برای چند دقیقه در دست گرفته و وارد این اپلیکیشن‌ها شود. بنابراین بسیار ضروری است که مکانیزمی برای محافظت از قفل صفحه استفاده کنید. بنابر مدل گوشی و سلیقه شما این مکانیزم می‌تواند پین‌کد، الگو، اثر انگشت و حتی تشخیص چهره باشد.

٧ گام مهم در ردیابی گوشی‌های مسروقه

تمام این گزینه‌ها در گوشی‌های اندرویدی در بخش Security & location و در دستگاه‌های iOS در گزینه‌های Face ID & Passcode یا Touch ID & Passcode قرار دارند. فعال کردن مکانیزم‌های امنیتی قفل صفحه موجب می‌شود هر فردی نتواند به راحتی وارد گوشی شما شود یا حداقل سرقت و مشاهده اطلاعات شما در این مکانیزم‌ها مانعی برای ردیابی از راه دور اسمارت‌فون‌ها نمی‌شود. شما می‌توانید هم از راه دور اطلاعات روی گوشی‌تان را پاک کنید و هم این‌که مانع ورود به گوشی شوید.


پشتیبان‌گیری از اطلاعات

گم کردن یا به سرقت رفتن گوشی تلفن همراه به این معناست که دیگر گوشی‌تان را نخواهید دید و احتمالا اطلاعات روی آن برای همیشه از شما دور می‌شوند. برای جلوگیری از افشای اطلاعات می‌توانید آنها را از راه دور پاک کنید، ولی خودتان چه ‌کار می‌کنید؟ چگونه می‌خواهید به این اطلاعات حیاتی و بسیار مهم دسترسی داشته باشید؟ بنابراین، نیاز به گرفتن نسخه پشتیبان از همه اطلاعات اسمارت‌فون دارید.

٧ گام مهم در ردیابی گوشی‌های مسروقه

بسیاری از اپلیکیشن‌ها مانند اینستاگرام ابزارهایی برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات دارند، اما برای تهیه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات سیستمی یا اطلاعات اپلیکیشن‌ها می‌توان از سیستم پشتیبان‌گیری پیش‌فرض گوشی‌ها استفاده کرد. در اندروید وارد Settings و بخش System شوید. گزینه Advanced را انتخاب کنید و بعد روی Backup ضربه بزنید. در iOS، باز هم وارد اپلیکیشن Settings شده و بعد روی نام خودتان و نام دستگاه ضربه بزنید. در مرحله بعدی، iCloud Backup را ضربه بزنید، البته اگر سرویس iCloud روی دستگاه شما فعال است. اگر به راهکارهای پشتیبان‌گیری بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از سرویس‌های ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری ابری استفاده کنید.

٧ گام مهم در ردیابی گوشی‌های مسروقه

بسیاری از اپلیکیشن‌ها می‌توانند به‌طور خودکار از عکس‌ها و ویدیوها یا اطلاعات برنامه روی سرویس‌های کلاود پشتیبان‌گیری کنند. اپلیکیشن‌هایی مانند Dropbox و OneDrive می‌توانند به‌طور خودکار از اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه کنند. همین‌طور نصب و استفاده از اپ‌هایی مانند Google Photos و iCloud Photos می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌های شما را پشتیبان‌گیری کنند.


تماس با پلیس و اپراتور

وقتی اسمارت‌فون‌تان را گم می‌کنید یا از شما سرقت شده، باید سریعا به پلیس اطلاع دهید و همین‌طور اپراتور شما بداند که دیگر صاحب این شماره موبایل نیستید.

٧ گام مهم در ردیابی گوشی‌های مسروقه

اپراتورها می‌توانند سیم‌کارت را غیرفعال کرده و اجازه ندهند سارق یا هر فرد دیگری از آن سوءاستفاده کند. این کار هم باید در جریان اتفاق رخ داده باشد؛ حتی اگر هیچ امیدی به پیدا کردن اسمارت‌فون ندارید.

حداقل پلیس می‌داند از چه ساعت و روزی دیگر شما از این گوشی استفاده نکرده‌اید و اگر سوءاستفاده‌ای بشود، شما مظنون نیستید. اگر اسمارت‌فون را بیمه کرده باشید، باید نامه‌ای از پلیس به بیمه بدهید تا این سرقت را تایید کند. این هم دلیل دیگری برای گزارش سرقت گوشی به پلیس است!


سایر اقدامات پیشگیرانه

اگر ارزش مادی اسمارت‌فون شما بسیار بالاست، می‌توانید آن را بیمه کنید. شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند گوشی شما را در برابر سرقت یا آسیب‌دیدگی بیمه کنند.

٧ گام مهم در ردیابی گوشی‌های مسروقه

اگر فردی هستید که زیاد گوشی گم می‌کند، می‌توانید یک پیام شامل شماره تماس یا آدرس روی صفحه قفل گوشی قرار دهید تا دیگران در صورت پیدا کردن گوشی سریعا تماس بگیرند.

برای قرار دادن یک پیام روی صفحه قفل گوشی باید در اندروید وارد منوی Settings شده و بخش Security & location را انتخاب کنید. بعد آیکون دنده‌ای کنار گزینه Screen lock را ضربه بزنید و متن پیام اضطراری خودتان را بنویسید.

در iOS از اپلیکیشن Health گزینه Medical ID را انتخاب کنید تا بتوانید اطلاعات اضطراری را تغییر دهید یا دو شماره تلفن برای تماس اضطراری معرفی کنید. اگر از مکانیزم‌های احراز هویت دو عاملی استفاده می‌کنید، با سرقت یا گم‌شدن گوشی دیگر امکان مشاهده پیام‌های تایید مرحله دوم را ندارید. پس مطمئن شوید در اپلیکیشن‌ها و حساب‌های کاربری خود روش‌های جایگزین دیگری را معرفی کردید. مثلا در گوگل می‌توان چندین شماره موبایل برای ارسال پیامک معرفی یا از ایمیل به جای پیامک استفاده کرد.


حساب‌های کاربری آنلاین را بررسی کنید

آخرین اقدامی که باید پس از گم کردن یا ربوده شدن گوشی‌تان انجام دهید، چک کردن حساب‌های آنلاین است.

٧ گام مهم در ردیابی گوشی‌های مسروقه

ممکن است اقدامات پیشگیرانه و محافظتی خوبی روی گوشی تلفن همراه‌تان انجام داده باشید تا هیچ‌کس نتواند وارد حساب‌های شما شود، ولی باز هم بهتر است سری به حساب‌های آنلاین بزنید تا مطمئن شوید فرد دیگری با گوشی شما به آنها لاگین نکرده است.

خوشبختانه بسیاری از حساب‌های کاربری در صورت ورود افراد ناشناس یا وارد کردن اشتباه گذرواژه به شما اطلاع می‌دهند. اگر روی گوشی از قفل صفحه استفاده می‌کنید، تا حدود زیادی مطمئن خواهید بود که سارق نمی‌تواند وارد حساب‌های شما شود.

اما باز هم بهتر است حساب‌های حساس را بررسی کنید و از آنها خارج شوید. فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و حساب‌های بانکی و اپلیکیشن‌های مالی گزینه‌هایی برای خروج از حساب کاربری دارند، متوقف می‌کند.


یافتن مکان گوشی از راه دور

حالا هنگامی است که باید از ابزارهای Find My Device و Find My iPhone برای یافتن محل گوشی از راه دور استفاده کنید.

٧ گام مهم در ردیابی گوشی‌های مسروقه

استفاده از این ابزارها در هر دو پلتفرم اندروید و iOS یکسان است. با استفاده از این ابزارها می‌توانید محل گوشی تلفن همراه‌تان را مشخص یا از راه دور اقدام به قفل کردن صفحه‌نمایش و پاک کردن اطلاعات روی آن کنید.

مطمئن باشید از اطلاعات روی گوشی یک نسخه پشتیبان گرفته‌اید، حتی می‌توانید از گزینه‌هایی برای شنیدن صدای زنگ تلفن استفاده کنید. این مورد آخر برای مواقعی است که گوشی را در خانه گم کرده‌اید و پیدا نمی‌شود.

۴ دلیل برای خریدن آیفون‌ های قدیمی

اگر حتی اندکی هم اهل خبرهای تکنولوژی باشید، خبر معرفی آیفون های جدید به گوشتان خورده است. هرچند آیفون‌های تازه‌نفسی روانه بازار خواهند شد، اما اپل همچنان به تولید تعدادی از آیفون‌های قدیمی خود ادامه خواهد داد.

۴ دلیل برای خریدن آیفون‌های قدیمی

به همین خاطر در این مطلب می‌خواهیم دلایلی را برای این موضوع مطرح کنیم که طرفداران پروپاقرص گوشی‌های اپل، لزومی ندارد که حتما جدیدترین آیفون‌ها را خریداری کنند.

می‌توانید از iOS 12 بهره ببرید

۴ دلیل برای خریدن آیفون‌های قدیمی

سیستم‌عامل iOS 12 مدتی دیگر رسما عرضه می‌شود و این نسخه‌ی جدید ویژگی‌های تازه‌ای مانند ابزارهای بهتر مربوط به واقعیت افزوده و کنترل اعتیاد به گجت را به ارمغان می‌آورد. نکته‌ی قابل توجه در مورد iOS 12 این است که آیفون‌های ۵ اس عرضه شده در سال ۲۰۱۳ و آیفون‌هایی که پس از آن عرضه شده‌اند، می‌توانند این نسخه جدید را اجرا کنند. به همین خاطر با خرید آیفون ۷ یا ۸، می‌توانید از جدیدترین قابلیت‌های نرم‌افزاری بهره ببرید.

با این حال، برخی از قابلیت‌های نرم‌افزاری، مانند انیموجی، نیازمند استفاده از سخت‌افزارهای خاصی هستند که این گوشی‌ها از آن‌ها بهره نمی‌برند. اما بخش اعظمی از قابلیت‌های iOS 12 بدون هیچ مشکلی در آیفون‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ یا حتی قدیمی‌تر از آن، اجرا می‌شوند.

البته می‌دانیم که هرچه تراشه و قطعات جدیدتر باشند، اپلیکیشن‌ها سریع‌تر اجرا می‌شوند، اما برای کاربران عادی این تفاوت‌ها چندان بارز نیست. علاوه بر این، اگر آیفون ۷ یا ۸ را خریداری کنید، می‌دانید که تا چند سال آینده می‌توانید از جدیدترین نسخه‌های iOS بهره ببرید.


صرفه‌جویی در هزینه

۴ دلیل برای خریدن آیفون‌های قدیمی

یک آیفون ۷ که از نمایشگر ۴.۷ اینچی بهره می‌برد را با پرداخت ۴۴۹ دلار (مدل ۳۲ گیگابایتی) یا ۵۴۹ دلار (مدل ۱۲۸ گیگابایتی) می‌توانید بخرید. قیمت آیفون ۷ پلاس هم ۵۶۹ دلار (۳۲ گیگابایت) یا ۶۶۹ دلار (۱۲۸ گیگابایت) است. برای خرید آیفون ۸ باید ۵۹۹ دلار (۶۴ گیگابایت) یا ۷۴۹ دلار (۲۵۶ گیگابایت) بپردازید و قیمت مربوط به آیفون ۸ پلاس ۶۹۹ دلار (۶۴ گیگابایت) و ۸۴۹ دلار (۲۵۶ گیگابایت) است.

اگر قصد خرید آیفون ۸ پلاس دارید، قیمت آن تفاوت چندانی با آیفون XR ندارد که با قیمت‌های ۷۴۹ دلار (۶۴ گیگابایت)، ۷۹۹ دلار (۱۲۸ گیگابایت) یا ۸۹۹ دلار (۲۵۶ گیگابایت) به فروش می‌رسد. در نهایت باید به قیمت آیفون XS اشاره کنیم که با قیمت‌های ۹۹۹ دلار (۶۴ گیگابایت)، ۱۱۴۹ دلار (۲۵۶ گیگابایت) یا ۱۳۴۹ دلار (۵۱۲ گیگابایت) روانه بازار خواهد شد. قیمت بزرگ‌ترین آیفون یعنی آیفون XS مکس هم ۱۰۹۹ دلار (۶۴ گیگابایت)، ۱۲۴۹ دلار (۲۵۶ گیگابایت) یا ۱۴۴۹ دلار (۵۱۲ گیگابایت) است.

این یعنی با مبلغ مربوط به مدل ۵۱۲ گیگابایتی آیفون XS مکس می‌توانید ۳ آیفون ۷ با ظرفیت ۳۲ گیگابایتی را بخرید و در نهایت مابه‌التفاوت آن هم در جبیتان باقی می‌ماند. برای مقایسه منصفانه، قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۸ را با آیفون‌های جدید مقایسه می‌کنیم. در مقایسه با این گوشی، برای خرید آیفون XR 150 دلار، برای خرید آیفون XS 400 دلار و برای خرید XS مکس ۴۰۰ دلار مبلغ بیشتری را باید بپردازید.


بیشتر کاربران نیاز چندانی به جدیدترین ویژگی‌های سخت‌افزاری ندارند

۴ دلیل برای خریدن آیفون‌های قدیمی

اپل همواره بر روی سرعت بیشتر نسل جدید آیفون‌ها مانور زیادی می‌دهد. جدیدترین تراشه این شرکت یعنی A12 Bionic، ۱۵ درصد سریع‌تر و ۵۰ درصد بهینه‌تر از نسل قبلی خود است و تراشه A11 Bionic (موجود در آیفون‌های ۲۰۱۷) ۲۵ درصد سریع‌تر و ۷۰ درصد بهینه‌تر از نسل قبلی خود یعنی A10 Fusion بود.

در مورد قابلیت‌های این فناوری‌های جدید تردیدی وجود ندارد، اما آیا این بهبودهای صورت گرفته در استفاده‌های معمولی هم تا حد زیادی تأثیرگذار هستند؟ بیشتر اپلیکیشن‌ها از این قابلیت‌های جدید بهره‌ای نمی‌برند و این افزایش سرعت‌ها عمدتا فقط در آزمایش‌های تخصصی و بنچمارک‌ها نمود پیدا می‌کند.

برای کارهای سنگینی مانند ادیت ویدیو، بازی‌های گرافیک بالا و موارد این‌چنینی، تأثیر بهره‌گیری از بهترین سخت‌افزارها کاملا مشهود است اما حتی بیشتر این موارد هم ارزش پرداخت چند صد دلار پول بیشتر را ندارند. اگر به‌دنبال استفاده‌های خیلی خاص نیستید، آیفون ۷ و آیفون ۸ هم به‌خوبی جوابگوی نیازهای شما خواهند بود.

همین موضوع برای دوربین‌ها هم صدق می‌کند. این که جدیدترین آیفون‌ها از دوربین‌های بهتری بهره می‌برند موضوع تازه‌ای نیست، اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که این تفاوت چقدر است؟ هنوز آیفون‌های ۲۰۱۸ عرضه نشده‌اند تا کارشناسان بتوانند موارد مختلف آن را به‌طور دقیق بررسی کنند، اما باید خاطرنشان کنیم که دوربین گوشی گران‌قیمت آیفون X در سایت DxOMark موفق به اخذ نمره ۹۷ شد که به‌عنوان مقایسه باید به نمره ۸۸ آیفون ۷ پلاس هم اشاره کنیم. کاملا واضح است که آیفون X از دوربین بهتری بهره می‌برد، اما آیا این تفاوت اندک در زمینه‌ی کیفیت، ارزش پرداخت این مابه‌التفاوت را دارد؟

سایت The Unlockr دست به بررسی آیفون‌های عرضه‌شده طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ زده است. در این بررسی، هرچند می‌توانیم تفاوت کیفیت عکس‌ها، به‌خصوص در محیط‌های کم‌نور را مشاهده کنیم، اما با نگاه به کیفیت عکس‌های گرفته‌شده با آیفون‌ ۶ پلاس و آیفون‌ ۷ پلاس می‌توانیم ببینیم که هردوی آن‌ها عکس‌های باکیفیت و خوبی را ثبت می‌کنند. اگر نمی‌خواهید با استفاده از دوربین آیفون‌ خود نمایشگاه عکسی برگزار کنید، پس آیفون‌ ۷ و آیفون‌ ۸ مطمئنا شما را ناامید نخواهند کرد.


احتیاجی به فیس آی‌دی (یا انیموجی) ندارید

۴ دلیل برای خریدن آیفون‌های قدیمی

سیستم فیس آی‌دی فناوری جذاب و ایمنی است، اما این‌که آیا چنین فناوری‌ای ارزش پرداخت بیش از ۳۰۰ دلار تفاوت قیمت را داشته باشد، موضوع دیگری است. با انتخاب آیفون‌ ۷ یا آیفون‌ ۸، می‌توانید از تاچ آی‌دی استفاده کنید که آن هم فناوری ایمنی است و سرعت بسیار زیادی دارد. در ضمن با استفاده از آن بدون نیاز به نگاه کردن به گوشی خود می‌توانید آن را آنلاک کنید.

البته ما مشکلی با ماهیت فناوری فیس آی‌دی نداریم، بلکه فقط فکر می‌کنیم که علی‌رغم نظر اپل در مورد قدیمی بودن تاچ آی‌دی، همچنان معتقدیم که می‌توان از آن استفاده کرد. حالا که گوشی‌هایی مانند وان‌پلاس ۶T و گلکسی اس ۱۰ به دنبال بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هستند، باید ببینیم که اپل این قابلیت را به نحو دیگری احیا می‌کند یا اینکه این مشخصه برای همیشه در قبرستان ویژگی‌های فراموش شده این شرکت باقی می‌ماند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توانید بدون آن زندگی کنید، ویژگی انیموجی (و Memoji) است. این شخصیت‌های کارتونی بامزه هرچند جالب هستند و می‌توان مدتی با آن‌ها سرگرم شد، اما خیلی زود هم تکراری می‌شوند. اگر علاقه‌ی زیادی به این مشخصه دارید، می‌توانید اپلیکیشن Bitmoji را نصب کنید و عطش خود را سیراب کنید.

سیستم تعلیق خودرو چیست ؟

قطعاً تاکنون کلماتی درباره جلوبندی، تعلیق، فنر، کمک‌فنر و… به گوش‌تان خورده است. پس با ما باشید با توضیحی مختصر در مورد سیستم تعلیق.

وظیفه سیستم تعلیق چیست؟

سیستم تعلیق یا Suspension به هر چیزی گفته می‌شود که بین چرخ‌ها و بدنه قرار می‌گیرد و حرکت خودرو در مسیرهای ناهموار را به یک حرکت نرم و هموار تبدیل می‌کند. درواقع، سیستم تعلیق کاری می‌کند که وقتی چرخ‌ها مسیری پرتلاطم را طی می‌کنند، بدنه حداقل تکان و نوسان را داشته باشد و راحتی سرنشین حفظ شود.

اجزای تشکیل دهنده سیستم تعلیق

سیستم تعلیق خودرو چیست؟

این سیستم همانطور که اشاره شد از اجزای داخلی فنر، کمک فنر، سیبک، بوش، طبق و چرخ ها تشکیل شده است که هر کدام از این اجزا وظیفه خاصی را در امر کنترل و حفظ خودرو در جاده انجام می دهند. بعنوان مثال کمک فنرها وظیفه اصلی را در کنترل ارتعاشات وارده به خودرو دارند. بدون حضور کمک فنرها خودرو بسیار سفت و خشک حرکت کرده و به همین سبب پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از هم خواهد پاشید.

بازو‌ها و بوش‌های متصل‌کننده چرخ به بدنه: درواقع این بازوها باعث می‌شوند مسیری برای حرکت چرخ به سمت بالا و پایین مشخص شوند. این بازو هستند که چرخ را در مسیر خود تثبیت می‌کنند و بوش‌ها، عملکردی مانند لولا دارند.

سیستم تعلیق خودرو چیست؟

فنر: حرکت نوسانی چرخ به سمت بالا و پایین بر عهده این قطعه است. یعنی وقتی در یک سرعت‌گیر، چرخ به سمت داخل (بالا) جمع می‌شود، وظیفه فنر این است که آن را به‌جای اول برگرداند. معمولاً در محور جلوی خودروها، مانند این شکل از فنر لوله‌ای استفاده می‌شود. در محور عقب نیز بسته به نوع خودرو از انواع مختلف فنر (مثل فنرهای برگی) استفاده می‌شود.

کمک‌فنر: کمک‌فنر، قطعه‌ای است که در مقابل هرگونه حرکت مقاومت می‌کند. خصوصیت کمک‌فنر این است که هرچه سعی کنید با سرعت بیشتری آن را حرکت دهید، مقاومت آن بیشتر می‌شود. مثلاً اگر به‌سرعت از روی یک سرعت‌گیر عبور کنید، کمک‌فنر بیشترین مقاومت را دارد و اگر به‌آرامی عبور کنید، کمک‌فنر خیلی نرم، به فنر اجازه می‌دهد که جمع شود. وظیفه اصلی کمک‌فنر این است که نوسانات فنر را خنثی کند. بدون کمک‌فنر، خودرو مثل یک الاکلنگ نوسان می‌کند.

طبق: یک قطعه متصل کننده می باشد که شاسی را به چرخ ها وصل می کند. طبق در سمتی که به شاسی متصل می شود از بوش ها و در سمتی که چرخ ها متصل می شود از سیبک ها برای اتصال استفاده می نماید.

بطور کلی وظیفه سیستم تعلیق خودرو ثابت نگه داشتن ارتفاع خودرو در حال حرکت،  کاهش ارتعاشات و لرزش های ناشی از ضربات، مسیردهی به چرخ ها، تحمل وزن خودرو و حفظ تماس چرخ های خودرو با جاده می باشد که همه این وظایف با استفاده از قطعاتی که پیش تر ذکر شده انجام می گیرد.

انواع سیستم تعلیق خودرو

سیستم تعلیق خودرو چیست؟

این سیستم ها انواع بسیار مختلفی دارند که اصلی ترین آن ها به سه دسته سیستم مک فرسون، تعلیق مستقل و تعلیق طبق دار دوبل تقسیم می گردد.

سیستم تعلیق مک فرسون

در این سیستم فنر به شاسی متصل می گردد و به همین علت ممکن است تعدادی از ضربات به خودرو احساس شود. وزن خودرو به وسیله کمک فنر ها در این سیستم تحمل می گردد و یکی از ارزانترین سیستم های تعلیق خودرو محسوب می شود. همچنین به دلیل هزینه نگهداری پایین معمولا اکثر خودروهای دارای قیمت میان رده، از این سیستم بهره می برند.

تعلیق مستقل

سیستم تعلیق خودرو چیست؟

این سیستم بسیار نرم و روان عمل می کند و ارتعاشات بسیار اندکی را به خودرو وارد می کند. دلیل این امر این است که این سیستم های تعلیق به صورت مستقلا و برای هر چرخ جداگانه طراحی می شوند و در صورت ارتعاش در هر چرخ، فقط به همان چرخ ضربه وارد می شود و دیگر چرخ ها لرزشی نخواهند داشت.

تعلیق طبق دار دوبل

این سیستم ها نیز از نرمی و روانی خاصی برخوردارند و خودروهایی که از این سیستم استفاده می کنند در پیچ ها و شرایط نا مساعد جاده ای، بسیار کنترل پذیرتر و نرم تر هدایت می شوند. دلیل این امر، استفاده از دو طبق، یکی در زیر و دیگری در بالا می باشد که بین آن ها یک فنر مارپیچی قرار می گیرد. این امر باعث می شود که کنترل خودرو  بسیار روانتر صورت پذیرد.

هنگام بنزین زدن به چه نکاتی توجه کنیم؟

آیا به عنوان راننده یا مالک وسیله نقلیه می‌دانید چطور بنزین بزنید که هم سبب صرفه‌جویی شود هم استفادهٔ بیشتر و بهتری از بنزینی کنید که خریده‌اید؟ حتی اگر می‌دانید هم پیشنهاد می‌کنیم آنچه را در پی آمده بخوانید شاید نکته‌ای بیابید که برایتان مفید باشد.
 
1. صبح‌ها بنزین بزنید

در زمان بنزین زدن به چه نکاتی باید توجه شود؟

فقط صبح زود که حرارت زمین هنوز در پایین‌ترین حد قرار دارد بنزین بزنید. به خاطر داشته باشید که در تمام پمپ‌بنزین‌ها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد. هرچه زمین سرد‌تر باشد، بنزین غلیظ‌تر و متراکم‌تر است. وقتی هوا گرم می‌شود، بنزین منبسط می‌گردد.بنابراین، خرید بنزین در بعد از ظهر و حتی شب که هنوز هوا کاملاً سرد نشده و بر بنزین اثر نگذاشته، سبب می‌شود که یک لیتر شما واقعا یک لیتر نباشد. در صنعت نفت، گرانش معین و حرارت بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما، اتانول و سایر محصولات نفتی نقشی مهم ایفا می‌کند.


 2. اهرم نازل را تا آخر فشار ندهید

در زمان بنزین زدن به چه نکاتی باید توجه شود؟

وقتی مشغول بنزین زدن هستید، اهرم نازل را تا انتها فشار ندهید. اهرم نازل  دارای سه درجه است: کند، متوسط و تند. در حالت کند میزان تبخیر را که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل می‌شود به کم‌ترین مقدار خود می‌رسد.
تمامی شلنگ‌ها دارای محل بازگشت بخار هستند. اگر سریع بنزین بزنید، بخار ایجاد شده در اثر سرعت بالای ورود سوخت، مکیده شده وارد مخزن زیرزمینی می‌شود،  در واقع به آن میزان که دستگاه نشان می‌‎دهد بنزین نزده‌اید.


 3. با باک نیمه خالی بنزین بزنید

در زمان بنزین زدن به چه نکاتی باید توجه شود؟

یکی از مهم‌ترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصف است بنزین بزنید. دلیل آن این است که هرچه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال می‌‎کند.


4. هنگام تخلیه تانکر سوخت، بنزین نزنید

در زمان بنزین زدن به چه نکاتی باید توجه شود؟

نکته دیگری که باید یادآوری شود این است که در مواقع تخلیه بنزین توسط تانکر حمل سوخت به مخزن پمپ بنزین، سوخت‌گیری نکنید.
به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه می‌شود سبب می‌گردد که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و ناخاصلی‌هایی معمولاً ته‌نشین می‌شود، بالا آمده و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود.

وسایل ضروری برای نگهداری خودرو کدامند؟

حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که اوقات زیادی را در خودروی خود سپری نمی‌کنید و اهمیتی به لوازمی که باید در خودروی خود داشته باشید، نمی‌دهید، حواستان باشد که نداشتن برخی ملزومات ممکن است شما را دچار دردسر کند. پس بهتر است این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید داشتن برخی لوازم در خودرو چه اهمیتی دارد و می‌تواند شما را از دردسر بزرگی که ممکن است دچار آن شوید، نجات دهند.

راننده‌ها این ابزار را بخرند

در این مطلب ما چند وسیله ضروری را که باید در خودرو هر فرد وجود داشته باشد، به شما معرفی می‌‌کنیم. شما اگر این وسایل را همیشه در خودروی خود به همراه داشته باشید، دیگر زمان مسافرت‌های طولانی هم به این استرس دچار نمی‌شوید که باید چه وسایل واجبی را در خودروی خود قرار دهید.

اسپری پنچرگیری لاستیک

راننده‌ها این ابزار را بخرند

در اغلب مسافرت‌ها لاستیک خودرو پنچر می‌شود و شما هم لاستیک زاپاس ندارید. در این مواقع داشتن اسپری پنچرگیری شما را نجات می‌دهد که می‌تواند درز‌های کوچک تایر را بگیرد و این امکان فراهم می‌شود تا با ایمنی بیشتر خود را به نزدیک‌ترین مکانیکی برسانید.


آچار چرخ چهارپر

راننده‌ها این ابزار را بخرند

آچار چرخ‌های جمع‌وجورتر و ظریف‌تر برای خودرو‌های امروزی ساخته می‌شوند. در مواقعی که لاستیک خودرو پنچر می‌شود، از آن استفاده
خواهید کرد.


جعبه کمک‌های اولیه

راننده‌ها این ابزار را بخرند

یکی از مهمترین وسایل ضروری در هر خودرو، داشتن کیت کمک‌های اولیه یا حتی کیت‌بقا هست که بسیاری از ما داشتن آن را در اولویت‌های خود قرار نمی‌دهیم ولی با پرداخت مبلغی اندک می‌توان ایمنی خود و خانواده‌مان را در جاده‌ها تضمین کنیم.


کیسه‌های پلاستیک و پارچه‌ای

راننده‌ها این ابزار را بخرند

داشتن چند عدد کیسه پلاستیک و چه بهتر کیسه‌ پارچه‌ای (از نظر اهمیت به محیط‌زیست) کاربردی است. برای مثال آینه بغل شما خراب می‌شود، در این موقع خوشحال خواهید شد که کیسه‌ای در خودرو دارید که می‌توانید وسایل خود را در آن نگه دارید؛ حتی برای نگهداری ابزار خودرو می‌توانید از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده‌ کنید.


پمپ سیفونی

راننده‌ها این ابزار را بخرند

استفاده از این وسیله، کمتر در بین رانندگان کشور ما رواج دارد اما واقعا وسیله‌ای کاربردی است. پمپ سیفونی هنگامی که بنزین خودرویتان تمام شده و شما در بین راه مانده‌اید، برای انتقال بنزین از دبه به باک خودرو کارایی دارد و دیگر احتیاجی به استفاده از دهان نیست.


دبه بنزین

راننده‌ها این ابزار را بخرند

داشتن دبه بنزین در مسافرت‌های طولانی در مواقعی که بنزین شما تمام می‌شود، ضروری به نظر می‌رسد اما نگه‌داشتن آن در خودرو هم خطر آتش سوزی را به همراه دارد. بهتر است دبه خالی داشته باشید و از رانندگان کمک بگیرید یا تا پمپ بنزین بعدی پیاده بروید و دبه را پر کنید ولی قبل از حرکت حتما باک خودرویتان را چک کنید.


بطری آب بزرگ

راننده‌ها این ابزار را بخرند

هر راننده‌ای برای آشامیدن و رادیاتور خود در جاده‌های گرم به آب نیاز دارد، پس قبل از حرکت آب مورد نیاز خود را تأمین کنید. توصیه شده همیشه ۴ لیتر آب در صندوق عقب خودرویتان داشته باشید.


پای کششی تایر

راننده‌ها این ابزار را بخرند

هنگامی که به مناطق شمالی یا جنگلی مسافرت می‌کنید یا حتی در شن‌زار ممکن است خودروی شما گیر کند و درجا بزند، در این مواقع گذاشتن نوارهای پلاستیکی یا از جنس آلیاژ سبک در زیر تایرها باعث می‌شود شما را از مهلکه نجات بدهد.


مثلث خطر شبرنگ

راننده‌ها این ابزار را بخرند

خودروی شما شب در جاده خراب می‌شود و باتری‌های چراغ‌قوه شما از کار افتاده، داشتن مثلث‌ خطرشبرنگ در این شرایط بسیار ضروری است. این وسیله را در فواصل ۱۰۰ الی ۲۰۰متری محل توقف خودرو برای هشدار به بقیه رانندگان قرار دهید.


کابل باتری به باتری

راننده‌ها این ابزار را بخرند

این یکی از واجب‌ترین وسایل است که همیشه باید در خودرویتان داشته باشید. در خرید این وسیله محتاط باشید و با گارانتی آن را خرید کنید؛ حتی اگر شده پول بیشتری را پرداخت کنید ولی جنس خوب آن را بخرید.


چراغ‌قوه‌

راننده‌ها این ابزار را بخرند

امروزه اکثریت مردم از اپ‌هایی مانند Flash Light موبایل‌هایشان استفاده می‌کنند و آن را جایگزین چراغ‌قوه می‌دانند که این بسیار اشتباه است. شما با داشتن چراغ‌قوه اگر خودرویتان خراب شده، می‌توانید آن را زیر کاپوت گذاشته و خودروی خود را تعمیر کنید یا حتی در مواردی که مثلث خطر را می‌گذارید، برای هشدار بیشتر می‌توانید از چراغ‌قوه‌تان استفاده کنید.


ابزار تعویض تایر

راننده‌ها این ابزار را بخرند

اگر خودروی دست دوم خریده‌اید، باید مطمئن شوید تمام ابزار تعویض تایر ازجمله جک را دارد. معمولا در دفترچه راهنما یا روی برچسبی در محل زاپاس، جای قراردادن جک و نحوه تعویض تایر نوشته شده است.


ابزار چندگانه

راننده‌ها این ابزار را بخرند

ابزار چندگانه شامل چاقو، قیچی، انبردست، پیچ‌گوشتی و غیره می‌شوند و جای زیادی نمی‌گیرند. در مواقع اضطراری یکی از چیزهایی هستند که از داشتن‌شان راضی خواهید بود و متوجه می‌شوید که چقدر به کار شما می‌آیند.