سری بازیهای PES و فیفا طرفداران خاص خود را دارند که با نزدیک شدن به آغاز فصل پاییز، خودشان را برای تجربهی نسخهی جدید آماده میکنند. البته در این بین افرادی هستند که به دلایل مختلف تصمیم میگیرند تا در سال جدید به سراغ رقیب همیشگی سری مورد علاقه شان رفته و آن را تجربه کنند. اگر شما یکی از افرادی هستید که قصد دارید تا با خرید فیفا 19 برای اولین بار سراغ شبیه ساز فوتبال الکترونیک آرتز بروید، این مقاله را از دست ندهید.
این نکات شاید برای طرفدار قدیمی سری بازیهای فیفا که از سالهای گذشته آن را تجربه میکردهاند چندان کاربردی نباشد اما به طور حتم میتواند برای تازه کارهای فیفا 19 مفید باشد. همچنین پیش از این در قالب یک مقاله به 8 نکتهای پرداخته شده بود که دانستن آنها برای افراد نیمه حرفهای فیفا 19 بسیار حائز اهمیت است. توصیه میکنیم پس از خواندن این مقاله، حتما نگاهی به آن بیندازید.
تا جای ممکن از تکل استفاده نکنید
در فوتبال دو نوع متفاوت تکل داریم: در نوع اول که تحت عنوان تکل ایستاده یا Standing Tackle شناخته میشود، یک پا را به عنوان تکیه گاه استفاده کرده و از پای دیگر برای گرفتن توپ استفاده میکنیم؛ در نوع دوم که تکل از پهلو یا Slide Tackle نام دارد، بازیکن در عین حال که روی زمین سرُ میخورد، توپ را از حریف میگیرد.
در بازی فیفا 19 تکلهای از پهلو عواقب بسیاری دارند که باعث میشوند استفاده از آنها کار چندان عقلانی نباشد. نخست اینکه احتمال دریافت کار زرد یا حتی قرمز بسیار بالاست. مورد دوم هم این است بازیکنی که تکل زده، برای چند ثانیه از جریان بازی خارج میشود که همین مسئله اگر در شرایط دفاع باشید کار را برای شما بسیار سخت میکند.
به همین دلیل توصیه میکنیم با فشردن یکی از دکمههای L2 یا LT سد راه بازیکن حریف شده و از حرکت او به سمت فضای خالی جلوگیری کنید.
قید شوت از راه دور را بزنید!
همهی ما دوست داریم تا به خاطر هیجان و جذابیتش، با شوت از راه دور گل بزنیم اما این روش در فیفا 19 چندان کارساز نیست. متاسفانه در نسخه جدید فیفا قدرت دروازه بانان بیشتر از همیشه و مقداری غیر واقعی در نظر گرفته شده که همین مسئله باعث میشود تا اکثر شوتهای خارج از محوطه جریمه به نتیجهی مثبتی ختم نشود.
نکتهی دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که در موقعی که زاویه خوبی نسبت به دروازه ندارید، اقدام به شوت زنی نکنید، زیرا شانس چندانی برای گلزنی نخواهید داشت. بنابراین بهتر است در هنگام حمله، صبر را در دستور کار خود قرار دهید تا پس از قرار گیری در موقعیتی مناسب، به سمت دروازهی حریف شوت کنید.
کرنر، فرصت بسیار خوبی برای موقعیت سازی است
کرنر در سری بازیهای فیفا همیشه یکی از راههای گلزنی بوده است و این موضوع راجع به فیفا 19 نیز صدق میکند. در این بازی، بهترین راه استفاده از کرنرها، سانتر به درون محوطهی جریمه نیست، بلکه بهتر است تا با فشردن دکمهی L2 یا LT بازیکن دیگری را به سمت نقطهی کرنر فراخوانده و به او پاس دهید تا بدین ترتیب بازی را به جریان درآورید. راه دیگری که پیش روی شماست، فراخواندن نزدیک ترین بازیکن و سپس ارسال سانتر به داخل محوطهی جریمه است، زیرا با انجام این کار تعدادی از بازیکنان تیم حریف برای بستن فضا به سمت نقطهی کرنر حرکت میکنند که همین موضوع فضای بیشتری را در اختیار بازیکنان تیم شما در داخل محوطهی جریمهی حریف میدهد.
از قابلیت Close Control غافل نشوید
فشردن دکمهی L1 یا LB باعث میشود تا بازیکن توپ را در فاصلهی کمتری نگه داشته و در نتیجه تسلط روی توپ افزایش مییابد. با استفاده از این قابلیت نه تنها میتوانید تنها با استفاده از یک بازیکن حفظ توپ کنید، بلکه پاسها و ضربات در هنگام فعال بودن این قابلیت از دقت بالاتری برخوردار هستند.
توصیه میکنیم در شرایطی که تعداد زیادی از بازیکنان در محیط کوچکی از جمله محوطهی جریمه حضور دارند، از این قابلیت استفاده کنید تا از لو رفتن توپ و شروع یک ضد حمله علیه دوازهی شما جلوگیری شود.
در هنگام دفاع عجله نکنید
احتمالاً برای شما نیز بارها پیش آمده زمانی که بازیکن پا به توپ حریف به سمت بازیکن شما میآید، با فرا خواندن یک مدافع دیگر سعی کنید تا توپ را از او بگیرید. انجام این حرکت شاید وسوسه انگیز باشد اما هیچ وقت آن را انجام ندهید، زیرا بزرگترین اشتباهی است که یک کاربر میتواند در هنگام دفاع مرتکب شود.
وقتی بازیکن دوم را برای توپ ربایی فرا میخوانید، جای او خالی شده و فضای ایده آلی برای نفوذ ایجاد میشود که به طور حتم کاربر مقابل لحظهای برای استفاده از آن تردید نخواهد کرد. در شرایط این چنینی، بهترین کار فراخواندن یک وینگر یا هافبک برای توپ ربایی است. بدین ترتیب خط دفاعی شما حفظ میشود و اگر بازیکنان تیم حریف بتوانند از خط دفاعی اول یا دوم عبور کنند، همچنان خط دفاعی دیگری را در پیش روی خود خواهند دید.
فراموش نکنید که مهاجمان، اولین خط دفاعی شما هستند که همکاری آنها با هافبکها به عنوان دومین خط دفاعی برای اعمال به فشار به بازیکنان تیم حریف، کار بازیکنان حریف را برای بازی سازی سخت کرده و مجبور به ارسال توپهای بلند میکند.
حفظ توپ، کاربردی ترین روش برای حمله است
نفوذهای سریع به سمت دروازهی حریف واقعا هیجان انگیز و سرگرم کننده هستند؛ در یک سوم دفاعی خود توپربایی میکنید، با چند پاس تک ضرب توپ را به سریع ترین بازیکن خود را میرسانید و بدین ترتیب ضد حمله شکل میگیرد. در نگاه اول، شاید انجام کار این آسان به نظر برسد اما بهتر است در فیفا 19 بیخیال انجام دادن آن شوید.
بازی فیفا 19 نسبت به نسخهی سال گذشته تغییراتی در گیم پلی داشته که باعث شده است تا ضد حمله زدن سخت تر از همیشه باشد. به همین دلیل، توصیه میکنیم روی حرکتهای آرام و سنجیده شده با محوریت حفظ توپ و دادن پاسهای پیاپی تمرکز کنید، زیرا این تاکتیک برای دستیابی به گل بسیار موثر تر از فیفا 18 است.
حفظ توپ نه تنها باعث میشود تا فرصتهای گلزنی بهتری از به دست آورید، بلکه باعث میشود تا خط دفاعی شما کمتر از تحت فشار بگیرد که این مسئله احتمال ارتکاب اشتباه از سوی شما را نیز کاهش میدهد. همچنین از پاس رو به عقب نیز استفاده کنید، زیرا برخی اوقات یک قدم به عقب، شما را دو قدم جلوتر میبرد.
دروازه بان را تنها در شرایط خاص بیرون بیاورید
کنترل دروازه بان بسیار سخت است و توصیه میکنیم تا این وظیفه را در اکثر مواقع به هوش مصنوعی واگذار کنید. اگر دقت کرده باشید، گفتیم در اکثر مواقع! بنابراین در برخی شرایط بهتر است تا خودتان را این کار را انجام دهید که این موضوع نیازمند زمان بندی دقیق است.
با فشردن دکمه Y یا مثلث میتوانید به دروازه بانتان دستور دهید که از دروازه خارج شود. اگر این کار در زمان درست شود، دروازه بان به سمت بازیکن صاحب توپ دویده و قبل از انجام کاری، توپ را از مقابلش میرباید. اگر هم قبل از زمان درست دکمه را فشار دهید، این فرصت را به کاربر مقابل خود میدهید تا با وارد کردن یک ضربهی نرم و چیپ به توپ، آن را وارد دروازهی شما کند. به طور کلی، در شرایط تک به تک که نزدیک ترین مدافع فاصلهی زیادی با شما دارد، توصیه میکنیم تا دروازه بان را به سمت بازیکن صاحب توپ روانه کنید.
تمامی روشهای پاس دادن را یاد بگیرید
وقتی از کاربران حرفهای فیفا 19 میپرسید که چه نوع پاسی کاربردی تر است، پاسخهای متفاوتی به شما میدهند؛ برخی پاسهای کوتاه و برخی نیز پاسهای زمینی بلند را ترجیح میدهند. بنابراین ممکن است در هنگام انتخاب استراتژی مقداری سردرگم شوید. اما حقیقت این است که داشتن یک زرادخانه کامل بسیار موثرتر است. به بیان دیگر، خودتان را به یک نوع پاس محدود نکنید و روش ارسال انواع پاسها را در این بازی یاد بگیرید.
یاد گیری روشهای مختلف پاس دادن نه تنها شما را به حریف خطرناک و سرسخت تری تبدیل میکند، بلکه باعث میشود تا بازی شما تنوع بیشتری داشته و حس سرگرمی مضاعفی به شما منتقل شود. علاوه بر یاد گیری روشها، دانستن زمان مناسب برای استفاده از یک نوع خاص از پاس دادن نیز بسیار مهم است. برای مثال، وقتی وینگرهایتان در حال نفوذ هستند، بهتر است تا از پاس رو به جلو استفاده کنید. اگر هم تمرکزتان روی حفظ توپ است، پاسهای کوتاهِ با دقت بالا توصیه میشود.
حتما به بخش Skill Games سر بزنید
یکی از واقعیتهای انکار ناپذیر در مورد کاربرها این است که تعداد بسیار کمی از آنها رقبت میکند تا برای یادگیری یک بازی به بخش آموزش یا Tutorial آن مراجعه کند. اگر شما یکی از این دسته افراد هستید، توصیه میکنیم برای بازی فیفا 19 مستثنا قائل شده و حتما به بخش Skill Games سر بزنید.
در فیفا 19 بر عکس اکثر عناوین، خبری از آموزشهای ساده متنی نیست که تنها نکات ابتدایی را یاد میدهند. در بخش Skill Games این عنوان، مینی گیمهایی وجود دارد که کاربر میتواند با انجام آنها در درجههای سختی مختلف به مرور کسب مهارت کند.
اگر هم با نکات ابتدایی آشنایی دارید، میتوانید قید تمرینات ساده را زده و تمرینات اصلی را انجام دهید که براساس شرایط واقعی در فوتبال طراحی شدهاند.
تماشای ویدیوهای آموزشی فراموش نشود
اگر با وجود توصیهی ما، هنوز هم علاقهی چندانی برای انجام مینی گیمهای بخش Skill Games بازی فیفا 19 ندارید، تنها یک راه دیگر برای بهبود مهارتهایتان در این شبیه ساز فوتبال وجود دارد: تماشای ویدیوهای آموزشی! بسیاری از بازیکنان حرفهای فیفا 19 ویدیوی رقابتهای خود را در یوتیوب قرار میدهند یا آنها را به صورت پخش زنده از طریق توییچ به نمایش میگذارد. تماشای نحوهی بازی کردن آنها میتواند در بهبود عملکرد شما و انتخاب استراتژی درست بر اساس مهارتهایتان تاثیر بسزایی داشته باشد.
در زمانهای که همهچیز جهانیسازی شده و مردم سراسر دنیا میتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، شاید تفاوت گذاشتن بین دو وسیلهی یکسانی که در دو کشور متفاوت به تولید رسیدهاند، کار چندان سادهای نباشد.
موضوعی که در مورد خودروها نیز درست بوده و با توجه به اینکه امروزه کشورهای مختلف و زیادی در سراسر دنیا صاحب صنعت خودروسازی هستند، قصد رقابت با یکدیگر رادارند تا بتوانند در این رقابت سخت، بیشازپیش خودروهایشان را شبیه به یکدیگر نمایند؛ اما هرچه قدر که این خودروها شبیه یکدیگر باشند، بازهم تفاوتهای زیادی هست که آنها را از یکدیگر متمایز کند.
به هرحال این را همه قبول دارند که کشورها اروپایی (عمدتاً اروپای غربی)، ایالاتمتحده و ژاپن، از اصلیترین خودروسازان جهان به شمار میآیند. کشورهایی که هدفشان، تولید خودرویی با بالاترین کیفیت، زیباترین طراحی خارجی، بهترین عملکرد موتور و همچنین عالیترین سیستم ایمنی، است.
با ما باشید تا شاخصههایی که در یک خودرو بین این سه منطقه عمده خودروساز جهان، تفاوت ایجاد میکند را به شما عزیزان معرفی نماییم.
سبک طراحی
اولین چیزی که چشم هر بینندهای را در یک خودرو، مشغول خود میکند، همان طراحی خارجی و جذابیت خودرو است. زمانی هم که حرف از طراحی به میان میآید، نمیتوان هیچ جایگزینی برای خودروسازان خلاق اروپایی پیدا کرد. درواقع اروپاییها به طراحی و زیبایی خودرو بسیار اهمیت داده و آن را یک امر مهم در نظر میگیرد. بهطوریکه نهتنها خودروهای برتر اروپا بلکه خودروهای متوسط آنها نیز، مغناطیس قوی برای ربایش چشم و هوش افراد، دارند!
درواقع طراحی خودروهای اروپایی و آمریکایی بسیار متفاوت و متناوب بوده و در بین خودروهای بی شما آنها، میتوان شاهد سبکها و زبان طراحیهای بسیار متفاوت و متنوعی بود. این در حالی است که خودروهای ژاپنی از زبان طراحی نسبتاً مشابه ای در طول زمان بهره میبرند. طراحی خودروهای ژاپنی یا آنقدر جدید و تابوشکن است که بهزودی محو میشود و یا چندین سال به همان حالت باقی میماند.
کیفیت
در مورد مسئله کیفیت نیز اروپاییها گوی سبقت را از رقیبانشان ربودهاند. شرکتهایی مانند لامبورگینی، خودروسازان بریتانیایی و دیگر شرکتهای اروپایی، کیفیت را یک امر ارزشمند برای محصولاتشان در نظر میگیرند؛ اما در کنار آنها، خودروهای آمریکایی و بهخصوص ژاپنی نیز حرف بسیار زیادی در بحث کیفت و بادوام بودن داشته و دارند.
مصرف بهینه سوخت
ژاپن تاریخ طولانی در ساخت خودروهای بهینه و کممصرف در دفتر خاطرات خود دارد. در سال 1973 میلادی و در پی بحران نفت، شرکتهای ژاپنی توانستند با ساخت خودروهایی که دارای موتور کوچکتر و کممصرفتری بودند، جای پای بزرگی در بازارهای جهانی بردارند. درواقع در سالهای اخیر نیز، خودروهای ژاپنی از بهترین گزینهها برای افرادی هستند که به بهینه بودن خودرویشان اهمیت زیادی میدهند.
عملکرد
در بحث عملکرد و درواقع همان قدرت موتور خودرو نیز، بهسختی میتوان رقیبی برای شرکتهای بزرگ و نام آشنایی مانند مرسدس بنز و بی ام و پیدا کرد که چنین تاریخچه قوی داشته باشند. درواقع، قدرت، سرعت و شتاب گیری بیشتر خودروهای ساخت شرکتهای اروپایی، چیزی دور از دسترس شرکتهای آمریکایی و ژاپنی بوده است.
دوام
اگرچه ممکن است خودروهای ژاپنی بهاندازه رقیبان اروپایی خود سریع نباشند (البته نه همهی آنها)، اما این خودروهای سرزمین آفتاب، طول عمر و دوام بیشتری نسبت به اروپاییها خواهند داشت. خودروهای ژاپنی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری داشته و خیلی کم پیش میآید که به تعمیرات اساسی و پرهزینه احتیاج پیدا کنند.
استحکام و عضلانی بودن
در این مورد، خودروهای آمریکایی هستند که جای بحثی برای دیگر رقیبان باقی نگذاشتهاند. مردم آمریکا علاقه زیادی به خودروهای عضلانی و بزرگ داشته و این علاقه شدید را میتوان در محصولات خودروسازان آمریکایی مانند فورد، شورلت و دیگر شرکتهایشان بهخوبی مشاهده کرد.
قابلاعتماد بودن
اگرچه شاید خودروهای اروپایی و آمریکایی در بحث سرعت، شتاب، قدرت و استحکام، جلوتر از ژاپنیها باشند اما این خودروهای ژاپنی هستند که قابلاعتمادتر از رقیبان خود ظاهرشدهاند. درواقع نهتنها شرکتهای بزرگی مانند تویوتا، نیسان و هوندا بلکه دیگر خودروسازان ژاپن مثل مزدا، میتسوبیشی، ایسوزو و دایتسو نیز، ساخت خودروی باکیفیت و قابلاعتماد را فراموش نکردهاند.
قیمت
بازهم خودروهای ژاپنی پیشتاز یکی دیگر از جنبههای رقابتی هستند. ژاپنیها خودروهای خود را باهدف همهگیر بودن و باقیمت معتدلتری تولید کردن، ساخته و به دنیا عرضه میکنند؛ اما در طرف دیگر، به نظر میرسد که خودروهای اروپایی نسبت به دو رقیب خود، بسیار گرانتر ظاهرشدهاند.
ایمنی
بازهم ژاپنیها هستند که با فنآوریهایی که تاکنون تولید کردهاند، صنعت ایمنی خودروهای جهان را رهبری کرده و آن را بیش از دیگران، به جلو بردهاند. ژاپنیها یک سرو گردن نسبت به استانداردهای خودروسازان اروپایی و آمریکایی، در بحث امنیت جلو هستند.
پس در پایان باید گفت که در کنار رقابت تنگاتنگی که بین این سه رقیب سنتی وجود دارد، مشتریان بازارهای جهانی باید بر اساس شاخصههایی پراهمیتتر خود، انتخاب کنند که خودرویشان اهل کدام کشور باشد.
کلاچ نقش بسیار مهمی در خودروهای دستی دارد و به تعویض کردن دنده کمک میکند. درواقع کلاچ با قطع و وصل کردن اتصال موتور به گیربکس، امکان تعویض دنده را فراهم میکند. اما جالب است بدانید که میتوان بدون استفاده از کلاچ نیز دندهها را تعویض کرد. با ما همراه باشید تا با نحوه انجام آن آشنا شوید.
ممکن است گاهی اوقات در هنگام رانندگی سیستم کلاچ دچار مشکل شود و از کار بیفتد. در این صورت فشردن پدال کلاچ، آن را درگیر نخواهد کرد و نمیتوان دنده را از این طریق تعویض کرد.در چنین حالتی باید بدون استفاده از کلاچ، دندهها را تعویض کرد.
درواقع تا وقتی که خودرو توقف نکند، میتوان دندهها را بالا برد یا معکوس داد بدون این که کلاچ را درگیر کرد. اما رانندگی بدون کلاچ کاری با ریسک بالا محسوب میشود و نیاز به مهارت فراوان دارد. بهتر است که این کار را تنها در موارد اضطراری و برای مدت زمان کوتاهی انجام داد.
نحوه تعویض دنده بدون کلاچ
برای بالا بردن دنده، ابتدا باید به خودرو شتاب بدهید تا دور موتور به حد لازم برای دنده بعدی برسد. معمولا دور موتور مطلوب چیزی بین 2 تا 3 هزار RPM است. زمانی که دور موتور به حد مطلوب رسید، باید پدال گاز را رها کنید و در همین لحظه خودرو را از دنده خارج کنید و در حالت خلاص قرار دهید. اگر این فرآیند بیش از حد طول بکشد، باید دوباره دور موتور را بالا ببرید تا بتوانید دنده را تعویض کنید.
زمانی که دنده را در حالت خلاص قرار میدهید، دور موتور کمی کاهش پیدا میکند. در همین لحظات باید فشار کمی به دسته دنده وارد کنید تا هنگامی که دور موتور به حد مطلوب دنده بعدی رسید، بتوانید دنده را عوض کنید. پس از تعویض دنده دوباره پدال گاز را فشار دهید تا خودرو شتاب بگیرد.
مهمترین اصل برای تعویض دنده بدون کلاچ، پیدا کردن دور موتور مناسب استبرای کاهش دنده، باید پای خود را به آرامی از روی پدال گاز بردارید تا دور موتور نیز با سرعت کمی کاهش پیدا کند. زمانی که دور موتور به 1200 تا 1500 رسید، دنده را خارج کنید.
حالا باید دور موتور را به مقداری برسانید که با دنده پایینتر، سرعت فعلی خودرو به دست میآید. ممکن است برای انجام این کار مجبور شوید که حدود یک ثانیه پای خود را بر روی پدال گاز قرار دهید. با فشاری کم ولی با سرعت بالا، دنده را تعویض کنید. البته باید دقت کرد که حتما دور موتور به حد مطلوب برسد تا سرعت گیربکس و موتور یکسان شود. پس از تعویض دنده میتوانید شتاب بگیرید یا با کاهش دوباره دور موتور، باز دنده معکوس بدهید. به طور کلی معکوس دادن بدون استفاده از کلاچ کار سختتری به نسبت بالا بردن دنده محسوب میشود و به مهارت بیشتری نیاز دارد.
آیا تعویض دنده بدون کلاچ به قطعات خودرو آسیب میزند؟
اگر به اندازه کافی در این کار مهارت داشته باشید، تعویض دنده بدون کلاچ آنچنان مضر نیست. اما برای یادگرفتن این مهارت، نیاز به تمرین دارید و تمرین کردن بدون مهارت کافی، میتواند به گیربکس آسیب وارد کند. درواقع با این کار، دندهها مستهلک میشوند.
در پایان نیز لازم به یادآوری است که تکنیک تعویض دنده بدون کلاچ تنها در هنگام حرکت خودرو کاربرد دارد و نمیتوان بدون استفاده از کلاچ، شروع به حرکت کرد. درضمن پیشنهاد میکنیم از این روش تنها در موارد اضطراری استفاده کنید و بیهوده به قطعات داخلی خودرو آسیب وارد نکنید.
فراد زیادی در دنیا هستند که علاقه زیادی به موتورسیکلت ها دارند. در دنیای امروز نیز موتورسیکلتهای زیادی وجود دارند که با طراحیهای فوق العاده زیبای خود نگاه هر رهگذری را به سوی خود جلب میکنند. و البته این موتور سیکلتها میتوانند اطلاعات زیادی از هویت و شخصیت صاحبان خود به ما بدهند.
برخی از این موتورها بدلیل طراحی، مشخصات فنی و عملکردهای خاص خود قیمت بسیاری زیادی دارند و به نحوی طراحی شدهاند که لوکس بودن و لذت راندن یک موتورسیکلت سریع را با یکدیگر ترکیب کنند. البته همانطور که جلوتر هم خواهید دید این موتورها قیمت بسیار زیادی دارند و تنها میلیونرها و میلیاردها هستند که چنین رقم بالایی را برای یک موتور پرداخت میکنند. در ادامه و در این دیجی10 شما را با گرانترین موتورسیکلتهای دنیا آشنا میکنیم، برخی از این موتورها قدیمی و کلکسیونی هستند. با ما همراه باشید.
10- مدل تولید محدود فایتر ساخت نیمان مارکوس (Neiman Marcus Limited Edition Fighter)
این مدل توسط شرکت موتور سازی Confederate Motor Co طراحی شده و در ساخت آن از فولاد براق استفاده شده تا شکلی خاص و متفاوت داشته باشد. طراحی این موتورسیکلت بسیار زیباست و قابلیتهای حرکتی بسیار خوبی دارد. خرید این مدل سریع برای افرادی که ناراحتی قلبی دارند به هیچ عنوان توصیه نمیشود!
قیمت: 110 هزار دلار
9- کاونتری ایگل (Coventry Eagle)
کاونتری ایگل یک مدل بسیار قدیمیست که توسط کارخانه موتور سازی سلطنتی ایگل ساخته شده است.با اینکه تقریبا صد سال از عرضه این مدل به بازار میگذرد، اما هنوز هم قابلیتهای خیره کنندهای دارد. این موتور برای افراد با کلاس طراحی شده و با توجه به قیمت بالایی که دارد بدون شک یکی از با پرستیژ ترین موتورهای دنیاست.
قیمت: 120 هزار دلار
8-هارلی دیویدسن راکر (Harley Davidson Rocker)
احتمالا همه شما با کمپانی معتبر و قدیمی هارلی دیویدسن که در زمینه ساخت موتور سیکلتها فعالیت میکند آشنایی دارید. مدل راکر این شرکت بر پایه یکی از موتورسیکلتهای معروف شرکت آلمانی هاوس آو تاندر یا House of Thunder ساخته شده و در طراحی آن به تمامی جزئیات تا جای ممکن توجه شده است. این موتور که بدنه آن از چرخ عقب تا جلو زاویه 37 درجه دارد عملکرد فوق العادهای دارد. طراحی راکر نیز بسیار خیره کننده و زیباست.
قیمت: 130 هزار دلار
7- هیلدبرند و وُلف مولر (Hildebrand & Wolfmuller)
هیلدبرند و ولف مولر اولین تولید کننده موتورسیکلت در دنیا بود و تمامی مدلهای آن که امروزه در دنیا وجود دارند بسیار خاص و ویژه محسوب میشوند. در حال حاضر این مدلها اکثرا در مجموعههای خصوصی نگهداری میشوند و به این دلیل که اولین موتورسیکلتهای ساخته شده در تاریخ هستند، قیمت بسیار بالایی دارند. این موتور کمیاب دارای موتور دو سیلندر چهار زمانه است.
قیمت: 150 هزار دلار
6- موتورسیکلت بدون مرکز چرخ هارلی دیویدسن (Hub less Harley Davidson)
موتور سیکلت هابلس یا بدون مرکز چرخ هارلی دومین محصول از این کمپانی آمریکایی است که در لیست 10 موتور سیکلت گرانقیمت ما قرار دارد. این موتور طراحی تقریبا مشابهی با سایر مدلهای هارلی دیویدسن دارد اما تغییراتی در آن انجام شده که باعث میشود تا طراحی و عملکرد آن با هر موتور دیگری متفاوت باشد. همانطور که در تصویر نیز مشاهده میکنید سیستم تعلیق و انتقال این موتور در چرخ عقب با سایر مدلهای معمول متفاوت بوده و قدرت برخلاف سایر موتورها به مرکز چرخ منتقل نمیشود.
قیمت: 155 هزار دلار
5- اکوس اف ای تی ایکس ایکس (Ecosse FE Ti XX)
این موتور زیبا قیمت بسیار بالایی دارد اما به همین نسبت ارزشمند نیز است. موتور آلومینیومی این مدل قادر است تا 225 اسب بخار قدرت تولید کند. طراحی براق و چشم گیر این موتور نگاه هرکسی را به سمت خود جلب میکند. موتورهای سری تیتانیوم Ecosse همیشه جزو بهترین مدلهای سال بودهاند و این مدل این از این قاعده مستثنی نیست، این موتور قادر است تا به سرعت 400 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
قیمت: 300 هزار دلار
4- مدل مشکی افسانهای کلاسیک بریتانیایی (The legendary British classic black)
موتورسیکلت افسانهای Black Vintage یک مدل بسیار خاص و جذاب است که هیچ مشابهی در دنیا ندارد. این موتور دارای یک پیشرانه دو سیلندر با حجم 250 سی سی است و همانطور که از نام آن نیز پیداست در کشور انگلستان تولید شده است. شاید این موتور جزو سریعترین مدلهای دنیا نباشد اما بدون شک تمامی نگاهها را به سمت شما جلب خواهد کرد.
قیمت: 400 هزار دلار
3- چاپر با بدنه طلایی (Golden Plated Custom Chopper)
این موتورسیکلت به قدری زیباست که احتمالا ترجیح میدهید تا هیچگاه آن را روی جاده تست نکنید! این مدل دارای بدنهای براق و جذاب است و روی آن با روکشهایی از ورقههای طلا پوشیده شده. چاپر طلایی بیشتر برای نمایش در کلکسیونها ساخته شده و انتظار نمیرود که افراد با استفاده از آن در مسافتهای طولانی سواری کنند. این موتور زیبا در نمایشگاه موتورسیکلتهای سیاتل در ایالت واشنگتن آمریکا معرفی شده بود.
قیمت: 500 هزار دلار
2- Ultra Rare Porcupine
همانطور که از اسم این مدل نیز پیداست، پروکیپاین در تعداد بسیار محدودی ساخته شده و به همین دلیل قیمت بالایی دارد. این مدلها در زمان جنگ جهانی دوم تولید شدهاند و به همین دلیل تعداد بسیار کمی از آنها باقی مانده. مدلی که در تصویر میبینید تا چند وقت پیش در یک موزه نگهداری میشد اما مسئولین موزه تصمیم گرفتهاند تا آن را با قیمت 750 هزار دلار به فروش برسانند. این موتور در موزه ملی موتورسیکلتها در آمریکا نگهداری میشود و برای افرادی که پول زیادی داشته و علاقه فراوانی به موتورهای قدیمی دارند انتخاب بسیار مناسبی است.
قیمت: 750 هزار دلار
1-موتور یک میلیون دلاری هارلی دیویدسن
اگر شما یک میلیاردر دیوانه هستید که به راندن موتورهای سریع و قدرتمند علاقه دارد پیشنهاد میکنیم تا این مدل را تهیه کنید! این مدل که توسط جک آرمسترانگ طراحی شده خاص ترین و گرانترین موتورسیکلت هارلی دیویدسن است و برای خرید آن باید مبلغ یک میلیون دلار بپردازید. قابلیتهای فنی این مدل نیز همانند قیمت آن بسیار بالاست. پیشرانه شش سیلندر این موتور باعث میشود تا بتوانید با سرعت نور در جادهها ویراژ دهید. یکی دیگر از ویژگیهای خاص این موتور طراحی و بدنه آن است که باعث شده تا طراحی آن منحصر به فرد باشد.
قیمت: 1 میلیون دلار
بازیهای سبک ماشین سواری یا ریسینگ همواره یکی از محبوبترین عناوین گوشیهای تلفن همراه بودهاند. از زمان سیستم عامل جاوا و سیمبیان تا به امروز که گوشیهای هوشمند اندرویدی و آی او اس بازار را قبضه کردهاند، ماشین سواری یکی از کارهایی بود که دارندگان این ابزارهای همراه در اوقات فراغت خود انجام میدادند!
البته مسلماً کیفیت بازیهای موبایلی امروز نسبت به دهههای گذشته به کلی فرق کرده و در حال حاضر گوشیهای هوشمند با سخت افزار قدرتمندی که دارند حتی میتوانند به عنوان رقیبی برای کنسولهای بازی محسوب شوند!
با این مقدمه کوتاه و با توجه به محبوبیت بالای بازیهای سبک ریسینگ در بین کاربران ایرانی، در ادامه قصد داریم تا 3 مورد برترین بازیهای این سبک را که در سال 2018 میتوانید تهیه کنید، برایتان معرفی کنیم. پس اگر شما هم از طرفداران ماشین سواری با موبایل هستید (!) در ادامه با ما همراه باشید.
Asphalt 9: Legends
بدون شک سری بازیهای آسفالت از جمله برترین بازیهای موبایلی تاریخ هستند. جالب است بدانید که پیش از این 14 شماره مختلف از این عنوان برای پلتفرمهای مختلف عرضه شده بود و در سال 2018 نیز بالاخره پس از مدتها انتظار، نسخه پانزدهم تحت عنوان Asphalt 9: Legends در دسترس کاربران قرار گرفت.
آسفالت 9 را میتوان یکی از بازیهای موبایلی نسل جدید دانست که گرافیکی بسیار بالا و حیرت انگیز دارد. کمپانی گیم لافت که وظیفه ساخت و انتشار بازی را بر عهده داشته، با فاصله زمانی 5 ساله نسبت به آسفالت 8، این بازی جدید را روانه بازار کرده و خوشبختانه این همه صبر کردن کاملاً ارزشش را داشته است. اگر چه هنوز هم تمامی المانهای اصلی سری بازیهای آسفالت در آسفالت 9 وجود دارد، اما این شماره نسبت به گذشته از لحاظ گرافیکی و گیم پلی به کلی متحول شده است.
گیم لافت ادعا کرده که آسفالت 9 گرافیک بازیهای کنسولی را به شما ارائه میکند و البته با توجه به تجربه این شرکت در آثار گذشته نباید به هیچ وجه این ادعا را نادیده گرفت. در آسفالت 9 همه چیز به بهترین شکل ممکن طراحی شده است. طراحی خودروها به قدری عالی است که واقعاً در نگاه اول ممکن است این بازی را با عناوین کنسولی اشتباه بگیرید. در کنار این طراحیها، نورپردازی و سایه گذاری حرفهای و البته صداگذاری بسیار جذابی که انجام شده، شما را هر چه بیشتر در فضای بازی غرق خواهد کرد.
برای بخش مرحلهای و تک نفره آسفالت 9 بیش از 60 فصل و 800 مسابقه طراحی شده و این یعنی تا مدتها میتوانید با این بازی سرگرم باشید. اما مطمئناً یکی از جذابترین بخشهای بازی Asphalt 9: Legends، بخش رقابتهای آنلاین آن است که امکان برگزاری مسابقات 8 نفره را فراهم کرده است. کنترل خودروها در بازی همانند نسخههای قدیمیتر این مجموعه، در دو حالت دستی و یا به کمک سنسور شتاب سنج امکان پذیر است و هر دو حالت به بهترین شکل ممکن طراحی شدهاند.
Real Racing 3
بازیهای سبک ریسینگ در حالت کلی به دو دسته آرکید و شبیهساز رانندگی تقسیم میشوند. در عناوین آرکید بیش از هر چیز به مفرح و هیجان انگیز بودن بازی اهمیت داده میشود و در این بین ممکن است تجربه شما از رانندگی خودرو هیچ شباهتی با آنچه که در دنیای واقعی اتفاق میافتد، نداشته باشد. از بارزترین نمونههای این سبک در بین بازیهای موبایلی میتوان به سری آسفالت اشاره کرد که در بخش اول نیز مفصل درباره آخرین شماره آن توضیح دادیم.
اما دسته دوم، یعنی بازیهای شبیهساز رانندگی معمولاً بیشتر در کنسولها و رایانههای شخصی رواج دارند و تعداد عناوینی که در این سبک برای گوشیهای هوشمند عرضه شده بسیار معدود و انگشت شمار است. گرافیک و جزئیات بالا به همراه کنترل واقعگرایانه خودرو، از بارزترین ویژگیهای شبیهسازهای رانندگی هستند و دقیقاً به همین دو دلیل هم کمتر شرکتی به سراغ ساخت بازی در این سبک برای گوشیهای تلفن همراه میرود. البته این مسئله در مورد استودیوی Firemonkeys Studios کاملاً متفاوت بوده و بازیسازان این استودیو تمام تلاش خود را به کار گرفتهاند تا سبک شبیهساز رانندگی را به بهترین شکل ممکن در گوشیهای موبایل پیادهسازی کنند و البته در این کار نیز کاملاً موفق بودهاند.
اولین نکتهای در مواجهه با Real Racing 3 متوجه خواهید شد، گرافیک واقعگرایانه و حیرت انگیز آن است. بدون اغراق میتوان گفت Real Racing 3 گرافیکی در حد بازیهای کنسولی نسل هفتم، یعنی پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 دارد و جرئیات در این بازی به قدری بالا هستند که برای اجرای آن در بالاترین حد کیفیت به یک گوشی قدرتمند نیاز خواهید داشت. علاوه بر گرافیک، نورپردازی و صداگذاری بازی نیز بینقص انجام شده و در حین بازی کاملاً فراموش خواهید کرد که در حال انجام آن در گوشی موبایل هستید!
Need For Speed: No Limits
Need For Speed یکی از قدیمیترین مجموعه بازیهای ریسینگ در دنیای بازیهای ویدیویی محسوب میشود که تاکنون دهها شماره از آن برای پلتفرمهای گوناگون در چندین نسل مختلف عرضه شده است. این سری از همان اوایل محبوب شدن بازیهای موبایلی، وارد دنیای گوشیهای تلفن همراه شد و نسخههای مختلفی از آن برای سیستم عامل جاوا، سیمبیان و … منتشر گردید. اما با قدرت گرفتن گوشیهای هوشمند در یک دهد گذشته، حضور Need For Speed آنچنان که باید و شاید پررنگ نبوده و نتوانسته از لحاظ تعداد عناوین، دوستداران این سری را راضی کند. ولی به هر حال همین تعداد معدودی که منتشر شده از کیفیت بالایی بوده و همواره جزو محبوبترین بازیهای سبک ریسینگ در گوشیهای هوشمند به شمار آمدهاند.
آخرین شماره از این مجموعه برای گوشیهای هوشمند در سال 2015 و تحت عنوان Need for Speed: No Limits عرضه شد و کماکان با توجه به آپدیتها و بهروزرسانیهای انجام شده، هنوز هم جزو برترین بازیهای ریسینگ موبایلی محسوب میشود. البته بر خلاف دیگر بازیهای موبایلی عرضه شده از این مجموعه، Need for Speed: No Limits به صورت آنلاین ارائه شده و برای بازی کردن آن نیازمند اتصال پایدار اینترنت خواهید بود. با اینکه وجود چنین محدودیتی ممکن است در نگاه اول چندان خوشایند نباشد اما با توجه به اینکه در حال حاضر سرعت اینترنت اپراتورهای تلفن همراه به حد کاملاً قابل قبولی رسیده، میتوان از آن چشمپوشی کرد.
گرافیک هنری Need for Speed: No Limits بسیار تحسین برانگیز و حرفهای طراحی شده و به هیچ وجه خسته کننده نخواهد شد. در این بازی به تمام جزئیات گرافیکی از جمله خودروها و محیط اطراف به خوبی دقت شده و از لحاظ بصری کاملاً شما را راضی خواهد کرد. در کنار طراحی هنری زیبا، قابلیت تغییر نمای دوربین نیز یکی از مهیجترین بخشهای بازی است که تجربه آن را بسیار لذتبخشتر میکند. همچون عناوین کنسولی Need for Speed در این بازی نیز شاهد رقابتهای نفسگیری در سبکهای مختلف، از مسابقات معمولی و امتیازی گرفته تا دریفت کشیدن و انجام حرکات نمایشی، هستیم. کنترل بازی نیز در تمامی این نوع مسابقات به شکلی قابل قبول و بهینه طراحی شده و رقابت با خودروهای دیگر در بازی کاملاً لذتبخش است.