درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار
درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار

راهنمای سفر به مشهد

مشهد با وجود حرم امام رضا، برایمان حال و هوای دیگری دارد شهری که بیشتر، به آن به چشم مقصدی مذهبی نگاه می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی هم برای بازدید دارد. در این پست با شهر مشهد بیشتر آشنا می شوید.
مشهد در شمال شرقی ایران قرار دارد و بعد از تهران دومین شهر بزرگ و پرجمعیت کشور است. این شهر مرکز استان خراسان رضوی است و حرم امام رضا آن را به پایتخت فرهنگی ایران تبدیل کرده است.  مشهد در زمان افشاریان پایتخت ایران بوده و جاذبه های تاریخی و دیدنی زیادی دارد که در ادامه این متن با آن ها آشنا می شوید.


آب و هوای مشهد
استان خراسان رضوی ۲۸ شهر دارد، شهرهایی که در ارتفاعات هستند بارندگی بیشتری دارند اما در کل استان خراسان آب و هوایی معتدل و خشک دارد. مشهد آب و هوای متغیر اما معتدل و متمایل به سرد و خشک دارد و تابستان هایش گرم و خشک و زمستان هایش سرد و مرطوب است.


جاذبه های مشهد


حرم امام رضا
اولین و مهمترین جاذبه شهر مشهد حرم مطهر امام رضا (ع) است. حرم در نیمه شرقی شهر قرار دارد و به راحتی می توانید با تاکسی و اتوبوس خود را به آن برساند. اگر می خواهید با مترو به حرم بروید باید در ایستگاه میدان بسیج پیاده شوید و با طی کردن خیابان امام رضا به حرم رسید.

 

آرامگاه فردوسی
برای بازدید از آرامگاه فردوسی باید به ۲۵ کیلومتری شمال غربی مشهد بروید. این آرامگاه در نزدیکی شهر تاریخی طابران و بقعه هارونیه قرار دارد. ساختمان کنونی این مجموعه در سال ۱۳۱۳ گشایش پیدا کرد و به شکل تخت جمشید و پاسارگاد ساخته شده است. 

 

آرامگاه نادرشاه
آرامگاه نادرشاه در مجموعه باغ موزه نادری شهر مشهد قرار دارد. این آرامگاه در شمال غربی چهار راه شهدا قرار دارد و از قسمت مرکزی و دو تالار موزه تشکیل شده است.


خواجه اباصلت
خواجه اباصلت از یاران نزدیک امام رضا بود و ۴ سال پس از شهادت امام رضا در مشهد درگذشت. آرامگاه او در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد. بنای اصلی آن چهار ضلعی است و هر سمت آن یک در دارد.


خواجه ربیع
این مقبره که در انتهای خیابان خواجه ربیع مشهد قرار دارد در دوران صفوی ساخته شده و در سال ۱۳۱۰ به ثبت ملی رسیده است. می گویند امام رضا قبر خواجه ربیع را زیارت کرده است.


شاندیز
شاندیز در غرب مشهد محلی عالی برای طبیعت گردی و گشت و گذار است. به غیر از لذت بردن از مناظر تماشایی می توانید در رستوران های معروفش هم غذاهای خوشمزه میل کنید.


پارک های آبی
مشهد ۴ پارک آبی دارد که در روزهای گرم تابستان تفریحی لذت بخش برایتان به ارمغان می آورند. هر کدام از این پارک ها در زمان های مشخص تخفیف های ویژه ای دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.