درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار
درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار

تبلیغات اینترنتی چیست و چگونه تبلیغات اینترنتی انجام دهیم ؟

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای درج تبلیغات در محیط وب اشاره دارد،در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نموده‌اند: نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید (سایت صدا و سیما ۲۰۰۲). در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکتهای تبلیغاتی، ناشران اینترنتی۱، تبلیغ‌دهندگان۲ (سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی) درگیرند.

تاریخچه تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و بصورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر۳ نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند.
در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات خود پرداختند (کای و مداف ۱۹۹۹). در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم۴ در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود. در جدول ۱ به برخی از اتفاقات مهم صنعت تبلیغات اینترنتی اشاره شده‌است.

روند تبلیغات اینترنتی در دنیا
تبلیغات اینترنتی از زمان پیدایش (سال ۱۹۹۴) تا سال ۲۰۰۷ شاهد رشد بسیار زیادی بوده‌است. بطوریکه حجم درآمد تبلیغات اینترنتی از رقم ۲۶۷ میلیون دلار در سال ۱۹۹۶ به رقم ۱۳۰۸۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷ رسیده‌است. ولی در بین سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ این صنعت شاهد رشد منفی بوده‌است. روند رشد در سال ۲۰۰۳ تغییر جهت داده و دوباره شاهد رشد مثبتی در این صنعت می‌باشیم.

تبلیغات اینترنتی در ایران
بسیار پیش آمده که مدیران شرکت‌ها در مورد موفقیت تبلیغات اینترنتی در ایران(به دلیل کند بودن روند IT نسبت به سایر کشور‌های دنیا) اظهار شک و تردید کرده‌اند و بازخورد این صنعت تبلیغاتی را قابل مقایسه با آنچه در سایر کشور‌های دنیا وجود دارد نمی‌دانند. اگر مدل روند ورود تکنولوژی در ایران را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که نتایج دقیقا همانند سایر کشورهاست اما با اندکی تاخیر. به عبارت دیگر تلویزیون هم در ایران همانند سایر کشورها محبوب شد اما با تاخیر. برای اینترنت هم این وضع اتفاق افتاده‌است. لذا می‌توان گفت، تبلیغات اینترنتی هم به زودی جای پای خود را خواهد یافت و وارد بودجه تبلیغاتی شرکتها خواهد شد. به زودی شاهد این خواهیم بود که مدیران دیگر نخواهند پرسید که آیا تبلیغات اینترنتی موثر است یا نه. باوجود آنکه اینترنت و فرهنگ و نیازهای وابسته به آن در ایران دیرتر از سایر کشور‌ها وارد شده ولی به دلیل جوان بودن جامعه ایرانی با گامهای بسیار سریع تری در حال پیشرفت می‌باشد.
اینترنت رسانه ای با توان بسیار گسترده و بالاست ، اما شرکتهای نسبتا کمی توانسته اند از آن به شکل موفقیت آمیز بهره برداری کرده و در جهت مقاصد تبلیغ خود به کار گیرند
جذابیت اینترنت در وهله اول به دلیل آن است که از طریق آن به شکل مستقیم و یک به یک میتوان به تک تک مصرف کنندگان ارتباط برقرار کرد.در تئوری، سازمانها و مصرف کنندگان میتوانند با استفاده از این دستاورد، کالا خریداری کنند، به تبادل اطلاعات بپردازند و به پژوهشهای ارزشمند دسترسی یابند؛ اما در عمل، اینترنت تا زمان حال رسانه ای است که بسیاری از توانمندیهای آن کما کان بلا استفاده مانده است.
یکی از بزرگترین چالشهای بازاریابی در اینترنت تلاش برای جلب و جذب مخاطبان است. این امر باعث به وجود آمدن یک صنعت تبلیغاتی کاملا جدید بر روی شبکه وب شده است.

تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک 
نامه های الکترونیکی همواره یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات بوده است. تبلیغات از طریق پست الکترونیک ابزاری مقرون به صرفه است که از نرخ پاسخگویی بالایی نیز برخوردار است. هم چنین این ابزار موجب وفا داری ،جذب و نگهداری مشتریان و نیز موجب تقویت نام تجاری می شود.
انواع مختلفی از تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک وجود دارد.
یک نوع از تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک خبر نامه های اینترنتی هستند که توسط شرکت و یا نماینده فروش شرکت تهیه شده و برای گروه خاصی که علایق مشترکی در مورد کالا و خدمات دارند ارسال می شوند و خدماتی را به مشتریان ارائه می کنند. ارسال خبر نامه ها در بسیاری از موارد با کسب اجازه از مشتریان و بصورت ادواری صورت می گیرد.
نوع دوم، گروه های گفت و گو هستند، که در میان جمعی با علایق مشترک ایجاد می شوند . در این نوع از تبلیغات پیام الکترونیکی که برای اعضاء فرستاده می شود، گفت و گویی را در مورد موضوعی خاص میان آنها ایجاد می کند. بسیاری از گروهای گفت و گوی موفق، یک هماهنگ کننده دارند، که تصمیم می گیرد چه پیام های برای اعضاء ارسال شود.
نوع سوم شامل یک کانال بازاریابی است که افراد در آن عضوء شده و بر اساس علایق اعضاء پیام های تبلیغاتی برای آنها فرستاده می شود . هر کانال بر روی اخبار گروه مشخصی از کالاها و خدمات متمرکز می شود. ضمنا اطلاعات هر کانال هر چند مدت یکبار به روز می شود.
از آنجایی که به راحتی می توان نامه های الکترونیک تجاری را ایجاد واز طریق اینترنت ارسال نمود، ابزار ارزان و نیز اثر بخشی برای تبلیغات به شمار می آید. تحلیل عملکرد این نوع تبلیغات نیز به راحتی قابل انجام است. با این وجود تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک با محدودیت هایی نیز مواجه است. اولین مشکل اینست که کاربران اینترنت غالبا تعداد زیادی نامه الکترونیکی حاوی تبلیغات دریافت می کنند که این امر می تواند باعث ایجاد تاثیرات منفی در آن ها شود، در نتیجه عموما نامه ها بدون آنکه مطالعه شوند، حذف می شوند، مشکل دیگر این است که تمامی سرورهای پست الکترونیک فرمت HTML را ندارند لذا رد یابی نامه ها از طریق نرخ کلیک در آن ها دشوار است.

تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو
با افزایش تساعدی اطلاعات در اینترنت، یافتن اطلاعات مفید در اینترنت کار چندان ساده ای نیست. موتورهای جستجو به دنبال ایجاد نیازهای جدید مصرف کنندگان پدیدار شدند. تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو درسال۲۰۰۳ به عنوان عمومی ترین شکل تبلیغات اینترتی مطرح شد. جستجوی مطلب در سایت های مانند Google , lycos , Msn . Yahoo منبع اصلی کسب در امد تبلیغاتی محسوب می شود. امروزه سایت های جستجو نقطه شروع استفاده از اینترنت برای میلیون ها کار بر شده اند . تخمین زده می شوند که تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد جستجو های انجام گرفته در اینترنت، فاقد انگیزه تجاری هستند. در نتیجه جستجوی مطالب در اینترنت فرصتی بالقوه است که جستجو گر را به وب سایتی که برای فروش طراحی شده است، راهنمایی نماید. پرداخت در این روش بر اساس تعدا دکلیک است که این روش مورد قبول تعداد زیادی از تبلیغ دهندگان می باشد.
ازآ نجا که تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو به ارائه اطلاعات تجاری مربوط، در زمان مورد نیاز کاربران می پرازد، نسبت به شکل های دیگر تبلیغات اینترنتی مقبولیت بیشتری دارد. در این روش احتمال مواجه با تبلیغات ناخواسته برای کاربران کم تر است اما تاکنون در مورد اثر بخشی این نوع ازتبلیغات اینترنتی تحقیقات زیادی صورت نگرفته است.

اهداف تبلیغات اینترنتی

انتشار اطلاعات :
وب، محل مناسبی برای ارایه اطلاعات دقیق در مورد کالاها یا خدمات یک شرکت است .

ایجاد آکاهی :
تبلیغات در اینترنت می تواند برای افزایش آگاهی از یک سازمان به طور کلی و کالاها و خدمات خاص آن سازمان مفید باشد.

به دست آوردن اطلاعات تحقیقی :
بازاریابان از شبکه اینترنت برای بدست آوردن اطلاعات و مشخصات مخاطبان خود استفاده میکنند. مثلا یک شرکت هواپیمایی از اینترنت برای مصاحبه با مسافران همیشگی خود جهت تعیین اولویتها، سلیقه خرید و سایر اطلاعات مربوط به آن استفاده میکند.

ایجاد وجهه یا تصویر ذهنی :
سایت ممکن است برای نشان دادن و ایجاد وجه هایی که سازمان یا شرکت آرزوی داشتن آن را دارند، طراحی شده باشد.

تحریک به خرید آزمایشی :
برخی سایتهای اینترنت برای تحریک خرید آزمایشی محصولاتشان از کوپنهای الکترونیکی استفاده میکنند.

مزایا تبلیغات در اینترنت

بازار هدف :
یکی از مزایای اصلی شبکه اینترنت توانایی هدف قرار دادن گروههای بسیار مشخصی از افراد با حداقل اتلاف پوششی شبکه است.

طراحی پیام :
در نتیجه هدف قرار دادن دقیق و معین مخاطبان، پیامها را میتوان برای جذب نیازها و خواسته های مشخص مخاطبان مورد نظر، طراحی کرد.

قابلیت تعاملی :
ماهیت تعاملی شبکه اینترنت، باعث درگیری بیشتر مشتری میشود.

دسترسی به اطلاعات :
وقتی کاربران رایانه از یک سایت شبکه دیدن میکنند، میتوانند اطلاعات فراوانی نسبت به مشخصات محصول، اطلاعات خرید و غیره به دست آورند. همچنین میتوان اطلاعات جدید را فورا در اختیار مخاطبان قرار داد.

قابلیت فروش :
چون شبکه یک رسانه پاسخی مستقیم است، قابلیت انجام فروش در آن بسیار بالاست.

خلاقیت : 
طراحی مناسب یک سایت میتواند باعث جلب توجه مخاطبان و ایجاد علاقه نسبت به شرکت و محصولات آن شود.

توان بالقوه بازار :
با افزایش نفوذ رایانه های شخصی به خانوارها و افزایش آگاهی و علاقه نسبت به شرکت اینترنت، توان بالقوه بازار نیز افزایش خواهد یافت.
درجهان امروز و تجارت نوین، وب سایت نقش بسیار مهمی در موفقیت شما دارد. درعصراطلاعات مخاطبین و رقیبان شما فقط یک کلیک با شما فاصله دارند. هم اکنون در دنیا صدها میلیون نفر از اینترنت استفاده مینمایند. زمینه فعالیت شما هر چه میخواهد باشد، مسلما شما نمیتوانید به سادگی از این جمعیت صرفه نظر کنید.
به طور کلی، وب مکانی جهت حضورشما و تجارت شماست که ارزان وسریع می باشد، کاتالوگ یا اطلاعات شما همیشه در دسترس است،
شما می توانید ۲۴ ساعت در شبانه روز خدماتتان را ارائه دهید، ازترافیک وشلوغی شهرها به دورهستید، شما درمقابل بازار و تقاضای جهانی قرار دارید، ازبرخورد مستقیم بامشتری عصبانی خبری نیست، به راحتی و با سرعت می توانید پیامهایتان را انتقال دهید، شما می توانید هزینه های زیادی ازجمله پذیرش سفارشات، چاپ، نامه نگاری، پرسنل و … را کاهش دهید.
معماری اطلاعات، پایه واساس طراحی وساخت وب سایت می باشد. معماری اطلاعات ساختارکلی سایت است و در حکم نقشه اصلی آن می باشد. کلیه اجزاء از جمله صفحات و ارتباطاتشان، مطالب ومحتویات صفحات، فرمها، راهبری سایت، اینترفیس، گرافیک، تبادلات، کارکردها و… همگی برطبق آن ساخته میشوند.

 

قدرت‌نمایی فرانسوی‌های لوکس در بازار ایران

در این مقاله قصد داریم به مقایسه سه خودرو سدان لوکس فرانسوی رنو تلیسمان ، سیتروئن C6 و پژو 508 که گزینه‌های جذابی برای بازار ایران هستند همراه با مشخصات فنی،‌ امکانات و قیمت آن‌ها بپردازیم.

برجام، دستاوردهای زیادی را برای صنایع مختلف جمهوری اسلامی ایران داشت و یکی از مهم‌ترین این دستاوردها، بریده شدن پای خودروسازان بی‌کیفیت چینی و به جای آن ورود خودروسازان معتبر جهان به بازار اتومبیل کشور هستیم. در این بین فرانسوی‌ها گوشی سبقت را از سایر رقبا پیش گرفتند و سرانجام قراردادهای همکاری خود را با شرکت‌های خودروساز ایرانی به امضا رساندند.
از مهم‌ترین تحرکات این شرکت‌ها، می‌توان به واردات خودرو رنو تلیسمان به بازار ایران اشاره کرد که به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای ساخت این برند فرانسوی به حساب می‌آید و می‌تواند رقیب سرسختی برای سدان‌های خانوادگی شرکت هیوندای و هوندا باشد. با حضور موفقیت آمیز رنو و این اتومبیل، دیگر شرکت‌های فرانسوی نظیر پژو با خودرو پژو 508 و سیتروئن با اتومبیل سیتروئن C6 نیز قصد ورود به سگمنت سدان‌های خانوادگی لوکس بازار ایران را در سر می‌پرورانند که به احتمال خیلی زیاد در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور آن‌ها در خیابان‌های کلانشهرها نیز خواهیم بود. به همین بهانه در این مقاله قصد داریم به مقایسه سه اتومبیل سدان فرانسوی رنو تلیسمان ، سیتروئن C6 و پژو 508 بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

رنو تلیسمان
فرانسوی‌ها سالیان متمادی بود که موفق نمی‌شدند خودروهای نیمه لوکس و موفقی را وارد بازار کند و از محصولاتی نظیر لتیتود و سفران می‌توان به عنوان بزرگترین شکست خورده‌های فرانسوی اشاره کرد. اما در سال 2016 میلادی رنو با رونمایی از نسل جدید اتومبیل رنو تلیسمان موفق شد نگاه مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. تلیسمان اینک با زبان طراحی جدیدی وارد عرصه رقابت شده است که دیگر نقاط ضعف سدان‌های خانوادگی پیشین رنو را در آن نمی‌توانیم ببینیم و در واقع آن‌ها اینک به نقطه قوت رنو تبدیل شده‌اند.
تلیسمان از جزئیات، خطوط و حجم‌های زیبایی برخوردار است که چهره‌ای مدرن و با جذبه را از آن ساخته است تا عموم مصرف کنندگان آن را بپسندند. ظاهر این خودرو از هرگونه اضافه کاری مبرا است و قابلیت‌هایی نظیر صندلی‌های جذاب، مانیتور بزرگ مجهز به سیستم R-Link، موس کنسول وسط، دوخت چرمی بر روی داشبورد و همچنین قطعات در داخل خودرو که از جنس چوب ساخته شده‌اند، همگی احساس بسیار دلنشین و خوبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند که گویی آن‌ها در یک خودرو بسیار لوکس نشسته‌اند.
رنو تلیسمان از نظر امکانات نیز بسیار عالی ظاهر شده است و ارائه کننده موارد متعددی در این مورد است. از مهم‌ترین امکانات مدل فول رنو تلیسمان که با نام E3 از آن یاد می‌شود می‌توانید به نکات زیر اشاره کرد:

    • سقف پانوراما
    • کروز کنترل + لیمیتر سرعت
    • کیلس استارتر
    • صندلی‌های برقی جلویی همراه با گرمکن و ماساژور
    • حالت رانندگی – Drive Mode
    • هدآپ دیسپلی (HUD) – نمایش اطلاعات مهم خودرو بر روی شیشه جلویی
    • چراغ‌های پشت و جلو از نوع ال ای دی
    • سنسور پارک در جلو و عقب
    • سنسور نور و باران
    • ترمز دستی الکتریکی
    • تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با فیلتر تصفیه هوا
    • سیستم سرگرمی حاوی نمایشگر لمسی 8.7 اینچی همراه با 12 بلندگو
    • سیستم‌های ترمز ABS، EBD و BA
    • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)
    • پارک خودکار
    • سیستم کمکی توقف در سطوح شیب‌دار
    • سیستم ضد لغزش
    • راهنمای نقاط کور خودرو
    • 6 ایربگ

از نظر رفاهی، شاید بزرگترین ایرادی که می‌توان به رنو تلیسمان گرفت، ناکافی بودن فضا در صندلی‌های عقب است. در واقع شاید شما با این هزینه‌ای که برای خرید یک سدان لوکس خانوادگی می‌کنید توقع یک فضای دلباز و خوب را داشته باشید، اما اگر یک فرد قد بلند در صندلی عقب بنشیند با توجه به کم بودن فاصله سر تا سقف شاید باعث شود تمامی محاسن خودرو زیر سوال برود.

 


جدای امکانات لوکس، تلیسمان از نظر فنی نیز در شرایط بسیار قابل قبولی قرار دارد. این خودرو همراه با یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو در ایران به فروش می‌رسد که ارائه کننده توان 190 اسب بخار و گشتاور 260 نیو‌تن‌متر است و یک سیستم گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه نیز نیروی تولیدشده را به چرخ‌های خودرو می‌رساند. مصرف سوخت تلیسمان در سیکل ترکیبی، 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است و این خودرو با حداکثر سرعت 237 کیلومتر بر ساعت، تنها در 7.7 ثانیه به شتاب 0 تا 100 کیلومتری می‌رسد. شاید حجم موتور این خودرو نسبت به سایر رقبا کم‌تر باشد، اما با توجه به تکنولوژی مدرن به کار رفته جهت تولید آن و عملکرد بی‌نقص گیربکس دوکلاچه، سواری لذت بخشی به راننده القا خواهد شد.
در حال حاضر رنو تلیسمان در سبد محصولات قابل خرید خود شرکت نگین خودرو قرار ندارد، اما شما می‌توانید در بازار آزاد مدل E3 آن را با قیمتی بین 205 الی 215 میلیون تومان خریداری کنید. اگر هزینه‌ی کمتری مد نظرتان هست نیز می‌توانید به سراغ مدل E2 آن رفته و با قیمتی بین 175 الی 185 میلیون تومان، تیپ نیمه فول رنو تلیسمان را خریداری کنید.


 سیتروئن C6
هرچند در حال حاضر فروش نسل جدید سیتروئن C6 تنها در کشور چین انجام می‌گیرد، اما از آنجایی که شرکت سایپا آن را در نمایشگاه‌های مختلف سراسر کشور رونمایی کرده است ما باید منتظر عرضه آن در آینده‌ای نزدیک در کشورمان نیز باشیم.
سیتروئن C6 از پلتفرم یکسانی با پژو 508 برخوردار است که باعث شده طراحی این دو خودرو نیز تا حدودی شبیه به یکدیگر باشد، اما باید اعتراف کنیم عضو خانواده سیتروئن با جلو پنجره‌ای عریض‌تر همراه با چراغ‌های جلو ادغام شده و چراغ‌های عریض‌تر پشتی ظاهر لوکس‌تری دارد.
با ورود به کابین داخلی سیتروئن C6 شما شگفت زده خواهید شد. طراحی داخل این خودرو الهام گرفته از اتومبیل‌های بنتلی است و بسیار لوکس به نظر می‌رسد. این کابین تلفیقی از المان‌های چرمی باکیفیت و چوب است که همراه با دریچه‌های هوای عمودی کمی هم احساس یک خودرو کلاسیک را به شما القا خواهد کرد. یکی از موارد جذاب، موس کنسول وسط است که تاشو است و می‌توانید به یک صندلی کوچک نیز تبدیل شود. سرنشینان پشتی به لطف این موس می‌توانند به تنظیمات مختلف خودرو از قبیل گرمکن صندلی‌های پشتی و همچنین کنترلرهای تهویه مطبوع پشتی دسترسی پیدا کنند.
از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز این خودرو شامل موارد زیر است:

    • شش کیسه هوا
    • سانروف
    • سیستم چندرسانه‌ای همراه با نمایشگر لمسی و بلوتوث
    • صندلی‌های چرمی باکیفیت
    • کیلس استارتر
    • کروز کنترل
    • سنسور پارک جلو و عقب
    • دوربین پشتی
    • دی لایت
    • هدآپ دیسپلی

در زیر کاپوت این خودرو، سیتروئن از یک پیشرانه 1.8 لیتری توربو استفاده کرده است، هرچند با توجه به فضای خالی زیاد در محوطه موتوری شاید این کمپانی می‌توانست حتی از پیشرانه‌ای با حجم بیشتر استفاده کند. این پیشرانه قادر به تولید 204 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر است و نیروی تولید شده توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مصرف این خودرو در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی، 7.5 لیتر است و قادر است با حداکثر سرعت 250 کیلومتری، شتاب غیر قابل قبول 0 تا 100 کیلومتری 10 ثانیه‌ای را به همراه داشته باشد.

 


در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار ایران مشخص نشده است، اما احتمالا سایپا قیمتی در حدود 210 الی 220 میلیون تومان را برای این سدان در نظر بگیرد. بنابراین اگر یک خودرو لوکس و زیبا به مراتب ارزش بیشتری از یک خودرو سریع و قدرتمندتر برای شما دارد، سیتروئن C6 دقیقا همان چیزیست که شما به دنبالش هستید.


 
پژو 508
پژو 508 را باید بزرگترین سدان شرکت پژو دانست که اخیرا موفق شده به لطف شرکت مشترک ایران خودرو و پژو به نام ایکاپ مجوز ورود به ایران را نیز کسب کرده و حتی شاهد آغاز فروش آن در کشورمان باشیم. این خودرو برای اولین بار در سال 2011 میلادی بود که جایگزین پژو 407 شد، اما درست 4 سال بعد یک نسخه فیس لیفت جدید نیز از آن رونمایی شد.
سعی و تلاش پژو در طراحی این محصول به ارمغان آوردن ترکیبی از احساس لوکس بودن و البته ظاهری با ابهت بوده است، در همین حین رده‌هایی از یک خودرو اسپورت را نیز می‌توان در پژو 508 دید. به طور مثال، نمای جانبی خودرو نشانگر یک سدان لوکس خانوادگی بزرگ است، اما نمای جلویی همراه با طراحی اسپورت جلوپنجره و چراغ‌ها تداعی کننده گربه سان خشمگینی در ذهن است. در داخل کابین نیز دقیقا به همین روال طراحی دوگانه دیده می‌شود؛ یک مانیتور بزرگ در وسط کنسول جلو همراه با چیدمان المان‌های سیستم تهویه نشان دهنده خودرویی لوکس است و در سمتی دیگر شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان خودرو و شکل و ظاهر صفحه کیلومتر، به سبک اتومبیل‌های اسپورت طراحی شده است.
پژو 508 قابل فروش در ایران مدل GT Line این محصول است که از تفاوت‌هایی در رینگ 18 اینچی، خروجی دوگانه اگزوز و ظاهری اسپورت‌تر نسبت به نسخه اصلی پژو 508 بهره می‌برد.

 


شما می‌توانید از پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ به کار رفته در اتومبیل‌های دی اس 5 و دی اس 6 سیتروئن که به تازگی وارد بازار ایران شده‌اند بهره‌مند شوید. این پیشرانه قادر به تولید 165 اسب بخار و گشتاور 240 نیو‌تن‌متر است و نیروی تولید شده توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مصرف سوخت پژو 508 در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی، 7.1 لیتر است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو 9.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز 220 کیلومتر بر ساعت است.
در حال حاضر به طور کامل از تجهیزات و امکانات پژو 508 قابل فروش در ایران مطلع نیستیم اما از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • سیستم تهویه 4 گانه
    • چراغ‌های تمام ال ای دی جلویی
    • سانروف
    • روکش چرم ناپا برای صندلی‌ها
    • گرمکن، سردکن و ماساژور صندلی‌های جلو
    • دی لایت
    • هدآپ دیسپلی
    • سیستم هشداردهنده نقاط کور
    • سیستم هشداردهنده عدم حرکت بین خطوط
    • کیلس استارتر
    • کروز کنترل
    • 6 ایربگ

در حال حاضر قیمت نهایی این خودرو بین 185 الی 195 میلیون تومان است و با پیش پرداخت 90 میلیون تومانی نیز می‌توانید آن را به صورت اقساطی خریداری کنید.
جمع بندی
در مجموع بین این سه خودرو لوکس فرانسوی باید رنو تلیسمان را کم نقص‌تر و برتر از دو رقیب دیگر دانست، اما اگر با فضای نسبتا کم پشتی این خودرو مشکل دارید باید بر روی گزینه‌های دیگری فکر کنید. رده دوم را باید به پژو 508 اختصاص داد که از عملکرد بهتری برخوردار است و نسبت به بسیاری از رقبای خود از قیمت کمتری برخوردار است. در انتها جایگاه سوم را باید به سیتروئن C6 نسبت بدهیم. اگر طراحی کابین خودرو برای شما از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد و توانایی مالی خرید اتومبیل‌های لوکس قدرتمند را نداشته باشید، این سدان لوکس فرانسوی نیز می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای خریداری شما باشد.

هزینه های سفر به ارمنستان

دلایل زیادی وجود دارد که شما تور ارمنستان را خریداری کنید و آن را به عنوان یکی از کشورهای مقصد خود انتخاب کنید. ارمنستان به ایران نزدیک است، کشور جذابی است، ارزان است و برای سفر به ارمنستان هم نیزا به ویزا ندارید، بنابراین دیگر بهانه ای برای نرفتن به این کشور نمی ماند! ارمنستان کشور کوچکی است و همین باعث می شود تا بتوانید همه جای آن را به راحتی در یک مدت کوتاه بگردید اما با این حال، این کشور جاذبه های زیادی را بصورت فشرده در خود جا داده است. چشم اندازهای طبیعی بسیار، وجود صومعه  ها و کلیساهای فراوان و جاذبه های تاریخی آن را به مقصد بسیار مناسبی برای سفر تبدیل کرده است. علیرغم اینکه ارمنستان کشور گرانی نیست اما برای خیلی از افراد هزینه ها حرف اول را می زند، به همین دلیل خوب است با هزینه سفر به ارمنستان کاملا آشنا شوید.

 

چه مدارکی برای سفر به ارمنستان نیاز داریم؟
اول از همه برای یک سفر برون مرزی نیاز به پاسپورت دارید که برای اخذ آن باید هزینه های به شرح زیر را بپردازید:
۱۰۰۰ تومان برای شناسنامه
۳۷۵۰ تومان بابت عوارض شهرداری
۷۵۰۰۰ تومان برای تعرفه صدور پاسپورت
۲۹۳۰۰ تومان بابت خدمات پلیس+۱۰ و هزینه های پستی
همانطور که گفته شد، برای سفر به ارمنستان نیازی به ویزا ندارید و به همین دلیل هزینه اخذ ویزا از بین هزینه سفر به ارمنستان برداشته می شود.

 


واحد پول ارمنستان
پول رایج کشور ارمنستان، درام است و هر ۵۰۰ درام حدود ۳۹۵۰ تومان می شود. بنابراین می توانید ببینید که ارمنستان واقعا کشور ارزانی برای سفر است و هزینه ی چندانی نمی برد.


هزینه خرید بلیط هواپیما
قیمت بلیط هواپیما از شهرهای مختلف ایران به عنوان مبدا به ایروان به عنوان مقصد متفاوت است. برای مثال برای خرید بلیط هواپیمای رفت و برگشت از تهران به ایروان باید حدود ۷۴۰ هزار تومان تا ۱۴۵۰۰۰۰ تومان هزینه کنید یا مثلا هزینه بلیت رفت و برگشت مشهد-ایروان حدود ۱ میلیون ۴۰۰ هزار تومان است.


هزینه های اقامت در ارمنستان
هاستل: اگر دوست دارید که کمی هزینه هایتان را کمتر کنید باید به فکر هاستل باشید. در ایروان هاستل های خوب و ارزانی وجود دارد مانند هاستل بیوواک و یا هاستل بریج ایروان که برای اقامت در آنها فقط ۱۵۰۰ تا ۶۰۰۰ درام نیاز دارید! البته هاستل هایی که کمی گران تر باشند هم وجود دارند اما امکانات کمی بهتری دارند.
هتل: طیفی از هتل‌های ۳ ستاره تا ۵ ستاره پیش روی شماست :
هتل های ۳ ستاره: حدود ۵ هزار تا ۶۰ هزار درام
هتل های ۴ ستاره: حدود ۲۰ هزار تا ۲۰۰ هزار درام
هتل های ۵ ستاره: حدود ۳۰ هزار تا ۱,۵۰۰,۰۰۰ درام


هزینه‌های حمل و نقل شهری در ارمنستان
مترو: بدون شک بهترین و ارزانترین روش جابه جایی در ارمنستان، شهر ایروان، استفاده از مترو است. بلیط تک سفره مترو حدود ۱۰۰ است!
اتوبوس: یکی از دیگر  راه های راحت برای گشت درون شهر ایروان، استفاده از اتوبوس هاست. در این شهر دو نوع اتوبوس معمولی و اتوبوس برقی به چشم می خورد که هزینه های مناسبی هم دارند. بلیت اتوبوس های معمولی ۱۰۰ درام (حدود ۸۰۰ تومان) و اتوبوس های برقی نیز ۵۰ درام (حدود ۴۰۰ تومان) می باشد. تقریبا در هر ایستگاهِ اتوبوس می توانید شماره‌ی خطوط اتوبوس و مسیرها را ببینید.
هزینه اتوبوس معمولی: ۱۰۰ درام یا حدود ۸۰۰ تومان ؛
اتوبوس برقی: ۵۰ درام یا حدود ۴۰۰ تومان
اتوبوس های برقی هزینه ی پایینی دارند اما از طرفی در این اتوبوس ها به جای خرید بلیط و دادن آن به راننده باید پول را مستقیما به او بدهید.
مینی بوس: مینی بوس ها از دیگر گزینه های پرطرفدار و مورد استفاده در ایروان هستند. جالب است بدانید که بیش از هزار خط مینی بوس در شهر ایروان وجود دارد که علاوه بر گشت و گذار در پایتخت ارمنستان، می توانید از آن ها برای دسترسی به حاشیه شهر و شهرهای اطراف استفاده کنید. قیمت این وسایل حمل و نقل نیز ارزان است و برای هر مسیر ۱۰۰ درام (حدود ۸۰۰ تومان) می پردازید. البته باید بدانید که اغلب مینی بوس ها شلوغ هستند و در ساعات اوج شلوغی احتمالا مجبور شوید که تمام مسیر را بایستید. برای شناسایی خطوط مینی بوس ها، به شماره آن ها روی شیشه توجه کنید.
هزینه کرایه مینی بوس ها: ۱۰۰ درام (حدود ۸۰۰ تومان)
تاکسی: تا جایی که می توانید سوار تاکسی نشوید، اما در صورتی هم که خواستید استفاده کنید حتما به راننده بگویید تاکسی متر خود را روشن کند.
پایه ی هزینه‌های تاکسی از ۶۰۰ درام (حدود ۵ هزار تومان) شروع می‌شود و به ازای هر کیلومتر ۱۰۰ درام به هزینه آن اضافه می‌شود.
ماشین شخصی: هزینه بنزین در کشور ارمنستان نسبتا بالا است و هر لیتر آن بین ۳۵۰ تا ۴۲۰ درام است.

 


هزینه‌های خورد و خوراک در ارمنستان
رستوران: هزینه ی یک وعده غذا در یک رستوارن متوسط حدود ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ درام می شود.
اگر بخواهید غذایی بهتر در یک جای بهتر میل کنید باید چیزی حدود ۸۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ درام بپردازید که هزینه دقیق بستگی به رستورانی دارد که انتخاب می کنید.
محصولات محلی در ارمنستان قیمت بسیار مناسبی دارند:
نان: ۲۳۰ درام ارمنستان (حدود ۲۰۰۰ تومان)
پنیر: کیلویی ۲۱۰۰ درام (حدود ۱۷۰۰۰ تومان)
شیر: هر لیتر ۴۰۰ درام (حدود ۳۰۰۰ تومان)
برنج سفید: هر کیلو ۵۳۰ درام (حدود ۴۰۰۰ تومان)
جوجه: کیلویی ۱۹۰۰ درام (حدود ۱۵۰۰۰ تومان)
هزینه میوه‌ و سبزیجات (کیلویی):
گوجه فرنگی: ۳۸۰ درام (حدود ۳۰۰۰ تومان)
پیاز: ۳۰۰ درام (از ۱۹۰۰ تومان)
سیب زمینی: ۲۲۰ درام (حدود ۲۰۰۰ تومان)
موز: ۷۸۰ درام (حدود ۶۰۰۰ تومان)

مسجد جامع یزد ؛ بلند ترین مناره جهان

یکی از بناهای تاریخی شهر یزد، مسجد جامع یزد است که یکی از زیباترین و پر اهمیت ترین جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود. مسجدی که ساخت آن به قرن ششم بر می گردد و تا حالا چندین بار بازسازی شده است. از آنجاییکه این مسجد از اهمیت زیادی برخوردار است و توریست های داخلی و خارجی زیادی را به دیدن خود می کشاند و در فهرست آثار ملی هم ثبت شده است، می خواهیم راجع به آن صحبت کنیم.
مسجد جامع یزد در زمینی به زیر بنای ۹۸۰۰ متر مربع ساخته شده است. طول این مسجد ۱۰۴ متر و عغرض آن ۹۹ متر است و داریا چندین ورودی و چند خروجی است. این مسجد در یکی از محله های قدیمی شهر یزد و در میدان امام خمینی قرار گرفته است و طبق اسنادی که بر جای ماده است، ساخت این مسجد حدود ۱۰۰ سال طول کشیده است چون سازندگان، هر بار قسمتی از این مسجد را ساختند  و بنابراین هر بار قسمتی از آن ساخته و تکمیل شده است و به همین دلیل ساخت آن این مدت طول کشیده است. در واقع تکمیل مسجد در دوره های صفویان، تیموریان، ایلخانیان و قاجاریان بوده است.
گفته می شود که مسجد جامع یزد، بانیان مختلفی داشته است اما معروف ترین این بانیان، شخصی به نام علا الدوله کالنجار است. کالنجار در سال های ۴۷۴ تا ۴۹۸ هجری شمسی، حاکم یزد بوده است که با فوت او، این سازه ی حیرت آور نیمه تمام می ماند. بعد از فوت او، تکمیل این بنا از سر گرفته می شود و به بخش های ان اضافه می شود. از آن جاییکه این بنا تا به حال چندین بار بازسازی شده است، متاسفانه بسیاری از بخش هاس اصلی و قدیمی ان دیگر وجود ندارد.

 


در واقع در مسجد جامع یزد که مانند نگینی می درخشد، کتبه هایی که تاریخی هستند عبارتند از کتیبه ای که در آن متن وقفنامه ی مسجد نوشته شده است و در هشتی ورودی شرقی بنا قرار دارد. یکی دیگر از کتیبه های تاریخی این بنا که قدمت آن به سال ۷۷۰ قمری می رسد کتیبه ی دیگری است که آن هم در همین قسمت قرار دارد.


معماری مسجد جامع یزد
یکی از جذابیت های اصلی شهر یزد که گردشگران خارجی را بسیار جذب خود می کند، مسجد جامع یزد با معماری منحصر بفرد و خارق العاده اش است. این بنای پر ابهت دارای یک ایوان، ۲ شبستان و ۲ گرم خانه، گنبدخانه و یک صحن بسیار بزرگ است. برای ورود به این مسجد می توان از ۶ راه داخل شد که هر کدام از آنها در یک بخش قرار گرفته اند.

 


متاسفانه در دوران قاجار به بهانه ی مرمت و بازسازی مسجد جامع یزد، بر اساس بی تدبیری و تصمیم های اشتباه این بنا در ابعاد بزرگی تخریب شد و همین موضوع باعث شد تا آنچه که امروز می بینیم، بسیار متفاوت تر از مسجدی باشد که در دوران گذشته وجود داشته است. اما یکی از بهترین بخش های بازدید از این مسجد، دیدن کاشی کاری های بی نظیری است که در نمای آن به کار رفته بخصوص بخش هایی مثل گنبد و محراب که واقعا خیره کننده هستند.

 


گنبد مسجد جامع یزد، به دلیل کاشی کاری های بی نظیر و خطاطی های تکرار شوندده ای که روی آن است، به عنوان یکی از منحصربفرد ترین و ممتازترین آثار معماری دنیا زبانزد است  و یکی از زیباترین بخش های معماری مسجد هم هست.
در واقع تزیین هایی که در این مسجد به کار رفته است را می توان یکی از تحسین برانگیزترین آثار معماری دانست.

 

راهنمای خرید ماشین دست دوم

ماشین مثل لباس نیست که همه دنبال نو و به روزش باشند. خودروی دست دوم به خاطر قیمت ارزان ترش بین خیلی ها طرفدار دارد. درست است که مهم ترین مسئله در خرید یک ماشین خوب، میزان پولی است که برای خرید ماشین در نظر گرفته اید اما به جز پول باید به خیلی چیزهای دیگر هم توجه کرد. در این صفحه راهکارهایی ارائه می دهیم تا هنگام خرید ماشین دست دوم به آنها توجه کنید. پس اگر با خون دل پولی را جمع کرده اید و کلی اضافه کاری کرده اید که ماشین بخرید، قبل از هر کاری به راهکارهای این صفحه توجه کنید.

کارکرد

چقدر دویده؟
وحی منزل نیست که هر خودرو به طور میانگین سالانه 15 هزار کیلومتر کار کند. اگر میزان کارکرد خودرویی که شما پسندیده اید بیشتر از اینهاست، بدانید که بیش از حد معمول مورد استفاده قرار گرفته است. در مجموع بهتر است ماشینی بخرید که کارکرد کمتری داشته باشد.

لاستیک ها

فرمونش میزونه؟
آج و دیواره لاستیک ها را چک کنید. اگر آج لاستیک کمتر از 1.6 میلی متر باشد، باید لاستیک را به طور کامل عوض کنید. دیواره های لاستیک نباید هیچ نشانی از آسیب دیدگی یا برآمدگی داشته باشند. لاستیک ناهموار به شما می گوید که فرمان، کمک فنرها یا جلوبندی مشکل دارد. برای بررسی کمک فنرها باید از هر چهار گوشه، ماشین را به سمت پایین فشار دهید، اگر کمک فنرها سالم باشند، خودرو به سرعت به حالت اول خود بر می گردد.


بدنه

حتی زیر پونز
یکی دوتا لک کوچک و خوردگی به کسی بر نمی خورد، آنها را می توانید با پولیش هم از بین ببرید اما دقت داشته باشید که ماشین پوسیدگی بدنه نداشته باشد. در روز روشن ماشین را وارسی کنید. معمولا پوسیدگی هایی زیر سپرها و رکاب وجود دارند. اگر بخش هایی از بدنه رنگ زده بود، به آرامی با انگشت روی آن فشار دهید و ببینید صدا می دهد یا نه. اگر صدایی شنیدید، مطمئن باشید که در آن بخش پوسیدگی وجود دارد.
 زیر گل گیرها، اگزوز و گوشه درها ممکن است زنگ زدگی ببینید. اگر زنگ زدگی دیدید، بهتر است با تعمیرکار مشورت کنید. اگر ماشین رنگ شده باشد، عموما بدنه موج دارد. برای این که بدانید ماشینی رنگ شده یا نه از آهنربا استفاده کنید. برای رنگ کردن از بتونه استفاده می شود و آهنربا به بتونه می چسبد. فقط دقت کنید که ماشین باید خشک خشک باشد.

گیربکس

در شیب 45 درجه
گیربکس جزء بخش های مهمی است که باید به آن دقت کنید. کلاچ از اجزای مرتبط با گیربکس است. کلاچ باید نرم باشد و همه دنده ها به راحتی جا بروند. اگر در دور موتور بالا، دنده ها به سختی جا می روند، صفحه کلاچ باید تعویض شود. برای اطمینان می توان با رانندگی در سربالایی به ویژه با دنده بالا، از سلامت صفحه کلاچ مطلع شد. دنده معکوس را هم امتحان کنید. این کار به شما کمک می کند تا از سلامت گیربکس مطمئن شوید. اگر صدای خرخر شنیدید یا دنده ها اصطلاحا رد کردند، گیربکس باید عوض شود.
 

کوپن باید باشه
بیمه ماشین را فراموش نکنید. بهترین کار این است که ماشینی بخرید که بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث داشته باشد. چک کنید از کوپن ها استفاده نشده باشد. اگر کوپنی کنده شده باشد به این معنی است که ماشین تصادف کرده. بهتر است ماشینی بخرید که از مدت بیمه اش زیاد مانده باشد تا بعد از یکی دو ماه مجبور نباشید پول بیمه هم بدهید.

شماره ها

مثل اثر انگشت
حتما شماره شاسی و شماره موتور ماشین را چک کنید. هر دو شماره در کارت ماشین نوشته شده اند. شماره شاسی و شماره موتور خاص یک ماشین است و امکان ندارد که شماره موتور ماشین شما با شماره ماشین دیگری یکی باشد. اگر شماره ها فرق دارد، مثلا شماره موتور با شماره توی کارت نمی خواند، یعنی موتور پیاده شده، یا به زبان ساده تر تعویض شده است.

تعمیرگاه بروید

خرج کنید
اگر همه این کارها را انجام دادید و به این نتیجه رسیدید که این همانی است که دنبالش بودید، عجله نکنید، باز هم برای مشاوره بیشتر به تعمیرگاهی که به آن اطمینان دارید، مراجعه کنید. جواب نهایی را از تعمیرگاه بخواهید. فقط باید توجه داشته باشید که هزینه بررسی همه جانبه ماشین بر عهده شما که قرار است ماشین دار شوید، است.


موتور

نه تمیز نه کثیف
کثیف و به هم ریخته بودن موتور، به شما هشدار می دهد که ماشینی که قصد خریدش را دارید، دیر به دیر سرویس شده. البته اگر موتور بیش از اندازه تمیز بود هم باید شک کنید. احتمالا فروشنده چیزی را از شما پنهان می کند. روغن موتور و اتصالات آن را چک کنید. روغن را قبل از روشن کردن ماشین چک کنید تا اندازه و رنگ آن تغییر نکرده باشد. اگر مقدار روغن، کم یا رنگ آن سیاه بود از فروشنده بپرسید این ماشین آخرین بار چه زمانی سرویس شده است.
زمانی که خودرو را روشن می کنید، چک کنید چراغ روغن به سرعت خاموش شود. دور موتور را با فشار دادن پدال گاز بالا ببرید. زمانی که دور موتور بالا می رود، دمای موتور نباید بیش از حد بالا برود. دود سیاه یا آبی رنگی هم نباید از اگزوز خارج شود. اگر دود دیدید، باید بدانید که موتور ریپ می زند و سالم نیست.