درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار
درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار

فراری هم به دنیای شاسی‌بلندها پا می‌گذارد!

فکرش را بکنید؛ فراری در لباس غول‌پیکر شاسی‌بلند! شاید بین خودروسازهای مشهور، فقط فراری به اصالت خودروهای اسپرت و سوپراسپرت باقی مانده بود که این شرکت هم به دنیای شاسی‌بلندها علاقمند شد. پیش از این، پورشه، مازراتی، لامبورگینی و رولزرویس، هرکدام قدم‌های بزرگی در ساخت خودروهای شاسی‌بلند و کرا‌س‌اورها برداشته بودند.
در تازه‌ترین گزارش‌ها، خبر از تولد کلاس شاسی‌بلند در محصولات فراری آمده است. این یعنی تا چند سال دیگر بجز تولید خودروهای اسپرت و سرعتی، شاهد عرضه‌ی خودروهای آفرودی نیز هستیم. نام این خودرو F16x است و احتمالا تا سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود. گفته می‌شود که این خودرو تا سال ۲۰۲۲ به عنوان یکی از شاسی‌بلندهای پرچم‌دار در دنیا شناخته خواهد شد.
فراری F16x هم‌چون ب‌ام‌و X6 یک خودروی لوکس اسپرت در کلاس شاسی‌بند کوپه است. هنوز در مورد این خودرو اطلاعات زیادی نداریم اما به نظر می‌رسد که این خوردو در دو مدل موتور به بازار عرضه شود. مدل اول، هیبریدی است و از یک پیشرانه‌ی بنزینی ۸ سیلندر خورجینی بهره می‌برد. مدل قدرتمنتر به یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی مجهز می‌شود. قیمت حدودی این خودرو ۳۴۲ هزار دلار تخمین زده شده است. در تمامی مدل‌ها، نیروی محرکه به چهار چرخ توزیع می‌گردد.

این شاسی‌بلند از پلت‌فرم مدل GTC4Lusso بهره خواهد برد. فراری GTC4Lusso اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ تولید شد. این خودرو یک تومبیل اسپرت گرندتور یا ۳ در شوتینگ‌برک (Shooting Brake) است. این اتومبیل مشابه حدس و گمان ما از شاسی‌بلند F16x در دو مدل پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی تویین توربو و ۱۲ سیلندر خورجینی عرضه شده است و از یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه بهره می‌برد.
به نظر شما، آیا شاسی‌بلند فراری همان جذابیت خودروهای اسپرت و سوپراسپرت خانواده‌ی خود را دارد؟

تبلیغات موفق چیست؟

روزانه هزاران تبلیغات پیش‌روی ما انسان‌ها قرار می‌گیرد. تبلیغاتی مختلف از کالا و خدماتی که بسیاری از شرکت‌ها ارائه می‌دهند. دنیای امروز، دنیای تبلیغات موفق است.
صبح از خواب بلند می‌شویم و می‌بینیم که پیامی تبلیغاتی بر روی تلفن همراهمان است. تلویزیون را روشن می‌کنیم و با تبلیغات زیادی روبه‌رو می‌شویم، بیلبوردها، اتوبوس‌ها، مجلات و… انسان امروز با میلیون‌ها تبلیغات مواجه است. اما آیا تابه‌حال به این دقت کرده‌اید که تنها تعداد اندکی از این تبلیغات توجه شما را به خودشان جلب می‌کنند؟! چه چیزی موجب می‌شود که این تبلیغات موفق باشند؟!در این مقاله راز موفقیت این تبلیغات را بیان می‌کنیم.

در ابتدا باید بدانیم تبلیغات چیست:
روزانه مدیران زیادی به من مراجعه می‌کنند و از من کمک می‌خواهند. مدیران زیادی را می‌بینم که از بی‌تأثیر بودن تبلیغاتشان و همین‌طور از دست رفتن بودجه تبلیغاتی‌شان می‌نالند. وقتی از این مدیران توضیح می‌خواهم می‌بینم که آن‌ها حتی یک تعریف ساده هم از تبلیغات ندارند و در کمال تعجب باید بگویم که حتی بعضی از آن‌ها تبلیغات را در بیلبورد اجاره کردن و پخش تراکت می‌دانند! بسیاری از آن‌ها حتی به خودشان زحمت نداده‌اند که مدیر بخش تبلیغات برای خود استخدام کنند. طبیعی است که تبلیغات این شرکت‌ها با شکست مواجه می‌شود.
تبلیغات یکی از زیرمجموعه‌های پروموشن (ترفیع فروش) در عناصر آمیخته‌ی بازاریابی است. مردم عادی تبلیغات را با پروموشن یکی می‌دانند درحالی‌که تبلیغات تنها یکی از زیرمجموعه‌های پروموشن می‌باشد که در نظر مردم عادی شناخته‌تر شده است.
تبلیغات یک پدیده میان‌رشته‌ای است. به‌طورکلی تبلیغات را می‌توان آمیخته‌ای از علم و هنر دانست که با رشته‌های روانشناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد، هنر، مدیریت، کارگردانی، بازرگانی و …ارتباط مستقیم دارد.
هدف اصلی تبلیغات رساندن یک پیام است که باید با توجه به چرخه عمر محصول طراحی و به‌واسطه‌ی رسانه‌ی انتخاب‌شده ارسال شود. در بازاریابی برای هر محصول جدیدی که وارد بازار می‌شود، یک چرخه‌ای قائل هستند که محصول در طول عمرش مراحل مختلف آن را طی می‌کند مراحلی که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند و نیازمند اققدامات ویژه‌ای هستند تا سازمان را قادر سازند که به بهترین شکل از آن محصول سود ببرند. به این چرخه که شامل دوره معرفی، دوره رشد، دوره بلوغ و افول است چرخه‌ی عمر محصول می‌گویند.
تبلیغاتی موفق است که بتواند عکس‌العملی برانگیزد و تمامی تلاش ما در تبلیغات رسیدن به‌ عکس‌العمل دلخواهمان است. تبلیغات موفق می‌تواند در نگرش و احساس فرد نسبت به یک محصول تأثیر زیادی بگذارد.
شرکت‌ها باید با توجه نوع کالای خود از پروموشن های بازاریابی استفاده کنند. برای مثال اگر شما تولیدکننده ماشین آتش‌نشانی هستید، نباید کالای خود را در تلویزیون تبلیغ کنید، بلکه باید آن را به‌واسطه فروش حضوری بفروشید. این‌ها نکات ساده‌ای است که بسیاری از افراد به آن‌ها توجه ای نمی‌کنند. تبلیغ تنها راه افزایش فروش نیست. بسیاری از شرکت‌ها به خاطر نوع کالای تولیدی خود اجازه تبلیغ ندارند. این شرکت‌ها از روابط عمومی، فروش حضوری و … برای افزایش فروش خود استفاده می‌کنند.
بزرگان تبلیغات، مدلی را به نام ۶ دابلیو مطرح می‌کنند که هر شرکت باید قبل از شروع تبلیغات خود این سوالات را بپرسد.

بررسی مختصر مدل ۶ دابلیو در تبلیغات موفق
• مخاطب من کیست؟
هر شرکت باید بازار هدف و مخاطبان خود را به خوبی شناسایی کند، زیرا شناخت نداشتن از بازار هدف تنها باعث سردرگمی و نتیجه نگرفتن یک شرکت می‌شود. مدت‌ها پیش شرکتی به من مراجعه کرد و از من خواست تا به‌عنوان مدیر بازاریابی آن شرکت با آن‌ها همکاری کنم. فروش شرکت بسیار پایین آمده بود، زیرا شرکت به‌طور گسترده کار می‌کرد و آن‌طور که باید بر روی بازار هدف اصلی خود که شرکت‌های صنعتی بود وقت صرف نمی‌کرد. من از آن‌ها خواستم که به‌جای تبلیغات همگان گیر که تأثیر کمی هم داشت، بر روی بازار هدف اصلی خود کار کنند و با این کار فروش شرکت مجددا رشد کرد. آن‌ها شروع به تبلیغ در مجلات صنعتی و همین‌طور هر نوع رسانه‌ای که به صنعت مربوط بود کردند و نتایج خوبی دست یافتند.

• مخاطب من کجاست؟
زمانی که دانستید مخاطبان شما چه کسانی هستند. باید بدانید که آن‌ها در کجا قرار دارند. باید جایی تبلیغی هدفمند داشته باشید که مخاطبان شما آنجا قرار دارند. باید به دنبال مخاطبان خودتان باشید و در جایی که آن‌ها حضور دارند تبلیغ کنید در غیر این صورت تنها بودجه تبلیغاتی‌تان را بدون هدف و نتیجه‌ای خرج می‌کنید. برای مثال اگر شما تولیدکننده اسباب‌بازی برای کودکان باشید. مطمئنا آن را در دانشگاه تبلیغ نمی‌کنید! شما محصولتان را در جایی تبلیغ خواهید کرد که کودکان با آن ارتباط داشته باشند.

• چه پیامی را باید انتقال دهم؟
از خودتان بپرسید که چه پیامی را می‌خواهید به مخاطب انتقال دهید؟ به چه دلیلی و به خاطر چه پیامی مخاطب باید از شما خرید کند؟!پیام یک عامل مهم در تبلیغات است. طبق مدل جعبه سیاه کاتلر یک محرک باید بتواند عکس‌العملی برانگیزد و وظیفه پیام هم همین است.

در دنیای تبلیغات ما پیام‌ها را به چند دسته تقسیم می‌کنیم:
پیام‌های آگاه‌کننده
این نوع پیام‌ها برای معرفی یک کالای جدید، برای ورود به بازاری تازه، تغییر قیمت، برای ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت و همین‌طور برای خنثی کردن تبلیغات رقبا مورداستفاده قرار می‌گیرد. اصولاً این نوع پیام‌ها در ابتدای چرخه عمر محصول مطرح می‌شوند. همانند تبلیغات‌هایی که هر روزه در رسانه‌ی تلویزیونی ملی کشورمان می‌بینیم، مانند معرفی نسل جدید شامپوهای ایکس.

پیام‌های متقاعدکننده
این پیام‌ها معمولا در دوره بلوغ و رشد یک محصول برای بیان مزیت رقابتی و ویژگی‌های یک محصول مطرح می‌شوند. این پیام‌ها برای متقاعد کردن مشتری و خرید از شما مطرح می‌شوند. تصور کنید که من و شما هر دو تولیدکننده صنعت مواد شوینده هستیم و هر دو در یک رسانه تبلیغ می‌کنیم. صنعت مواد شوینده صنعتی با ظرفیت تولیدی اضافه بر تقاضا است و این موضوع موجب رقابت سنگین در این صنعت شده است. در این صنعت شرکت‌ها سعی می‌کنند با استفاده از پیام‌های مختلف مخاطبین را متقاعد کنند که از آن‌ها خرید کنند. می‌توانید دلایل قانع‌کننده زیادی پیدا کنید و آن‌ها را با پیام‌هایی به مخاطبتان انتقال دهید.

با خرید کالای ایکس با ویژگی‌های ۱،۲ به مزیت ۱ و ۲ برسید.
پیام‌های تکرارشونده
به عزیزان دل توصیه می‌کنم که تبلیغات نباید متوقف شود؛ و همیشه باید تبلیغات خلاق و یادآوری باشد که نام شما را مجددا مطرح کند. این پیام‌ها برای جلب مجدد وفاداری مشتریان است و یک نوع اعلام حضوراست. شرکت‌های موفق و بزرگ هیچ‌گاه تبلیغ را متوقف نمی‌کنند و همیشه در تلاش هستند تا به شیوه‌ای با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

پیام‌های چالشی
هدف از پیام‌های چالشی درگیر کردن ذهن مخاطب و به فکر فروبردن وی است. معمولا این پیام‌ها در هنگام ورود کالا به بازار و یا پس از پخش کالا صورت می‌گیرند. تأثیر این نوع تبلیغات معمولا بیشتر از انواع دیگر است؛ مانند سؤال‌های چالشی بسیاری که هر روزه در رسانه‌ها مطرح می‌شود.

از کمر دردتان خسته شده‌اید؟
از اضافه‌وزن و منزوی بودن رنج می‌بری؟ به فکر تغییر هستی؟
• چرا باید این پیام را انتقال دهم؟

جواب به این سؤال مهم بوده و می‌تواند به شما در طراحی یک تبلیغات و رساندن یک پیام موفق کمک کند.


• از طریق کدام رسانه باید انتقال دهم؟
انتخاب رسانه یکی از مهم‌ترین کارها در تبلیغات است و انتخاب نادرست رسانه تبلیغاتی شما می‌تواند تمامی بودجه تبلیغاتیان را بر باد دهد. در انتخاب رسانه دقت کنید. انتخاب رسانه به مخاطبان شما و همین‌طور کالای شما برمی‌گردد. سال‌ها پیش یک شرکت تولیدکننده ماشین‌های آتش‌نشانی در تلویزیون تبلیغ خود را انجام داد! این یک اشتباه بزرگ از مدیران این شرکت بود! آن‌ها کاملاً در انتخاب روش خود اشتباه کرده‌اند. آن‌ها حتی موفق نشده‌اند که بازار هدف خود را به خوبی شناسایی کنند، چه برسد به انتخاب درست رسانه!
– رسانه‌ها را به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان به رسانه‌های:
– الکترونیک (رادیو، تلویزیون، اینترنت و …)
– رسانه‌های چاپی (روزنامه، مجله و …)
– رسانه‌های محیطی (بیلبورد، استند و …)
– اوراق چاپی (تراکت، بروشور و …)
– وسایل نقلیه، مترو، مکان‌های عمومی
– محیط‌های نمایشگاهی و … اشاره کرد.

– چه وقت باید انتقال دهم؟


انتخاب زمان تبلیغات هم بسیار اهمیت دارد. اینکه چه وقت مخاطب شما می‌تواند تبلیغات شما را دریافت کند. به یاد دارم مدت‌ها قبل، همایشی را برگزار می‌کردم و هزینه‌هایی برای تبلیغات محیطی آن پرداخت کردم؛ اما به خاطر انتخاب نادرست زمان برای تبلیغات، تبلیغات آن همایش نمی‌توانست مؤثر باشد. شهر ۴ روز قبل از همایش به علت تعطیلات خالی بود و کاملاً مشخص بود که تبلیغات در زمان نامناسبی به نمایش گذاشته‌شده است و نمی‌تواند بازخورد جالبی داشته باشد.

تبلیغات اثربخش و اثربخشی تبلیغات

اگر ما می خواهیم مردم تبلیغ ما را ببینند باید توجه آنها را جلب کنیم. در الگویM5 همانطور که مشخص است باید هدف تبلیغات مشخص شود. در قدم دوم باید بودجه تبلیغات خود را مشخص نماییم. بودجه تبلیغات می تواند رسانه ما را مشخص کند. قدم سوم پیام تبلیغات است و به موازات آن از چه رسانه ای می خواهیم استفاده کنیم. در مرحله آخر باید ارزیابی داشته باشیم. ما میلیون ها تومان هزینه می کنیم، تبلیغی می سازیم و می خواهیم در دیگران تاثیرگذار باشد. دیگران همانطوری برداشت کنند که ما پیام را به آنها ارسال می کنیم. اندازه گیری اثربخشی تبلیغات بسیار حایز اهمیت است. تبلیغات ما در فروش تاثیر داشته است؟ تاثیر بر روی وجهه سازمان داشته است؟ بر روی ارتباط سازمان با مشتریان تاثیر داشته یا نه؟
با حذف این قسمت در واقع یک مجموعه فعالیت بی نتیجه انجام داده ایم. در بازاریابی توصیه می شود که یکی از بهترین روشها برای غلبه کردن بر رقبا، این است که در ابتدا به خودمان حمله کنیم. یعنی هر فعالیتی انجام می دهیم اثربخشی آن را اندازه گیری کنیم. در این مقاله به شیوه های اثربخشی تبلیغات نمی پردازیم بلکه به این می پردازیم که برای این که یک تبلیغات اثربخش باشد به چه اصولی باید توجه کنیم. این عوامل می تواند چک لیستی باشد که پس از ساخت تبلیغ هر یک از این عوامل بررسی شود و ببینیم که آیا تبلیغ ما واجد این ویژگیها هست یا خیر؟
• اصل سادگی Simplicity Principle، تبلیغ باید به راحتی توسط مخاطب درک شود. تبلیغات یک فرایند ارتباطی است. ما یک پیام می فرستیم، مخاطب باید آن را آنگونه درک کند که ما علاقمندیم. برای این که این اتفاق بیفتد باید تبلیغات دارای سادگی باشد. گفته می شود که  اگر اطلاعات زیادی برای مخاطب ارسال کنیم، مخاطب به گونه ای رفتار می کند که غالبا عکس آن چیزی است که ما می خواهیم. اگر تمامی افتخارات سازمان خود را در یک پیام تبلیغاتی برای مخاطب بگوییم طبیعتا آن پیام نمی تواند برروی مخاطب اثرگذار باشد. اگر در یک صفحه روزنامه به خاطر هزینه ای که کرده ایم ، تمامی خطوط را پرکنیم یا در یک تبلیغ تلویزیونی از ابتدا تا انتها صحبت کنیم از میزان اثرگذاری کاسته ایم. در تبلیغات چاپی هواپیمای امارات در مجله تایم می بینیم که وسط مجله دوصفحه توسط هواپیمایی امارات خریداری شده، تمامی دو صفحه خالی است و گوشه آن نوشته هواپیمایی امارات. زیرا تبلیغ باید دارای فضای تنفس باشد. نباید تصور کنیم چون قیمت تبلیغات در رسانه ها بالاست باید بیشتر حرف بزنیم و پرگویی کنیم.
باید برای مخاطب فضای تنفسی بگذاریم تا مخاطب بتواند از فضای تنفس استفاده بیشتری بکند. در برخی از بیلبوردهای اتوبانها دیده می شود که تمامی بیلبورد را پر از متن نموده اند. کسی که با سرعت ۱۰۰کیلومتر حرکت می کند با خواندن آن پیام طبیعتا تصادف می کند. تعداد کلمات روی بیلبورد در بسیاری از کشورها توسط قانونگذاران مشخص شده است تا فردی که با سرعت از کنار آن می گذرد دچار حادثه نشود. پیام های تبلیغاتی با لغات روشن و عینی ، معمولا تاثیر بیشتری نسبت به پیام های حاوی اطلاعات انتزاعی بر دریافت کنندگان دارد. اگر اطــلاعات بیش ازحد مشـکل و پیچیده باشد و به شکلی آشفته ونامفهوم ارایه شود ، احتمال کمتری دارد که دریافت کننده پیام آن را بفهمد و متقاعد شود.
رایس و تراوت (Ries&Trout)، معتقدند عرضه بیش از حد اطلاعات منجر به بی نظمی و کاهش توجه می شود و به همین علت مشکل است که توجه کسی را بتوان جلب کرد. در تبلیغ انتخابات عراق موسیقی بسیار ملایم و زیبایی پخش می شود و کلیه مسایلی که باید در انتخابات رعایت شود از جمله مساوات، …. به صورت کارتهایی که روی آن نوشته دارد در صندوق وارد می شود. حال اگر ما برای انتخابات خود بخواهیم تبلیغی بسازیم چه می کنیم؟ ما تصور می کنیم که در پیام تبلیغاتی، باید مانند جارچی های قدیم صحبت های زیادی بکنیم یکی از متخصصان تبلیغات تینا لوری معتقد است حداکثر مواردی که در تبلیغ باید ذکر شود چهار مورد است. اگر بیش از این باشد مخاطب آن را خوب دریافت نمی کند یا به زودی از خاطر مخاطب محو می شود. قانونی در بازاریابی است به نام قانون تمرکز، که می گوید اثرگذارترین مفهوم در بازاریابیداشتن کلمه ای در ذهن مشتریان است. در ذهن مخاطب یک کلمه را وارد کنید. اگر ماشینی را تبلیغ می کنید یا بر سرعت بالای آن مانور دهید یا بر امنیت آن یا بر راحتی  و یا یک چیز دیگر. اینکه همه مزایای موجود در ماشین را به مخاطب بگوییم در ذهن مخاطب تاثیر کمتری می گذاریم.
• اصل تمایز Differentiation Principle، در تبلیغات هیچ گاه از جمع تبعیت نکنید (Never Follow The Crowd). در تبلیغات ” خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت باش” مفهومی ندارد. در تبلیغات باید حرکتی متفاوت با حرکت رقیب انجام داد. در حال حاضر تبلیغاتی در رادیو پخش می شود که به صورت اسلنگ (Slang) و کلمات محاوره ای است. ابتدا یکی از شرکتهای شامپو این کار را آغاز کرد، بعد شرکت رقیب با استفاده از همان شیوه تبلیغ خود را ساخت و اکنون سایر صنوف هم از همین روش استفاده می کنند. در تبلیغات تبعیت از دیگران کار اشتباهی است. در تبلیغات ما دیده شده که یک شرکت تایر تبلیغ طنز ساخته و شرکت دیگر تایر هم از همان تبلیغات طنز استفاده کرده است. یک شرکت چای از یک شخصیت طنز استفاده کرده، تولیدکننده دیگر چای هم از همان فرد استفاده می کند.
این کار در تبلیغات، کار حرفه ای نیست. اگر رقیب شما یک تبلیغی ساخته که خیلی مردم پسند است و جذاب است، به شرکت سازنده تبلیغات بگویید که تبلیغی متفاوت با آن برای شما بسازد و این را یک قانون بدانید. یک توصیه بازاریابی است که در یک دعوا که همه چاقو به دست هستند کسی که یک هفت تیر دارد برنده است. تمایز بسیار خوب است. قانون بازاریابی می گوید اول بودن بهتر از بهتر بودن است. کسانی اول هستند که تمایز ایجاد کرده اند. ما می دانیم که بلندترین قله ایران دماوند است ولی دومین را نمی دانیم. اولی به دلیل تمایزی که برای خود ایجاد کرده، شناخته شده است. حال اگر یک شرکت رقیب در یک آیتم اول است و تمایز ایجاد کرده است، ممکن است این سوال پیش بیاید پس دیگر شرکتها چه کاری باید انجام بدهند. اگر یک شرکت در یک طبقه تمایز ایجاد کرده، سایر شرکتها باید در چیز دیگری تمایز ایجاد کنند. به طور مثال اتومبیل بلیزر در امنیت تمایز ایجاد کرده است و بی ام و در چیز دیگر. در یکی از تبلیغات بلیزر گفته می شود که در دنیایی که امنیت وجود ندارد ما مقداری به شما امنیت می دهیم. نمی گوید به شما امنیت کامل می دهیم. این خود نشانه راستگویی و صداقت با مخاطب است.
پس  اگر رقیب در یک چیز تمایز ایجاد کرده، سایر رقبا می توانند در طبقه دیگری برای خود تمایز ایجاد کنند. نویسنده کتاب ۲۲قانون تغییر ناپذیر مدیریت بازاریابی معتقد است تاریخ نشان داده که تنها شیوه موفقیت در بازاریابی حرکت جسورانه منحصر به فرد است. منحصر به فرد بودن همان اصل تمایز است. کوفی عنان در صحبتی گفته بود که در دوران دانش آموزی معلمی داشته، معلم بر روی تخته سفید یک نقطه سیاه گذاشت، از دانش آموزان سوال کرد که روی تخته چه می بینید؟ دانش آموزان گفتند که یک نقطه سیاه. معلم برای بدبینی دانش آموزان اظهار تاسف کرد که تخته به این سفیدی را نمی بینید ولی نقطه سیاه را به خوبی می بینید. من معتقدم که آنها افراد بدبینی نبودند بلکه این اصل وجود دارد که تمایز قابل دیدن است. افراد تمایز را می بینند. در تبلیغات استدلال می شود این دیدگاه دانش آموزان به دلیل تمایز است.اگر تخته سیاه بود و یک نقطه سفید روی آن بود دانش آموزان چه چیزی را می دیدند؟ توصیه می شود به شرکت های تبلیغاتی که به عنوان یک شرکت تبلیغاتی نباید یک اثر موفق خود را برای شرکت دیگر در همان صنعت و یا در صنعت دیگر بسازند. در تمام دنیا مرسوم است که اگر شرکت تبلیغاتی با یک شرکت کار می کند نمی تواند برای شرکت رقیب کار کند. اگر شرکتی برای یک بانک کار تبلیغاتی انجام می دهد نمی تواند برای بانک رقیب کار کند. اگر برای ایران خودرو کار می کند ازنظر اخلاق تخصصی نباید با سایپا کار کند. این موضوع هم از نظر اخلاقی و هم از نظر حرفه ای نادرست است. شرکت ها برای اینکه تمایز ایجاد کنند، لازم است تبلیغاتی متفاوت با تبلیغات رقبا بسازند. برای دیده شدن باید متفاوت بود.
• اصل خلاقیت Creativity Principle ، خلاقیت عبارت است از ایجاد آنچه قبلا وجود نداشته است.
خلاقیت اشاره به قدرت ایجاد اندیشه های نو دارد و نوآوری به معنای کاربردی ساختن آن افکار نو و تازه است.برای اینکه تمایز ایجاد کنیم باید خلاقیت داشته باشیم. اگر خلاقیت داشته باشیم می توانیم تمایز ایجاد کنیم. اگر شما تولید کننده هستید باید از شرکت تبلیغاتی بخواهید که خط تولید شما را ببیند. از شرکت تبلیغاتی بخواهید که محصول شما را به خوبی بشناسد و روش استفاده از محصول شما را به خوبی فرابگیرد. شرکت تبلیغاتی باید محصول و خط تولید محصول شما را بشناسد. خلاقیت در تبلیغات باید معطوف به هدف باشد. خلاقیت صرف در تبلیغات فاقد ارزش است. هدف ما این است که جنس بفروشیم. هدف ما این است که تصویر خود را در جامعه بهبود ببخشیم. هدف ما برقراری ارتباط است. خلاقیت ما باید معطوف به هدف تبلیغ ما باشد. فیلیپ کاتلر معتقد است که بهترین آگهی ها آنهایی نیستـــند که صرفــا دارای خلاقیت باشند، بلکه باید توانایی فروش محصولات را نیز داشته باشند تبلیغات باید چیزی بیش از هنر صرف باشد. ما تبلیغ نمی سازیم که برای جشنواره بفرستیم و جایزه بگیریم. ما تبلیغ می سازیم که به هدف مورد نظرمان در بازاریابی برسیم. خلاقیت درتبلیغ یعنی مخاطب نتواند نتیجه را حدس بزند و با کنجکاوی تبلیغ را دنبال کند. اگر ما تبلیغ موثر و خوبی ساخته ایم که مورد توجه مخاطب قرار گرفته است می توانیم آن را برای مدت بسیار طولانی پخش کنیم. تبلیغات فرسایش پیدا می کند. باید دقت داشته باشیم که تبلیغات باید تغییر کند.
اصل سینرژی Synergy Principle، ابزارهای تبلیغاتی شرکت باید خط واحدی را دنبال کند. ما باید تبلیغات خود را تغییر دهیم ولی این تغییرات باید در راستای خط واحد باشد. تنوع باید به گونه ای باشد که مخاطب توانایی ربط دادن تبلیغات را به هم داشته باشد. باید در تبلیغات از عناصر ثابتی استفاده بشود که این عناصر تکرار شود تا مخاطب توانایی دنبال کردن تبلیغات را داشته باشد. باید یک نخ تسبیحی وجود داشته باشد که مخاطب بتواند آن را دنبال کند. در بازاریابی ابزارهای مختلفی برای تبلیغ داریم. سیستم های ارتباطات یکپارچه شامل تبلیغات، چاشنی های فروش،روابط عمومی، فروشنده هاو تبلیغات مستقیم هستند. این عوامل ارتباط ما با بیرون سازمان را برقرار می کنند. در این ۵عامل باید شاخصه ها و عناصر ثابتی وجود داشته باشد تا مخاطب بتواند آنها را به هم ربط دهد. افراد با دیدن شاخصه ها در هر جایی باید بتوانند آن را به سازمان ما ربط دهند. رخنه در عمق احساسات مخاطب ، برخی مواقع تمرکز بر بعد احساسی افراد بسیار موثرتر از بعد منطقی آنهاست. تبلیغ نباید فقط دارای بعد منطقی باشد. علاوه بر بعد منطق درونی باید در عمق احساسات مخاطب نیز در صورت لزوم بتواند رخنه کند. تبلیغی توسط  یکی از موسسه کمک به کودکان بیماری های خاص ساخته شده بود که تصاویری از کودکان گرفته می شد و کودکان بیماری های خود را می گفتند .
در پایان تصویری از صورت یک کودک گرفته بودند و گفته می شد که “هم اکنون منتظر یاری سبزتان هستیم”. این تبلیغ به لحاظ رخنه در عمق احساسات مخاطب بسیار موفق بوده است. سولومون معتقد است در تبلیغ با جاذبه احساسات باید بتوان بین کالا ومصرف کننده ارتباط قوی احساسی و عاطفی برقرار کرد که اگر این امر با موفقیت انجام شود به آن استراتژی اتصال (BondingStrategy) می گویند. برخی از افراد با کالای خود رابطه عاطفی برقرار می کنند. بعضی از افراد وقتی کالایی خریداری می کنند به آن علاقمند هستند. نسبت به کالای خود تعصب دارند. توفیق ما زمانی است که بتوانیم این رابطه عاطفی را با کالای خود برقرار کنیم. در پایان تاکید می کنم که اگر تبلیغی می سازیم عناصر ذکر شده در بالا را در آن بررسی کنیم. ما برای تبلیغات میلیون ها تومان هزینه می کنیم. میلیون ها نفر از طریق رسانه با تبلیغ ما ارتباط برقرار می کنند. لازم است قبل از پخش تبلیغ تست اولیه نماییم و اثربخشی تبلیغات را بررسی کنیم.

تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟

افراد زیادی هستند که بازاریابی و تبلیغات را جدا از هم نمیدانند و از هردو کلمه به یک منظور استفاده میکنند. با این که هردو با اهمیت و اساسی هستند و تاثیر بالایی بر موفقیت تجارت شما دارند ولی مفاهیم متفاوتی از یکدیگر دارند. شناخت صحیح تفاوت بازاریابی و تبلیغات و بکارگیری صحیح هرکدام بر پیشرفت شما تاثیر گذار خواهد بود.در ابتدا اجازه دهید تا هریک را بصورت مجزا تعریف کنیم و پس از آن به بررسی تفاوت تبلیغات و بازاریابی بپردازیم.


تبلیغات چیست؟
معرفی و نمایش خدمات یا محصولات شرکت شما به مشتریان کنونی و بالقوه؛ با پرداخت پول و از طریق شرکتها و فرصتهای جانبی مانند سایتهای اینترنتی و بیلبورد را تبلیغات می نامیم.


بازاریابی چیست؟
مجموعه فعالیت های شما برای آموزش و تشویق افراد به انتخاب خدمات یا محصولات شما در میان رقبا را بازاریابی می نامیم. بازاریابی در واقع شامل بخش هایی کوچکتر مانند نحوه تبلیغات، شناخت مشتریان، پشتیبانی خدمات و محصولات و جذب رضایت مشتریان برای تشویق به همکاری مجدد با شما می شود. مجموعه این فعالیت ها شما را در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی یاری خواهد کرد.


تبیلغات و بازاریابی بعنوان دو مفهوم مجزا ولی در تعامل کدامیک مهمتر است ؟
پس از تعریف و شناخت هر یک از دو مفهوم تبلیغات و بازاریابی درک بهتری نسبت به تفاوت آنها خواهیم داشت، تبلیغات در عمل بعنوان بخشی از فرآیند بازاریابی عمل می کند و مستقل از آن نخواهد بود. وظیفه تبلیغات معرفی قسمت مشخصی از خدمات شما بوده و به معنی تعیین استراتژی های لازم برای نحوه، زمان و مکان معرفی محصولات است.برای مثال تعیین نحوه تبلیغات شما در میان گزینه هایی مانندروزنامه ها، سایتهای اینترنتی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات محیطی، رادیو و تلویزیون برعهده بخش بازاریابی بوده و برنامه ریزی زمان نمایش و محل قرار گرفتن این تبلیغات را نیز شامل میشود. تبلیغات پرهزینه ترین بخش در بازاریابی است و به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.فرض کنید که بازاریابی یا همان مارکتینگ را بعنوان یک کیک در نظر بگیریم، در اینصورت این کیک از برشهایی شامل شناخت بازار، شناسایی مشتریان هدف، استراتژی فروش، خدمات پشتیبانی، ارتباطات کاری، قیمت گذاری محصولات و تبلیغات تشکیل شده است. تبلیغات نیز یک برش از این کیک بوده و نقش مهمی در موفقیت شما دارد ولی برای دست یابی به بیشترین بازدهی هماهنگی کافی بین آن و سایر بخش های بازاریابی لازم است.فرآیند بازاریابی نیازمند صرف زمان و هزینه بوده و میزان بازدهی آن در درازمدت قابل اندازه گیری است، در مقالات آینده بصورت تخصصی به بررسی و مقایسه روشهای بازاریابی و تبلیغات اینترنتی خواهیم پرداخت.

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری چیست و چه مزایایی دارد ؟

رپورتاژ آگهی ( PR ) یکی از بهترین روش‌های برندسازی و تبلیغات اینترنتی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده می کنند.
رپرتاژ آگهی در واقع به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد می کنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه می کنند.
رپرتاژ آگهی درواقع یک خبر است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری پربازدید منتشر میشود که شامل یک تیتر جذاب ، چند پاراگراف متن و عکس میباشد.
مهمترین نکاتی که در این روش تبلیغاتی وجود دارد ؛
اول : نحوه تهیه خبر تبلیغاتی است که لازم است توسط یک تیم متخصص دارای خبرنگار حرفه‌ای ، مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود.
دوم : رپورتاژ خبری در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری معتبر منتشر شود.
سوم : محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد
چگونه رپرتاژ آگهی باعث ارتقاء رتبه سایت من در گوگل میشود ؟
در محتوای رپرتاژ یک تا سه کلمه کلیدی از متن بصورت فالو لینک میشود به سایت شما.
بر اساس جدیدترین الگوریتم های گوگل دریافت لینک فالو از مطلبی مرتبط در سایت های پربازدید و معتبر بالاترین تاثیرگذاری را در ارتقاء رتبه سایت شما در گوگل دارد.