سایت نیازمندی 1اشاه با هدف ایجاد فضایی برای تبلیغات مشاغل و درج اَگهی و تبلیغات تور و گردشگری برای آژانس های مسافرتی ایجاد شده که برای درج تبلیغات تور و خدمات مسافرتی به کاربرانش خدمات اَگهی رایگان ارائه میدهد. آژانس های مسافرتی محترم می تواند آژانس هواپیمایی و تمامی تورهای برگزار شده توسط آژانس گردشگری خود را در این سایت و در دسته گردشگری معرفی نمایند. ضمنا هیچ محدودیتی در درج تعداد آگهی برای شرکت های ارائه دهنده خدمات مسافرتی وجود ندارد. ضمن اینکه همچنین می توانید با ویژه کردن آگهی رایگان تور خود در ازای پرداخت مبلغ مورد نظر که در بخش تعرفه آگهی ها توضیح کامل داده شده است، آگهی تور و آژانس مسافرتی خود را به صورت ویژه در صفحه اول سایت به نمایش دراَورید.
توجه داشته باشید که ثبت آگهی در سایت 1اشاره رایگان است و شما می توانید تبلیغات مربوط به پکیج تور های مسافرتی و خدمات ویزا ، رزرو هتل و فروش بلیط هواپیما و دیگر خدمات مسافرتی خود را معرفی نمایید.
سایت نیازمندی 1اشاه با هدف ایجاد فضایی برای تبلیغات مشاغل و درج اَگهی و تبلیغات تور و گردشگری برای آژانس های مسافرتی ایجاد شده که برای درج تبلیغات تور و خدمات مسافرتی به کاربرانش خدمات اَگهی رایگان ارائه میدهد. آژانس های مسافرتی محترم می تواند آژانس هواپیمایی و تمامی تورهای برگزار شده توسط آژانس گردشگری خود را در این سایت و در دسته گردشگری معرفی نمایند. ضمنا هیچ محدودیتی در درج تعداد آگهی برای شرکت های ارائه دهنده خدمات مسافرتی وجود ندارد. ضمن اینکه همچنین می توانید با ویژه کردن آگهی رایگان تور خود در ازای پرداخت مبلغ مورد نظر که در بخش تعرفه آگهی ها توضیح کامل داده شده است، آگهی تور و آژانس مسافرتی خود را به صورت ویژه در صفحه اول سایت به نمایش دراَورید.
توجه داشته باشید که ثبت آگهی در سایت 1اشاره رایگان است و شما می توانید تبلیغات مربوط به پکیج تور های مسافرتی و خدمات ویزا ، رزرو هتل و فروش بلیط هواپیما و دیگر خدمات مسافرتی خود را معرفی نمایید.
خرید خانه مهمترین و بزرگترین سرمایه گذاری مالی است، بنابراین فروش آن و تبدیل این سرمایه به نقدینگی یا جایگزین کردن آن نیز میتواند بههمان اندازه مهم و حساس باشد؛ بهخصوص اینکه اینبار کالایی را میفروشید که سالها در آن خاطره داشتهاید و احساساتی شدن ممکن است به ضرر شما تمام شود.
نتایج مطالعهای که در سال 2014 ازسوی اتحادیه ملی معاملات ملکی آمریکا انجام شده نشان میدهد 83 درصد از مردم ملک خود را یک سرمایهگذاری ایدهآل و مناسب مالی میدانند. خانه، نهتنها بزرگترین دارایی بسیاری از مردم محسوب میشود، بلکه این دارایی پر از خاطراتی است که آنها عمری با آن زندگی کردهاند بهطوریکه آمارها نشان میدهد فروشندگان ملک در آمریکا بهطور میانگین دستکم یک دهه در خانه خود زندگی کردهاند. بنابراین طبیعی است که وقتی صحبت از فروش خانه میشود، افراد کمی احساساتی شوند. بهگزارش پایگاه اینترنتی چیتشیت، با تمام این اوصاف، اگر افراد بخواهند خانه خود را بفروشند تا سرمایه خود را به نقدینگی تبدیل کنند، باید بسیار هوشمندانه عمل کنند. احساساتی شدن اصلا منطقی نیست و احتمال به اشتباه افتادن شما در هنگام تصمیمگیری را افزایش میدهد و اجازه نمیدهد تا خریدار مناسبی پیدا کنید یا شما را وادار میکند قیمت پایینتر از چیزی که توقع دارید را بپذیرید. بنابراین اگر میخواهید شانس معامله موفق خود را افزایش دهید و ملکتان را با قیمت ایدهآلی به فروش رسانید، اشتباهات ذیل را مرتکب نشوید. عدم واقعبینی درباره ارزش واقعی ملک تصوری که از ارزش ملکتان دارید و قیمت واقعی که میتوانید آن را بفروشید دو مقوله مجزا هستند زیرا برای خریدار اهمیتی ندارد که این خانه را چند خریدهاید. بنابراین قیمت معقولی را برای فروش ملک خود بگذارید که این قیمت برمبنای عواملی نظیر قیمت املاک مشابه ملک شما و ارزش واقعی آن است. اگر بعد از گذشت 30 روز مشتری پیدا نکردید بدانید که قیمت بالایی پیشنهاد کردهاید. عدم رسیدگی به ظاهر خانه ظاهر خانه یکی از عوامل مهم جذب مشتری است. فروشندگان دستکم باید دستی به سروگوش خانه بکشند و مطمئن شوند که از نظر ظاهری و سلامت، ملکی که به فروش گذاشتهاند وضعیت ایدهآلی داشته باشد. رنگ کردن نردهها، سروسامان دادن باغچهها و حتی خرید مبلمان جدید به شما کمک میکند تا خانه خود را بهتر به فروش برسانید. خانههایی که ظاهر مناسبتری دارند پنج تا هفت برابر سریعتر از سایر خانهها به فروش میرسند. فرار از مذاکره و چانهزنی پیش از همه باید یک قیمت معقول برای فروش ملک خود ارائه کنید اما باید کمی هم فضای مانور را برای تخفیف باز بگذارید. بهخصوص اگر قصد فروش سریعتر ملک خود را دارید. بسیاری از خریداران قیمتی بسیار پایینتر از قیمت پیشنهادی شما ارائه میکنند مخصوصا وقتی که احساس کنند وقت خرید ملک فرا رسیده است. بهطور طبیعی هدف آنها این است که پول کمتری را برای خرید خانه مورد علاقه خود بپردازند. ضمن اینکه بسیاری از افراد هم دوست دارند بهخودشان نشان دهند که در مهمترین معامله زندگی خود برد کردهاند. بنابراین با دادن تخفیفی معقول هم میتوانید خریدار را خوشحال کنید و هم اینکه جلوی تخفیف بیش از حد او را بگیرید. بهعنوان مثال میتوانید برخی هزینهها را به گردن خریدار بیندازید و در ازای آن تخفیف بدهید. مخفیکردن ایرادهای ملک مورد معامله بعضی وقتها یک فروشنده به دلیل مشکلاتی که ملکش دارد، میخواهد هرچه زودتر از شر آن خلاص شود. بنابراین سعی میکند برخی ایرادهای ملک نظیر چکه کردن سقف، ترکیدن لولهها، پوسیدگی و... را از خریدار پنهان کند. درصورتیکه فروشنده این حقایق و ایرادها را از خریدار پنهان کند و خریدار درهنگام تحقیقات از ملک مورد معامله متوجه ایرادات فوق شود، میتواند دست به اقدامات قانونی مربوطه بزند یا هزینههای مربوطه را از فروشنده طلب کند. اگر پس از عقد معامله، خریدار متوجه هرگونه غش در معامله شود، میتواند از شما به مراجع قانونی شکایت کند. بنابراین، بهترین راه برای رهایی از هرگونه مشکل قانونی، بهتر است در همان ابتدا این ایرادات را فهرست برداری کنید و هم خریدار و هم فروشنده لیستی از آن را در اختیار خود داشته باشند. عدم برنامهریزی و جایگزینی خانه جدید. در ایدهآلترین حالت، باید بهراحتی پس از فروش ملک خود بتوانید یک خانه جدید را جایگزین کنید. اما در واقعیت، همه چیز بههمین راحتی و برنامهریزی شده نیست. افرادی که ملکی بهفروش میرسانند باید خیلی مراقب باشند تا در هنگام جایگزین کردن یک خانه جدید بدهی بالا نیاورند. برخی در قرارداد فروش ملک خود بندی را میگنجانند که تا زمانیکه خانه مناسبی خریداری نکنند، اقدام به تخلیه ملک نخواهند کرد. بعضی وقتها، فروش برنامهریزی نشده ملک باعث میشود تا ناچار شوید خانهای را اجاره کنید یا موقتا نزد اقوام یا آشنایان خود بمانید تا خانه جدیدی پیدا کنید. بنابراین بهتر است تا پیش از فروش خانه خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشید یا دستکم برای این هزینهها و اتفاقات پیشبینی نشده چارهجویی کنید.
شاید شما هم از افرادی باشید که قصد خرید آپارتمان یا اجاره ویلا را داشته باشید اما با خود میپندارید انجام این مراحل بسیار ساده است و به تنهایی از پس آن برمی آیید. اما صبر کنید! بهتر است با ما همراه باشید تا مروری بر دلایل استفاده از مشاورین املاک داشته باشیم.
1- آشنایی با اصطلاحات حوزه ملک
مشاور املاک به دلیل تجربه و تخصص خود، با اصطلاحات حوزه خانه و املاک آشناست و به همین دلیل میتواند به راحتی با دیگر افراد این صنف مذاکره کند. عدم آشنایی با این اصطلاحات ممکن است باعث سردرگمی و فهم اشتباه موضوعات مورد بحث شود. کارشناسان املاک به دلیل تجربه های خوب خود در حوزه املاک، پاسخگویی و راهنمایی خریداران و فروشندگان خانه و املاک هستند.
2-قدرت جستجوی خریداران و فروشندگان
امروزه اینترنت بستر بسیار خوبی برای مشاغل مختلف شده است. حوزه املاک نیز از این بخش مستثنی نیست. هدف از ثبت آگهی های املاک مختلف در حوزه ملک، تسهیل انجام این معاملات برای هر دو طرف قرارداد است. شما با مراجعه به سایت های اَگهی رایگان میتوانید به قسمت های مختلفی مانند: خرید خانه، فروش خانه، اجاره ویلا، اجاره یا رهن آپارتمان، خرید و فروش و اجاره مغازه و... دسترسی داشته باشید.
3-سرسختی برای رسیدن به جلب رضایت هر دو طرف
در معاملات املاک هر کدام از طرفین قصد دارند معامله را به نفع خود به پایان برسانند. یک مشاور املاک حرفه ای با گفتگوی منطقی و دوستانه سعی میکند هر دو طرف معامله را راضی کند تا هیچکدام از خرید یا فروش یا اجاره خانه خود پشیمان نشوند. یک مشاور حرفه ای خوب میداند که باید به تمامی ابعاد قرارداد و عواقب آینده آن توجه کند زیرا انجام یک معامله صرفا امضای آن روی کاغذ نیست. خیلی از مسائل پس از امضای قرارداد پیش می آیند و مشتری در صورت عدم رضایت نه تنها خود برای معاملات بعدی به این بنگاه املاک مراجعه نمیکند بلکه دیگران را هم از مراجعه به این آژانس منصرف میکند.
4-رابطه مداری قوی
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی موبایل یا لوازم الکتریکی خانه شما به مشکل خاصی خورده باشد و چند تعمیرکار نتوانند این مشکل را حل کنند. معمولا در این موارد دوستان یا حتی خود تعمیرکاران، شما را به فرد خاصی ارجاع میدهند و میگویند فلان تعمیرکار میتواند این مشکل را برطرف کند.
مشاور املاک حرفه ای هم دقیقا همین حکم را دارد. خیلی افراد به دنبال ملک خاصی هستند. مثلا اجاره مغازه در ساختمان تجاری معتبر یا خرید آپارتمان در نقطه جغرافیایی خاص. این معاملات نیاز به رابطه مداری قوی دارند به طوریکه یک مشاور املاک باید فرد همه فن حریفی بوده و با بزرگترین مراکز و شخصیت های مربوط به حوزه ملک مانند دلالان خانه، وکلا و حقوق دانان، ناظران و بازرسان املاک، تاجران و سرمایه داران، طراحان و معماران خانه و.. ارتباط و مراوده داشته باشد.
5-اخلاق مداری
این مسئله که یک بنگاه املاک در حوزه فروش یا خرید خانه فعالیت داشته نمیتواند برای خریداران و فروشندگان کافی باشد. چه بسا افراد زیادی با مراجعه به همین آژانس ها و بنگاه های املاک پای میز معامله رفتند اما پس از قرارداد دریافته اند توسط مشاورین املاک فریب داده شدند. به همین دلیل تنها با آژانس های دارای کد صنفی معتبر و خوش نام ارتباط برقرار کنید.
6-تجربه های وسیع در خصوص تبصره ها و موارد میان بر در معاملات
افراد با تجربه از سوراخ های متعددی گزیده شده اند و درس های زیادی به علت خرید و فروش خانه آموخته اند. یک مشاور املاک حرفه ای میداند چه مسیرهایی بن بست است و یا رفتن از چه مسیرهایی بهترین بازدهی را برای فروش آپارتمان شما دارد. او سعی میکند بهترین و کوتاه ترین راه را برای شما انتخاب کند و به هیچ وجه شما را درگیر مسائل حاشیه ای ننماید.
گامهای این فرایند را به ترتیب ذکر کنیم
۱- قیمت مناسب برای فروش ملک تان- هنگامی که شما یک هدف در ذهن دارید، درباره قیمتهایی که افراد را برمیانگیزاند فکر کنید. به طور مثال اگر شما عدد ۳۰۵،۰۰۰ تومان را مد نظر دارید، قیمت ۲۹۹،۹۹۵ تومان را در نظر بگیرید. از این طریق میتوانید توجه افرادی که در یک محدوده مشخص جستجو میکنند (به طور مثال بین ۲۵۰،۰۰۰ تومان و ۳۰۰،۰۰۰ تومان) را جلب میکنید. همچنین یک روانشناسی اثبات شده این است که اعدادی که زیر عدد صدگان هستند برای خریداران جذابتر میباشند. درباره خرید در یک فروشگاه زنجیرهای فکر کنید. تا به حال چند بار قیمتهایی نظیر 00۹.۹ و ۱۹.۹00 تومان را دیدهاید و قیمتیهایی مشابه؟ این قیمتها یک بار روانشناختی دارند که به آستانه ۱۰ تومان و ۲۰ تومان نرسیدهاند.
۲- صرفهجویی بدون پورسانت را در نظر بگیرید- اگر شما قصد دارید که خودتان نسبت به فروش ملک اقدام کنید، میبایست صرفهجوییهایی که به خاطر عدم پرداخت پورسانت رخ میدهد را در نظر داشته باشید. به طور مثال قیمت فروش ملکها معمولا تا جایی بالا میرود که هزینههای پورسانت را پوشش دهد و معمولا ۴-۶ درصد بیشتر میشود.اگر شما خودتان ملک را میفروشید ۱-۲ درصد قیمت را پایین بیاورید تا سهم ۲-۳ درصدی مشاوراملاک خریدار را نیز محاسبه کرده باشید.
۳- تخمینی از ارزیابی قیمت خود داشته باشید- اگر شما با یک مشاور املاک کار میکنید، به طور خودکار تخمینی از یک قیمت خواهید داشت که شامل قیمت فروشهای اخیر و روزهای بازار است. حتی اگر شما با یک مشاور کار نکنید باید با سه مشاور در تماس باشید تا سه قیمت تخمینی را داشته باشید. مشاوران املاک عادت دارند که در وهله اول قیمتها را کم ارائه کنند چرا که افراد را به چشم مشتریان بالقوه میبینند. از سوال کردن نترسید- این حق مسلم شماست! احتمالا اصلا لازم نیست که مشاوراملاک به ملک شما آید. اگر آدرس را به او بدهید او میتواند یک تخمین در دفتر خود بزند ولی به هر حال ممکن است برای تخمین دقیقتر بخواهد ملکتان را بازدید کند.
۴- خرید مقایسهای - خود را جای خریدار قرار دهید و ببینید که در قبال قیمت درخواستی ملک شما چه چیزهای دیگری میتوانید دریافت کنید. معمولا فروشندگان به صورت احساسی به خانه خود وابستهاند و نمیتوانند به صورت عینی آن را ارزشگذاری کنند. هنگامی که شما اطراف را ببینید خواهید فهمید که چه کسانی در حال فروش هستند و ممکن است ایدهای برای بهتر کردن جایگاهتان در بازار کنونی دهد.