درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار
درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار

راههای مخ زدن مشتری برای فروش بیشتر

مهارت های مذاکره خود را ارتقا دهید تا معاملات بهتری انجام دهید.
«بهترین قیمتی که می توانید ارائه کنید چقدر است؟»
«خیلی گران است.»
«رقیبتان همین محصول را خیلی ارزان تر می دهد.»
بیشتر فروشندگان و مالکان کسب و کار هر روز جملاتی این چنین می شنوند. این موضوع بدان معناست که یادگیری مذاکره کارآمد بسیار اهمیت دارد. در این مقاله به معرفی پنج استراتژی ای می پردازیم که به شما در بهبود مهارت های مذاکره تان کمک کرده و در نهایت سود بیشتری برایتان به ارمغان خواهدآورد:

1.  یاد بگیرید حیرت زده شوید.
حیرت زدگی یکی از قدیمی ترین تاکتیک هایی است که در مذاکرات مورد استفاده قرار می گرفته است. این مسئله واکنشی آشکار به پیشنهاد یا قیمتی است که از سوی مشتری در مذاکرات رو در رو ارائه شده است. هدف از این تاکتیک این است که کاری کنید تا طرف مقابل نسبت به پیشنهادی که ارائه کرده احساس ناراحتی کند. به یک مثال توجه کنید. تامین کننده ای قیمتی را برای یک محصول بیان می کند. فروشنده با استفاده از تاکتیک حیرت زدگی می پرسد «ببخشید چقدر؟!» او باید حسابی متعجب و شگفت زده به نظر برسد و نشان دهد که مشتری خیلی به خود جرات داده که چنین قیمتی بیان کرده است. مشتریان معمولا دو واکنش نسبت به این تاکتیک نشان می دهد:

الف: احساس عدم راحتی کرده و قیمت منطقی تری پیشنهاد می کنند.
ب: درجا از خرید منصرف می شوند.
 
بهره‌وری مذاکرات خود را افزایش دهید 

2. به یاد داشته باشید که مردم معمولا خیلی بیشتر از آنچه توقع دارند، درخواست می کنند.
این بدان معناست که شما باید در مقابل وسوسه کاهش قیمت سریع یا دادن تخفیف مقاومت کنید. یک بار می خواستم کفشی بخرم و از فروشنده خواستم که تخفیف خیلی زیادی (در حد نصف قیمت) به من بدهد. و واقعا از این که دیدم او درخواست مرا قبول کرد متعجب شدم!
3. شخصی که اطلاعات بیشتری دارد، پیروز میدان است.
شما باید تا جای ممکن نسبت به موقعیت طرف مقابل اطلاعات داشته باشید. این تاکتیک به ویژه برای نمایندگان فروش اهمیت دارد. اگر شرکت شما سابقه همکاری با طرف مقابل را دارد، مطمئن شوید که قبل از جلسه مذاکره چند و چون آن را به خوبی بدانید (و آماده باشید که در طول جلسه به آن اشاره ای نیز بکنید). پرسش های بیشتری در مورد محصول مورد نیاز از مشتری تان بپرسید. بدانید که چه چیزی برایش اهمیت دارد و می خواهد با خرید این محصول یا خدمات، کدام نیاز یا خواسته خود را مرتفع کند. سپس راهکار مناسبی به او ارائه کنید. عادت کنید پرسش هایی از این قبیل بپرسید:
- چه چیزی باعث شد که به خرید چنین محصولی روی بیاورید؟
- چه تجربه ای تا به حال از محصولات مشابه داشته اید؟
- آیا محدودیت زمانی دارید؟ آیا محدودیت بودجه دارید؟
- چه چیزی برایتان در این خرید از همه چیز مهم تر است؟
بهتر است تا حد ممکن در مورد رقبایتان نیز اطلاعات جمع کنید. اما وارد جنگ قیمتی نشوید.
 
بهره‌وری مذاکرات خود را افزایش دهید 

4. بسیاری از مردم به دلیل عدم اعتماد به نفس از مذاکرات دوری می کنند.
بیشتر مذاکره کنید و اعتماد به نفستان را افزایش دهید. از تامین کننده درخواست تخفیف کنید. شما به عنوان مصرف کننده می توانید از خرده فروش درخواست کاهش قیمت داشته باشید. در ادامه جملاتی نوشته شده اند که می توانید برای بهبود مهارت مذاکره تان به کار بگیرید:
- «احتمالا می توانید قیمت بهترین پیشنهاد کنید!»
- «امروز چقدر تخفیف می دهید؟!»
- «خیلی گران است.»
و منتظر واکنش فروشنده بمانید. حیرت زده شوید. رفتاری خوشایند داشته باشید و پای حرفتان بمانید، اما طلبکار نباشید. همواره رویکردی حرفه ای را پیشه خود کنید. اگر مذاکره تان براساس حرف شما پیش نرفت، ناامید و عصبانی نشوید. با خود عهد کنید که در هر شرایطی به مذاکره بپردازید تا در نهایت در این مهارت احساس راحتی، اعتماد به نفس و موفقیت کنید.

5. کمی زمان بخرید و آن لحظه از فرآیند خرید فاصله بگیرید.
به جای این که کلا پاسخ منفی بدهید یا تخفیف زیادی روی محصولاتتان بدهید، کمی زمان بخرید. فروشندگانی که در کارگاه های من شرکت کرده بودند، می گفتند این راهکار بهترین چیزی است که برای کنار آمدن با مشتریان به کار بسته اند.
مذاکره در تمام فرهنگ ها وجود دارد و یکی از مهارت های اساسی زندگی به شمار می آید. همه مردم هر روز از این مهارت استفاده می کنند. این استراتژی های مذاکره را به کار بگیرید تا به سرعت متوجه بهبود نتایجی شوید که به دست می آورید.

نیسان با تبلیغات خلاقانه ایمنی را تبلیغ می‌کند

 شرکت ژاپنی خودروسازی نیسان با داشتن بیش از ۸ دهه سابقه، در زمره شرکت‌های موفق جهانی قرار دارد و در کنار نام‌های معتبری مانند تویوتا و هوندا دیگر غول‌های ماشین‌سازی ژاپن قرار گرفته است. تمرکز بر محتوای بازاریابی، انتخاب درست پیام‌های جهانی، توجه به سلیقه مخاطبان و محدودیت دایره مصرف‌کنندگان، در کنار استفاده این برند از بازاریابی دیجیتال، فرآیند تبلیغاتی موفقی را برای نیسان رقم زده است.

ایمنی؛‌ نکته متمرکز برند نیسان

تمرکز در فرآیند بازاریابی می‌تواند نتایج ارزشمندی را در پی داشته باشد، به طوری که می‌تواند در دراز‌مدت، یکی از ارکان اساسی برند را شکل دهد. بر همین اساس نیز یکی از مهم‌ترین نکاتی که برند نیسان در فرآیند بازاریابی خود بر آن تمرکز ویژه داشته و دارد، مبحث ایمنی است. این گروه تولیدی معتقد است که مسئله ایمنی در رابطه با ساخت یک خودرو، نکته‌ای است که همیشه مردم آن را پیگیری کرده و به آن اهمیت می‌دهند. بر همین اساس نیز بسیاری از پیام‌های تبلیغاتی این شرکت با تمرکز بر سیستم ایمنی خودروهای نیسان شکل می‌گیرند، اما نکته مهم در این شیوه بازاریابی، این است که چطور می‌توان مسئله‌ای مانند ایمنی را قانع‌کننده و هیجان‌انگیز ارائه داد،

نیسان ایمنی را تبلیغ می‌کند

چراکه بسیاری از برندهای رقیب نیز ایمنی خودرو را در دستور کار خود قرار داده و به این خصیصه مثبت دست یافته‌اند. در این رابطه باید گفت برند نیسان بحث تمرکز را فقط در ارتباط با محتوای ایمنی خودرو در نظر نگرفته است، بلکه تمرکز بر مصرف‌کننده را نیز در همین راستا قرار داده و نوع خلاقانه‌تری از روند بازاریابی را در پیش گرفته است، به این معنا که سعی کرده ‌ دایره مخاطبان پیام‌های ایمنی خود را محدود کرده و افرادی را که در معرض تصادف اتومبیل قرار گرفته‌اند و یا افرادی را که بیشتر در معرض این آسیب‌ها هستند، به دایره این نوع از پیام‌های خود وارد کند. مطمئنا محدود‌کردن دایره مخاطبان و انتخاب آنها بر اساس نیازی که ممکن است به یک محصول داشته باشند، بازخورد مناسب‌تری را در پی خواهد داشت.

راهکارهای متفاوت در راستای پیام‌های واحد

برند نیسان در کنار تمرکز بر محتوای بازاریابی خود و به تبع آن، تمرکز بر مصرف‌کنندگان، روند عام‌تری را نیز در برنامه‌های تبلیغاتی خود در پی گرفته ‌که بر مبنای ارائه پیام‌ جهانی نیسان شکل گرفته است، البته این نکته بدان معنا نیست که یک پیام واحد در همه تبلیغات جهانی این برند تکرار می‌شود، بلکه تمرکز بر پیام جهانی به این معناست که یک نکته و خصیصه ثابت درباره برند نیسان، از طریق پیام‌های مختلفی ارائه می‌شود؛ به این صورت که مردم هر کشور دارای سابقه فرهنگی، علایق و نیازهای متفاوتی هستند

و بنابراین ترسیم یک برنامه بازاریابی برای هر کدام از این کشورها، یکسان نخواهد بود؛ اگرچه پیام‌ها و نکات برجسته این برند در جهان یکسان هستند و یک نوع تمرکز گسترده در نوع محتوای آنها وجود دارد، اما نیسان توانسته ‌از طریق همکاری با آژانس های مطرح تبلیغاتی در سطح جهان، روش‌های کارآمد و بعضا متفاوتی را در ارائه پیام‌های مورد نظر خود در سطح جهان به کار گیرد؛ راهکارهایی که در نهایت پیام‌های جهانی این برند را به گوش مخاطبان آنها خواهند رساند.

همکاری با چند آژانس به صورت اشتراکی

امروز‌ آژانس‌های بازاریابی به عنوان مراجع قدرتمند، شناخته‌شده و قابل اعتمادی در فرآیند تبلیغاتی برندهای مختلف شناخته می‌شوند و خصوصا در این میان برندهای شناخته‌‌شده‌تر نیز خود را از این شرکت‌های متخصص بی‌نیاز نمی‌بینند. در همین راستا یکی از نکات قابل توجهی که در رابطه با کمپانی نیسان وجود دارد، همکاری مشترکی است که با برخی از این آژانس‌های تبلیغاتی داشته است. از آنجایی که شرکت‌های بازاریابی، سوابق درخشانی در زمینه تبلیغات و حفظ هویت برندها دارند و از طرفی نیروهای متخصص و برجسته‌ای را نیز در خود جای داده‌اند، یک همکاری اشتراکی بین چند آژانس بازاریابی، قطعا نتایج پرباری را در پی خواهد داشت.

برند نیسان در راستای تقویت یکی از مهم‌ترین محتواهای خود، یعنی تمرکز بر ایمنی خودرو، با چند شرکت برجسته بازاریابی به نام‌های Day، Chiat و TBWA همکاری کرده است که هر یک از این آژانس‌ها، از شرکت‌های برجسته و موفق در حوزه بازاریابی هستند و مطمئنا همکاری آنها با یکدیگر و همفکری که بین نیروهای متخصص آنها شکل گرفته است، کمپین تأثیرگذاری را در پی خواهد داشت. این کمپین که در راستای معرفی خدمات پیشرفته و تکنولوژی ایمن اتومبیل‌های نیسان راه‌اندازی شده است، رانندگی وحشتناک و توأم با حواس‌پرتی را از دستور کار این خودروهای پیشرفته جدا کرده و در نهایت حسی از ایمنی و سلامت را به بینندگان خود القا می‌کند.

پلتفرم‌های آموزشی نیسان

طراحی برنامه‌های کامپیوتری و سیستم‌عامل‌های کاربردی نیز از دیگر روش‌هایی است که شرکت نیسان در جهت همگام‌شدن با رسانه‌های آنلاین و مخاطب‌ قرار‌دادن کاربران مجازی خود، از آن استفاده می‌کند. کمپین معروفی که در سال۲۰۱۶ و با نام ‌Take On‌ ارائه شده است، یک پلتفرم جدید است که با تمرکز بر تکنولوژی‌های پیشرفته خودروهای این شرکت طراحی شده است. این پلتفرم که صبغه‌ای آموزشی دارد، از طریق محتوای دیجیتالی خود، سیستم‌های راهنمایی پیشرفته‌ای را که در اتومبیل‌های نیسان قرار دارند، معرفی کرده

و کاربرد سیستم‌های مذکور را به مخاطبان خود آموزش می‌دهد. از آنجایی که امروزه فضای دیجیتال تقریبا در دسترس بسیاری از افراد جهان است، مطمئنا تجربه رانندگی با اتومبیل‌هایی که به سیستم‌های پیشرفته‌تری مجهز هستند، ولو به صورت مجازی، برای هر کاربری خوشایند بوده و چنین رویکردی می‌تواند به عنوان یک شاخصه مهم در بازاریابی برند نیسان در نظر گرفته شود.

ایده‌های ست کردن دکوراسیون با رنگ بنفش

از قدیم همه ما رنگ آبی را به عنوان معروف ترین و رایج ترین رنگ دکور می شناسیم اما آیا هیچ کدوم از شما درباره رنگی که از همه رنگ ها بیشتر دست کم گرفته می شه “بنفش” چیزی می دونید؟

بنفش یکی از رنگ هاییه که ممکنه جاش توی خیلی خونه ها خالی باشه چون خیلیا احساس خوبی نسبت به استفاده از این رنگ توی دکور خونشون ندارن. اما نکته مهم اینه که بدونید این رنگ رو با چه رنگ هایی میشه ترکیب کرد و اگه توی این کار موفق باشید عاشق این رنگ میشید.

ایده هایی برای ترکیب رنگ ها با بنفش

این یک ترکیب رنگ ساده ست با کمی تنوع رنگ که به راحتی می تونید تو دکور خونه به کار ببرید. صندلی های بنفش متمایل به آبی به اتاق آرامش خاصی داده در حالی که رنگ بنفش پر رنگ که بعضی ها اون رو با رنگ آبی تیره اشتباه میگیرن فضای اتاق رو پر انرژی کرده. ترکیب این رنگ ها با آبی دریایی و سبز جو مطبوعی به فضای اتاق داده است.

ایده هایی برای ترکیب رنگ ها با بنفش

رنگ آبی کثیف رو به عنوان رنگ پایه استفاده کنید تا مبل های بنفش رنگ رنگ زیاد به چشم بیان. نیازی نیست رنگ بنفش رو زیاد به کار ببرید به خصوص اگه قرار باشه اون ها رو با رنگ های شرابی و سبز ترکیب کنید.

ایده هایی برای ترکیب رنگ ها با بنفش

امروزه رنگ های پاستلی در دکور زیاد استفاده میشن. در بین رنگ های پاستلی رنگ سبز، زرد و آبی کم رنگ همراه با اسطوخودوسی ترکیبی جذاب و دلنشین به دست میاد.

ایده هایی برای ترکیب رنگ ها با بنفش

زیبایی این ترکیب به طیف خاص رنگ بنفشی هست که در اون به کار برده شده و باعث شده همه چیز به چشم بیاد. در فضایی که از سفید به عنوان رنگ پایه استفاده شده کمی هم رنگ سبز به کار ببرید.

ایده هایی برای ترکیب رنگ ها با بنفش

در این ترکیب ابتدا با رنگ بنفش آلویی شروع کنید و با اضافه کردن رنگ سبزآبی و سفید تعادل برقرار کنید. در نهایت با اضافه کردن رنگ سبز و خاکستری یک ترکیب مدرن بسازید.

ایده هایی برای ترکیب رنگ ها با بنفش

رنگ بنفش طیف های مختلفی داره. رنگی که در این ترکیب به کار برده شده نه زیاد بی رنگه و نه زیاد پر رنگ و تند. برای این که این طیف بنفش رو از تک رنگی در بیارید کمی رنگ های صورتی و آلویی به کار ببرید و با اضافه کردن رنگ نارنجی شادابی بیشتری به فضای اتاق بدید.

ایده‌های ست کردن دکوراسیون با رنگ بنفش

از قدیم همه ما رنگ آبی را به عنوان معروف ترین و رایج ترین رنگ دکور می شناسیم اما آیا هیچ کدوم از شما درباره رنگی که از همه رنگ ها بیشتر دست کم گرفته می شه “بنفش” چیزی می دونید؟

بنفش یکی از رنگ هاییه که ممکنه جاش توی خیلی خونه ها خالی باشه چون خیلیا احساس خوبی نسبت به استفاده از این رنگ توی دکور خونشون ندارن. اما نکته مهم اینه که بدونید این رنگ رو با چه رنگ هایی میشه ترکیب کرد و اگه توی این کار موفق باشید عاشق این رنگ میشید.

ایده هایی برای ترکیب رنگ ها با بنفش

این یک ترکیب رنگ ساده ست با کمی تنوع رنگ که به راحتی می تونید تو دکور خونه به کار ببرید. صندلی های بنفش متمایل به آبی به اتاق آرامش خاصی داده در حالی که رنگ بنفش پر رنگ که بعضی ها اون رو با رنگ آبی تیره اشتباه میگیرن فضای اتاق رو پر انرژی کرده. ترکیب این رنگ ها با آبی دریایی و سبز جو مطبوعی به فضای اتاق داده است.

ایده هایی برای ترکیب رنگ ها با بنفش

رنگ آبی کثیف رو به عنوان رنگ پایه استفاده کنید تا مبل های بنفش رنگ رنگ زیاد به چشم بیان. نیازی نیست رنگ بنفش رو زیاد به کار ببرید به خصوص اگه قرار باشه اون ها رو با رنگ های شرابی و سبز ترکیب کنید.

ایده هایی برای ترکیب رنگ ها با بنفش

امروزه رنگ های پاستلی در دکور زیاد استفاده میشن. در بین رنگ های پاستلی رنگ سبز، زرد و آبی کم رنگ همراه با اسطوخودوسی ترکیبی جذاب و دلنشین به دست میاد.

ایده هایی برای ترکیب رنگ ها با بنفش

زیبایی این ترکیب به طیف خاص رنگ بنفشی هست که در اون به کار برده شده و باعث شده همه چیز به چشم بیاد. در فضایی که از سفید به عنوان رنگ پایه استفاده شده کمی هم رنگ سبز به کار ببرید.

ایده هایی برای ترکیب رنگ ها با بنفش

در این ترکیب ابتدا با رنگ بنفش آلویی شروع کنید و با اضافه کردن رنگ سبزآبی و سفید تعادل برقرار کنید. در نهایت با اضافه کردن رنگ سبز و خاکستری یک ترکیب مدرن بسازید.

ایده هایی برای ترکیب رنگ ها با بنفش

رنگ بنفش طیف های مختلفی داره. رنگی که در این ترکیب به کار برده شده نه زیاد بی رنگه و نه زیاد پر رنگ و تند. برای این که این طیف بنفش رو از تک رنگی در بیارید کمی رنگ های صورتی و آلویی به کار ببرید و با اضافه کردن رنگ نارنجی شادابی بیشتری به فضای اتاق بدید.

آیا عمر شیشه‌های رنگی به پایان رسیده است؟

 نور و رنگ دو عنصر اصلی در طراحی معماری و دکوراسیون داخلی هستند. هنرمندان و معماران در گذشته به این امر واقف بودند و به نحوی شایسته از آنها در بناها استفاده می کردند. شاهکارهای معماری به جا مانده از دوران کهن همه مهر تاییدی بر این امر است ولی این مسئله به این معنا نیست که این نوع هنر مختص به زمان های دور بوده و جایگاهی در معماری این دوره نخواهد داشت بلکه هدف از بیان این موضوع ارائه راهکارهایی برای استفاده از آن در زندگی امروزی است.

شیشه های رنگی در معماری ایرانی جایگاه قابل ملاحظه ای داشته اند و علاوه بر بناهای مشهور در سایر ساختمان ها نیز استفاده می شده اند، اما متاسفانه در معماری امروزی، شیشه های رنگی تقریبا بدون استفاده مانده اند و در کمتر پروژه ای از آنها استفاده می شود. این در حالی است که استفاده از شیشه های رنگی علاوه بر زیبایی، اثرات روانشناختی قابل ملاحظه ای هم دارند. این شیشه ها به صورتی جادویی نور را از خود عبور می دهند و استفاده از آنها در طراحی، این اجازه را می دهد که با استفاده از نورهای طبیعی و مصنوعی، بتوانیم در بازه های مختلف زمانی، رنگ های متفاوتی در محیط داشته باشیم.

رنگ بازی با شیشه

شیشه های رنگی در گذشته

قدمت شیشه های رنگی تزئینی که در معماری برخی از ساختمان ها، خصوصا بناهای مذهبی مانند کلیساها و مساجد کاربرد دارند به قرون وسطی باز می گردد. این شیشه های رنگی در قرن نوزدهم میلادی کاربرد گسترده تری پیدا کردند و علاوه بر مکان های مذهبی در خانه های شخصی، هتل ها، اماکن فرهنگی و مراکز خرید نیز به کار گرفته شدند. همزمان معماران ایرانی نیز به استفاده از در و پنجره های مشبک با شیشه های رنگی در بناها رو آوردند که همزمان هم حفاظ مناسبی در برابر آفتاب گرم و تابان ایران به حساب می آمد و هم نور را در رنگ های متنوع و متعدد منعکس می کرد و این تنوع جلوهای خاص به تزئینات وابسته به بنا همچون نقاشی روی شیشه ها می بخشید.

در این زمینه می توان یکی از شاه نشین های خانه طباطبایی ها در کاشان را مثال زد که استفاده از شیشه های رنگی در و پنجره باعث شده در بازه های متفاوت و با تغییر زاویه خورشید یکی از رنگ های پنجره، رنگ غالب اتاق باشد. به عنوان مثال در هنگام ظهر رنگ غالب قرمز است که سبب افزایش اشتها می شود، در بعدازظهر رنگ بنفش غالب می شود که سبب فراری دادن حشرات از اتاق می شود (به علت این که حشرات چشم مرکب دارند) و بدین ترتیب حشرات مانع استراحت بعدازظهر ساکنین نمی شدند.

از دیگر نتایج مثبت استفاده از این شیشه ها، بازتاب های زیبای شیشه های رنگی محصور شده در قاب های مشبک و در نهایت تبدیل آن به بازی نور و رنگ بود که جلوه ای بی مثال از دنیایی فرازمینی را به ارمغان می آورد. معمار ایرانی، با خلاقیت و دانش خود این تکنیک رنگ نگاری را از ملل دیگر وام گرفته و با فرهنگ مردم خود در آمیخته و رنگین کمانی از نور و رنگ خلق کرده است. هدف از خلق این همه زیبایی توسط معمار ایرانی، تنها برای ارائه یک اثر زیبا نبوده، بلکه علاوه بر زیبایی، رعایت اصول آرامش و رفع تنش های محیطی به عنوان یکی از اصول اولیه معماری ایرانی نیز بوده است.

رنگ بازی با شیشه

شیشه های رنگی در طراحی امروز

شیشه های رنگی که زمانی در معماری ملل مختلف از جمله ایران نماد سبک زندگی در دوره ای خاص بود، امروزه با وجه تزئینی خود به زندگی مدرن وارد شده است. استفاده از شیشه های رنگی در پنجره های امروزی هم امکان پذیر است و می تواند دکوراسیون منزل شما را از این رو به آن رو کند. اگر دوست دارید در طول روز از نور طبیعی استفاده کنید اما نور شدید آفتاب آزارتان می دهد، می توانید با استفاده از هنر ویترای شیشه پنجره تان را رنگ آمیزی کرده و نوری لطیف را به خانه دعوت کنید.

همچنین با استفاده از شیشه های رنگی طرح دار متناسب با رنگ در ورودی می توانید زیبایی حیرت انگیزی به منزل خود ببخشید. به طور مثال با استفاده از رنگ آبی آرامش خاصی به فضای ورودی تزریق می شود. تنوع در دکوراسیون داخلی به طراح این فرصت را می دهد که از شیشه های رنگی در کوچک ترین ابعاد دکوراسیون بهره ببرد؛ به طور مثال با استفاده از شیشه های رنگی در آباژورها می توانید نور مصنوعی را به رنگ دلخواه خود تبدیل کنید و آرامش را برای خود به ارمغان بیاورید.

شیشه های زیر پا

استفاده از شیشه رنگی در کف به عنوان کفپوش یکی از ارکان مهم دکوراسیون و در حقیقت زمینه طراحی و چیدمان خانه است و به همین دلیل بر تمام جنبه های دکوراسیون تاثیر می گذارد. این نقش خصوصا در بخش نشیمن خانه که به نوعی مرکز حضور اعضای خانواده است، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. از این رو اگر شیشه رنگی که برای کف انتخاب می شود دارای تنوع رنگ و طرح باشد، جلوه دکوراسیون را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد، اما اگر شیشه رنگی نشیمن خود را به لحاظ ترکیب، رنگی خنثی انتخاب کنید، فضا مانند یک صفحه روشن برای چیدمان و وارد کردن ترکیب های رنگی برای شما آماده می شود.

رنگ بازی با شیشه

کاربرد شیشه های رنگی در مناطق کویری

استفاده از شیشه های رنگی در مناطق کویری ایران بیشتر دیده می شود. مناطقی که شدت نور در آنجا، زیاد و به دلایل اقلیمی، تنوع رنگی در طبیعت بسیار کم است. تابش نور خورشید به این شیشه ها سبب می شود که فضای داخلی تحت تاثیر رنگ شیشه ها و بازی نور و رنگ، در هر ساعت از روز تغییر کندت و فضا را از یکنواختی خارج کند و سبب ایجاد تنوع در محیط شود.

علاوه بر این، شیشه های رنگی کار گذاشته شده در پنجره های مشبک، شدت نور را در اوقات و فصول مختلف سال تعدیل کرده و حریم امنی برای اهالی خانه در مقابل شدت نور و گرما فراهم می آورد. یکی دیگر از اهداف معمار هنگام به کارگیری شیشه رنگی در مناطق کویری، دور کردن خزندگان از حریم امن زندگی است. کویرنشینان معتقدند که شیشه های رنگی خزندگان را فراری می دهد.