درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار
درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار

نگاهی دقیق به خودروی ولادیمیر پوتین

بعد از استفاده ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، از یک خودرو وطنی لوکس در ماه های اخیر، یک خودرو سدان و شبه لیموزین دیگر در نمایشگاه اتومبیل مسکو در روزهای گذشته رونمایی شده که شباهت زیادی به خودروهای لوکس و گرانقیمت جهان دارد.

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

این خودرو با نام «آوروس سنات» (Aurus Senat) محصول لوکس جدیدی از خط تولید سدان ها و لیموزین هاست که در مشارکت با موسسه تحقیقاتی دولتی روسیه با عنوان NAMI و همچنین کمپانی sollers که یک خودروساز شناخته شده روسی است به مرحله تولید انبوه می رسد. این خودرو در ژانویه سال ۲۰۱۹ برای فروش آماده شده و بر اساس گزارش ها انتظار می رود که در سال او تنها ۱۵۰ دستگاه از این خودرو به فروش برسد. در نهایت این خودرو برای خریداران خارجی نیز در دسترس بوده و انتظار می رود که سالیانه ۱۰٫۰۰۰ دستگاه از آن در سراسر جهان فروخته شود.

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

خودرو آوروس سنات یک خودرو ملی جدید روسی است که ولادیمیر پوتین در روز مراسم تحلیف در ماه می گذشته و در طول ملاقاتش با دونالد ترامپ در هلیسینکی فنلاند در ماه جولای از آن استفاده کرد. برخی بر این باورند که پوتین با انتخاب این خودرو وطنی می خواهد توانایی روسیه در کاهش وابستگی خود با کالاها و تکنولوژی وارداتی را به رخ غرب بکشد.

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

خودرو لوکس آوروس سنات از یک موتور V8 هیبرید- بنزینی ۴٫۴ لیتری استفاده می کند که ۵۶۸ اسب بخار نیرو تولید کرده و می تواند در عرض ۶ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) برساند و از یک سیستم انتقال اتوماتیک ۹ سرعته سود می برد. مدل ولادیمیر پوتین، کاملاً ضد گلوله و ضد بمب است و می توان ان را به طور کامل در آب غرق کرد بدون این که آب به درون آن نفوذ کند. از دیگر ویژگی های این خودرو لوکس و مطمئن می توان به لاستیک های تقویت شده آن با فولاد اشاره کرد که باعث می شود پنچر کردن آن به هر وسیله ای غیرممکن باشد.

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

این در حالی است که نسخه معمولی و عمومی خودرو لوکس آوروس سنات هیچ کدام از این ویژگی های خاص را ندارد اما هنوز هم می توان ان را از لوکس ترین خودروهای جهان دانست که نظر ثروتمندان روسی و اروپایی را جلب خواهد کرد. این خوردو به طور ویژه برای جلب توجه روسی های ثروتمندی که از برندهای رولز رویس، بنتلی و مرسدس بنز استفاده می کنند طراحی و عرضه شده است.

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پرورزف، از طراحان اصلی آوروس سنات می گوید:” تقاضای زیادی برای خودروهای باکیفیتی که در درون کشورمان ساخته شده وجود دارد، بخصوص برای خودروهایی در این سطح. می توان گفت که مشتریان چنین خودروهایی از رولز رویس ها، مرسدس ها و میبچ ها خسته شده اند”.

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

به گفته مدیر عامل برند آوروس، این خودرو لوکس نه تنها در روسیه بلکه در دیگر نقاط جهان نیز به فروش خواهد رسید. در حالی که طراحان این خودرو قصد رقابت با دیگر خودروهای لوکس کلاس جهانی را دارند باید گفت که آوروس سنات شباهت بسیاری به مرسدس بنز-میبچ اس ۶۰۰ پولمن گارد ،کرایسلر ۳۰۰ و رولز رویس فانتوم دارد.

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

برلیانس سی ۳ کراس یا رنو ساندرو استپ وی؟

 مقایسه دو محصول پارس خودرو یعنی برلیانس سی 3 کراس و رنو ساندرو استپ وی نشان می دهد این دو محصول ضمن داشتن شباهت های بسیار، تفاوت های عجیبی هم با یکدیگر دارند.

جدال تلخ هاچ بک کراس‌های سفید ۱۲۰ میلیونی

گرانی مثل آفتی که به خرمن بزرگ زده و هر دم بخشی از حاصل کار را از بین می برد، دارد بخش های مختلف بازار خودرو ایران را از هرگونه هویت و شور و هیجان تهی می کند. انتقال بسیاری از خریداران متوسط و نسبتا مرفه بازار به کلاس های پایین تر موجب شده تا بسیاری از مصرف کنندگان اعتقادی به خرید خودرو در این فصل از سال نداشته باشند.

جدال تلخ هاچ بک کراس‌های سفید ۱۲۰ میلیونی

این در حالی است که به صورت سنتی فروش خودرو در ماه های ششم و هفتم سال همواره با رشد روبرو شده و ارقام بالاتری را در مقایسه با ماه های اول تا پنجم سال اغلب به ثبت می رساند. البته که بخشی از این افت حاصل کاهش عرضه در بازار است اما کاهش تنوع در برخی از کلاس های مهم که در اثر خروج بسیاری از برندهای بزرگ غیرچینی رقم خورده، موجب شده تا طرفداران برخی برندها به طور همزمان از کاهش قدرت خرید و کاهش تنوع ضربه بخورند.

جدال تلخ هاچ بک کراس‌های سفید ۱۲۰ میلیونی

این بین، وضعیت بازار بیش از هر کسی به ضرر رنو تمام شد چرا که اغلب محصولات این برند را در ایران خودروهایی تشکیل می دادند که ضمن برتری کیفی و قیمت مناسب، اعتبار بالایی بین مشتریان داشتند. حالا اما برلیانس دارد به سمتی حرکت می کند که جای رنو را در بازار بگیرد و برلیانس سی 3 کراس خودرویی است که داعیه دار جانشینی استپ وی است.

جدال تلخ هاچ بک کراس‌های سفید ۱۲۰ میلیونی

شوربختانه همین دو خودرو را می شد تا قبل از عید 97 با بهای کمتر از 65 میلیون تومان در بازار خودرو خریداری کرد اما نمونه فول آپشن استپ وی را با بهای 120 تا 125 میلیون و سری جدید برلیانس سی 3 کراس را موتور 1650 سی سی و جعبه دنده جدید به قیمت 110 تا 115 میلیون خرید و فروش می کنند. وضعیتی که موجب شده تا در این بازه جدالی سخت بین فرانسوی های زمخت و با کیفیت و محکم با چینی های نرم و خوش برورو درگیرد.

جدال تلخ هاچ بک کراس‌های سفید ۱۲۰ میلیونی

البته در بین خودروهای حاضر در این کلاس، مقایسه برلیانس سی 3 کراس و رنو ساندرو استپ وی با توجه به مشخصات فنی نزدیک، تفاوت ها در ابعاد و قیمت و شباهت ها در عملکرد می تواند جالب باشد. طبق گزارش کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد این دو خودرو به ترتیب 4 و 3 ستاره را در آزمایش های ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دریافت کرده اند. در عین حال دوام و ارزش خرید استپ وی به واسطه بازار دسته دوم غنی و اعتبار برند رنو آشکارا بهتر است.

جدال تلخ هاچ بک کراس‌های سفید ۱۲۰ میلیونی

البته اتومبیل C3 کراس که عضو جدید خانواده 300 برلیانس است، احتمالا مزایای بالایی همانند باقی برادرانش خواهد داشت. ظاهر بهتر، امکانات بیشتر، گنجایش بهتر و قیمت کمتر همه از مواردی هستند که موجب می شود خریداران به این خودرو اقبال مناسبی نشان دهند. این رویه از زمان انتشار خبر کاهش تولید رنو در ایران شدت گرفته و در کنار رشد تولید برلیانس، شاهد اقبال بخش تازه ای از خریداران به این محصول هستیم.

خوشبختانه موتور 115 اسبی تازه برلیانس کمک می کند تا کشش برلیانس بهتر از استپ وی به نظر برسد ضمن این که گنجایش بیشتر کابین و جعبه عقب سی 3 کراس کمک می کند تا این چینی نوظهور بتواند با قیمتی کمتر خود را پیروز بزرگ این کلاس جا بزند. این البته فعلا یک گزاره سطحی است چرا که هنوز کسی از ماندگاری و دوام این هاچ بک کراس شرقی اطلاعات دقیقی ندارد.

باورهای غلط درباره روغن موتور خودرو

 هرچند به وجود آمدن اصطکاک در مواردی مانند روشن کردن آتش در دوران غارنشینی انسان‌های نخستین امری دلخواه و دوست‌داشتنی به شمار می‌رفت، اما وجود این مساله زمانی اثر منفی خود را نشان می‌دهد که ما با قطعات حساس و درهم پیچیده‌‌ای روبه‌رو هستیم که در کنار یکدیگر موتور یک خودرو را به وجود آورده‌اند.

نزدیکی زیاد قطعات فولادی به هم که گاه تا اندازه‌های میلی‌متری می‌رسند از یک‌سو و سرعت فعالیت بسیار زیاد آنها در محیطی بسته به نام بلوکه موتور از سوی دیگر لزوم وجود مایعی را که در سریع‌ترین زمان ممکن بین اجزای تشکیل‌دهنده موتور قرار گرفته و وظیفه روانکاری را در این مجموعه به عهده بگیرد بیش از پیش ضروری می‌نمایاند.

چندین باور غلط درباره روغن موتور

روغن موتور از ترکیب روغن پایه نفتی به اضافه افزودنی‌ها به دست می‌آید و وظایف مهمی دارد که عبارتند از: روانکاری (کاهش‌دهنده اصطکاک بین قطعات)، کاهش سایش قطعات موتور، شست‌و‌شوی داخل موتور و تمیز نگهداشتن قطعات داخل موتور از دوده و ترکیبات حاصل از تجزیه روغن و رسوبات بین قطعات، آب‌بندی کامل بین سیلندر و پیستون، خنک‌نمودن قطعات داخلی موتور، کارکرد بهینه قطعات متحرک موتور در دماهای مختلف و محافظت قطعات موتور در مقابل خوردگی و ضربه‌گیری؛ تمام اینها یعنی آب حیات یک خودرو!

در ادامه با ما باشید تا 4 مورد از باورهای غلط در این باره را برای شما شرح دهیم.

۱. ویسکوزیته یا گرانروی بالاتر روغن به معنای محافظت بیشتر از قطعات موتور است

۷۰ درصد از فرسایش موتور هنگام استارت سرد رخ می‌دهد. روغن رقیق‌تر با گران‌روی پایین‌تر هنگام استارت سرد راحت‌تر جریان پیدا می‌کند و سریع‌تر به قسمت‌های حیاتی موتور می‌رسد. به همین خاطر روغن رقیق‌تر می‌تواند به بهترین نحو از فرسایش قطعات موتور هنگام استارت سرد جلوگیری کند. علاوه‌براین گران‌روی پایین‌تر باعث افزایش قدرت موتور نیز می‌شود زیرا فشار وارد بر پمپ روغن برای انتقال روغن به سرتاسر موتور کاهش می‌یابد.

با اینکه روغن غلیظ‌تر با گران‌روی بالاتر معمولا لایه روغن سفت‌تری بین قطعات موتور تشکیل می‌دهد تا از یاتاقان‌ها محافظت کند، استفاده از ترکیبات شیمیایی پیشرفته در روغن‌های جدید این امکان را پدید آورده است که حتی با گرانروی پایین‌تر باز هم محافظت بیشتری ارائه دهند.

چندین باور غلط درباره روغن موتور

البته این به معنای استفاده از روغن رقیق‌تر برای خودروی صفر کیلومتر نیست! در این زمینه باید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید. برای بعضی از خودروها استفاده از روغن رقیق‌تر در فصول سرد توسط کارخانه سازنده توصیه شده است.


۲. هر چقدر مواد افزودنی روغن بیشتر باشد بهتر است

مواد شیمیایی به کار رفته در بسیاری از افزودنی‌های رایج اثرات مواد افزودنی دیگر را خنثی می‌کنند، یعنی این مواد افزودنی باید با یکدیگر هماهنگی کامل داشته باشند تا اثر هر یک از آنها حفظ شود.

مقدار بیشتر از یک افزودنی خاص نیز لزوما بهتر نیست. به عنوان مثال افزودنی روی یا ZDDP که بسیار رایج است برای استفاده در موتورهایی که میل‌سوپاپ‌هایی با تایپیت‌های تخت دارند توصیه می‌شود زیرا لایه محافظی بین بادامک‌ها و تایپیت‌ها ایجاد می‌کند. با این‌ حال مقدار بیشتر روی به معنای محافظت بهتر نیست بلکه افزودن مقدار بیشتر روی فقط به این معناست که این افزودنی دیرتر تمام شده و اثر پایدارتری خواهد داشت.


۳. کاهش اصطکاک یعنی کاهش فرسایش

باور رایج درباره آب‌بندی یک موتور نو این است که قطعات نو باید با سایش آب‌بندی شوند. ایرادی که در این باور وجود دارد این است که اکثر مردم نمی‌دانند که تفاوت زیادی میان کاهش اصطکاک و کاهش فرسایش وجود دارد. با اینکه هر دو یک مفهوم یکسان به نظر می‌رسند ولی این‌طور نیست. یک مثال بارز در این زمینه افزودنی ZDDP است. استفاده از این افزودنی در فرآیند آب‌بندی بسیار مهم است. خصوصا اگر خودروی شما میل‌سوپاپ‌هایی با تایپیت‌های تخت داشته باشد استفاده از نوع و مقدار صحیح این افزودنی باعث کاهش فرسایش می‌شود. اما ZDDP اصطکاک را کاهش نمی‌دهد.

چندین باور غلط درباره روغن موتور

روغن‌های سینتتیک طوری طراحی شده‌اند که اصطکاک را کاهش دهند ولی موتور خودروی شما به اصطکاک نیاز دارد تا افزودنی ZDDP در آن اثر کند و بدون اینکه قطعات موتور در طول آب‌بندی دچار فرسایش شوند، به صورت شیمیایی تماس قطعات با یکدیگر را برقرار کند. روغن‌های کم‌اصطکاک (خصوصا روغن‌های سینتتیک) طوری طراحی شده‌اند که اصطکاک را کاهش دهند و درنتیجه باعث می‌شوند موتور خیلی دیرتر آب‌بندی شود.

روغن‌های مخصوص آب‌بندی با ترکیب شیمیایی مناسب نه تنها از فرسایش بیش‌ازحد قطعات جلوگیری می‌کنند بلکه سریع تماس میان قطعات موتور را برقرار کرده و آنها را آب‌بندی می‌کنند. در این رویکرد فرسایش کمتر شده و موتور سریع‌تر آب‌بندی می‌شود.


۴. روغن‌های مخصوص خودروهای مسابقه‌ای همیشه بهترین نوع روغن هستند

حتی اگر موتور خودروی شما قدرت بالایی داشته باشد و از تعداد زیادی قطعات با فناوری مسابقه‌ای ساخته شده باشد به این معنا نیست که روغن با فرمول مخصوص مسابقات بهترین گزینه ممکن برای آن است.

چندین باور غلط درباره روغن موتور

باید به نوع کاربرد روغن توجه کنید. ازآنجایی‌که به‌ندرت پیش می‌آید رانندگان خودروهای خیابانی و حتی خودروهایی که موتورهایی با عملکرد بالا دارند، پدال گاز را بیشتر از نصف فشار دهند معمولا دمای روغن در این موتورها به اندازه کافی بالا نمی‌رود که آلودگی‌های موجود در روغن در اثر حرارت از بین بروند. توجه داشته باشید که روغن‌های مسابقه‌ای مواد پاک‌کننده یا شوینده بسیار کمی دارند و طراحی آنها طوری است که بعد از چند دور مسابقه باید تعویض شوند بنابراین اگر قانون استاندارد تعویض روغن در خودروهای خیابانی که هر ۵۰۰۰ کیلومتر است را در مورد روغن‌های مسابقه‌ای اجرا کنید خیلی زود آلوده می‌شوند و درنهایت این آلودگی‌ها به دیواره‌های سیلندرها آسیب می‌رسانند و باعث نفوذ گازهای احتراق درون محفظه روغن و کنترل ضعیف مقدار روغن بین رینگ پیستون و دیواره سیلندر می‌شوند.

مقایسه مشخصات آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس با گلکسی نوت ۹

 بعد از مقایسه مشخصات آیفون 10 اس و نسخه بزرگتر آن با نسل قبلی و همین‌طور پرچمدار هواوی، حالا نوبت گلکسی نوت 9 است تا برابر آیفون ایکس اس مکس قرار گیرد.

آیفون XS جایگزین نسل قبلی یعنی آیفون X است و سازندگان بدون اعمال کمترین تغییرات در طراحی و ابعاد فیزیکی پرچمدار 2017 خود، نسل جدید را با صفحه نمایشی 5.8 اینچی پیش روی کاربران قرار داده‌اند. در کنار مدل ارزان‌تر ایکس آر، امسال گوشی آیفون ۱۰ اس مکس نیز با صفحه نمایشی 6.5 اینچی معرفی شده است که می‌توان آن را رقیب مستقیم گلکسی نوت 9 در نظر گرفت.

مقایسه مشخصات آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس با گلکسی نوت ۹

پرچمدار اپل علی‌رغم بهره‌گیری از صفحه نمایش بزرگتر، در مقایسه با نوت 9 کوچکتر است چرا که سازندگان با ایجاد یک بریدگی در بخش بالایی و کاهش حاشیه‌ها، فضای صفحه را تا حد ممکن افزایش داده‌اند.

در سوی دیگر، گلکسی نوت 9 به عنوان یکی از مورد انتظارترین پرچمداران دنیای اندروید، از حیث مشخصات سخت افزاری چیزی از سایر رقبا کم نداشته و با تراشه اسنپدراگون 845، 8 گیگابایت رم، صفحه نمایش +QHD و قلم هوشمند S Pen آماده رقابت با اپل است. اهالی کوپرتینو هنوز ظرفیت باتری را اعلام نکرده‌اند، اما گلکسی نوت 9 از یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی بزرگ قدرت می‌گیرد.

آیا گوشی های جدید اپل می‌توانند رقیبی جدی برای گلکسی نوت 9 باشند؟ بدون شک، مقایسه مشخصات فنی این پرچمداران، پاسخ این سوال را روشن خواهد کرد.

مقایسه مشخصات آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس با گلکسی نوت ۹

اولین خودروی تمام الکتریکی مرسدس‌ بنز

آینده خودروها در دست الکتریکی‌ها است و اکثر خودروسازان در حال حرکت به این سمت هستند. در سال‌های اخیر سرعت پیشرفت این خودروها افزایش زیادی پیدا کرده و با ورود بازیگران مهم خودروسازی به این عرصه، می‌توانیم مطمئن باشیم که الکتریکی‌ها در چند سال آینده بازارها را در دست خواهند گرفت. در حال حاضر منظورمان مرسدس بنز است که با معرفی EQC از سری جدید خودروهایش با نام EQ رونمایی کرد.

اولین خودروی تمام الکتریکی مرسدس‌بنز با نام EQC معرفی شد

این SUV با استفاده از دو موتو، سیستم چهار چرخ متحرک را به رانندگان ارائه می‌کند. همانند تسلا مدل ایکس، در EQC نیز از دو موتور که یکی در جلو و دیگری در انتهای خودرو قرار دارد، استفاده شده است. به گفته مرسدس، هرکدام از این موتورها وظیفه مخصوص به خود را دارند. موتور جلو برای مصرف کمتر برق و بیش‌ترین برد تنظیم شده و موتورهای عقب وظیفه دارند که شتاب بیش‌تری به خودرو بدهند. این دو موتور در مجموع می‌توانند قدرت ۴۰۲ اسب‌بخاری و گشتاور 765 نیوتون‌متری را به چرخ‌ها منتقل کنند.

اولین خودروی تمام الکتریکی مرسدس‌بنز با نام EQC معرفی شد

اما در مورد خودروهای الکتریکی، یک عدد دیگر نیز اهمیت زیادی دارد و آن برد خودرو است. گفته شده که EQC می‌تواند 320 کیلومتر را با استفاده از شارژ باتری‌ 80 کیلوات‌ساعتی خود طی کند. در مقایسه با رقیبانی همچون مدل ایکس که می‌تواند 475 کیلومتر و جگوار L-Pace که 400 کیلومتر را طی می‌کند، برد EQC یک نقطه ضعف برای این خودروی آلمانی محسوب می‌شود. درضمن شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت EQC برابر با 4.9 ثانیه اعلام شده است که باز نسبت به مدل ایکس عملکرد ضعیف‌تری دارد.

اولین خودروی تمام الکتریکی مرسدس‌بنز با نام EQC معرفی شد

طراحی EQC را پیش از این در هیچ خودروی مرسدسی ندیده بودیم. نمای کنار و عقب این مرسدس طراحی ساده‌ای دارد و در نمای جلو طراحی جدیدی را از مرسدس شاهد هستیم. البته نمی‌توانیم بگوییم که این طرح کاملا برای ما غریب است؛ چرا که در سال 2016 در کانسپت EQ چیزی مشابه این طراحی را دیده بودیم.

اولین خودروی تمام الکتریکی مرسدس‌بنز با نام EQC معرفی شد

با اینکه همچون تسلا مدل ایکس می‌شد جلوپنجره خاصی برای این ماشین در نظر نگرفت، اما طراح EQC می‌گوید که خودرو به این دماغه نیاز دارد تا طراحی آن غیر طبیعی جلوه نکند. این جلوپنجره با خط‌های افقی و نشان سه پر در مرکز آن، مهم‌ترین چیزی است که اصالت مرسدس را به رخ می‌کشد.

اولین خودروی تمام الکتریکی مرسدس‌بنز با نام EQC معرفی شد

به مانند خودروهای جدید بنز مانند S کلاس، E کلاس و A کلاس شاهد مانیتوری سراسری بر روی داشبورد خودرو هستیم. EQC طراحی ساده ولی چشم نوازی در داخل خودرو به سرنشینان ارائه می‌کند و در عین حال استفاده از چرم، حس لوکس بودن را نیز منتقل می‌کند.

اولین خودروی تمام الکتریکی مرسدس‌بنز با نام EQC معرفی شد

آلمانی‌ها می‌گویند تا سال 2020 خبری از EQC در خیابان‌ها نیست. با این حساب رقیبانی مانند آئودی E-Tron و پورشه تایکان زودتر از هم وطن خود روانه بازار خواهند شد. با ورود کمپانی‌های بزرگ به زمینه خودروهای الکتریکی، کم‌کم باید شاهد انقلاب خودروهای الکتریکی باشیم.