درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار
درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار

9 نکته مهم برای نوشتن یک متن آگهی جذاب

هدف از طراحی یک آگهی تبلیغاتی جذب هرچه بیشتر مخاطب و افزایش فروش می باشد و متن آگهی تبلیغاتی نقش مهمی در این امر خواهد داشت، این تبلیغات میتواند توسط پیام کوتاه، بنرهای اینترنتی، تراکت و بروشور و حتی وبسایت خود شما مورد استفاده قرار گیرد.
وقتی می خواهید متن آگهی را بنویسید، مکان آرامی را انتخاب کنید مثل زمانی که در یک کافه با دوستتان نشسته‌اید و در حال صحبت کردنید. و دوستتان به شما می‌‌گوید: « از چایی که در محل کارش استفاده می‌شود راضی نیست و از شما می خواهد پیشنهاد بهتر به او کنید »
شما می توانید همان چیزی را در متن آگهی تبلیغاتی بنویسید که در جواب دوستتان می خواهید بگویید.

1. نباید حاشیه بروید بهتر است همان اول متن آگهی تبلیغاتی به موضوع اصلی اشاره کنید.


2. بهتر است در متن آگهی تبلیغاتی کلی گویی نداشته باشید. سعی کنید حرف‌هایتان را با دلیل و مدرک بیان کنید البته با شیوه‌ای دوستانه که خواننده را ترغیب به خواندن کل متن آگهی کنید نه اینکه باعث شود برای خواندن وقت نگذارد و در همان ابتدا از خواندن آگهی صرفه نظر کند. اگر شما در همان ابتدای متن انگیزه‌ی لازم برای خواندن را برای مخاطب ایجاد کنید حتی اگر متن تبلیغاتی طولانی هم باشد ، خواننده ترغیب می شود برای آگاه شدن از تمامی اطلاعات تمام آگهی را بخواند .


3. همیشه در آگهی ها باید گفته هایتان را با دلایل و شواهد واقعی اثبات کنید، برای مثال استفاده از نظرات مشتریان قبلی می تواند تاثیر بسزایی در بازدهی متن آگهی تبلیغاتی شما داشته باشد که این کار حس اعتماد را در خواننده به وجود می‌آورد. استفاده از نظر مشتریان مشهور و بنام ، نتیجه بهتری را در پی خواهد داشت زیرا افراد به استناد نظرات آنها اکتفا می کنند و به سمت آن محصول می روند.


4. یکی دیگر از راه های جذب مشتری از طریق آگهی ، نصیحت کردن مخاطب و یا ارائه یک نوع خدمت است. این نوع تبلیغ ها حدود 75 درصد بیشتر از تبلیغاتی که فقط جهت اطلاع رسانی هستند تاثیر دارند و مدت زمان طولاتی‌تری در ذهن خواننده باقی می ماند.


5. متن آگهی تبلیغاتی را ساده و روان بنویسید و چندبار آن را بازخوانی کنید تا اینکه مطمئن شوید هیچ ایراد دستور زبانی ندارد. برای اینکه حواس خواننده پرت نشود باید به زبان عامه‌ی مردم نزدیک باشد در این صورت بر روی موضوع تمرکز بیشتری خواهند داشت.


6. تعریف ها و توضیحات بیهوده و اضافی ممنوع! هرگاه دیدید که در متن آگهی تبلیغاتی در مورد موضوع به خصوصی توضیحات بیش از حد داده می شود باید شک کنید که در همان موضوع ضعف دارد.


7. از به کاربردن کلمات ثقیل خودداری کنید، این موضوع که برخی اعتقاد دارند کلمات باید دهان پر کن باشد بسیار اشتباه است و نتیجه مثبتی به همراه ندارد، زیرا امکان دارد این کلمات برای خوانندگان نامفهوم باشد و این مسئله نیز وجود دارد که شاید کلمه‌ای را نابجا به کار برید و پیام شما در نقطه عکس قرار گیرد.ساده نویسی هنری است که باید با استفاده از آن متن‌های کوتاه ، روشن و قابل درک را خلق کرد.اگر نشانه‌های کم‌سوادی در نگاشتن متن آگهی نمود کند ، نباید هیچ موفقیتی برای آگهی متصور شد و شکست آن حتمی است.


8. هیچ گاه به تصور اینکه در یک رقابت نگارشی شرکت می کنید و به دنبال جایزه هستید ، متنی را برای آگهی خود ننویسید.


9. این موضوع را همواره به یاد داشته باشید که با نوشتن متن آگهی تبلیغاتی شما نباید برای خواننده سرگرمی ایجاد کنید بلکه هدف شما باید معرفی درست و دقیق محصول و ارائه اطلاعات برای جذب هر چه بیشتر خواننده باشد.

رژیم سم‌زدایی چه فایده ای دارد؟

کی از تبلیغات جدید برخی از مراکز چاقی و لاغری، پیروی از «رژیم سم‌زدایی» برای دفع سموم بدن است. شاید این سوال برای خیلی‌ها پیش بیاید که این رژیم چیست؟ دقیقا چه کاری در بدن می‌کند؟ این سموم از کجا می‌آیند و چطور دفع می‌شوند و آیا اصلا رژیمی به نام رژیم سم‌زدایی در سایر نقاط جهان و به صورت علمی وجود دارد یا نه؟ برای پاسخ به این سوالات، با دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی ایران گفت‌وگو کرده‌ایم.
 
 آیا رژیم سم‌زدایی، اعتبار علمی دارد؟
نه، متاسفانه برخی افراد و مراکز رژیم‌درمانی از شرایط خود و ناآگاهی مردم سوءاستفاده می‌کنند و سعی دارند با درج عناوین جدیدی مانند رژیم سم‌زدایی، اقدام به کسب مخاطب و درآمد بیشتری کنند. بهتر است بدانید که اصلا در هیچ منبع علمی‌ای نامی از رژیم سم‌زدایی و کاربرد آن به صورتی که تبلیغ می‌شود، برده نشده و این رژیم در هیچ دانشگاه یا مرکز معتبر علمی و دانشگاهی جهان و ایران تدریس نمی‌شود. خبر بدتر اینکه برخی مراکز اقدام به فروش محصولات گرانقیمتی برای سم‌زدایی از بدن می‌کنند که سلامت این محصولات و تاثیر مثبت یا منفی آنها بر بدن هم کاملا ناشناخته است. علاوه بر این، تبلیغ سم‌زدایی از نقاط خاص بدن مانند کف پا هم وجهه علمی و دانشگاهی ندارد و تمام این تبلیغات، صرفا برای کسب درآمد بیشتر است.
 یعنی امکان تجمع سم در بدن هم وجود ندارد؟
چرا، در بسیاری از موارد، امکان تجمع سموم و آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی در بدن وجود دارد.

 منبع تولید این سموم در بدن چیست؟
هم منابع خوراکی و هم منابع غیرخوراکی. گاهی کار کردن در برخی کارخانه‌ها و استنشاق گازها و بخارهای شیمیایی باعث تجمع سم در بدن می‌شود و گاهی هم مصرف برخی مواد غذایی. به‌طور کلی، ‌امکان تجمع سموم در بدن افرادی که عادت به مصرف مداوم غذاهای بیش از اندازه چرب، دودی، نمک‌سود، سرخ‌کردنی، ‌کنسروها، محصولات دارای مواد نگهدارنده، گوشت‌های فرآوری‌شده و قسمت‌های سوخته و کربنی غذا (مانند بخش‌های سوخته ته‌دیگ، گوشت‌های سرخ یا کبابی قهوه‌ای تیره) دارند، بیشتر از سایر افراد است. از طرف دیگر، مصرف میوه‌ها و سبزی‌هایی که امکان باقی ماندن آلاینده‌های شیمیایی، سموم دفع آفات نباتی یا آلودگی‌های میکروبی در آنها وجود دارد هم احتمال تجمع سم در بدن را افزایش می‌دهد.

توصیه شما برای پیشگیری از تجمع سموم در بدن چیست؟
استفاده از مواد غذایی تازه، سالم، فرایندنشده و دست اول می‌تواند بهترین راه پیشگیری از تجمع سموم در بدن باشد. به عبارت ساده‌تر، دوری هر چه بیشتر از فست‌فودها و‌ غذاهای فرآوری و سرخ‌شده، مهم‌ترین برنامه برای جلوگیری از ورود سم به بدن محسوب می‌شود. یعنی هر چه شیوه غذایی و زندگی ما سالم‌تر باشد، امکان تجمع سم در بدنمان هم پایین‌تر می‌آید. البته منظور ما از این حرف،‌ این نیست که برخی خوراکی‌ها را از برنامه‌ غذایی‌تان حذف کنید. ما می‌توانیم حتی غذاهای چرب،‌ سرخ‌کرده و فرآوری‌شده را هم به ‌صورت محدود و ماهی یکی-دو مرتبه مصرف کنیم و مصرف آنها تنها در صورتی که مداوم و بی‌رویه باشد، می‌تواند باعث تجمع سموم در بدن شود و سلامتمان را به خطر بیندازد.
آیا امکان دفع سموم بدن هم با مصرف غذاهای تازه و سالم مانند میوه‌ها و سبزی‌ها وجود دارد؟
میوه‌ها و سبزی‌های تازه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی هستند اما نمی‌توانند سموم تجمع‌یافته یا تاثیر منفی آنها را بر ارگان‌های حیاتی بدن از بین ببرند. هرچند آنتی‌اکسیدان موجود در میوه‌ها یا سبزی‌های تازه می‌تواند تا حدی تاثیر سموم را کم کند اما به هیچ عنوان آنها را به‌طور کامل از بدن دفع نخواهد کرد یا اثر منفی‌شان را کاملا از بین نخواهد برد.

این سموم در کدام قسمت‌های بدن بیشتر تجمع می‌یابند؟
معمولا ما شاهد تجمع و تخریب بافت سلولی در کبد و کلیه‌ها در اثر تجمع سموم در بدن هستیم. از آنجایی که این 2 ارگان،‌ نقش اساسی در سم‌زدایی از بدن دارند، احتمال تجمع سموم بیش از اندازه‌ای که وارد بدن می‌شوند، در آنها وجود خواهد داشت. زمانی که بافت کبد و کلیه‌ها در اثر تجمع سموم در بدن دچار تخریب سلولی می‌شود، دیگر نمی‌توان با کمک هیچ رژیم غذایی خاصی، این تخریب را برطرف کرد و دوباره بافت کبد و کلیه‌ها را به حالت اولیه خود برگرداند. مصرف خوراکی‌های حاوی آنتی‌اکسیدان مانند میوه‌ها و سبزی‌ها هم تنها تا حدی جلوی این تخریب را می‌گیرد و به ‌هیچ عنوان نمی‌تواند احتمال این تخریب را به‌طور کامل از بین ببرد.
به گفته برخی افراد، مصرف مکمل‌های غذایی هم می‌تواند باعث تجمع سموم در بدن شود. نظر شما در این باره چیست؟
کاملا درست است. به همین دلیل هم ما توصیه اکید بر پرهیز از مصرف خودسرانه مکمل‌های غذایی داریم. به‌طور کلی، بهتر است بدانیم تغذیه، علم تعادل و تناسب است. مثال ساده در این مورد هم مصرف آب است. ما میان خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های مختلف، ساده‌تر از آب نداریم و اگر همین آب را بیش از اندازه مصرف کنیم، باعث ایست قلبی و مرگ خودمان می‌شویم. مکمل‌های غذایی، نوع متراکم‌شده‌ای از ریزمغذی‌ها هستند که اگر بیش از اندازه به بدن برسند، باعث ایجاد مسمومیت می‌شوند.
 مثلا از آنجایی که کمبود آهن و ویتامین ‌D در کشور ما شایع است،‌ خیلی از افراد اقدام به مصرف خودسرانه مکمل آهن یا ویتامین D می‌کنند. افزایش دوز دریافتی این ریزمغذی‌ها می‌تواند مانند سم عمل کند و حتی فرد را از پا دربیاورد. از این رو، افراد مبتلا به کم‌خونی یا کمبود ویتامین D باید به متخصص تغذیه مراجعه کنند و ایشان هم براساس شرایط فردی مراجعان خود،‌ دوز مصرفی مناسبی برای آنها در نظر می‌گیرد.

موادی که موجب نفخ شکم می شوند

افراد بسیاری در آرزوی داشتن شکمی صاف هستند و برای رسیدن به این آرزو، به انواع حرکات ورزشی و رژیم های غذایی متوسل می شوند. با این حال زمانی که به نظر می رسد همه چیز رو به راه است، این امکان وجود دارد که التهاب و ورم ناحیه شکم شما را رنج بدهد و تمام تلاش هایتان را نقش بر آب کند، به طوری که کماکان شلوار به پایتان تنگ و چسبان باشد.
 گاهی چنین التهابات و ورم هایی حاصل تلاش زیاد دستگاه گوارش برای هضم ماده غذایی مصرف شده است؛ این ورم ها عموماً با خوردن مواد غذایی سنگین و دیر هضم شکل می گیرند.
 غذاهای زیادی هستند که هضم شان دشوار است مانند لاکتوز یا قند شیر که در لبنیات یافت می شود.
فودمپ ها از دیگر موادی هستند که موجب بزرگ شدن شکم می شوند. این کربوهیدرات ها توسط روده کوچک قابل هضم شدن نیستند، از این رو وارد روده بزرگ شده و در آنجا توسط باکتری ها تخمیر می شوند که همین امر موجب نفخ و بزرگ شدن شکم می شود.
 اگرچه نخوردن مواد غذایی که در اینجا نام شان را آورده ایم، موجب لاغری شما نمی شود اما در عوض از نفخ و ورم معده جلوگیری کرده و شما را لاغرتر نشان می دهد.
 
لبنیات
 لبنیات از جمله پنیر و شیر هضم معده را دشوار می کند، به خصوص اگر معده شما به لاکتوز حساسیت داشته باشد. لاکتوز نوعی قند طبیعی است که در لبنیات یافت می شود. افرادی که به این ماده حساسیت دارند، آنزیم لازم را برای شکستن این قند ندارند، از این رو دچار نفخ و ورم معده می شوند.
 خوشبختانه گزینه هایی دیگری مانند شیر بادام یا سویا نیز وجود دارد که شما می توانید آن را جایگزین و از این مشکل گوارشی جلوگیری کنید.
 
مواد حاوی سدیم
 طبق آمار گرفته شده، مردم بیش از میزان مورد نیازشان در روز نمک مصرف می کنند. به طور معمول هر فرد باید 2300 میلی گرم در روز نمک مصرف کند که البته این مقدار برای افراد دارای فشار خون بالا، دیابتی و آنهایی که بالای 50 سال سن دارند، به 1500 میلی گرم در روز کاهش پیدا می کند.
 غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده مانند سوپ های آماده، ناگت، کباب لقمه و حتی سبزی های فریزشده حاضری حاوی مقادیر قابل توجهی نمک و سدیم هستند. به همین دلیل باید برچسب شان را پیش از خرید یا مصرف به دقت بخوانید تا متوجه شوید که با یک وعده مصرف آنها، چه مقدار سدیم دریافت خواهید کرد و این سدیم دریافتی را از حجم نمک مصرفی روزانه تان کم کنید. ضمن اینکه حتما باید برندهای مختلف غذاهای آماده را با یکدیگر مقایسه و آنها که سدیم کمتری دارند، خریداری کنید.
 
هندوانه
 هندوانه حاوی فروکتوز است، قندی طبیعی که موجب شیرینی آن می شود. بدن بسیاری از افراد قادر به جذب این ماده نیست، از این رو موجب نفخ معده و بزرگ شدن شکم می شود.

 


حبوبات
 حبوبات شامل لوبیا، نخود فرنگی، عدس و سویا و... حاوی فیبر و پروتئین هستند که برای بدن بسیار مفیدند اما موجب نفخ نیز می شوند.
 از آنجا که حبوبات حاوی فیبرند و بدن قادر به جذب آن نیست، باکتری های روده برای هضم آن دست به کار شده و همین امر نفخ ایجاد می کند. برای جلوگیری از این امر، سعی کنید حبوبات را با غلات مانند برنج یا کینوآ مصرف کنید تا فیبرهایی که قابل هضم نیستند را از میان ببرد.
 
ماست
 زمانی که صحبت از ماست می شود، نوع ماست مصرفی شما اهمیت می یابد. ماست های ساده از این رو که حاوی پروبیوتیک هستند، هضم غذا را راحت تر می کنند. اما اگر از ماست های طعم دار که حاوی مقدار زیادی شکر هستند مصرف می کنید، در واقع میزان تخمیر بدن تان را بالا می برید که همین امر موجب نفخ و ورم معده می شود.
 
نوشیدنی های گازدار
 مهم نیست که شما نوشابه می خورید یا آب گازدار، تمام نوشیدنی های گازدار موجب تورم معده می شوند که دلیل آن هم حباب های موجود در این نوشیدنی هاست.


پیاز
 پیاز حاوی کربوهیدرات هاست، به بیان دیگر فروکتان یا همان کربوهیدراتی که در غلات موجود است. جذب فروکتان نه تنها برای بدن دشوار است بلکه موجب تجمع آب بیشتر و به همان نسبت نفخ معده نیز می شود.
 
پاپکورن
 پاپکورن به دلیل حجمی که دارد، پس از خوردن معده را نیز حجیم تر از قبل می کند. در واقع یک فنجان پاپکورن به اندازه یک توپ تنیس است که برای معده مقدار زیادی است.

 


آدامس های بدون قند
 از آنجا که آدامس های بدون قند حاوی مواد شیرین کننده هستند، موجب تولید گاز و نفخ معده می شوند. به علاوه، جویدن آدامس خود نیز بر این امر شدت می بخشد زیرا هنگام جویدن مدام آدامس، ما هوای زیادی را فرو می بریم که همین امر موجب نفخ معده می شود.
 
سیب
 سیب حاوی 3 ماده ای است که هر کدام موجب نفخ معده می شود: فیبر، فروکتوز و سوربیتول که جزو قندهای طبیعی محسوب می شوند.
 از دیگر میوه های حاوی سوربیول می توان به هلو، گلابی و آلو اشاره کرد.

9 نکته مهم برای نوشتن یک متن آگهی جذاب

هدف از طراحی یک آگهی تبلیغاتی جذب هرچه بیشتر مخاطب و افزایش فروش می باشد و متن آگهی تبلیغاتی نقش مهمی در این امر خواهد داشت، این تبلیغات میتواند توسط پیام کوتاه، بنرهای اینترنتی، تراکت و بروشور و حتی وبسایت خود شما مورد استفاده قرار گیرد.
وقتی می خواهید متن آگهی را بنویسید، مکان آرامی را انتخاب کنید مثل زمانی که در یک کافه با دوستتان نشسته‌اید و در حال صحبت کردنید. و دوستتان به شما می‌‌گوید: « از چایی که در محل کارش استفاده می‌شود راضی نیست و از شما می خواهد پیشنهاد بهتر به او کنید »
شما می توانید همان چیزی را در متن آگهی تبلیغاتی بنویسید که در جواب دوستتان می خواهید بگویید.

1. نباید حاشیه بروید بهتر است همان اول متن آگهی تبلیغاتی به موضوع اصلی اشاره کنید.

2. بهتر است در متن آگهی تبلیغاتی کلی گویی نداشته باشید. سعی کنید حرف‌هایتان را با دلیل و مدرک بیان کنید البته با شیوه‌ای دوستانه که خواننده را ترغیب به خواندن کل متن آگهی کنید نه اینکه باعث شود برای خواندن وقت نگذارد و در همان ابتدا از خواندن آگهی صرفه نظر کند. اگر شما در همان ابتدای متن انگیزه‌ی لازم برای خواندن را برای مخاطب ایجاد کنید حتی اگر متن تبلیغاتی طولانی هم باشد ، خواننده ترغیب می شود برای آگاه شدن از تمامی اطلاعات تمام آگهی را بخواند .

3. همیشه در آگهی ها باید گفته هایتان را با دلایل و شواهد واقعی اثبات کنید، برای مثال استفاده از نظرات مشتریان قبلی می تواند تاثیر بسزایی در بازدهی متن آگهی تبلیغاتی شما داشته باشد که این کار حس اعتماد را در خواننده به وجود می‌آورد. استفاده از نظر مشتریان مشهور و بنام ، نتیجه بهتری را در پی خواهد داشت زیرا افراد به استناد نظرات آنها اکتفا می کنند و به سمت آن محصول می روند.

4. یکی دیگر از راه های جذب مشتری از طریق آگهی ، نصیحت کردن مخاطب و یا ارائه یک نوع خدمت است. این نوع تبلیغ ها حدود 75 درصد بیشتر از تبلیغاتی که فقط جهت اطلاع رسانی هستند تاثیر دارند و مدت زمان طولاتی‌تری در ذهن خواننده باقی می ماند.

5. متن آگهی تبلیغاتی را ساده و روان بنویسید و چندبار آن را بازخوانی کنید تا اینکه مطمئن شوید هیچ ایراد دستور زبانی ندارد. برای اینکه حواس خواننده پرت نشود باید به زبان عامه‌ی مردم نزدیک باشد در این صورت بر روی موضوع تمرکز بیشتری خواهند داشت.

6. تعریف ها و توضیحات بیهوده و اضافی ممنوع! هرگاه دیدید که در متن آگهی تبلیغاتی در مورد موضوع به خصوصی توضیحات بیش از حد داده می شود باید شک کنید که در همان موضوع ضعف دارد.

7. از به کاربردن کلمات ثقیل خودداری کنید، این موضوع که برخی اعتقاد دارند کلمات باید دهان پر کن باشد بسیار اشتباه است و نتیجه مثبتی به همراه ندارد، زیرا امکان دارد این کلمات برای خوانندگان نامفهوم باشد و این مسئله نیز وجود دارد که شاید کلمه‌ای را نابجا به کار برید و پیام شما در نقطه عکس قرار گیرد.ساده نویسی هنری است که باید با استفاده از آن متن‌های کوتاه ، روشن و قابل درک را خلق کرد.اگر نشانه‌های کم‌سوادی در نگاشتن متن آگهی نمود کند ، نباید هیچ موفقیتی برای آگهی متصور شد و شکست آن حتمی است.

8. هیچ گاه به تصور اینکه در یک رقابت نگارشی شرکت می کنید و به دنبال جایزه هستید ، متنی را برای آگهی خود ننویسید.

9. این موضوع را همواره به یاد داشته باشید که با نوشتن متن آگهی تبلیغاتی شما نباید برای خواننده سرگرمی ایجاد کنید بلکه هدف شما باید معرفی درست و دقیق محصول و ارائه اطلاعات برای جذب هر چه بیشتر خواننده باشد.

بازاریابی اینترنتیِ بد، چه پیامدهایی دارد؟

چگونه تلاش‌های ما در بازاریابی اینترنتی می‌تواند اینترنت را به بستری بهتر تبدیل کند؟این روزها همه‌ی بازاریابان به اهمیت استفاده از استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی پی برده‌اند و می‌دانند که برای رشد سریع باید از آن استفاده کنند. اما در کنار رشد شخصی باید به مسائل اجتماعی نیز توجه شود. در این مقاله به بررسی اشتباهات و یا مزایای بازاریابی اینترنتی که نقش مستقیمی بر جامعه دارند، از دیدگاه نویسنده کتاب Disrupted می‌پردازیم.


نگاه به استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی از دیدگاه مشتری
اگر تا به حال نام کتاب Disrupted را شنیده باشید، شاید بدانید این کتاب تجارب نویسنده آن در مورد روند کاری استارت آپ‌ها بر اساس سابقه کاری وی در بخش بازاریابی اینترنتی شرکت HubSpot است و می‌تواند شما را به خوبی از عواقب بازاریابی نامناسب اینترنتی آگاه کند.  در این کتاب، نویسنده شما را متقاعد می‌سازد که امر فروش و بازاریابی بیش از هر کار دیگری به خلاقیت و نوآوری نیاز دارد.
اما در قسمت‌هایی از این کتاب، نویسنده به نقش و تاثیر اینترنت می‌پردازد. قسمت‌هایی که او تجارب خود را در مورد وبلاگ نویسی بیان می‌کند و سپس در مورد اهمیت محتواهای منتشر شده صحبت می‌کند. یا از سوی دیگر در مورد حساب کاربری بازاریابان آنلاین خود که می‌توانند در یک فرآیند اتوماتیک به ارسال پیام به مشتری و ارتباط با او مشغول شوند تا از این طریق توجه و علاقه مشتریان را به محصولات خود جذب کنند.
استانداردهایی که امروزه در دنیای بازاریابی و فروش تعریف شده است، اشتراکات زیادی با کتاب Disrupted دارد. در دنیای امروزی که بازاریابی دهان به دهان و مشتریان راضی نقش مهمی در موفقیت و شکست یک برند در دنیای تجارت ایفا می‌کنند، رهبری نسل‌ها و مشتریان حرف اول را می‌زند؛ منظور از رهبری نسل‌ها و مردم اینست که بتوانید جوری مردم را تحت تاثیر قرار دهید که آن‌ها تمایل داشته باشند به ایمیل‌ها و پیام‌های شخصی شما توجه کرده و در مورد خرید محصولاتتان فکر کنند.
 به عبارت دیگر، وقتی بازاریابی‌ها دهان به دهان باشد، موفقیت یک برند را فقط و فقط دو عامل مشخص می‌کند: میزان فروش و وفاداری مشتریان. در واقع امروزه تنها هدف یک شرکت نباید این باشد که یک مشتری را راضی کند تا پس از بازدید از محصولش آن را خریداری کند، بلکه باید جوری توجه مشتری را جلب کند که او دیگر به خرید این محصول از هیچ شرکت و برند دیگری فکر نکند.
مستقل از نوع کسب و کار شما، بازاریابی اینترنتی و به طور خاص بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ارتباط جمعی نقش مهمی در موفقیت شما دارد. برای موفقیت در این حوزه چند مرحله لازم و ضروری است.
 مرحله اول این‌که شما بتوانید محتواهای جذاب و بسیار زیادی جمع آوری کنید تا بتوانید مشتریان را به صفحات خود جذب کنید. در قدم بعد، باید این محتواها را در قالب تبلیغات جذاب در اختیار مشتری قرار دهید. در قدم آخر باید بتوانید مشتریان را به فالوورهای خود تبدیل سازید تا هم بتوانید آن‌ها را در محتواهایی که در آینده به اشتراک می‌گذارید سهیم سازید هم از آن‌ها کمک بگیرید تا پست‌های شما را لایک کرده و آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند.
اما آیا تا به حال از دید مشتریان خود به بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی و اینترنت نگاه کرده‌اید؟ مسلما دریافت ایمیل‌های مکرر از سوی یک برند برای مشتری جذاب نیست؛ در واقع می‌توان گفت صندوق ورودی ایمیل بسیاری از مشتریان مملوست از ایمیل‌های باز نشده و نخوانده. در مورد پست‌های تبلیغاتی فیس بوک و اینستاگرام نیز وضع به همین منوال است.

اینترنت؛ یک شمشیر دو لبه برای کسب‌وکارها
حقیقت امر اینست که استفاده از  اینترنت برای بازاریابی و تبلیغات یک شمشیر دو لبه است و به ازای بازاریابی نامناسب اینترنتی، شما موقعیت‌های زیادی را از دست خواهید داد. امروزه از طریق اینترنت، هر برند جذاب‌ترین بستر برقراری ارتباط در قرن اخیر را در اختیار دارد: بستری که نه تنها می‌تواند به انتشار محتوا بپردازد، بلکه می‌تواند به صورت آنلاین و در لحظه با مشتریان خود صحبت کند. این بستر به همه مشتریان اجازه می‌دهد صدایشان را به گوش دیگران برسانند. هم‌چنین، به فروشندگان اجازه می‌دهد تا برای ایده‌های خلاقانه خود به دنبال روش مناسب بگردند و در آخر نیز بتوانند از کار خود دفاع کنند.
همان‌طور که بسیاری از نویسندگان و بازاریابان بزرگ نیز به آن اشاره کرده‌اند، اینترنت یکی از شگفت انگیزترین اکتشافات قرن اخیر است که امر بازاریابی و تبلیغات را کاملا دگرگون کرده است. آن‌ها معتقدند امروزه از اینترنت می‌توان برای ساخت تبلیغات به گونه‌ای استفاده کرد که بتوانند محتواهای ارزشمند را با مشتری به اشتراک گذاشت.
اما استفاده از اینترنت نیز مشکلات خاص خود را دارد و هر شرکت و برند باید از عواقب بازاریابی نامناسب اینترنتی نیز آگاه باشد.
ابتدا از دید صاحبان کسب و کار به این موضوع نگاه کنیم. امروزه هر برند از تعداد کاربرانی که از اینترنت استفاده می‌کنند، آگاه است و قصد دارد با جلب توجه این کاربران برای برند خود به دنیال شهرت و محبوبیت باشد. اما چالشی که در این میان است اینست که کدام برند حاضر است هزینه بیش‌تری برای درست رفتار کردن در دنیای تبلیغات آنلاین بپردازد؟ اگر به محتواهای منتشر شده نگاه کنیم درمی‌یابیم همه این محتواها، محتواهای ارزشمند و با کیفیت نیستند و نکته مهم‌تر آن که اگر چه ارتقا سطح مطالب می‌تواند به موفقیت برخی از برندها کمک کند، اما برندها و شرکت‌های زیادی نیز هستند که حتی با انتشار محتواهای نه چندان غنی و مرتبط در حال رشد و موفق شدن هستند.
اگر می‌توانستیم از مدل‌های دینامیک بازاریابی برای ارزیابی میزان تاثیر محتواهای مفید بر روی موفقیت یک برند استفاده کنیم، حل این معادله آسان‌تر می‌شد.

اما برخی معتقدند انتشار مطالب مفید، حتی اگر هزینه بیش‌تری را به شرکت تحمیل کند و مخاطبان کم‌تری را نیز شامل شود، در درازمدت بر روی موفقیت شرکت تاثیرگذار خواهد بود.
با این حال، امروزه بیش‌تر شرکت‌هایی که محتواهای ارزشمند منتشر می‌کنند، شرکت‌های جدید رسانه‌ای هستند که از این طریق می‌خواهند به حذب مخاطب بپردازند و ارزش‌های شرکت خود را به دیگران معرفی کنند؛ حتی اگر این کار از نظر افزایش میزان فروش برای آن‌ها سودی نداشته باشد.
حال به سراغ روی دیگر قضیه می‌رویم. شما یک مشتری هستید که از طریق تبلیغی که در اینترنت با آن مواجه شده‌اید، به سایت یک شرکت رفته‌اید. آیا تمام موضوع همین است؟ مسلما خیر. این تنها قدم اول است که یک برند بتواند از طریق تبلیغات مشتری را به سایت خود هدایت کند. قدم بعد اینست که بتوانید در حدی توجه مشتری را جلب کنید که وی حاضر شود یا صفحه شرکت شما را دنبال کند یا اطلاعاتی نظیر ایمیل خود را با شما به اشتراک بگذارد تا بتوانید این ارتباط را با او حفظ کنید. اگر مشتری صرفا نیم نگاهی به سایت شما انداخته و سپس بدون خرید محصول یا اظهار تمایل برای برقراری ارتباط با شما صفحه را ترک کند، موفقیتی کسب نکرده‌اید.
و در نهایت از همه مهم‌تر این که به این موضوع فکر کنید که شاید شما مجبور باشید برای محتواهای خود هزینه پرداخت کنید. در واقع تا زمانی که بازاریابان از پرداخت هزینه برای انتشار محتواهای مفید طفره می‌روند، نمی‌توان به این حجم از مطالب بی کیفیت در اینترنت ایراد گرفت.
محتوای باکیفیت هزینه دارد و این هزینه را باید شما مستقیم یا غیرمستقیم بپردازید. برای این که محتواهای تاثیرگذار داشته باشید تنها کافیست در انتشار محتوا سلیقه مخاطب را در نظر گرفته و صرفا از کپی کردن محتوا بپرهیزید.
برای این که از اینترنت به عنوان یک ابزار قدرتمند استفاده کنید، این سوال از خودتان بپرسید: چگونه تلاش‌های ما در زمینه بازاریابی اینترنتی می‌تواند اینترنت را به بستری بهتر و نه بدتر تبدیل کند؟ تولید محتواهایی که به مشتری اطلاعات یا دید بدهد بدون شک نقطه شروع است. قدم بعد استفاده از متخصصان بازاریابی اینترنتی برای تاثیرگذاری بیش‌تر است. فراموش نکنید اینترنت شمشیر دولبه است، پس در انتخاب استراتژی‌های مناسب بازاریابی اینترنتی دقت کنید.