این روزها که بحث حریم شخصی و حفاظت از اطلاعات خصوصی کاربران در شبکههای اجتماعی و پیامرسانها بالا گرفته است، آگاهی از تعداد اپلیکیشنهای پیامرسان رمزنگاری شده با ضریب امنیت بالا مفید و کاربردی محسوب میشود.
این گزارش به بررسی مختصری درباره معروفترین اپلیکیشنهای پیامرسان امن با قابلیت رمزنگاری پیشرفته میپردازد. فهرست زیر به مجموعه پیامرسانهای امن و رمزنگاری شدهای اشاره دارد که در جهان به خاطر حفظ حریم شخصی کاربران مشهور و محبوب شدهاند:
۱. سیگنال ( Signal)
اپلیکیشن پیامرسان سیگنال که برای نخستین به منظور در دسترس قرار گرفتن عموم مردم و کاربران در سال ۲۰۱۴ میلادی توسعه و منتشر شد، همواره بعنوان یکی از امنترین پیامرسان های جهان نامیده میشود. دلیل امن بودن این پیامرسان آن است که از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته بهرهمند است و مکالمات صوتی و تصویری و همچنین پیام های متنی کاربران در پلتفرم اپلیکیشن سیگنال به صورت کاملا محرمانه و خصوصی باقی خواهد ماند. این بدان معناست که هیچ نهاد امنیتی، اطلاعاتی و دولتی در هیچ کشوری نمی تواند اطلاعات خصوصی کاربران را رصد و به آنها دسترسی پیدا کند.
اپلیکیشن سیگنال را که بسیاری از کارشناسان، برادر دو قلوی پیامرسان تلگرام معرفی میکنند، ظاهر و قابلیتهای مشابهی با تلگرام دارد. نرمافزار سیگنال قابلیت نصب برروی سیستم عامل ویندوز رایانه و همچنین از طریق وب (مرورگر کروم) را نیز داراست. این پیامرسان که در جایگاه نخست پیامرسانهای امن جهان جای گرفته است، تجربه لذت بخشی را برای کاربرانش به ارمغان میآورد.
۲. واتس اپ ( whatsapp )
اپلیکیشن پیامرسان واتس اپ که یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین پیامرسانهای جهان است، نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی میکند و از پروتکلهای پیشرفتهای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.
این اپلیکیشن که برای تمامی سیستمهای عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.
شرکت فیسبوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتساپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیتهای جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیامرسان محبوب بوده است .طبق تازهترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیامرسان واتس اپ هم اکنون میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.
۳. تلگرام ( telegram )
اپلیکیشن پیامرسان تلگرام هم که در سالهای اخیر از محبوبیت و استقبال بینظیری از سوی کاربران بهرهمند شده است، از سرعت و امنیت بالایی برخوردار است و علاوه بر پروتکل های رمزنگاری پیشرفته یا end-to-end encryption از قابلیت دیگری همچون مکالمه محرمانه ( secret chat) برخوردار است.
تلگرام در ماههای گذشته، به علت عدم همکاری با کشورهایی همچون دولت روسیه برای انتقال سرورهایش به این کشور و همچنین تحویل اطلاعات شخصی کاربرانش به نهادهای اطلاعاتی، متحمل جریمههای هنگفت و تهدید به فیلترینگ شده است. طبق آخرین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیامرسان تلگرام میزبان بالغ بر ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بوده است.
۴. تریما (Threema)
اپلیکیشن پیامرسان تریما که رتبه سومین پیام رسان امن در جهان را از آنِ خود کرده است، تاکنون بیش از یک میلیون بار از فروشگاههای اینترنتی اپ استور اپل و پلی استور گوگل دانلود و نصب شده است. البته لازم به ذکر است که این پیامرسان با سایر اپلیکیشنهای مشابه خود در یک امر متمایز است و آن هم پولی بودن آن است. تریما با قیمت ۲.۹۹ دلار آمریکا قابل دانلود و استفاده کاربران است و برای آنها درگاه امنی را به ارمغان میآورد.
بنابر ادعای این پیامرسان، تمامی امکانات لازم برای جلوگیری از دسترسی هکرها و نهادهای اطلاعاتی و به طور خلاصه نفوذ هرگونه شخص ثالثی به حریم شخصی کاربران فراهم آورده شده است. این اپلیکیشن نیز از قابلیت end-to-end encryption بهرهمند است و تمامی پیامهای متنی و صوتی بلافاصله پس از ارسال به مخاطب، از حافظه سرورهای این پیامرسان حذف می شوند.
۵. ویکر می (Wickr Me)
این پیامرسان نیز همانند موارد پیشین، از قابلیت end-to-end encryption یا رمزنگاری پیشرفته برخوردار است و از دو سیستم عامل اندروید و iOS پشتیبانی میکند. کاربران از طریق این پیامرسان قادر خواهند بود تصاویر، ویدیو و پیامهای متنی کاملا خصوصی و محرمانهای بفرستند و خیالشان از امنیت آن راحت باشد.
۶. سایلنس ( Silence )
یکی دیگر از پیامرسانهای امنی که در این رتبه بندی جای گرفته است، نرم افزار ارسال پیام سایلنس ( Silence ) نام دارد که از قابلیت encryption یا رمزنگاری پیشرفته برخوردار است.
سایلنس که در هر دو سیستم عامل اندروید و IOS وجود دارد، تنها یک پلتفرم ارسال پیام متنی یا SMS است که نیاز به اتصال به شبکه جهانی اینترنت وای فای یا دیتا ندارد. همچنین کاربران نیاز به ثبت نام و لاگین در این اپلیکیشن ندارند. اپلیکیشن سایلنس به صورت کاملا رایگان قابل دسترسی کاربران است و تجربه امنی برای ارسال پیامهای متنی را برایتان فراهم می کند.
۷. وایبر ( Viber )
اپلیکیشن پیامرسان وایبر که در سال ۲۰۱۲ میلادی برای نخستین بار پا به عرصه پیامرسانهای جهان گذاشت، در آخرین بهروزرسانیهایش قابلیت end-to-end encryption یا رمزنگاری پیشرفته را به خود افزود و بدین ترتیب، محبوبیت خود را در میان کاربران افزایش داد. این پیامرسان برروی تمامی سیستمهای عامل اندروید، مک، ویندوز و iOS قابل اجرا و دسترسی است.
۸. داست (Dust)
در نهایت، به آخرین اپلیکیشن پیامرسانی میرسیم که رتبه هشتم این فهرست و ردهبندی را به خود اختصاص داده است. این اپلیکیشن نیز همانند رقیبان خود از قابلیت end-to-end encryption یا رمزنگاری پیشرفته بهرهمند است. پیامهای رد و بدل شده در این پیامرسان، به هیچ عنوان برروی حافظه سرورهای آن باقی نمیمانند و بلافاصله لحظاتی پس از دریافت پیام توسط مخاطب موردنظر، برای همیشه پاک میشوند.
از روزهای ابتدایی ساخت و نشر بازی های رایانه ای، بازی دو نفره بخش جدایی ناپذیر بازی های ویدئویی بوده است اما با پیشرفت این صنعت و ظهور بازی های تک نفره بسیار خوش ساخت و بعد از آن استفاده از اینترنت برای بازی های آنلاین، بازی های چند نفره که بر روی یک دستگاه انجام می شدند به فراموشی سپرده شدند.
شاید اگر بازی های مشهور فیفا و PES را کنار بگذاریم، تعداد بازی های خوب منتشر شده با ویژگی های ذکر شده بالا به تعداد انگشتان دو دست هم نرسد. در این مطلب پنج اثر با قابلیت بازی به صورت آفلاین را برای شما معرفی خواهیم کرد که می توانند تا ساعت های بسیار زیادی شما را سرگرم کنند.
Mortal Kombat X
معرفی کردن سری مورتال کامبت شاید کار بیهوده ای به نظر برسد، بازی که با سبک مبارزه ای منحصر به فرد خودش از سالیان دور جایگاه خاصی در میان گیمرها دارد. اما دهمین نسخه این مجموعه با عرضه روی نسل هشتم کنسول های خانگی بسیاری از گیمرها را شاد کرد زیرا کنسول های نسل جدید از این نظر بسیار ضعیف ظاهر شده اند.
بازی همانند گذشته با دو شخصیت پیگیری می شود که از این طریق می توان به بازی مقابل دوستان پرداخت. ساختار بازی نکات و ریزه کاری های جالبی دارد که گیم پلی را نسبت به گذشته متفاوت کرده، مثل استفاده از قسمت های مختلف برای مبارزه یا پرش با استفاده از قسمت های مختلف صحنه مبارزه، گرافیک عالی، مبارزه های نفس گیر و فاتالیتی های جالب توجه از ویژگی های خاص این بازی است که می تواند بازی با دوستان را بسیار هیجان انگیز کند.
چند ضربه های مختلف و جدید همچنین استفاده دوباره از سیستم ایکس ری مبارزات بازی را بسیار سریع و هیجان انگیز کرده است. شخصیت های قدیمی همچنان در بازی حضور دارند و مورتال کامبت ایکس در معرفی شخصیت های جدید بسیار پر قدرت ظاهر شده است. 14 شخصیت جدید در این بازی وجود دارند که شاید حضور آنها تازگی جدید به بازی های دو نفره ببخشد.
نکته جالب دیگر در این قسمت وجود سه سبک متفاوت برای مبارزه برای هر شخصیت است که طراوت تازه ای به هسته اصلی گیم پلی در این بازی داده است. در هر صورت مورتال کامبت تا چند سال آینده یکی از بهترین انتخاب ها برای مبارزه ای چند نفره در جمع دوستان خواهد بود.
Diablo 3
دیابلو عنوانی بزرگ از ساخته های شرکت بلیزارد، سال های سال است که در کانون توجه گیمرها قرار دارد. دیابلو با استفاده از داستان قوی، اتمسفر بسیار گیرا، گیم پلی هیجان انگیز و درگیر کننده و سیستم بازی چند نفره تا چهار نفر، یکی از بهترین عناوین برای بازی کردن با دوستانی که عاشق بازی های نقش آفرینی هستند به شمار می رود.
دیابلو 3 اولین عنوانی است که کمپانی بلیزارد برای کنسول های خانگی عرضه می کند و بسیار جالب است که تجربه اول آنها به یکی از بهترین عملکردهای ممکن تبدیل شده. بلیزارد توانست با بهینه سازی بازی برای کنترلرهای کنسول ها تجربه بسیار عالی و بی نقصی را ارائه کند که شاید برای گیمرها خم قابل تصور نبود.
سیستم «اینونتوری» و مهارت ها در بازی به صورتی تعبیه و بهینه سازی شده است که گیمرها حتی برای ثانیه ای حسرت استفاده از موس و کیبورد را نداشته باشند. گیمرها می توانند به صورت چهار نفره یا کمتر قسمت داستانی بازی را به اتمام برسانند و بعد از آن به گشت و گذار در قسمت ماجراجویی بپردازند و با انجام دادن ماموریت های متفاوت و تقریبا تکرار نشدنی، تجربه ای ناب و متفاوت را داشته باشند. در قسمت ماجراجویی ماموریت ها و ویژگی های بسیار زیادی وجود دارد که گیمرها می توانند بعد از پایان قسمت داستانی ساعت های متمادی با آنها مشغول باشند.
Rocket League
نام این عنوان شاید کمی منحرف کننده به نظر برسد و گیمر انتظار یک شبیه ساز راکت یا فضاپیما را داشته باشد اما جالب است بدانید که عنوان راکت لیگ، یک نوع شبیه ساز فوتبال است که با ماشین ها بازی می شود! هیجان این بازی تا حد بسیار زیادی بالا و اعتیاد به آن نیز به همان نسبت بالا است.
اگر با دوستان خود به دنبال بازی سرشار از خنده و صحنه های هیجان انگیز می گردید و وقت زیادی برای بازی کردن ندارید، شاید راکت لیگ بهترین بازی برای شما باشد. بازی های چند دقیقه ای و کوتاه و پر از آدرنالین! بازی در محیطی همچون زمین فوتبال پیگیری می شود با این تفاوت که گیمرها باید از ماشین برای بازی استفاده کنند! ورزشگاه های بازی با سقف بسته پیگیری می شوند و گیمر می تواند با سرعت زیاد بر روی دیوارها یا سقف بازی خود را ادامه دهد و با هر روش ممکن توپ را به دروازه برساند.
Borderlands
«بوردرلندز» نام آشنایی برای گیمرهایی است که نسل گذشته ساعت های متمادی را با دوستان خود به این بازی اول شخص شوتر با المان های نقش آفرینی پرداختند. کلکسیون هندسام شامل نسخه دوم و «پری سیکوئل» است که بهار امسال برای کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شد. دو نسخه بازی در یک دیسک همراه با تمامی محتواهای قابل دانلود به فروش می رسد.
شاید خیلی از گیمرها به خاطر ترافیک بازی های بزرگ در سال های گذشته موفق به انجام عنوان خوبی مثل بوردر لندز نشده باشند که الان بهترین زمان برای بازی کردن با دوستان و لذت بردن است. قسمت داستانی بازی با توجه به ساختار چهار شخصیتی امکان بازی به صورت چند نفره را برای گیمرها فراهم کرده است و این نکته می تواند این بازی منحصر به فرد رابه انتخابی بسیار ارزشمند تبدیل کند.
داستان بازی در دنیایی تخیلی رخ می دهد که شخصیت های بازی بعد از کش و قوس های اوایل بازی با پیوستن به گروهی تحت عنوان کیمسون رایدرز به دنبال نابود کردن شخصیتی به نام هندسام جک هستند. اما در قسمت گیم پلی بوردرلنز توانسته است با ترکیب سرعت و لذت یک اول شخص شوتر در کنار المان های نقش آفرینی که ظرافت و لطافت خاصی به بازی می دهد، فرمولی بسیار نادر به بازار ارائه دهد که بازی کردن آن با دوستان، لذت آن را چند برابر می کند.
یک برند چیزی فراتر از لوگو یا جلوههای بصری است و ساختن برندی قدرتمند اگر مهمتر نباشد، حداقل معادل با ارائه خدمت یا سرویسی ارزشمند است. در بازار پر تاب و تنش امروز، درکنکردن هدف، مشتری و خواستهها توانایی شما را در ایجاد کسبوکاری موفق، بهویژه اگر میخواهید نخستین تجارت خود را کلید بزنید، به خطر خواهد انداخت. گمکردن راه در میانه استراتژیهایی پیچیده هم بهآسانی اتفاق میافتد، اما اگر عناصر هستهای موفقیت را در تیررس خود داشته باشید، آنگاه ایجاد یک برند موفق دستیافتنی خواهد بود. اعضای شورای مشورتی مجله «فوربس» این عناصر را برای ایجاد یک برند موفق معرفی کردهاند.
اهرم گواهی اقتصادی: ما در دنیایی زندگی میکنم که دیگر آنچه شما درباره خودتان میگویید معیار قضاوت نیست. بهجای آن، مردم در اولین قدم در دنیای آنلاین درباره شما تحقیق میکنند و اینجاست که گواهیهای اقتصادی و تاییدشدن از سوی دیگران میتواند کارساز باشد. مردم با نظرات دیگران تحتتاثیر قرار میگیرند و به این ترتیب، احساس میکنند خرید آنها آگاهانهتر انجام میشود. آیا میخواهید برندی موفق بسازید؟ اهرم گواهی اقتصادی را فعال کنید و جامعهای داشته باشید که مزیتهای برند شما را تایید میکنند و علاقه خود به برندتان را در بازار آنلاین به اشتراک میگذارند.
ایجاد جاذبه حسی: یک کلید در ساخت برندی موفق، ایجاد جذابیت قابل احساس است. این مسئله با برقراری ارتباط میان محصول یا خدمت شما و احساسات مشتری ممکن خواهد شد. وقتی که خواستهها و دلمشغولیهای جمعیت هدف را درک کنیم، میتوانیم برندی دارای شخصیت ایجاد کنیم که نشان دهد محصول ما میتواند به نحوی به مشتری کمک کند تا به علایق و خواستههای خود دسترسی پیدا کند. در اصل، بیشتر تصمیمها برای خرید یک محصول بیشتر احساسی است تا منطقی.
تمرکز روی تولید ارزش برای دیگران: مردم بهندرت آنچه را شما میگویید یا انجام میدهید به خاطر میسپارند، اما احساسی که شما در آنها به وجود میآورید در خاطرشان میماند. اعتماد مهمترین ارز و منبعی است که در قرن21 اعتبار شما را میسازد. فردی که میخواهد برای حصول یا خدمت شما پول پرداخت کند باید هوشمندی، شخصیت و تجربیات دست اول شما را درک کند. این اصلی قدیمی در برندسازی است؛ برای دیگران سهبار تولید ارزش کنید، پیش از آنکه در عوض چیزی از او بخواهید. اگر سرویس شما خاص و منحصربهفرد باشد، برند شما خودبهخود بهسمت موفقیت خواهد رفت.
از گفتوگوی درونی مشتریان خود بهره ببرید: اینجا بحث چشمانداز است. ما ناخودآگاه تمایل داریم که از لغات بازاریابی برای تعریف از برندمان استفاده کنید. هدف از این کار در سر میز یک شام کاری چیست؟ آیا کلماتی مانند تراز همکاری یا مشارکت برای هر مشتری معنی دارد؟ این کلمات کلیشهای را کنار بگذارید. کلمات خاص برندتان را بشناسید، زبان برندتان را پیدا کنید و آن را به زبانی تبدیل کرده که برای مشتری مفهوم باشد و علایق او را برانگیزد.
به یک ویژگی خاص شناخته شوید: پیام خود را مشخص و براساس یک چشمانداز ارائه کنید؛ برای مثال، وقتی شما میگویید که محصول ما برای مردان و زنان است پیامتان بهمراتب قدرت کمتری دارد. وقتی که خیلی مشخص اعلام میکنید این محصول برای زنان بالای40 است که زمانی نیروی کار محسوب میشدند و امروز مادرانی خانهدار هستند. مشخصبودن و داشتن یک ویژگی خاص باعث میشود برند و محصول شما در خاطر بماند.
مشتری ایدآل خود را شناسایی و هدفگذاری کنید: برای داشتن یک برند تجاری موفق نیاز است که از گراف جمعیت هدف خود آگاه باشید، آن را بشناسید و برای آن برنامهریزی کنید. بهترین راه برای شناخت مشتری ایدئال این است که این مشتری و کاراکترهای شخصیتی او را با جزئیات بسیار بالا برای خود متصور شوید. جغرافیای منطقه، سن و سال، وضعیت تاهل، برنامههای تلویزیونی موردعلاقه، اهداف، وضعیت آنلاین، میزان تحصیلات، ترسها، رویاها، نقاط ضعف، نفرتها و علایق مشتری و دیگر چیزهایی از این دست باید برای شما روشن و شفاف باشد. وقتی که بدانید مشتری ایدئال شما کیست آنگاه میتوانید پیامی را صادر کنید که بهطور مشخص و واضح این مشتری را مخاطب خود قرار دهد.
برقراری تداوم: یک برند وعدهای است که براساس توانایی و تجربه شما داده میشود و مستقیما به مسئله اعتمادسازی بازمیگردد. اگر بهدنبال ساختن برندی موفق هستید، در ابتدا باید از شخصیت برندتان شفاف و آگاه باشید. مهمترین مسائل و الفبای برند شما چیست؟ مشخصههای رفتاری و ویژگیهای تجاری شما چه هستند؟ پس از پاسخدادن به این سوالات اطمینان حاصل کنید که هر تعاملی که با مشتری برقرار میکنید براساس این الفباست. ایجاد تداوم باعث افزایش اعتماد و پایستگی برند تجاری میشود.
درک کنید که برندسازی تنها به موقعیت ربط ندارد: این دیدگاه را که برندسازی تنها موقعیت است رها کنید. برند شما مجموع تجربیاتی است که مردم از محصول یا خدماتتان دارند. این تجربیات ورای هویت بصری و پیامهای بازرگانی عمل میکنند؛ البته که باید پیام خود را برسانید، اما باید بهدنبال راههای دیگری هم باشید که مردم را تهییج میکند تا از شما حمایت کنند. هر تماسی با مشتری و هر باری که محصول یا خدمت شما به کار گرفته میشود فرصتی است برای اینکه مشتری خود را راضی کرده و احساس بهتری در او ایجاد کنید؛ آنگاه مشتری هرگز برند شما را ترک نمیکند و علاوهبر این، مشتریان دیگری نیز برای شما به ارمغان خواهد آورد.
نقاط تقاطع را پیدا کنید: یک برند موفق تقاطعی است میان آنچه شما دوست دارید، چیزی که در خبره هستید و چیزی که دیگران میخواهند و نیاز دارند. اگر شما عاشق کاری هستید که انجام میدهید، اما دیگران به آن نیازی ندارند؛ پس کاری که انجام میدهید تنها سرگرمی است. برای ساخت برند، آنچه ارائه میدهید باید عمیقا موردنیاز مخاطبان باشد. اگر چنین برندی را بهطور مداوم ارائه بدهید برند شما به موفقیت خواهد رسید.
برند خود را ارائه دهید و کارزار موفقی به راه بیندازید: شما به بلاگی برای گسترش برند تجاری خود احتیاج دارید. این روزها همه به لینکدین روی آوردهاند و از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند، اما داشتن محیطی در فضای مجازی که مخصوص به خودتان باشد میتواند تفاوت برندتان را رقم بزند.
معتبر باشید: سعی نکنید چیزی باشید که نیستید. اگر بخواهید ادای چیزی را دربیاورید، دیگران آن را خواهند دید، اما اگر چیزی که هستید باشید اعتمادبهنفس خود را نشان خواهید دید. چیزی که هستید باشید و به این ترتیب، اگر هم مشتری جذب کنید، خیالتان راحت است که آنها جذب خود شما شدهاند. مطمئن شوید هرجا که برندتان را ارائه میکنید، انعکاسی از واقعیت شما باشد.
تقلید نکنید: سعی نکنید تقلیدی از برندهای معروف و بزرگ باشید. سعی کنید هویت مشخص خودتان را حک کنید. در حقیقت، سازمانهای مستقل میتوانند وضعیت خودشان را برای جذب مشتریانی که بهدنبال کالایی بااصالتتر و معتبرتر هستند، ارتقا بخشند.
خلاق باشید و شجاعانه بر چیزی که باور دارید پافشاری کنید: برندهای بزرگ و معروف ازسوی عوامل مختلف مقررات و قوانین اداری تا حدی محدود میشوند و این موضوع از منعطفبودن و واکنش نشاندادن به نیازهای متفاوت مشتریان جلوگیری میکند. سعی کنید خلاق باشید و راهی برای عبور از این موانع پیدا کنید.برندینگ آیندهای جذاب و متغیر خواهد داشت. با اهمیتدادن و ازسربازنکردن مشتری به او احترام بگذارید. چالشسازی کنید و اجازه دهید مشتریان خودشان برای کشف برند شما قدم بردارند. این یک راه مناسب برای کسانی است که علاقه دارند دانستههای خود را با دیگران در میان بگذارند.