درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار
درج  آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

درج آگهی رایگان و تبلیغات اینترنتی

اَگهی و تبلیغات رایگان کسب و کار

چگونه در تصمیمات سال جدید شکست نخوریم؟

اگر تصمیم گرفته اید در سال جدید تغییرات کوچکی در کارها و برنامه های روزانه تان ایجاد کنید و در آن ها با شکست مواجه نشوید نکاتی که در این مطلب اشاره شده است را به کار ببرید.

چگونه در تصمیمات سال جدید شکست نخوریم؟

اگر واقعا به دنبال تغییر هستید تصمیمات جدید بگیرید

به این فکر کنید که چرا می خواهید برنامه های جدیدی را امتحان کنید. آیا فقط می خواهید کاری انجام داده باشید؟ آیا می خواهید از دیگران عقب نمانده باشید؟ یا این که از وضعیت کنونی خسته شده اید و دلتان تغییر واقعی می خواهد؟ آخرین مورد دلیل قانع کننده ای برای برنامه ریزی های جدید و ایجاد تغییرات در سبک زندگی است. تنها زمانی باید برنامه های جدیدی را به زندگی خود بیاوریم که تغییر مسئله مهمی برایمان باشد. تغییرات طولانی مدت زمانی اتفاق می افتند که خود انگیزشی باشند و ریشه در افکار مثبت داشته باشند.

باید یک هدف خاص انتخاب کنید. به عنوان مثال نگویید “می خواهم بیشتر ورزش کنم” بگویید “می خواهم ۳ بار در هفته نیم ساعت دوچرخه سواری کنم” اگر فعالیت های قابل اندازه گیری را وارد برنامه های روزانه خود کنید احتمال موفقیت تان بیشتر است.

یکی از دلایلی که باعث می شود در تصمیمات سال جدید با شکست مواجه شوید این است که دائم رجزخوانی می کنید که نمی توانید جلوی وسوسه های تان را بگیرید. تا زمانی که نخواهید نمی توانید تغییر کنید.

بدون هیچ عذر و بهانه ای به وعده خود در طول یک ماه عمل کنید

همه کارهایی که از روی عادت انجام می دهیم (مثل رانندگی کردن، شستن دست ها، تایپ کردن، انتخاب مسیر مدرسه) وظایفی هستند که در طول زمان به طبیعت ثانی تبدیل شده اند یا ملکه ذهنمان شده اند و نیازی به ذهن هوشیارمان ندارند. ذهن و بدن از این عادت های روزانه یاد می گیرند که کارها را پیش بینی کنند. به همین دلیل است که باید در رژیم جدیدی که می گیریم ثابت قدم باشیم.

یک ماه برای اخت گرفتن با یک برنامه جدید کافی است. اگر بعد از یک ماه به این نتیجه رسیدید که این برنامه را دوست ندارید آن را برای ماه بعد فراموش کنید و در ماه جدید شانس مبارزه جدیدی را به خودتان بدهید.

خوب را جایگزین بد کنید

می دانید که برای متوقف کردن گریه بچه ها باید حواسشان را با چیزی پرت کرد. ذهن و جسم هم وقتی می خواهند یک عادت جدید و یا یک برنامه جدید را امتحان کنند همینطور هستند. به عنوان مثال به جای این که سراغ پاکت سیگار بروید آب نبات چوبی بخورید. آب نبات چوبی حس مثبت و سرگرم کننده ای به شما می دهد و حواستان را پرت می کند.

اگر برای سال جدید خواهان تغییرات هستید آن را فقط برای خودتان انجام دهید در غیر اینصورت ارزش زحمت دادن به خودتان را ندارد.

چگونه یک ماشین دست دوم بدون عیب و ایراد بخریم؟

از اونجایی که خرید خودرو صفر در سال های اخیر هزینه زیادی دارد و چندان به صرفه نیست بازار خرید و فروش ماشین دست دوم مدت هاست گرم و پررونق است. اما این نوع معاملات همیشه اما و اگرهایی هم به همراه دارد و برای ضرر نکردن در این داد و ستد حتما باید اطلاعات کافی درباره ریزه کاری های آن داشته باشید تا بعدا خدای نکرده از خرید یا فروش تان پشیمان نشوید!

امروز در این مقاله با 1اشاره همراه باشید تا چند نکته ضروری درباره خرید ماشین دست دوم را با هم بررسی کنیم.

هنگامی که برای بازدید ماشین دست دوم می روید باید تمام بدنه آن را با آهنربا بررسی کنید تا متوجه قسمت های رنگ و صافکاری شده آن بشوید.

کفی های ماشین را بردارید و زیر آن را ببنید. اگر زنگ زدگی مشاهده کردید بدانید که حتما آب به داخل ماشین وارد می شود. علاوه بر این روکش صندلی ها را هم برای پیدا کردن پارگی ها بررسی کنید.

قفل های در و پنجره؛ صندوق عقب و کاپوت را امتحان کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید؛ همین طور جاهایی را که آب از آن بیرون می آید را ببینید و یادتان باشد اگر مشکل از شیلنگ آب باشد چندان هزینه ای برایتان ندارد اما اگر مشکل مربوط به رادیاتور باشد باید تعویض شود و همین کار هزینه بسیار زیادی برای تان در بر خواهد داشت.

کیلومتر شمار را حتما بررسی کنید و یادتان باشد که راننده عادی و کسی که قبلا مالک خودرو بوده است معمولا می تواند در سال ۱۲ هزار کیلومتر براند. پس این عدد را هنگام بررسی کارکرد خودرو در نظر داشته باشید.

برای بررسی و امتحان سیستم تعلیق ماشین به هر جای آن به طور عمودی فشار زیادی وارد کنید اگر ماشین به شکل اولیه برگشت مشکلی نیست ولی اگر ماشین شروع به لرزش کرد سیستم تعلیق خودرو باید تعمیر شود

حواستان به تمیزی بیش از حد و غیر معمول زیر درپوش موتور باشد که نشان دهنده تعمیر موتور است همینطور لحیم کاری تازه. مراقب دود آبی که از اگزوز خارح می شود باشید چون به این معنی است که باید کاربراتور را تعویض کنید همچنین اگر هنگامی درپوش کارتر را برمی دارید تا جایی که از روغن پر شود و مشاهده می کنید که در آن بخار با دود وجود دارد بدانید که باید موتور را تعویض کنید.

ترمزها را هم امتجان کنید و یادتان باشد که نباید مجبور باشید آن را تا آخر بگیرید و یا هنگامی که ترمز گرفته اید ماشین دست دوم نباید به طرفین متمایل شود. در آخر هر سر و صدای غیر عادی که شنیدید آن را به دقت بررسی کنید و علت را جویا شوید همچنین به یکبار دیدن ماشین بسنده نکنید و همانطور که قبلا هم گفته بودیم هنگام شب برای دیدن و خرید ماشین دست دوم نروید

مقایسه سدان های بزرگ نیمه لوکس

سدان های بزرگ و نیمه لوکس آسیایی یک دوره در کانون توجه خریداران خودروهای وارداتی بودند. البته هنوز هم این خودروها طرفداران خاص خود را دارند، اما با حذف چند گزینه از بازار ایران، تنوع شان اندکی نسبت به قبل کمتر شده است. اما اگر طرفدار چنین خودروهایی هستید و کابین جادار و بزرگ و امکانات متنوع در اولویت های شما قرار دارد، انتخاب انواع کار کرده این سدان ها در بازار دست دوم از انواع سالم و با قیمت معقول می تواند راهی مناسب پیش روی تان باشد.

هیوندای سوناتا YF، کیا اپتیما، تویوتا کمری و نیسان تیانا از سدان های بزرگ نیمه لوکسی هستند که می توانید در بازار دست دوم سراغ شان بروید و از راندن خودرویی بزرگ و خانوادگی خصوصا در سفرهای برون شهری به مدد آنها لذت ببرید. در این مقایسه این 4 سدان شرقی سگمنت متوسط یا D را مقابل یکدیگر قرار داده ایم تا بتوانیم راهنمای خوبی برای علاقه مندان به خرید خودروهایی در این کلاس قیمت و بدنه باشیم. این رقابت املا آسیایی جذاب میان هیوندای، کیا، نیسان و تویوتا را از دست ندهید.

هیوندای سوناتا YF

سال 2009 و نمایشگاه خودرو لس آنجلس نقطه عطفی در زندگی سوناتا به شمار می آید. هیوندای در این رویداد خودرویی ششمین نسل سوناتا را با کد YF معرفی کرد. رشد ابعاد YF نسبت به مدل قبلی و کوتاه شدن ارتفاع آن باعث شد بزرگ تر و عضلانی تر از قبل به نظر برسد. همچنین هیوندای با معرفی YF به نوعی زبان جدید طراحی خود را به دنیا معرفی کرد. نسل ششم سوناتا با تکیه بر عملکرد قابل قبول مدل قبلی به بازار ایران وارد کشور شد و در مدت کوتاهی حتی از نسل پنجم هم پرطرفدارتر و به یکی از پرفروش ترین خودروهای وارداتی تبدیل شد.

سلاطین یک اقلیم

پیشرانه این نسخه با پسوند تتا 2 همچون قبل 4 سیلندر 2.4 لیتری اما با قدرت بیشتر بود و عدد 176 اسب بخار را نشان می داد. حس و حال رانندگی با YF نیز نسبت به نسل قبلی فرق می کند. در این نسخه شما می توانید دنده ها را توسط شیفترهای پشت فرمان تعویض کنید که هیجان بیشتری را در رانندگی منتقل می کند. ترمز پار نیز در این مدل به صورت برقی عمل می کند.

سلاطین یک اقلیم

علی رغم بزرگ تر بودن کابین YF نسبت به قبل، چیدمان کابین و ارتفاع کوتاه پنجره های جانبی سبب شده داخل کابین اش احساس کمبود فضا داشته باشید و در ادامه باید گفت دید به اطراف نیز نسبت به قبل محدودتر است. این یعنی از نظر راحتی کابین، در پس ژاپنی های این مقایسه قرار می گیرد.

سلاطین یک اقلیم

همچنین سواری خشک و پر ضربه آن نیز همچون کمری و تیانا راحت نیست. اما نسبتا هم رده اپتیما ارزیابی می شود. سوناتا ویژگی پر آپشن بودنش را مثل قبل حفظ کرده بود. حتی می توان گفت YF در زمان خودش حتی بیشتر از خودروهای گران قیمت تر نیز آپشن داشت. اما در سال های عرضه YF آپشن های بازاری که در داخل شور و شورهای حاشیه خلیج فارس نصب می شدند، گریبان سوناتا را نیز گرفت.

سلاطین یک اقلیم

همچون مدل قبلی، در سال های پایانی تولید، هیوندای این نسل از سوناتا را نیز دستخوش تغییراتی جزیی کرد که از مهم ترین آنها می توان به جلوپنجره جدید، پروژکتورهای متفاوت سپر جلو، گرافیک به روز شده، چراغ های عقب، رینگ های جدید و راهنمای باریک تر روی آینه های جانبی اشاره کرد.

سلاطین یک اقلیم

نسخه فیس لیفت YF در سال 2012 معرفی شد و تولید آن تا سال 2014 ادامه پیدا کرد. سوناتا YF علی رغم ویژگی هایی همچون سواری نسبتا خشک و ظاهر اسپرت که باعث می شود مسن ترها از خریدش صرف نظر کنند، همچنان یکی از پرفروش ترین سدان های دست دوم بازار ایران است.


نیسان تیانا

پارس خودرو تولید خودروهای با کیفیت و با اسم و رسمی را در کارنامه خود دارد. یکی از معروف ترین محصولات این خودروساز نیسان ماکسیما بود که با تکیه بر ویژگی های فنی جذاب و کیفیت بالا توانست نبض بازار را در دست بگیرد اما با ظهور رقبای رنگارنگ کره ای وقت آن رسیده بود که ماکسیما با سدان هم قد و قواره اما مدرن تر و به روزتر از خودش جایگزین شود. از این رو پارس خودرو اواخر سال 1388 و در آستانه پایان تولید ماکسیما، خبر از ورود خودرویی جدید داد و در سال 1389 اولین پارت نیسان تیانا به کشور وارد شد. پس از آن نیز تیانا روی خط تولید پارس خودرو رفت تا تولیدش در داخل کشور عاملی باشد برای کاهش و رقابتی شدن قیمت آن.

سلاطین یک اقلیم

در بازار خودروهای دست دوم نسخه وارداتی تیانا در مدل های 2009 تا 2012 و مدل مونتاژ آن توسط پارس خودرو در سال 1390 تا 2012 و مدل مونتاژ آن توسط پارس خودرو در مدل 1390 تا 1392 یافت می شود. تیانا نخستین بار در سال 2003 در ژاپن معرفی شد. تولید نسل اول تا سال 2008 ادامه داشت و در سال 2009 جای خود را به نسل دوم داد. تیانا در بازار استرالیا و نیوزلند با نام ماکسیما شناخته می شود. این سدان متوسط لوکس بر پایه پلت فرم D نیسان توین یافته بود که با پلت فرم خودرویی نام آشنا نظیر رنو لتیتود مشترک بود.

طراحی تیانا ساده و به دور از زرق و برق رقبای کره ای است و همین سادگی باعث شده میان قشر جوان جامعه طرفدار کمتری داشته باشد اما فضای جادار کابین و صندوق بار آن همان چیزی است که یک خانواده چند نفره در سفرهای دسته جمعی می خواهند.

سلاطین یک اقلیم

فضای مناسب صندلی های جلو و عقب جای هیچ گله ای باقی نمی گذارد و ارتفاع مناسب سقف و فاصله محوری مناسب باعث شده سرنشینان ردیف عقب از نظر فضای پا و سر احساس کمبود نکنند. تیانا در 2 نوع HIGHG XV یا همان نسخه فول آپشن و MDI XL در ایران عرضه شد. مدل فول آپشن تیانا از امکانات متنوع قابل قبولی همچون زیرپایی برقی صندلی جلو، سردکن صندلی جلو، حافظه صندلی جلو، صفحه نمایشگر 5 اینچی لمسی، سقف پانوراما و چراغ جلو مجهز به زنون بهره می برد که در مدل های پایه به چشم نمی خورند.

سلاطین یک اقلیم

البته در این میان ایرادهایی نیز به تیانا وارد است. عجیب است که خودرویی در این سطح قیمت به صورت فابریک از سنسور فاصله سنج و دوربین عقب بهره نمی برد. دید به اطراف مناسب است اما با توجه به ابعاد بزرگ بدنه، این 2 آپشن برای تیانا حیاتی هستند. همچنین کیفیت چرم صندلی ها و بعضی قطعات کنسول درخور خودرویی در این کلاس بدنه و قیمت نیستند و لیست عجایب آنجا تکمیل می شود که می بینید درپوش کاپوت فاقد جک هیدرولیکی است!

از میان طیف گسترده ای از پیشرانه های در نظر گرفته شده برای تیانا، تیانا با پیشرانه 6 سیلندر 2.5 لیتری به ایران آمد. این پیشرانه با یک گیرباکس CVT جفت می شود که کندی آن باعث شده تیانا شتاب اولیه قابل قبولی نداشته باشد اما به لطف گشتاور 228 نیوتن متری در دورهای بالا سرحال می شود و کشش مناسبی دارد. البته یک حالت L برای گیرباکس در نظر گرفته شده که در سربالایی ها به کمک راننده می آید تا خودرو با دنده سنگین تر حرکت کند.

سلاطین یک اقلیم

اگر چندان اهل هیجان در رانندگی نباشید، توان 182 اسب بخاری پیشرانه در تناسب با وزن 1550 کیلویی می تواند نیازهای شمارا پاسخگو باشد. تیانا بیشتر مناسب افراد میانسال با روحیه ای آرام است و سواری بسیار نرم و راحت اش اجازه تکان تکان خوردن پشت فرمان را به شما نمی دهد. همچنین دور زدن با تیانا به لطف تناسب شعاع گردش 5.7 متری با طول 4.8 متری بدنه چندان کار سختی نیست و احساس می کنید که بدنه بزرگش تا حد زیادی تحت کنترل شماست.


کیا اپتیما نسل سوم

در سال 2010، سومین نسل سدان پرطرفدار کیا به میدان آمد اما این بار با ظاهری کاملا متفاوت که تقریبا هیچ نقطه مشترکی با قبل نداشت. البته مدل 2011 اپتیما در ایران حضور چشمگیری نداشت اما با ورود مدل2012 به کشور، اپتیما دوباره به عرصه رقابت در بازار ایران برگشت و سهم بازارش را از سوناتا پس گرفت. این بار معادله رقابت بیشتر به نفع اپتیما است تا سوناتا و طراحی ظاهری اسپرت و هیجان انگیزش همان چیزی است که قشر جوان را شیفته اپتیما می کند.

سلاطین یک اقلیم

درسال 2014 کیا تصمیم گرفت ظاهر نسل سوم اپتیما را دستخوش تغییراتی کند. البته این تغییرات دست به عصاتر از همیشه بود، چرا که حالا اپتیما یک محصول استراتژیک و به شدت پرطرفدار برای کیا به شمار می رود. در نمای ظاهری نسخه فیس لیفت محل قرارگیری دی لایت چراغ های جلو تغییر کرده و طرح جدید چراغ های عقب و فرم متفاوت پروژکتورهای سپر جلو نیز از مواردی هستند که در عین جزیی بودن، شادابی قابل توجهی به ظاهر اپتیما داده اند.

کیا در نسل سوم اپتیما نیز به آپتیو کردن این سدان متوسط پایبند ماند و همچون قبل، نسل سوم اپتیما نیز یکی از پر و پیمان ترین فهرست امکانات رفاهی را در اختیار خریداران قرار می دهد تا چیزی از رقیب سرسخت اش یعنی سوناتا YF و حتی رقبای قدرتمند ژاپنی کم نداشته باشد. همچنین در مدل فیس لیفت 2014 امکانات جدیدی از جمله ترمز پارک برقی اتوهلد و سنسور پارک جلو به اپتیما اضافه شده اند که این خودرو را مدرن تر از گذشته در نظر خریداران عموما جوان آن جلوه می دهند.

سلاطین یک اقلیم

البته در این میان باید خاطرنشان کنیم که نسخه مجهز به 5 گرمکن اپتیما 2015 به سختی در بازار یافت می شود و این مدل اپتیما علی رغم بهره بردن از 6 ایربگ، به اشتباه 10 ایربگ معرفی شده است. .صندلی های نسل سوم اپتیما آنچنان راحت نیستند، اما سفت هم نیستند. اپتیما فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد اما کیفیت معمولی متریال کابین آن از نکات منفی اش به شمار می رود که بعد از پیمایش مسافتی در حدود 40-30 کیلومتر با براق شدن قسمت های چرمی خودش را نشان می دهد و از زیبایی کابین می کاهد.

همچنین خریداران ایرانی در نسل سوم اپتیما با پیشرانه 6 سیلندر قدرتمند نسل قبلی خداحافظی کردند. پیشرانه پرخور و قدرتمندی که به رغم فناوری نه چندان مدرن، نظر افراد طالب خودروهای مجهز به پیشرانه پر زور و حجیم و البته پر کشش را به خود جلب می کرد. یک پیشرانه 4 سیلندر 2359 سی سی در این نسخه جای پیشرانه 6 سیلندر را گرفته اما در عوض با گیرباکس 6 سرعته به روزتر و دقیق تر جفت شده که از شیفترهای پشت فرمان نیز بهره می برد و بدون تردید سبک رانندگی مدرن تر و جذاب تری را به راننده ارائه می کند تا جای خالی پیشرانه 6 سیلندر نسل گذشته چندان احساس نشود.

سلاطین یک اقلیم

توان پیشرانه 4 سیلندر MPI تتا 2 اپتیما به 175 اسب بخار می رسد و گشتاور 231 نیوتن متری اش به محور جلو منتقل می شود. جالب است بدانید در نسخه فیس لیفت 2014 اصلاحاتی در سیستم سوخت رسانی و کنترل پایداری اعمال شد اما بعضی از خریداران از خرابی شایع گیرباکس این اتاق شکایت داشتند. این نسل از اپتیما را باید جوان پسندترین گزینه این رقابت دانست. خودرویی که نه ظاهرش مانند سوناتا هیجانی است، نه پس از گذشت چند سال از عرضه، عادی و معمولی به چشم می آید و نه فرم خانوادگی و کم هیجان کمری و تیانا را ارائه می دهد.

سبک آلمانی پیتر شرایر در طراحی این خودرو سبب شده تا سال ها سدانی زیبا، جذاب و مدرن به چشم بیاید و در دنیای امروز که طراحی خودروها خیلی زود با نسلی جدیدتر و پر زرق و برق تر از گذشته جایگزین می شود، بتواند دست کم در ظاهر جذابیت و تازگی خود را حفظ کند. از نظر آپشن و امکانات نیز شاید در برابر رقبای امروزی با لیستی بلندبالا از انواع سنسورها و دوربین ها در اطراف خودرو و سیستم های مدرن تر اندکی قدیمی به نظر برسد اما در رنج قیمتی خودش در بازار دست دوم همچنان از بهترین هاست و حتی در مقابل برخی از نمونه های صفر کیلومتر تازه وارد می تواند برنده باشد.


تویوتا کمری

سدان بزرگ تویوتا همواره در لیست پرفروش ترین خودروهای جهان جای گرفته. نام سدان محبوب تویوتا از کلمه KAMMURI به معنی تاج الهام گرفته شده. کمری از سال 1979 تاکنون تولید می شود و در این مدت 8 نسل از آن به بازار آمده و در بیشتر کشورهای دنیا عرضه شده است. (نسل هشتم در نمایشگاه نیویورک 2017 معرفی شده). کمری همچون سوناتا و اپتیما از آن خودروهایی است که با آغاز محدود واردات خودرو در سال 83 در ایران حضور داشته و این حضور تا امروز نیز ادامه پیدا کرده است. دوام بالا و قابلیت اطمینان بالای کمری سبب شده در ناوگان تاکسیرانی نیز مورد استفاده قرار بگیرد اما در کنار تمام این ویژگی های مثبت، کمری در مقابل رقبای کره ای خود از فهرست امکانات محدودتری بهره می برد.

سلاطین یک اقلیم

کمری در سال 2012 به ایستگاه هفتم رسید. این بار اما وسعت تغییرات ظاهری نسبت به قبل کمتر بود و تویوتا به استفاده از خطوط تیز و شکسته در طراحی بدنه بسنده کرده بود تا ظاهر کمری XV50 ژاپنی تر از هر زمانی به نظر برسد. فضای کابین نیز کاملا نسبت به قبل متحول شده و همان خطوطی شکسته به داخل کابین راه یافتند. کمری XV50 در تیپ های مختلف تجهیزاتی نظیر GL کلاسیک و اسپشیال در ایران عرضه شد اما این نسل از کمری در ایران وضعیت آپشنی عجیب و غریبی دارد! در حقیقت واردکنندگان و عرضه کنندگان آپشن های غیر فابریک بیشتر از هر زمان دیگری سراغ کمری آمدند و امکانات غیر استاندارد مختلفی در نسخه های دست دوم این نسل کمری به چشم می خورد.

سلاطین یک اقلیم

در نسخه های فول آپشن پوشش صندلی ها و رودری ها چرمی است. اگر بخواهید از فابریک بودن پوشش چرمی صندلی ها اطمینان حاصل کنید، باید نوع پوشش این چرم را با رودری ها مقایسه کنید. بعضی کمری های XV50، مدل 2013، دو ایربگ دارند و بعضی 6 ایربگ. بعضی ها مانیتور کوچک دارند و بعضی دیگر به مانیتور بزرگتری مجهز شده اند. در نسخه GL پوشش صندلی ها پارچه ای است و خبری از سانروف هم نیست. حتی بعضی مدل های پایه به رینگ آلومینیومی هم مجهز نیستند. عایق کابین این نسل از کمری نیز همچون قبل فوق العاده است و حتی می توان آن را با محصولات لکسوس مقایسه کرد.

سلاطین یک اقلیم

پیشرانه نسل هفتم کمری 100 سی سی حجم بیشتری از قبل دارد و پیشرانه3.5 لیتری آن 174 اسب بخار قدرت تولید می کند و با یک گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک چفت می شود. لازم به ذکر است این پیشرانه همان پیشرانه ای است که در تویوتا RAV4 نیز استفاده شده. البته عرضه این مدل در ایران با قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی همراه شد، به همین دلیل مثل قبل خبری از عرضه نسخه های پر قدرت 6 سیلندر کمری در ایران نبود.

سلاطین یک اقلیم

البته ضعف سیستم ترمز در این مدل رفع شده و چسبندگی جذاب و هندلینگ عالی این نسخه با تکیه بر شتاب جانبی 0.80 جی سواری اسپرت تری را برایش به ارمغان می آورد. برای سال 2015 تویوتا تصمیم گرفت کمری را فیس لیفت کند. این مدل در انواع هیبرید و معمولی به ایران آمد، اما به دلیل ممنوعیت ورود خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا به کشور، فعلا واردات آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

پیشنهاد نهایی

واضح است که بازار خرید و فروش دست دوم کره ای ها به مراتب از رقبای ژاپنی بهتر است اما در مقابل، دوام بالای تویوتا و نیسان در طولانی مدت نظر خریداران را به خود جلب می کند. پس اگر زود به زود خودرو عوض می کنید، کره ای های مقایسه گزینه مناسب شما هستند، اما اگر یک خودرو را برای طولانی مدت استفاده می کنید، در درجه اول سراغ کمری و به عنوان گزینه بعدی سراغ تیانا بروید.

اپتیما و سونتاتا امکانات متنوع و فراوانی دارند و نظر خریداران آپشن پسند را به خود جلب می کنند. در مقابل کسانی که تنوع امکانات در اولویت شان نیست و بیشتر روی راحتی سواری، کابین جادار، دوام بالاتر و مهندسی بهتر خودرو تمرکز دارند، مری و تیانا را انتخاب می کنند. در هر صورت فراموش نکنید که هر 4 خودرو درگیر در این رقابت سخت به صورت دست دوم قابل خریداری هستند و دوام و کیفیت در درازمدت از گزینه های مهم در خرید آنهاست.

بهترین باغ‌ وحش‌ های جهان و هتلهای نزدیک آنها

بازدید از باغ‌وحش برای همه مردم در هر سنی که باشند بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است زیرا می‌توانند مخلوقات عجیب کره خاکی را از نزدیک ببینند و با سبک زندگی آنها در حیات وحش آشنا شوند.

در همین رابطه، کاربران وب‌سایت بوکینگ از سراسر جهان پیشنهادهای ویژه‌ای برای دوستداران باغ‌وحش دارند که ما در ادامه برایتان نوشته‌ایم. بعلاوه‌‌ی معرفی هر کدام از باغ‌وحش‌ها، هتل‌های نزدیک به آنها نیز معرفی شده‌اند تا بدون وسایل اضافه، فقط کفش‌های راحتی خود را پوشیده و با کیف پول و دوربین روانه این مکان‌های گردشگری بشوید و از دیدن حیواناتی همچون شیر و ببر و فیل از نزدیک هیجان‌زده شوید.

۱- باغ جانورشناسی برلین – شهر برلین

با بهترین باغ‌وحش‌های جهان و هتل‌های نزدیک آنها آشنا شوید

در وب‌سایت بوکینک بالغ بر ۸ هزار و ۸۰۰ پیشنهاد بازدید از باغ جانورشناسی برلین وجود دارد. این قدیمی‌ترین باغ‌وحش آلمان و یکی از مشهورترین باغ‌وحش‌های جهان است. شهرت بین‌المللی این باغ برای نمایش‌های حیوانی و نحوه غذا دادن به حیوانات آن است.

باغ‌وحش برلین در سال ۱۸۴۴ میلادی گشایش یافت و طیف گسترده‌ای از گونه‌های جانوری را در آن می‌توان یافت.

محل اقامت: در ایستگاه Zoologischer Garten، هتل ۲۵ ساعته بیکینی برلین واقع شده است که تا باغ‌وحش دو دقیقه پیاده فاصله دارد. اتاق‌های این هتل به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که از اتاق‌ها می‌توان مرکز شهر یا باغ‌وحش را تماشا کرد.

این هتل سونایی دارد که چشم‌انداز آن باغ جانورشناسی است. همچنین در طبقه دهم هتل رستورانی قرار دارد که غذاهای شرقی و آسیایی سرو می‌کند.


۲- باغ‌وحش سن‌دیه‌گو – سن‌دیه‌گو

با بهترین باغ‌وحش‌های جهان و هتل‌های نزدیک آنها آشنا شوید

باغ‌وحش سن‌دیه‌گو بیش از یکصد سال قدمت دارد و از سال ۱۹۵۸ میلادی که فعالیت خود را آغاز کرده تاکنون جوایز گوناگونی در رابطه با حرفه خود دریافت کرده است. این باغ‌وحش، گونه‌های مختلفی از حیوانات را در فضای باز نگهداری می‌کند.

پارک سافاری باغ‌وحش سن‌دیه‌گو از جمله جاذبه‌های گردشگری است که ماجراجوها نباید آن را از دست بدهند. به این خاطر که می‌توانید در چادرهای مستقر در این پارک اقامت داشته باشید و شب به همراه دیگر مسافران، گرد آتش جمع شده و از موسیقی و غذا لذت ببرید.

محل اقامت: در حاشیه غربی پارک بالبوا و در فاصله حدود ۸۰۰ متری از باغ‌وحش سن‌دیه‌گو، مسافرخانه‌ای قرار دارد که سوئیت‌های شخصی با امکانات و آشپزخانه کرایه می‌دهد.


۳- باغ‌وحش تارونگا – سیدنی، استرالیا

با بهترین باغ‌وحش‌های جهان و هتل‌های نزدیک آنها آشنا شوید

باغ‌وحش تارونگا در بندر سیدنی محل زندگی بیش از ۴ هزار حیوان است که گردشگران می‌توانند علاوه بر بازدید از حیوانات از تفریحات و جشنواره‌های داخل باغ‌وحش نیز استفاده کرده و لذت ببرند. از جمله می‌توان به کار کردن در قفس حیوانات، گردش هوایی با ماشین‌های برقی در اسکای سافاری، پیاده‌روی در جنگل یا کشف جنگل لِمور اشاره کرد.

محل اقامت: Cremorne Point Manor در کرانه شمالی سیدنی واقع شده است و یک هتل تمیز با امکانات مدرن و سیستم تهویه هوا در هر اتاق پذیرای مهمان‌هاست. فاصله این هتل با باغ‌وحش کمتر از ۳ کیلومتر است و می‌توانید از راه دریایی در عرض چند دقیقه از هتل به پارک برسید.


۴- باغ‌وحش سنگاپور – سنگاپور

با بهترین باغ‌وحش‌های جهان و هتل‌های نزدیک آنها آشنا شوید

باغ‌وحش سنگاپور شهره جهانی دارد و در وب‌سایت بوکینگ بیش از ۱۰ هزار بار توسط کاربران مختلف جهانی توصیه و پیشنهاد شده است. این باغ‌وحش در یک جنگل بارانی قرار دارد و از سال ۱۹۷۳ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به تماشای این باغ‌وحش می‌آیند. فعالیت‌ها و امکانات ویژه این پارک، همچون صرف صبحانه در کنار اورانگوتان‌ها باعث شده تا تجربه‌ای ماندگار برای بازدیدکننده‌ها برجا بماند.

محل اقامت: تنها با ۵ دقیقه پیاده‌روی از مرکز خرید Orchard Road، یک هتل شیک و زیبا موسوم به Quincy با امکانات عالی واقع شده است که اتاق‌های آن چشم‌اندازی وسیعی به شهر دارد. در طبقه ۱۲ این هتل استخری شیشه‌ای قرار دارد که با تغییر رنگ‌ لامپ‌های LED جاذبه ویژه‌ای به آن بخشیده است.


۵- باغ‌های جانورشناسی وارتسلاف – شهر وارتسلاف در جنوب غربی لهستان

با بهترین باغ‌وحش‌های جهان و هتل‌های نزدیک آنها آشنا شوید

در کرانه رود Oder، شهر بسیار زیبای وارتسلاف باغ‌وحشی قرار دارد که بسیاری از گردشگران بین‌المللی بیش از ۱۰ هزار بار بازدید از آن را توصیه کرده‌اند. این باغ‌وحش قدیمی در لهستان طیف گسترده‌ای از حیوانات را در خود جای داده است.

باغ‌وحش وارتسلاف در سال ۱۸۶۵ میلادی گشایش یافت و یکی از مشهورترین و پربازدیدترین باغ‌وحش‌های سراسر اروپا بشمار می‌رود. گردشگران می‌توانند سوار اسب‌های پاکوتاه بشوند، به حیوانات غذا بدهند یا در تفریحات مهیا شده در این مکان به شادی و خوشگذرانی بپردازند.

محل اقامت: هتل انگور در فاصله کمتر از ۵۰۰ متری از این باغ واقع شده است و در قرن ۱۹ میلادی یک ویلای بزرگ با استخری در داخل ساختمان بوده است. دکوراسیون این عمارت بسیار دیدنی است و اتاق‌های آن چشم‌اندازی به پارک Szczytnicki دارند


۶- باغ‌وحش وین – وین، اتریش

با بهترین باغ‌وحش‌های جهان و هتل‌های نزدیک آنها آشنا شوید

باغ‌وحش وین با نام محلی Tiergarten Schönbrunn در سال ۱۷۵۲ میلادی ساخته شده است. قدیمی‌ترین باغ‌وحش جهان در کنار قصر Schönbrunn واقع شده است که جزو میراث جهانی یونسکو بشمار می‌رود. گردشگران می‌توانند در این باغ پانداهای بزرگ و دوست‌داشتنی را از نزدیک ببینند و در مورد حیوانات مختلف و نحوه نگهداری آنها اطلاعات وسیعی کسب کنند.

محل اقامت: با برخورداری از یک رستوران عالی و باغ خصوصی، مهمان‌خانه امپراتور فرانسیس ژوسف در حال حاضر یک هتل ۴ ستاره است. از هتل تا باغ‌وحش فقط ۱۰ دقیقه پیاده راه است

پل معلق مشگین شهر؛ طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه

وقتی حرف از سفر و گشت و گذار می شود، هر کس بنا به سلیقه و تفکراتش، خواسته های متفاوتی را مطرح می سازد؛ یک نفر به دنبال آرامش است، دیگری جاذبه های طبیعی همچون کوه های سر به فلک کشیده را جستجو می کند، کودکان شهربازی ها را ترجیح می دهند و کسانی هم به دنبال رستوران ها و کافه های خاص هستند. در این میان، افرادی هستند که مقاصد هیجان انگیز را ترجیح می دهند و می خواهند گشت و گذارشان چاشنیِ متفاوتی داشته باشد. اگر از این دسته از افراد هستید در ادامه حتما همراه ما باشید تا یکی از مقاصد پر هیجان ایران عزیزمان را بشناسید.

می خواهیم سفری متفاوت را آغاز کنیم و به سوی شمال غربی سرزمینمان برویم؛ جایی که طولانی ترین پل معلق خاورمیانه را در خود دارد و قرار است لحظات هیجان انگیزی را برایمان خلق کند. به عبور از روی دره ای سر سبز فکر کنید که با جلوه اش شگفت زده تان می کند و به پلی شیشه ای که به شما اجازه می دهد تمام آنچه را در زیر پایتان می گذرد ببینید. اینها تنها گوشه ای از آن چیزی است که انتظارتان را می کشد.

معطل نکنید و کوله بارتان را ببندید تا به پل معلق مشگین شهر در اردبیل برویم...

پل معلق مشگین شهر | طولانی ترین پل معلق خاورمیانه

چرا بازدید از پل معلق مشگین شهر؟

    پل معلق مشگین شهر یکی از بلندترین پل های معلق خاورمیانه است.
    قسمتی از این پل به صورت شیشه ای است که هیجان عبور از روی آن را دوچندان می کند.
    در اطراف پل امکان انجام فعالیت های هیجان انگیز دیگری همچون زیپ لاین نیز وجود دارد.
    وجود امکانات رفاهی مناسب و قرارگیری این پل در یک پارک جنگلی از دیگر دلایل محبوب شدن این جاذبه ی گردشگری است.

پل معلق مشگین شهر در شب
پل معلق مشگین شهر | طولانی ترین پل معلق خاورمیانه 

آشنایی با پل معلق مشگین شهر | اولین پل معلق ایران

آنچه که در گوشه ای از طبیعت زیبای مشگین شهر اردبیل انتظارمان را می کشد پلی معلق است که بر روی رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین شهر قرار گرفته و عبور از روی آن می تواند به فراموش نشدنی ترین هیجان زندگیتان تبدیل شود. این پل ۲ متر عرض و با توجه به تعداد روزهای سال، ۳۶۵ متر طول دارد و به عنوان طولانی ترین پل معلق خاورمیانه شناخته می شود. احداث آن در ارتفاع ۸۰ متری باعث شده تا به گذرگاهی سرشار از هیجان بدل گردد و طرفداران بسیاری از سنین مختلف پیدا کند.

پل معلق مشگین شهر نخستین پل معلق ایران می باشد و ایده ی ساخت آن توسط مهندس گنجعلی بیگ مطرح شده است. او با توجه به زیبایی چشم نواز دره ی سرسبز این منطقه و با الهام از پل کاپیلانوی ونکوور کانادا اقدام به طراحی این پل نمود و چنین شاهکاری را خلق کرد.

این پل در تاریخ بیست و ششم اردیبهشت سال ۱۳۹۴ با حضور آقای مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران رونمایی شده و توانسته به یکی از جاذبه های پرطرفدار اردبیل تبدیل شود.

پل معلق مشگین شهر | طولانی ترین پل معلق خاورمیانه
 
 
 پل معلق مشگین شهر | طولانی ترین پل معلق خاورمیانه
 
دیدنی ها و تفریحات

لحظاتی متفاوت و سرشار از هیجان در این پل و حوالی آن چیزی است که در سفر به پل معلق مشگین شهر نصیب شما خواهد شد چرا که دیدنی ها و تفریحاتی متنوع در اینجا وجود دارد:

۱- عبور از روی پل | اوج هیجان در عبور از روی شیشه

شنیدن ارتفاع ۸۰ متر ی این پل کافیست تا بسیاری از قدم گذاشتن بر روی آن منصرف شوند اما اگر دل به دریا بزنید و به این سازه اعتماد کنید می توانید در میان دره ای سرسبز قرار گیرید که رودخانه ای در میان آن جریان دارد. در اینجا می توانید از تماشای مناظر اطراف در کنار قامت شکوهمند سبلان لذت ببرید و تصاویری به یاد ماندنی را در گوشه ذهنتان ثبت کنید. 

از همان قدم اول از میان درزهای باریکی که زیر پایتان قرار دارد می توانید سرسبزی دره را ببینید اما اوج هیجان عبور از روی این پل زمانی است که به قسمت شیشه ای آن می رسید. حالا می توانید قدم بزنید و از منظره ی حیرت انگیزی که در زیر پاهایتان می بینید شگفت زده شوید. اینجا نقطه ی اوج هیجان این پل است پس تا می توانید از آن لذت ببرید.
پل مشگین شهر

۲- مجموعه گردشگری خیاو تا گیردولی | فرصتی برای خوشگذرانی بیشتر

پل معلق مشگین شهر در بخشی از یک مجموعه ی گردشگری به نام منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گیردولی که با نام نور سبلان نیز شناخه می شود،  قرار دارد که به عنوان بزرگ‌ترین پروژه گردشگری استان اردبیل شناخته می شود. این مجموعه امکانات مختلفی را در بر دارد که هر یک می توانند رنگی متفاوت به سفر شما ببخشند و گشت و گذارتان را کامل کنند.
 
این امکانات عبارتند از: تالارهای پذیرایی، سوئیت‌های اقامتی، سایت بالن سواری و ورزش‌های هوایی، اسب و دوچرخه سواری، رستوران گردان و بازارچه‌های صنایع‌دستی، شهربازی و دیگر امکانات مختلف تفریحی.

پل معلق مشگین شهر | طولانی ترین پل معلق خاورمیانه

۳- پارک جنگلی مشگین شهر

این پل معلق هیجان انگیز بر روی پارک جنگلی مشگین‌شهر واقع شده و بخشی از این پارک نیز محسوب می شود. این پارک با وسعت ۳۰۰ هکتار در کناره غربی رود خیاوچایی و به موازات آن در بالا دست رودخانه قرار گرفته و شکلی تقریبا بیضوی به طول ۵ کیلومتر دارد. وجود تفرجگاه، شهربازی، زمین اسکیت و آبشار مصنوعی در ورودی پارک زیبایی و جذابیت آن را دوچندان کرده و گردشگران در اکثر فصول سال در آن مشاهده می شوند. یکی از تفریحات این پارک، سوار شدن بر ماشین های قدیم و گشت و گذار است که توجه برخی گردشگرا را به خود جلب می کند.
 
پل معلق مشگین شهر | طولانی ترین پل معلق خاورمیانه
 
پل معلق مشگین شهر | طولانی ترین پل معلق خاورمیانه 
 
 ۴- رودخانه خیاوچای

خیاوچای نام رودخانه ای در شهرستان مشگین شهر و از سرشاخه های مهم رودخانه قره سو است. پل معلق مشگین شهر بر فراز این رودخانه قرار گرفته و از روی دره ای می گذرد که این رودخانه در میان آن جریان دارد. رودخانه خیاوچای یا خیوچای از ارتفاعات هزار میخ، آیی قاری، دلی آلی، جنوار داغی سرچشمه می گیرد و و پس از طی کردن دره موئیل به قره سو می پیوندد. این رودخانه مهم ترین زیستگاه ماهی قزل آلای خال قرمز در استان اردبیل می باشد و از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
پل معلق مشگین شهر | طولانی ترین پل معلق خاورمیانه

۵- زیپ لاین پل معلق مشگین شهر | یک تیر و دونشان

همه ی هیجان پل مشگین شهر در عبور از آن و گذر از قسمت شیشه ای آن خلاصه نمی شود. کمی آن طرف تر از پل، امکان تفریحی هیجان انگیز به نام زیپ لاین فراهم شده تا بازدیدکنندگان لذت بیشتری را در این سفر تجربه کنند.

زیپ لاین یک سرگرمی سرشار از هیجان  است که امروزه طرفداران بسیاری به ویژه در میان جوانان دارد. از این تفریح به عنوان یک ورزش جدید یاد می شود که منشا آن به وسیله حمل و نقل در بعضی کوه های آمریکای مرکزی و جنوبی باز می گردد. در این نواحی، افراد برای رفتن از یک کوه یا تپه بزرگ به قسمتی دیگر، از یک کابل و آویزان شدن به آن استفاده می کردند.

حالا شما نیز می توانید در کنار پل معلق مشگین شهر این هیجان را نیز تجربه کنید و از روی دره ای عمیق عبور نمایید. پس از آنکه به پایان راه رسیدید می توانید با عبور از روی پل دوباره به نقطه شروع بازگردید و با یک تیر دو نشان را بزنید.

۶- پیک نیک و عکاسی

برای ثبت خاطره ای ماندگار از این پل معلق، عکاسی از آن را فراموش نکنید و تصاویری از خودتان و همراهانتان نیز ثبت نمایید تا ماندگارترین یادگاری را با خود از این سفر به همراه ببرید.

اطراف پل معلق و در مجموعه گردشگری آن فضاهای مناسبی برای به راه انداختن یک پیک نیک خانوادگی یا دوستانه وجود دارد پس برای خلق لحظات خوش وسایل و خوراکی های مورد نیاز را فراموش نکنید.

پل معلق مشگین شهر | طولانی ترین پل معلق خاورمیانه

کجا بمونیم؟

در سفر به پل معلق مشگین شهر به راحتی می توانید امکانات اقامتی را برای خود فراهم کنید. هتل ها و مهمان سراها و خانه های محلی گزینه های خوبی برای شما هستند و در عین حال می توانید به کمپینگ و اقامت در چادر نیز بیندیشید تا خاطره ای متفاوت را برای خود رقم بزنید.

امکانات رفاهی و گردشگری

همانگونه که اشاره کردیم، این پل در قسمتی از یک منطقه نمونه گردشگری واقع شده که امکاناتی همچون تالارهای پذیرایی، سوئیت‌های اقامتی، سایت بالن سواری و ورزش‌های هوایی، رستوران گردان و بازارچه صنایع دستی، شهربازی و ...را در خود دارد.

پل معلق مشگین شهر | طولانی ترین پل معلق خاورمیانه

بهترین فصل سفر

در هر زمانی می توانید راهی پل معلق مشگین شهر شوید اما بهترین زمان برای انجام این کار اوایل بهار تا اوایل پاییز است.

بهار و تابستان: در این فصول آب و هوای معتدلی در منطقه حکمرماست و خبری از گرمای سخت تابستانی نیست.

پاییز و زمستان: به دلیل کوهستانی بودن منطقه در این دو فصل، سرمای هوا می تواند آزار دهنده باشد.

راه دسترسی

آدرس: اردبیل، مشگین شهر، جاده موئیل، خیابان سعدی، پشت بیمارستان ولیعصر(عج)، منطقه نمونه گردشگری نور سبلان